IIR Magyarország

Siker kulcsa a HR munkájábab    Fraud    Kártyapiac   Reziliencia   TEHETSÉGEK VEZETÉSE ÉS MOTIVÁLÁSA

„Az együttműködés közege az információcsere, vagyis maga a kommunikáció, hiszen ezen keresztül jön létre a közös munkavégzés.” – interjú Mezriczky László vállalati kommunikációs szakértővel.

Miért van szükség egy vállalat életében belső kommunikációs startégiára?

A belső és a külső kommunikáció határa ma már egyre inkább elmosódik, hiszen a külső hatások bejutnak a vállalatokba, a belső ügyek pedig pillanatok alatt kikerülnek, így talán célszerű általános vállalati kommunikációról beszélni. A stratégia alkotás célja és lényege a tudatosság, a helyzet uralása. A vállalatok formális közösségek, struktúrákban gondolkoznak és működnek, így a kommunikációt is ehhez kell igazítani. Ennek módja a stratégia alkotás, amelyet szakszerűen, és üzleti szemlélettel kell tudnunk megvalósítani, hiszen a kommunikáció nem lehet öncélú, annak minden pillanatban a vállalat üzleti céljait kell szolgálnia.

Mitől válik a kommunikáció üzletileg kritikus tényezővé?

A vállalatok emberek együttműködéséből táplálkoznak: olyan önkéntes társulásról beszélünk, ahol az egyéni készségek, képességek, tehetségek összeadódnak, és együtt nagyobb értéket tudnak létrehozni, mint ha ez a társulás nem jött volna létre. Az együttműködés közege pedig az információcsere, vagyis maga a kommunikáció, hiszen ezen keresztül jön létre a közös munkavégzés. Innentől kezdve könnyen belátható, hogy a kommunikáció minősége, annak áramvonalassága, hatékonysága alapjaiban határozza meg a sikerességet, vagyis üzletileg kritikus tényezőnek tekinthető. Ma egyre többen ismerik ezt fel, és a technológiai, folyamatbeli, szervezésbeli tennivalók mellett a kommunikáció is megkapja az őt megillető figyelmet.

Miként hatnak a munkaerőpiaci változások a vállalatok belső kommunikációjára?

A munkaerőpiaci változások – a jelenleg elérhető előrejelzések alapján – tartós tendenciának tűnnek, tehát érdemes ezekre hosszú távra is felkészülni. A szabad munkaerő forrásainak kimerülése azt is jelenti, hogy a korábbi módszerek már nem működnek, a munkatársak egyre inkább tisztában vannak saját értékükkel, és ennek egyre inkább érvényt is tudnak szerezni. Az értük folyó verseny új helyzetet teremtett a vállalati gondolkodásban. A béremelés csak korlátozottan és ideiglenesen lehet válasz a problémára, kell valami más, ami ott tudja tartani az embereket a cégnél. Ez pedig lehet a kommunikáció is: az értő, interaktív, bevonó, hatékonyan megszervezett és formalizált, áramvonalasított kommunikáció, amely javítja a munkavégzés körülményeit, ezáltal sikerélményt eredményez, erősíti a közösséget, és kialakítja azt a kohéziót, ami megkülönböztető elemmé, értékké, versenyelőnnyé válik. Vagyis a kommunikáció akár lehet juttatás is.  

A belső kommunikációról Mezriczky Lászlótól bővebben Az újragondolt belső kommunikáció szemináriumunkon hallhatnak,  április 18-án.

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.