IIR Magyarország

Bankszektor    PSD2    Enkon   IoT   Ipar 4.0

 
 

.

Közeli rendezvények

„A projekt a terveknek megfelelően halad” - interjú Dr. Vig Gyulával, a GIRO Zrt. vezérigazgató-helyettesével

A Magyar Nemzeti Bank Igazgatósága döntött arról, hogy a jegybank tulajdonában álló GIRO Zrt. fogja létrehozni az azonnali fizetési rendszer központi infrastruktúráját. Az új rendszer létrehozásának célja, hogy az év minden napján 14 órában működő szolgáltatással néhány másodperc alatt lebonyolíthatóak legyenek a fizetések a magyarországi számlák között.

IIR: Tudvalevő, hogy az MNB kiemelt projektje az azonnali fizetés, Ön, aki részt vesz a rendszer bevezetéséhez szükséges központi infrastruktúra megalkotásában, miben látja az azonnali fizetés bevezetésének jelentőségét?

V.GY.: Az azonnali fizetési rendszerrel egy olyan pénzügyi alapinfrastruktúra jön létre, amelyre építve fejlett pénzforgalmi szolgáltatások alakíthatóak ki, és kihasználhatóak a modern technikai megoldások lehetőségei a fizetési szolgáltatások terén is. Ez támogathatja a pénzforgalmi innovációt, ösztönözheti a piaci szereplők közötti versenyt és csökkentheti a belépési korlátokat az új piaci szereplők számára. Emellett javíthatja a hazai pénzforgalmi szektor versenyképességét, hozzájárulhat a magyar gazdaság növekedéséhez és ezáltal a versenyképesebbé tételéhez is.

IIR: Az azonnali fizetés hatalmas változást indukál majd a magyar pénzforgalmi rendszerben, mit gondol, mennyire lesz zökkenőmentes a bevezetése?

Bővebben

„A fogyasztói és szolgáltatói igények igenis összeegyeztethetők” – interjú Fáykiss Péterrel, a Magyar Nemzeti Bank makroprudenciális igazgatójával

A lakáshitelekre vonatkozó döntés a legtöbb háztartás esetében évekre, évtizedekre szól: mivel meghatározó a jelentősége, alapos utánajárás után érdemes igényelni. Az összehasonlíthatóságot erősítendő, az MNB kidolgozta a Minősített Fogyasztóbarát Lakáshitelt, illetve azt a dedikált kalkulátort, amely segíthet a döntés meghozatalában. 

IIR: Miért fontos 2017-ben, hogy a lakáshitelezés mérsékelt kockázatú legyen?

F.P.: Most, hogy nemrégiben megtörtént az a hitelezési fordulat a háztartási szegmensben is, amit a vállalatok esetében korábban láthattunk, nagyon fontos, hogy a hitelállomány növekedése fenntartható és egészséges szerkezetben valósuljon meg; fontos, hogy ne legyenek olyan problémák a későbbiekben, amelyeket a válság során láthattunk. Az egészséges, fenntartható szerkezetű háztartási hitelezés egyik pillére a Minősített Fogyasztóbarát Lakáshitel, melynek több célja van: az egyik, hogy a banki ajánlatok összehasonlíthatóságát megvalósítsa és a közöttük lévő versenyt erősítse, a másik, hogy a hosszabb kamatperiódusú lakáshitelek esetében, a nemzetközi összehasonlításban magasnak számító kamatfelárakat mérsékelje. Végül a hosszabb kamatperiódusú lakáshitelek elterjedésének segítése is fontos cél, hogy kevésbé szembesüljenek az ügyfelek a kamatkockázatok negatív hatásaival, amelyek sokszor együtt járnak egy rövid kamatperiódusú, de hosszú futamidővel rendelkező lakáshitellel.

Bővebben

Optimalizált helpdesk/service desk
Budapest, 2017. december 14-15.
____________________________________________________________
Az ügyfelek először a helpdesk-en/service desk-en keresztül ítélik meg a vállalatot!
Ez az a tény, amiről nagyon sokszor elfelejtkezünk, pedig köztudott, hogy amikor egy ügyfél betelefonál a helpdesk-hez, akkor olyan problémával fordul az ügyintézőhöz, aminél fontos, hogy azonnal, vagy nagyon rövid időn belül megoldódjon, vagy elintéződjön.
Mindemellett az is meghatározó, hogy szakmailag illetékes, kompetens kollegával tudjon beszélni az ügyfél, valamint legalább ennyire releváns, hogy adott esetben a helpdesk-es kollega tudjon fordítani a beszélgetés hangvételén és ne ugyanolyan „idegesen” tegye le a telefont a telefonáló, mint amilyen a hívás kezdetekor volt.


