E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

Ön itt van: Kezdőlap Rendezvények Szeminárium Sales Controlling a gyakorlatban

Sales Controlling a gyakorlatban

Bevezető

A vevőközpontú stratégiát alkalmazó vállalatoknál – már pedig ez a jövő – elengedhetetlen az értékesítési terület hatékonyságának mérése. Ehhez azonban meg kell határozni a kontrolling helyét a vállalaton belül, integrálni kell az értékesítési folyamatba a kontroll tevékenységet, rendelkezni kell jól működő riportolási rendszerrel, sőt, a BSC és EVA módszerek gyakorlati alkalmazása is nélkülözhetetlen.

A két napos szeminárium célja, hogy a fenti folyamatokat gyakorlati példákon végigvezetve áttekintést nyújtson az értékesítési controlling legfontosabb területeiről.

A szeminárium nagy hangsúlyt fektet az értékesítési és pénzügyi kontrolling gyakorlatban történő alkalmazására, így többek között betekintést nyerhet az alábbi kérdésekbe:

  • Stratégia alkotás és Üzleti terv készítése
  • Piackutatási eredmények , elemzések, trend analízisek és értelmezésük
  • Értékesítési & Pénzügyi Kontrolling, “Értelmezzük az Eredménykimutatást”
  • Értékesítési és margin eredmények elemzése – GM% vs CM%
  • Hogyan támogathatja a Pénzügy az Értékesítést? KPI-ok, Értékesítési elemzések, Árfolyamhatások, Tenderezés, Ár és promóció kontroll
  • Versenytárs elemzési módszerek
  • Értékesítési terv elkészítése “bottom-up” és “top-down” módszerrel
  • Transzferár politika, Belső elszámoló árak alkalmazása és megállapítása

A program egy fél napos, interaktív, készségfejlesztő modulokat tartalmazó mini- tréninggel zárul:

  • Hatékony értékesítési csapat összeállítása
  • Értékesítés és marketing együttműködése

A szeminárium szakemberi:

  • Ángyán Tamás , pénzügyi és vezetési tanácsadó
  • Kiss István, pénzügyi igazgató, Európa Alapkezelő Zrt.
  • Szász Krisztina , ügyvezető igazgató, Zephyros Hungary Kft.

Program 1. nap

Professzionális értékesítési controlling és növekvő jövedelmezőség

9.00

A kontrolling-rendszer szerepe az értékesítés terül etén 

  • A kontrolling helye és jelentősége a vállalaton belül
  • A stratégiai és az operatív értékesítési kontrolling
  • Az éves vállalati terv és az évközi „forecast” kontrolling-ja
  • Kontrolling mutatók és szerepük az értékesítés területén
  • Értékesítési controlling megvalósítása vállalati példán keresztül

A hatékony értékesítési controlling helye, céljai és működésének sikertényezői

  • Mire terjed ki az értékesítési controlling?
  • Milyen további értékelési módszerek támogatják a sales működésének a vizsgálatát?
  • Milyen szervezeti felépítés jellemzi az értékesítés és a controlling területét?
  • Milyen mértékben működjön együtt a menedzsment, a controlling és az értékesítés terület az értékesítési munka értékelésében?
  • Mi a controlling és mi a sales vezetők, munkatársak feladata?
  • Az értékesítési controllingot végző sales szakember feladata, céljai, kritériumai, szükséges controlling ismeretek
  • Hogyan integrálja az értékesítési folyamatba a controll-tevékenységet?   

10.30 Kávészünet  

Értékesítési controlling és reporting

10.50

Hogyan integrálja a controlling funkciót és a további értékelő és hatékonyságmérő  módszereket az értékesítési folyamatba?

  • Hogyan zajlik az értékelési folyamat, milyen módszerek és eszközök adaptálása hasznos, érdemes, szükséges?
  • Mit takar a controlling tevékenység? Milyen riportolási módszerek alkalmazása jellemző?
  • Milyen részterületeket érint ill. tartalmaz a sales riporting?
  • Milyen irányba folyik rendszerint a riportolás?
  • Sztenderdizáltak-e a riportolási folyamatok?
  • Milyen gyakorisággal készítsen, milyen terjedelmű beszámolót?
  • Milyen erőforrások és ismeretek szükségesek egy jól működő controlling ill. riportolási rendszer bevezetéséhez?

Mit és hogyan mérhet?

