IT szerződések és IT jog - 2 napos intenzív képzés mind jogi, mind IT szemszögből
Bevezető
Fókuszban:
- Speciális szakkifejezések a szerződésekben
- IT szerződéskialakítás és –menedzsment
- IT projektszerződések
- IT szolgáltatói szerződésjavaslat értékelése
- IT szerződéskontrolling és szerződéskrízisek
- Vállalati outsourcing szerződés
- A felhő alapú informatikai szolgáltatásbérlés szerződéses háttere
- Az IT szerződésekkel kapcsolatban felmerülő főbb adatvédelmi kérdések
- IT outsourcing szerződések és Service Level Agreement
- IT Infrastructure Library
Korábbi résztvevőink mondták:
„Érthető előadások mind jogi, mind IT oldalról.”
„Az előadásoknak sikerült a jogász szemszögéből láttatni az IT (és jog) problémáit”
„Végre találkoztam olyan jogásszal, aki érti az informatikai nyelvet.”
Előadók
IT szerződések gyakorlata kompetens szakértők tolmácsolásában:
- Biró László, CISA, CISM, CGEIT, ISACA Hungary Chapter tagja
- Fekete Attila, ügyvezető, vezető ISMS auditor, igazságügyi szakértő, ProCons Kft.
- Karmos Zoltán PMP ®, SX Program Manager, Service Desk Hungary, Hewlett-Packard Hungary Ltd.
- Kiss Attila Balázs, IT jogtanácsos, OTP Bank Nyrt.
- Dr. Koczka Erika, ügyvéd, infokommunikációs szakjogász
- Nagy Tamás, IT rendszer és folyamatfejlesztési vezető, Rába Futóműgyár Kft.
- Dr. Ormós Zoltán, ügyvéd, Ormós Ügyvédi Iroda
- Dr. Soós Andrea, ügyvéd
- Sugár Péter, Senior Application adminisitrator, T-Systems Magyarország Zrt.
Szólni kíván
A képzés szólni kíván:
- Jogi előadóknak, jogi képviselőknek, jogtanácsosoknak
- Szerződésekért felelős vezetőknek
- Informatikai igazgatóknak-, vezetőknek
- IT menedzsereknek, IT beszerzőknek
- IT infrastruktúra vezetőknek
- Fejlesztési vezetőknek
- IT projektvezetőknek
1.nap
Hogy a bitek és a paragrafusok találkozzanak…
9.00 – 10.10
IT szerződések esetében elengedhetetlen IT ismeretek. Áttekintés
- IT szerződések alapfogalmai
- Mit is jelentenek a speciális szakkifejezések?
- Szolgáltatások, garanciák estében felbukkanó szavak értelmezése
Előadó: Biró László, CISA, CISM, CGEIT, ISACA Hungary Chapter tagja
10.10 – 10.30 Kávészünet
IT Szerződések – Alapoktól a speciális esetekig
10.30-14.20 (Közben ebédszünet)
Az IT szerződés kialakításának alapjai
- A szerződéstípusok problémája
- Általános kérdések
- Az általános szerződési feltételek problémái
- Alvállalkozói szerződések
- Közbeszerzési sajátosságok és értelmezési problémák
- A jogi tanácsadás szerepe, előnyei és hátrányai
Az alapok után… - Speciális esetek
- Mely szerződés zaradékoknal áll fent tárgyalási mozgástér?
- Hogyan lehet AGB szempontjából meggondolandó szerződés záradékokat is jogbiztosan keresztülvinni?
- Külföldi szerződéspartnerekkel való bánásmód, különösen olyan esetekben, amikor a szerződések külföldi jogi szabályozás ala tartoznak
IT szerződéskontrolling és szerződéskrízisek
- Saját és mások általános szerződési feltételeivel való bánásmód
- Szerződésszegés és szerződésfennállás
- Projektegyensúly hiánya: belső és külső segítségek
- Elsimítani jobb, mint kiegyenesíteni
- Bírósági eljárások sikeres előkészítése és levezetése
Standardszoftverek vásárlása
- Jogi alapelvek
- Felhasználási jogok
- Felelősség
- Karbantartás
Előadó: Dr. Ormós Zoltán, ügyvéd, Ormós Ügyvédi Iroda
14.20 – 14.30 Kávészünet
14.30– 17.00
IT projektszerződések
-
Új Ptk hatása az egyes szerződéses feltételekre
Mire figyeljünk, mit zárjunk ki, mitől érdemes eltérni? -
Szabályozási területek, tipikus szerződéses struktúra
Terjedelem leírás jelentősége, open scope veszélyei
Megrendelői kötelezettségek, szabályzatok szerepe
A projektre szabott titoktartási kötelezettség
Know-how kezelése az új Ptk-ban
Átadás-átvételi eljárások, teljesítés, részteljesítés
Változáskezelés
Szolgáltatóváltás, Transition out -
Díjkonstrukciók, fizetési feltételek
Elszámolás felfüggesztés, a projekt félbeszakadása esetén - Kötbér mérték meglapozottabban
- Projektszervezet működésének jogi kérdései
- Tipikus szerződéses, jogi problémák projekt megvalósítás során
- Mire figyeljünk EU támogatásból finanszírozott projektszerződés esetén?