Bővebben

EnKon 2017 - Új piaci modell és fókuszváltás az energiapiacon 
Budapest, 2017. december 5-6.
____________________________________________________________
Energy transition: az átalakuló villamosenergia-rendszer magyarországi és régiós hatásai; Az MVM illetve az NKM Nemzeti Közművek Zrt. stratégiája; Versenyképességi kérdések a hazai energetikában; 2017 avagy az anomáliák éve az áramkereskedelemben; A villamosenergia-ellátás jelene és jövője hazánkban és Európában; Megújuló energia támogatása és hasznosítása, az új METÁR aktualitásai; A jövő városa és közlekedése.
Többek között ezen témakörök várnak Önre decemberben, az IIR Magyarország éves energetikai rendezvényén, ahol első kézből tájékozódhat a legfontosabb villamosenergia-piaci trendekről, stratégiai, szabályozási, energiaellátási, energiakereskedelmi, valamint erőműveket és megújuló energiaforrásokat érintő aktualitásokról kiváló szakértők tolmácsolásában.

Bővebben

Certified regional purchasing specialist
Budapest, 2017. december 12-13.
____________________________________________________________
Már régóta foglalkoztatja a kérdés a vállalati beszerzőket, hogy „Mi az, amit érdemes központosítani és mi az, amit meg kell hagyni a leánynak?” és „Mennyire szektorfüggő, vagy projektfüggő a központosítás kérdése?”

Mindemellett az is időről időre visszatérő kérdés, hogy vajon „Hogyan működnek együtt a beszerzési területek, hogy csökkentsék a költségeket? globális és lokális beszerzés összehangolása” és melyek a regionális beszerzés nehézségei beszállítói oldalról?


Bővebben

IoT Conference
2017. december 5., Budapest
____________________________________________________________
A konferencia célja egy olyan magyarországi IoT (Internet of Things) fórum létrehozása, ahol lehetőség nyílik a cégek tapasztalatcseréjére, az új trendek és gyakorlatok  megismerésére, illetve az IoT-ben érdekelt vállalatok közötti kapcsolatépítésre. A rendezvényen előadást tartó szakemberek bemutatják, hogy hol tart ma az IoT technológia Magyarországon, illetve milyen fejlesztési trendek figyelhetők meg a világban.

Bővebben

PSD2 és Azonnali fizetés a gyakorlatban
Budapest, 2017. november 28.
__________________________________________________________
„A PSD2 előírásainak január 13-ig történő implementálása nagy feladatot ró a bankokra, de az előrelátóbbak már nem két projektként kezelik a PSD2-t és az azonnali fizetéseket, hanem összevonták egy projektbe.”                   (privatbankar.hu; 2017.08.07.)

A PSD2 direktíva megszületése óta fokozatosan növekvő vihart hozott a pénzforgalmi piac szereplői életében. Vajon csillapodik-e a vihar vagy a tagállamokban 2018. január 13-tól alkalmazandó direktíva kontinentális káoszt fog okozni?    

A fenti kérdésre keresik a választ novemberi szakfórumunk előadói, mely a legfrissebb aktualitásokat dolgozza fel és több aspektusból vizsgálja a PSD2 implementálása és az azonnali fizetési rendszerek mindennapjaiban megjelenő témákat, kérdéseket, problémákat.

Bővebben

Készségfejlesztő tréningek

Rendezvény kereső

Ügyfeleink

  • alcoa.jpg
  • cib.jpg
  • foldgazszallito.jpg
  • gdf-suez.jpg
  • hungarocontrol.jpg
  • magyar-posta.jpg
  • mav.jpg
  • mkb.jpg
  • mnb.jpg
  • NCR-BB-Preferred.jpg
  • okos-jovo-klaszter.JPG
  • otp.jpg
  • pwc.jpg
  • raiffeisen.jpg
  • sanofi.jpg
  • shell.jpg
  • telekom.jpg
  • teva.jpg
  • unicredit.jpg
  • wincor.jpg
IIR Magyarország Kft. Felnőttképzési nyilvántartási szám: 00206-2012
Intézményakkreditációs lajstromszám: AL-2748

 

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.