Sales Controlling a gyakorlatban
Bevezető
A vevőközpontú stratégiát alkalmazó vállalatoknál – már pedig ez a jövő – elengedhetetlen az értékesítési terület hatékonyságának mérése. Ehhez azonban meg kell határozni a kontrolling helyét a vállalaton belül, integrálni kell az értékesítési folyamatba a kontroll tevékenységet, rendelkezni kell jól működő riportolási rendszerrel, sőt, a BSC és EVA módszerek gyakorlati alkalmazása is nélkülözhetetlen.
A két napos szeminárium célja, hogy a fenti folyamatokat gyakorlati példákon végigvezetve áttekintést nyújtson az értékesítési controlling legfontosabb területeiről.
A szeminárium nagy hangsúlyt fektet az értékesítési és pénzügyi kontrolling gyakorlatban történő alkalmazására, így többek között betekintést nyerhet az alábbi kérdésekbe:
- Stratégia alkotás és Üzleti terv készítése
- Piackutatási eredmények , elemzések, trend analízisek és értelmezésük
- Értékesítési & Pénzügyi Kontrolling, “Értelmezzük az Eredménykimutatást”
- Értékesítési és margin eredmények elemzése – GM% vs CM%
- Hogyan támogathatja a Pénzügy az Értékesítést? KPI-ok, Értékesítési elemzések, Árfolyamhatások, Tenderezés, Ár és promóció kontroll
- Versenytárs elemzési módszerek
- Értékesítési terv elkészítése “bottom-up” és “top-down” módszerrel
- Transzferár politika, Belső elszámoló árak alkalmazása és megállapítása
A program egy fél napos, interaktív, készségfejlesztő modulokat tartalmazó mini- tréninggel zárul:
- Hatékony értékesítési csapat összeállítása
- Értékesítés és marketing együttműködése
A szeminárium szakemberi:
- Ángyán Tamás , pénzügyi és vezetési tanácsadó
- Kiss István, pénzügyi igazgató, Európa Alapkezelő Zrt.
- Szász Krisztina , ügyvezető igazgató, Zephyros Hungary Kft.
Program 1. nap
Professzionális értékesítési controlling és növekvő jövedelmezőség
9.00
A kontrolling-rendszer szerepe az értékesítés terül etén
- A kontrolling helye és jelentősége a vállalaton belül
- A stratégiai és az operatív értékesítési kontrolling
- Az éves vállalati terv és az évközi „forecast” kontrolling-ja
- Kontrolling mutatók és szerepük az értékesítés területén
- Értékesítési controlling megvalósítása vállalati példán keresztül
A hatékony értékesítési controlling helye, céljai és működésének sikertényezői
- Mire terjed ki az értékesítési controlling?
- Milyen további értékelési módszerek támogatják a sales működésének a vizsgálatát?
- Milyen szervezeti felépítés jellemzi az értékesítés és a controlling területét?
- Milyen mértékben működjön együtt a menedzsment, a controlling és az értékesítés terület az értékesítési munka értékelésében?
- Mi a controlling és mi a sales vezetők, munkatársak feladata?
- Az értékesítési controllingot végző sales szakember feladata, céljai, kritériumai, szükséges controlling ismeretek
- Hogyan integrálja az értékesítési folyamatba a controll-tevékenységet?
10.30 Kávészünet
Értékesítési controlling és reporting
10.50
Hogyan integrálja a controlling funkciót és a további értékelő és hatékonyságmérő módszereket az értékesítési folyamatba?
- Hogyan zajlik az értékelési folyamat, milyen módszerek és eszközök adaptálása hasznos, érdemes, szükséges?
- Mit takar a controlling tevékenység? Milyen riportolási módszerek alkalmazása jellemző?
- Milyen részterületeket érint ill. tartalmaz a sales riporting?
- Milyen irányba folyik rendszerint a riportolás?
- Sztenderdizáltak-e a riportolási folyamatok?
- Milyen gyakorisággal készítsen, milyen terjedelmű beszámolót?
- Milyen erőforrások és ismeretek szükségesek egy jól működő controlling ill. riportolási rendszer bevezetéséhez?
Mit és hogyan mérhet?
