E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

Ön itt van: Kezdőlap Rendezvények Szeminárium Autóipari beszállítók árkalkulációja

Autóipari beszállítók árkalkulációja

Főbb témák

Egynapos szeminárium beszerzési/kereskedelmi/beszállítói-minőségfejlesztési szakemberek/vezetők/felsővezetők számára.

A témákból:

  • Árajánlat, árképzés, kalkuláció
  • Technológia, kutatás és fejlesztés, illetve a kockázat költsége az árkalkulációban
  • Az alapanyagok árának, beszerzési forrásainak és helyettesítésének lehetőségei
  • Az évenkénti árcsökkentések gyakorlata és hosszú távú fenntarthatósága, a vevő és a beszállító együttműködésével
  • Stratégia
  • Támogatások
  • Struktúra
  • Bekerülés a vevőkhöz
  • A Távol-kelet piaci térhódítása

Előadók

Előadók:

  • Pásztor Katalin, Gazdasági igazgató, Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.
  • Köteles Eduárd, Kereskedelmi vezető, FÉMALK Fémöntészeti Alkatrészgyártó ZRt.
  • Mátyus Péter, International Purchasing, Eastern Europe, BMW Group
  • Lantos Gábor, Corporate beszállító fejlesztő mérnök, Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.
  • Alter Róbertné, Vezérigazgató, Kunplast-Karsai ZRT.
  • Stasztny Péter, Vállalati kapcsolattartó, SMR Automotive Mirror Technology Hungary Bt.

Program

Levezető Elnök: Kilián Csaba, Ügyvezető Főtitkár, Magyar Gépjárműipari Egyesület

09.00-09.30 Árajánlat, árképzés, kalkuláció

  • Milyen típusú business modellt használnak a cégek? Mit vesznek figyelembe?
  • Mennyire stabil a nagy gyárak által előre jelzett éves mennyiség?
  • Hogyan néz ki és kiket vonnak bele az árkalkulációba?
  • Milyen és honnan származó információk alapján dől el az, hogy az ajánlatban szereplő ár mennyire és milyen irányban térjen el a kalkulált értéktől?
  • Honnan jut egy átlagos magyar beszállító vállalkozás, konkrét esetekben megbízható információkhoz ennek eldöntéséhez?
  • Van-e igény szervezeti keretekre, illetve elég-e a saját, többnyire elfogult benchmarking következtetés?
  • Mekkora a létjogosultsága a csomagkalkulációnak?
  • Milyen esetben kér lebontást a vevő, hogy megállapíthassa reális-e az ár?
    • Valóban csak ebből a célból kér a vevő nyitott kalkulációt?

Előadó: Köteles Eduárd, Kereskedelmi vezető, FÉMALK Fémöntészeti Alkatrészgyártó ZRt.

09.30-10.00 Technológia, kutatás és fejlesztés, illetve a kockázat költsége az árkalkulációban

  • Mekkora a termékfejlesztők szerepe a kalkulációban?
  • Hogyan lehet befolyásolni a kutatás-fejlesztés költségét?
  • Miért fontos, hogy legyen a cégeknek kutatás-fejlesztés részlege?
  • Kap-e a beszállító a megrendelőtől a projekt tervezése és előkészítése során tervezett, illetve megvalósított projekt specifikus beruházásainak megtérítésére vonatkozó garanciákat, az előre jelzettnél lényegesen és tartósan alacsonyabb megrendelési volumen esetén?
  • Képes-e a beszállító olyan technikával gyártani a terméket, hogy a klasszikus gyártási technológiához képest megtakarítást tudjon elérni?
  • Hogyan tudnánk a technológiákat gazdaságosabbá tenni?
  • Hogyan tudjuk mérlegelni, hogy érdemes-e foglalkozni a technológia fejlesztésével?
  • Milyen formában foglalkozik egy cég a technológia fejlesztésével?
  • Mennyire kényszerítő követelmény a piacon maradáshoz/piacra jutáshoz a hatékony kutatási és technológia-fejlesztési tevékenység?

