Szakkonferenciák, tréningek, szemináriumok

A kibercsalások, banki fraud ügyek a krízisek elég speciális területét képezik. Mit lehet tanácsolni a bankoknak, mit tegyenek kommunikációs szempontból az ilyen ügyekben?

Valóban speciális-, de egyre hangsúlyosabban tárgyalt terület a kiberbűnözés világa a kríziskommunikációs szakirodalomban. Ezen a területen, talán még szignifikánsabban mint máshol, élesen elválik egymástól a kríziskommunikáció és a krízismenedzsment. Az informatikai problémákat, sérülékenységeket nyilvánvalóan minél rövidebb idő alatt a szakértői csapatnak kezelnie kell – legelőször is azt megállapítani, mi és hogyan történhetett, mekkora kárt okozhatott. A kommunikációs szakterület ugyanakkor a külső kommunikációban, ügyfeleknek nyújtott információkban jut döntő szerephez. Nagyon fontos tehát, hogy a két szál összeérjen, együtt tudjon lélegezni az informatikai részleg a reputációvédelemért és bizalomépítésért felelős kommunikációs csapattal. A tapasztalat és a benchmark-kutatás azt mutatja, az őszinteség és a transzparencia a két legjobb tanács, ami adható ilyen esetekben.

A csalások egy jelentős része ugyanakkor független a bankoktól, mégis az ő reputációjuk van veszélyben. Ezzel mit lehet kezdeni kommunikációs aspektusból?

Kétségtelen, hogy például egy átverős levéllel, phising oldallal a bank közvetlenül nem hozható felelősségi összefüggésbe, adott esetben széttárhatná a kezét a szervezet. Ha valakinek a nevében megtévesztenek, kihasználnak fogyasztókat, a szervezetet nem terheli felelősség. Ha a vízművek nevében oson be két tolvaj egy nyugdíjas lakásába, a vízművek nem okolható. De a példánál maradva, a vízmű is fel szokta hívni a figyelmet ilyen eseteket követően, hogy a lakosság legyen résen, ne engedjen be bárkit a lakásba. Egy banknak de bármely üzleti szervezetnek a hírneve az egyik legnagyobb értéke a főkönyvben, a reputáció védelméhez pedig szorosan hozzá tartozik, hogy egy cég ilyen kellemetlen esetben is kiáll a nyilvánosság elé, informálja és adott esetben önhibáján kívüli okokból is kárpótolja a rászedett fogyasztókat.     

A kárpótlás, a bizalom helyreállítása egy út végső állomása. Mi tehető még, hogy a bank felkészültnek érezze magát ilyen esetekre?

Visszakanyarodhatunk a beszélgetés elején előhívott szempontra, a kommunikáció és a menedzsment eltérő szerepére. organizmo valymas, maisto papildai, sveikas maistas, chalva, ženšenis, sveikata, dietos, opalas, alijošius, nevaisingumo priežastys ir gydymas: https://netradicinemedicina.com/nevaisingumas-jo-priezastys-ir-gydymas/ A fraud tekintetében fontos szerep jut a megelőzésnek, leginkább a felhasználói edukációnak, amiben a kommunikáció élen járhat. Az informatikának pedig a kockázatok csökkentését a rizikó-menedzsmentet kell csúcsra járatnia, hogy minél kisebb felülete legyen a bűnözők tevékenységének. De itt is akad közös feladat és közös felelősség, ez pedig a kríziskommunikációs forgatókönyv elkészítése, a szimulációk végigfuttatása: annak előkészítse és begyakorlása, mit kell tenni, amikor rosszra fordulnak a dolgok.

Bővebben április 25-én a Pénzintézeti Fraud konferenciánkon.

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.