  • Stratégiai teljesítménymérés az értékesítés területén
  • Az értékesítés szerepe a vállalati értékteremtésben
  • Vevőértékelési módszerek
  • A Balanced Scorecard integráló hatása

A délelőtti blokk előadója: Ángyán Tamás, pénzügyi és vezetési tanácsadó

12.30 Ebédszünet

 A mérések tervezése és végrehajtása

13.30

Értékesítési és Pénzügyi Kontrolling a gyakorlatban

  • Stratégia alkotás és Üzleti terv készítése
  • Piackutatási eredmények, elemzések, trend analízisek és értelmezésük
  • Értékesítési & Pénzügyi Kontrolling, “Értelmezzük az Eredménykimutatást”
  • Értékesítési és margin eredmények elemzése – GM% vs CM%
  • Hogyan támogathatja a Pénzügy az Értékesítést? KPI-ok, Értékesítési elemzések, Árfolyamhatások, Tenderezés , Ár és promóció kontroll; Példák egy multinacionális állateledelgyártó vállalatából)
  • Versenytárs elemzési módszerek
  • Értékesítési terv elkészítése “bottom-up” és “top-down” módszerrel
  • Transzferár politika, Belső elszámoló árak alkalmazása és megállapítása
  • Intercompany értékesítés és egyeztetések

Előadó: Ángyán Tamás, pénzügyi és vezetési tanácsadó

15.10 Kávészünet

15.30

A Balanced Scorecard módszer, és az Economic Value Added az értékesítés controllingban

  • Mi is az a Balanced Scorecard (BSC)? Mire jó az Economic Value Added (EVA)?
  • Hogyan bontsa le a vállalati stratégiát az értékesítés szintjére?
  • Mi számszerűsíthető a BSC módszerrel és mi nem?
  • Mit lehet kiolvasni egy BSC-ból? Eredmények, adatok értelmezése, és prezentálása a stratégiai döntésekhez
  • Munkatársak ösztönzése BSA scorecardok alapján, átlátható, motiváló KPI-ok meghatározása gyakorlati példákon keresztül
  • Értékesítési teljesítmény kimutatása, fókuszpontok

Előadó: Kiss István, pénzügyi igazgató, Európa Alapkezelő ZRt.

16.00 Az első nap vége

Program 2. nap

Értékesítési információs rendszer – a támogató informatikai háttér

9.00

Hogyan támogathatja vállalata értékesítési folyamatát az informatika?

  • Milyen informatikai rendszerekre van szükség a hatékony értékesítéshez?
  • Mi a CRM, a BI, az SFA, az ERP és a Reporting, DSS? Fogalmak és funkciók tisztázása
  • Mik a jó informatikai rendszerek ismérvei? Hogy kell specifikálni egy értékesítés-támogató rendszert?
  • Milyen információs és szoftveres rendszer ill. háttér támogatja az értékesítés gyors és folyamatos értékelését? (CRM és SFA rendszerek felépítése, típusai)
  • BI – adatbázis elemzéssel kapcsolatos fogalmak: üzleti intelligencia, adattárház építés, adattisztítás, stb.
  • A BSC és SFA informatikai támogatása
  • Milyen informatikai háttér segíti a különböző együttműködő osztályok közötti információ-áramlást, az értékesítés számára szükséges adatok begyűjtését?
  • Az adatbázis támogató jelentősége a sales napi munkájában: naprakész információk, vállalat-specifikus igények kielégítése, riportolás és értékelés
  • A magyarországi specifikumok az értékesítési támogató rendszerek kapcsán

Előadó egyeztetés alatt

10.30 Kávészünet

A sales manager és a sales team

11.00 post it: Gyakorlati példákon és feladatokon keresztül!

A hatékony értékesítési csapat összeállítása

  • Kiválasztás (HR és Sales együttműködésének keretei), felkészítés, tréningek (értékesítési, kommunikációs, személyiség, stb.)
  • Célok – egyén és cég érdekei
  • Eszközök – a call centertől a személyes értékesítésig
  • Ösztönző-rendszerek kialakítása (lehetőségek a tiszta jutalékos rendszertől a fix bérezésig), egyéni és csoportsikerek
  • Feladatkiosztás (időben, térben, mennyiségben, minőségben) és számonkérés
  • Ellenőrzés, mérési lehetőségek (mit mérjünk és mit mihez hasonlítsunk, milyen következtetéseket érdemes levonni)
  • Adminisztráció (mennyiség, minőség)

Közben:

12.30 – 13.30 Ebédszünet

14.30 – 15.00 Kávészünet

Együttműködő sales és marketing controlling

Értékesítés és marketing együttműködése

  • Az értékesítés és marketing együttműködésének fontossága – mikor tud a marketing ténylegesen támogató hátteret biztosítani?
  • Mennyiben értékesít a marketing és mennyiben végez marketing munkát az értékesítési csapat?
  • Hogyan mérjük a marketing és az értékesítés teljesítményét?
  • Az értékesítés és a marketing controlling helye és szerepe a gyakorlatban

Előadó: Szász Krisztina, ügyvezető igazgató, Zephyros Kft.

16.00 A szeminárium vége

Most duplán jól jár!

Részletek

Rendezvény kezdete: 2014. augusztus 25. 0:00
Rendezvény vége: 2014. augusztus 26. 0:00
Részvételi díj 249.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2014. július 11.
Helyszín
We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 249,000.00
2 239,050.00
3 229,100.00

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.