- Stratégiai teljesítménymérés az értékesítés területén
- Az értékesítés szerepe a vállalati értékteremtésben
- Vevőértékelési módszerek
- A Balanced Scorecard integráló hatása
A délelőtti blokk előadója: Ángyán Tamás, pénzügyi és vezetési tanácsadó
12.30 Ebédszünet
A mérések tervezése és végrehajtása
13.30
Értékesítési és Pénzügyi Kontrolling a gyakorlatban
- Stratégia alkotás és Üzleti terv készítése
- Piackutatási eredmények, elemzések, trend analízisek és értelmezésük
- Értékesítési & Pénzügyi Kontrolling, “Értelmezzük az Eredménykimutatást”
- Értékesítési és margin eredmények elemzése – GM% vs CM%
- Hogyan támogathatja a Pénzügy az Értékesítést? KPI-ok, Értékesítési elemzések, Árfolyamhatások, Tenderezés , Ár és promóció kontroll; Példák egy multinacionális állateledelgyártó vállalatából)
- Versenytárs elemzési módszerek
- Értékesítési terv elkészítése “bottom-up” és “top-down” módszerrel
- Transzferár politika, Belső elszámoló árak alkalmazása és megállapítása
- Intercompany értékesítés és egyeztetések
Előadó: Ángyán Tamás, pénzügyi és vezetési tanácsadó
15.10 Kávészünet
15.30
A Balanced Scorecard módszer, és az Economic Value Added az értékesítés controllingban
- Mi is az a Balanced Scorecard (BSC)? Mire jó az Economic Value Added (EVA)?
- Hogyan bontsa le a vállalati stratégiát az értékesítés szintjére?
- Mi számszerűsíthető a BSC módszerrel és mi nem?
- Mit lehet kiolvasni egy BSC-ból? Eredmények, adatok értelmezése, és prezentálása a stratégiai döntésekhez
- Munkatársak ösztönzése BSA scorecardok alapján, átlátható, motiváló KPI-ok meghatározása gyakorlati példákon keresztül
- Értékesítési teljesítmény kimutatása, fókuszpontok
Előadó: Kiss István, pénzügyi igazgató, Európa Alapkezelő ZRt.
16.00 Az első nap vége
Program 2. nap
Értékesítési információs rendszer – a támogató informatikai háttér
9.00
Hogyan támogathatja vállalata értékesítési folyamatát az informatika?
- Milyen informatikai rendszerekre van szükség a hatékony értékesítéshez?
- Mi a CRM, a BI, az SFA, az ERP és a Reporting, DSS? Fogalmak és funkciók tisztázása
- Mik a jó informatikai rendszerek ismérvei? Hogy kell specifikálni egy értékesítés-támogató rendszert?
- Milyen információs és szoftveres rendszer ill. háttér támogatja az értékesítés gyors és folyamatos értékelését? (CRM és SFA rendszerek felépítése, típusai)
- BI – adatbázis elemzéssel kapcsolatos fogalmak: üzleti intelligencia, adattárház építés, adattisztítás, stb.
- A BSC és SFA informatikai támogatása
- Milyen informatikai háttér segíti a különböző együttműködő osztályok közötti információ-áramlást, az értékesítés számára szükséges adatok begyűjtését?
- Az adatbázis támogató jelentősége a sales napi munkájában: naprakész információk, vállalat-specifikus igények kielégítése, riportolás és értékelés
- A magyarországi specifikumok az értékesítési támogató rendszerek kapcsán
Előadó egyeztetés alatt
10.30 Kávészünet
A sales manager és a sales team
11.00 post it: Gyakorlati példákon és feladatokon keresztül!
A hatékony értékesítési csapat összeállítása
- Kiválasztás (HR és Sales együttműködésének keretei), felkészítés, tréningek (értékesítési, kommunikációs, személyiség, stb.)
- Célok – egyén és cég érdekei
- Eszközök – a call centertől a személyes értékesítésig
- Ösztönző-rendszerek kialakítása (lehetőségek a tiszta jutalékos rendszertől a fix bérezésig), egyéni és csoportsikerek
- Feladatkiosztás (időben, térben, mennyiségben, minőségben) és számonkérés
- Ellenőrzés, mérési lehetőségek (mit mérjünk és mit mihez hasonlítsunk, milyen következtetéseket érdemes levonni)
- Adminisztráció (mennyiség, minőség)
Közben:
12.30 – 13.30 Ebédszünet
14.30 – 15.00 Kávészünet
Együttműködő sales és marketing controlling
Értékesítés és marketing együttműködése
- Az értékesítés és marketing együttműködésének fontossága – mikor tud a marketing ténylegesen támogató hátteret biztosítani?
- Mennyiben értékesít a marketing és mennyiben végez marketing munkát az értékesítési csapat?
- Hogyan mérjük a marketing és az értékesítés teljesítményét?
- Az értékesítés és a marketing controlling helye és szerepe a gyakorlatban
Előadó: Szász Krisztina, ügyvezető igazgató, Zephyros Kft.
16.00 A szeminárium vége
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2014. augusztus 25. 0:00 |
Rendezvény vége: | 2014. augusztus 26. 0:00 |
Részvételi díj | 249.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2014. július 11. |
Helyszín |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 249,000.00 |
2 | 239,050.00 |
3 | 229,100.00 |