Előadó: Dr. Koczka Erika, ügyvéd, infokommunikációs szakjogász
17.00 Az első szemináriumnap vége
2.nap
Hogy elégedett legyen – Standardek és mutatószámok
9.00 - 10.10
SLA-k megfelelő megállapítása
- IT SLA-k megjelenésének okai
- Általánosságban az SLA-król
- Szolgáltatás és alkalmazás portfólió összeállítása
- Szolgáltatási szint szerződések kialakítása
- Néhány tipp az SLA-k meghatározásához
- SLA-k mérése és riportolása
- SLA sértések kezelése
- Együttműködés és tanácsadás
Előadó: Karmos Zoltán PMP ®, SX Program Manager, Service Desk Hungary, Hewlett-Packard Hungary Ltd.
10.10 – 10.30 Kávészünet
Outsourcing és IT szolgáltatói szerződések
10.30-11.40
Esettanulmány – Vállalati outsourcing
- Kik vesznek részt egy IT (szolgáltatási) szerződés megkötésében?
- Közös munka a szakmai és a jogi osztály között (feladatok felosztása)
- Milyen támogatást tud nyújtani a jogi osztály?
- Mi az, amihez feltétlenül jogi támogatás kell?
- A szerződés előkészítésétől a szerződéskötésig – a tárgyalás állomásai
- Mire kell figyelni egy outsourcing tenderkiírásnál?
- Mire kell figyelni a szerződéskötési tárgyalásoknál?
- A Rába outsourcing szerződésének főbb jellemzői
- Mi történik a szerződés megkötése után – teendők felosztása a szakmai és a jogi osztály között (szerződéskontrolling)
- Szolgáltatási szerződés újratárgyalása
Előadó: Nagy Tamás, IT rendszer és folyamatfejlesztési vezető, Rába Futóműgyár Kft.
11.40-13.15
Informatikai szolgáltatói szerződések megfelelősége a szolgáltató és a vevő szemszögéből
- Koncepció és tematika az IT szolgáltató szerződések felépítéséhez
- Hogyan értékeljünk és fogadjunk el egy IT szolgáltatói szerződésjavaslatot?
- Compliance a szerződéskötés és fenntartás folyamatában
- Hogyan tegyük az IT szolgáltatást és annak minőségét mérhetővé?
- Technikák a teljesítéskontroll megvalósításához
Előadó: Fekete Attila, ügyvezető, vezető ISMS auditor, igazságügyi szakértő, ProCons Kft.
13.15 – 14.00 Ebédszünet
Szolgáltatásbérlés a Cloud Computing korában
14.00 – 14.50
A felhő alapú informatikai szolgáltatásbérlés szerződéses háttere
- A felhő alapú szolgáltatások, speciális szempontok
- Melyek a többletkockázatok felhő alapú szolgáltatásbérlésre vonatkozó szerződések esetén?
- Mely kérdéseket indokolt részletesen szabályozni a szerződésben?
- keretrendszer; transzparencia
- biztonsági kérdések
- szolgáltatás meghatározása
- speciális kérdések
Előadó: Dr. Kiss Attila Balázs, IT jogtanácsos, OTP Bank Nyrt.
14.50 – 15.00 Kávészünet
Adatvédelem, ITIL
15.00 – 16.00
Az IT szerződésekkel kapcsolatban felmerülő főbb adatvédelmi kérdések
- IT szerződés és adatfeldolgozás, az adatfeldolgozási szerződés elemei
- Az adatfeldolgozó jogai és kötelezettségei
- Az új adatvédelmi törvény lényeges rendelkezései az informatikai szerződések tekintetében
- A szerződő felek kötelezettségei az adatvédelmi törvény alapján
Előadó: Dr. Soós Andrea Klára, ügyvéd
16.00 – 17.00
IT Infrastructure Library (ITIL)
- Az ITIL felépítése és szerkezete
- Service Level Management az ITIL szerint
- Moduláris szerződések az ITCL-lel (IT Contract Library)
- Service Desk példa
- Availability Management példa
- ITIL szerinti szerződéstartalmak áttekintése
Előadó: Sugár Péter, Senior Application adminisitrator, T-Systems Magyarország Zrt.
17.00 A kurzus vége
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2015. június 17. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2015. június 18. 17:00 |
Részvételi díj | 249.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2015. május 1. |
Helyszín |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 249,000.00 |
2 | 236,550.00 |
3 | 224,100.00 |