Előadó: Mátyus Péter, International Purchasing, Eastern Europe, BMW Group

10.00-10.30 Kávészünet

10.30-11.00 Az alapanyagok árának, beszerzési forrásainak és helyettesítésének lehetőségei

  • Melyek a potenciális beszállító (műszaki, technológiai, esetleg konstrukciót érintő) lehetőségei a kalkuláció folyamatában az anyaghányad (amely a teljes gyártási költség jelentős, 25-85%-os részét is meghatározhatja) optimalizálására?
    • Mekkora esélye van egy hazai beszállítónak a projekt eme kezdeti szakaszában költségcsökkentő javaslatai elfogadtatására a vevőnél?
  • Mennyiben befolyásolja a kis/átlagos/nagy hazai autóipari beszállító versenyképességét a globalizált alapanyag/félkész termék/részegység piacon egyedi fellépőként elérhető beszerzési ár?
    • Szükséges-e/lehet-e ezen javítani, és hogyan? (Állami-, kamarai-, szakmai szövetségeken keresztüli integráció, közös logisztikai háttér kiépítése, a vevő valószínűleg lényegesen kedvezőbb kondíciókkal rendelkező kontingensének terhére történő beszerzés, stb.)
  • Mik az érdek- érvényesítési lehetőségei az adott projekt későbbi szakaszában a beszállítónak, aki az egyre nagyobb dinamikával változó alapanyag piac egy adott időpillanatában érvényes áraival kénytelen kalkulálni és árajánlatot adni?

Előadó: Lantos Gábor, Corporate beszállító fejlesztő mérnök, Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.

11.00-11.30 Az évenkénti árcsökkentések gyakorlata és hosszú távú fenntarthatósága, a vevő és a beszállító együttműködésével

  • Mi van az évenkénti árcsökkentések hátterében?
    • Miért jó ez annyira a vevőnek?
  • Meddig tartható fent ez a gyakorlat a vevő és a beszállító között?
  • Hogyan lehet meghosszabbítani a vevő és a beszállító kapcsolatát az évenkénti árcsökkentések gyakorlata mellett?
  • Hogyan lehet hosszú távú kapcsolatokat kiépíteni a nagy vevőkkel a profitszint megtartása mellett?
  • Milyen tényezők befolyásolják a nagy vevők együttműködési készségét?
  • Működnek-e a vevők által kezdeményezett lean költségcsökkentési projektek?

Előadó: Lantos Gábor, Corporate beszállító fejlesztő mérnök, Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.

11.30-12.00 Stratégia

  • Hogyan épüljön fel egy cég beszállítói stratégiája?
    • Mennyi idő alatt, milyen pozícióba kívánok kerülni az adott piacon
    • Mekkora tartalékokkal, milyen időtávra tervezhetek a piacra kerülés érdekében „kamikáze” projekteket
    • Milyen eszközökkel és módszerekkel tudok a versenytársaknál jobb pozíciókat elérni a piacon, hogyan tudnám „kiborítani a csónakot”
    • Mik a hosszabb távú eredményességi célok, milyen ezek ütemezése?
  • Hol van az a pont, amikor már érdemes közvetlenül a gyártóval felvenni a kapcsolatot illetve szerződést kötni, és kihagyni a nagykereskedőt a láncból?
  • Milyen tényezők alapján döntik el, hogy honnan szerzik be a terméket?
  • Miért nem kap nagy szabadságot a beszállító a beszerzés terén, már a projekt elején?
  • Miért mindig a darabárat nézzük? Miért nem nézzük a mögöttes járulékos költségeket?
  • Milyen érdekellentétek vannak a különböző részlegek/osztályok között az ajánlatkészítés folyamatában?
    • Milyen eszközökkel és módszerekkel lehet a folyamatot harmonizálni?

Előadó: Köteles Eduárd, Kereskedelmi vezető, FÉMALK Fémöntészeti Alkatrészgyártó ZRt.

