IIR Magyarország

Biztosítás Fórum    Röntgenszemek    Ms project   Ipar 4.0   Marketing restart

 
 

.

„Egyre több szereplővel kell megvívnunk a fogyasztóért a csatákat” – interjú dr. Pálfi Gézával, a Nemzeti Közművek energiatárolásért és hálózati pályázatokért felelős menedzserével

Június végén megváltozott a nemzeti közműszolgáltatási rendszert irányító társaság neve: NKM Nemzeti Közművek Zrt. néven működik tovább, a Főgáz, illetve annak leányvállalatai pedig száz százalékban a tulajdonába kerültek.

IIR: Hogyan válaszol az energetikai szektor 21. századi kihívásaira az NKM?

P.G.: A Nemzeti Közművek a szektor kihívásai között egyrészt a versenyképesség fokozását tartja fontosnak, másrészt a digitális világ közmű szektoron belül történő építésében élen járó szerep betöltését. A 21. század ügyfele minél teljesebb „ügyfélélményre” és minél kényelmesebb, egykapus kiszolgálásra vágyik, amely élmény kialakítása már nem csak magas szintű szolgáltatások nyújtásában jelenik meg, hanem technológiai fejlesztések egész sorának bevonásával érhető el. Ezért a Nemzeti Közművek célja egy olyan otthon szolgáltatóvá válás, amely túlmutat a jelenlegi hálózati szolgáltató és kereskedelmi szerepen és reflektál a jövő kihívásaira, az új élethelyzetekre, valamint a kialakuló ügyfélszokásokra úgy, mint elektromobilitás, háztartási méretű energiatermelés és energiatárolás, illetve mindezek összhangját biztosító különböző hardver és szoftver eszközök felhasználása. Egyszóval az ügyfeleink otthoni igényeinek elsőszámú megoldásszállítójává kívánunk válni.

IIR: Mennyiben marad meg a NKM Áramszolgáltató Zrt. és a NKM Földgázszolgáltató Zrt. függetlensége az NKM Zrt. birtoklásában? Hogyan tervezik az együttműködést?

Bővebben...

„A projekt a terveknek megfelelően halad” - interjú Dr. Vig Gyulával, a GIRO Zrt. vezérigazgató-helyettesével

A Magyar Nemzeti Bank Igazgatósága döntött arról, hogy a jegybank tulajdonában álló GIRO Zrt. fogja létrehozni az azonnali fizetési rendszer központi infrastruktúráját. Az új rendszer létrehozásának célja, hogy az év minden napján 14 órában működő szolgáltatással néhány másodperc alatt lebonyolíthatóak legyenek a fizetések a magyarországi számlák között.

IIR: Tudvalevő, hogy az MNB kiemelt projektje az azonnali fizetés, Ön, aki részt vesz a rendszer bevezetéséhez szükséges központi infrastruktúra megalkotásában, miben látja az azonnali fizetés bevezetésének jelentőségét?

V.GY.: Az azonnali fizetési rendszerrel egy olyan pénzügyi alapinfrastruktúra jön létre, amelyre építve fejlett pénzforgalmi szolgáltatások alakíthatóak ki, és kihasználhatóak a modern technikai megoldások lehetőségei a fizetési szolgáltatások terén is. Ez támogathatja a pénzforgalmi innovációt, ösztönözheti a piaci szereplők közötti versenyt és csökkentheti a belépési korlátokat az új piaci szereplők számára. Emellett javíthatja a hazai pénzforgalmi szektor versenyképességét, hozzájárulhat a magyar gazdaság növekedéséhez és ezáltal a versenyképesebbé tételéhez is.

IIR: Az azonnali fizetés hatalmas változást indukál majd a magyar pénzforgalmi rendszerben, mit gondol, mennyire lesz zökkenőmentes a bevezetése?

Bővebben...

„A fogyasztói és szolgáltatói igények igenis összeegyeztethetők” – interjú Fáykiss Péterrel, a Magyar Nemzeti Bank makroprudenciális igazgatójával

A lakáshitelekre vonatkozó döntés a legtöbb háztartás esetében évekre, évtizedekre szól: mivel meghatározó a jelentősége, alapos utánajárás után érdemes igényelni. Az összehasonlíthatóságot erősítendő, az MNB kidolgozta a Minősített Fogyasztóbarát Lakáshitelt, illetve azt a dedikált kalkulátort, amely segíthet a döntés meghozatalában. 

IIR: Miért fontos 2017-ben, hogy a lakáshitelezés mérsékelt kockázatú legyen?

F.P.: Most, hogy nemrégiben megtörtént az a hitelezési fordulat a háztartási szegmensben is, amit a vállalatok esetében korábban láthattunk, nagyon fontos, hogy a hitelállomány növekedése fenntartható és egészséges szerkezetben valósuljon meg; fontos, hogy ne legyenek olyan problémák a későbbiekben, amelyeket a válság során láthattunk. Az egészséges, fenntartható szerkezetű háztartási hitelezés egyik pillére a Minősített Fogyasztóbarát Lakáshitel, melynek több célja van: az egyik, hogy a banki ajánlatok összehasonlíthatóságát megvalósítsa és a közöttük lévő versenyt erősítse, a másik, hogy a hosszabb kamatperiódusú lakáshitelek esetében, a nemzetközi összehasonlításban magasnak számító kamatfelárakat mérsékelje. Végül a hosszabb kamatperiódusú lakáshitelek elterjedésének segítése is fontos cél, hogy kevésbé szembesüljenek az ügyfelek a kamatkockázatok negatív hatásaival, amelyek sokszor együtt járnak egy rövid kamatperiódusú, de hosszú futamidővel rendelkező lakáshitellel.

Bővebben...

IIR Magyarország Kft. Felnőttképzési nyilvántartási szám: 00206-2012
Intézményakkreditációs lajstromszám: AL-2748

 

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.