12.00-13.00 Ebédszünet

13.00-13.30 Támogatások

  • Hogyan dönti el egy vállalkozás, hogy kér-e támogatást?
  • Hogyan veszi figyelembe egy cég a támogatás kérdését, az adott döntésnél?
  • Hogyan kezelik a vállalkozások a támogatást?
  • Hogyan alakulnak a fix költségek egy az Európai Unió által támogatott, felépült új gyártócsarnok és beruházás esetében?
  • Miért várja el a nagy vevő, hogy a KKV-k a kalkulációba beépítsék a támogatások egy részét?
  • Miért teszi bele a kalkulációba a potenciális beszállító az amortizációt, miközben azt támogatásból hozta létre?

Előadó: Pásztor Katalin, Gazdasági igazgató, Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.

13.30-14.00 Struktúra

  • Hogyan lehet kezelni a különböző strukturális különbségeket a saját költségstruktúra és a potenciális ajánlatkérő vevő breakdown költségstruktúrája között?
  • Hogyan készítik el az árképző az árajánlatukat?
  • Léteznek- e, illetve szükségesek-e az azonnali ajánlatokhoz szükséges egyszerűsített árképzési modellek? (Kalkuláció az alkatrész súlya-, térfogata-, felülete-, anyaga, stb. és az ezekhez rendelt szorzószámok, ill. hasonló termékekhez viszonyítás alapján?)
  • Ki az, aki az árkalkulációban a finanszírozással is számol?
  • Ki, hogyan kezeli a finanszírozás kérdését?
    • Költséget megosztja a vevőjével?
    • Önmaga vállalja fel a költséget?
    • Milyen metodikákat alkalmaznak arra, hogy a vevő igényeit lefordítsák a termék specifikációjára?
    • Hová lehet beépíteni a beszállító általános (fix) költségeit?

(logisztikai, adminisztrációs, pénzügyi, finanszírozási)

  • Érdemes-e kiadni egy célárat az árajánlat bekérése előtt?
  • Melyik az a szituáció, amikor érdemes célárat kiadni?
  • Egy adott technológia monopolhelyzetben lévők, hogyan képzik az árakat?

Előadó: Alter Róbertné, Vezérigazgató, Kunplast-Karsai ZRT.

14.00-14.30 Kávészünet

14.30-15.00 Bekerülés a vevőkhöz

  • Miért nehéz egy magyar beszállítónak bekerülnie a piacra?
  • Mi az, ami befolyásolhatja a vevőt az árképzésen kívül? (nem csak a minőség)
  • Mennyire ragaszkodik egy német gyár egy német beszállítóhoz, vagy egy japán gyár a japán beszállítóhoz?
  • Milyen árkalkulációkat vár el egy német vagy egy távol-keleti cég?
  • Szükséges-e az hogy integrált formában jelenjenek meg a nagy vevőknél a kisebb magyar vállalatok, hogy bejuthassanak?
  • Látják-e annak lehetőségét, hogy ezt az integrációt a vevő csinálja?
  • Mi lehet a véleményük a nagy vevőknek arról, ha a beszállítók csoportban adnának ajánlatot, akár konzorciumként?
  • Mi az a kiválasztási metódus, amely alapján kiválasztják a beszállítóikat?
    • Az OEM-ek mi alapján választanak nominált beszállítókat?

Előadó: Alter Róbertné, Vezérigazgató, Kunplast-Karsai ZRT.

15.00-15.30 A Távol-kelet piaci térhódítása

  • Hogyan sikerül a Kínai/Indiai konkurenciát kezelni?
  • Hol látják magukat fenyegetettnek a beszállítók, hogy Indiai/Kínai beszállító miatt veszítik el a vevőt?
  • Miért versenyképesebb Indiai/Kínai beszállító a vevő szempontjából?
  • Miért csak az árat nézik a vevők és a járulékos költségeket nem?

Előadó: Stasztny Péter, Vállalati kapcsolattartó, SMR Automotive Mirror Technology Hungary Bt.

Médiapartnerünk:

Részletek

Rendezvény kezdete: 2014. október 07. 9:00
Rendezvény vége: 2014. október 07. 17:00
Részvételi díj 99.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2014. augusztus 22.
We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 99,000.00
2 96,050.00
3 93,100.00

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.