E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

Ön itt van: Kezdőlap Rendezvények Szeminárium IT a pharma szektorban - A beszerzéstől a validálásig

IT a pharma szektorban - A beszerzéstől a validálásig

Bevezető

A beszerzéstől a validálásig

IT rendszerek validálása kockázatalapú megközelítésben

A rendezvény témái:

  • 21 CFR part 11 és az elektronikus sarzs követés
  • Működő raktárkészleti informatikai rendszerre vonatkozó elvárások
  • Számlafogadás automatizálása
  • Az IT validálás útvesztőjében
  • Cloud Computing a pharma szektorban
  • Informatikai rendszerek, szolgáltatások - választás, de hogyan?
  • CRM a gyógyszeriparra szabva
  • Várható GMP változások
  • Üzletmenet-folytonosság menedzsment

Előadók

A szeminárium előadói többek között:

  • Arató István , Ügyvezető, Auditor és tanácsadó, IRC Kft.
  • Berényi Vilmos , Minőségügyi vezető, Silvestris & Szilas Kft.
  • Czotter Gábor , ITMO osztályvezető, EGIS Gyógyszergyár Zrt.
  • Gazdag Ferenc , informatikai és szolgáltatási vezető, IFUA Horváth&Partners Kft.
  • Gergely Ákos, ügyvezető igazgató, DoqSys Business Solutions Kft.
  • dr. Kiss Krisztina , Minőségbiztosító gyógyszerész/QAP, Coordwell Kft.
  • Sarmasági Pál , CRM tanácsadó
  • Szabados Györgyné Andor Éva , Informatikai minőségbiztosító, EGIS Zrt.
  • Ujlaki Ferenc, vezető szakértő, SzámHEAD Kft.

Kinek ajánljuk?

A rendezvényünk szólni kíván a gyógyszer-nagykereskedelmi szektor -, valamint a gyógyszeripar IT és minőségbiztosítási szakembereihez, akiket érintenek a szektorban zajló változások,úgymint

  • gyógyszer –nagykereskedelmi szektor vezetőihez
  • a gyógyszeripar IT vezetőihez, osztályvezetőihez
  • minőségbiztosítási vezetőkhöz, osztályvezetőkhöz
  • minőségbiztosítási informatikusokhoz
  • IT validálási szakemberekhez
  • beszerzési vezetőkhöz
  • üzemeltetésen dolgozókhoz

Valamint mindazonvezetőkhöz és szekemberekhez, akik tájékozódni kívánnak a minőségbiztosítási információs rendszerek jövőjét illetően.

1.nap

08:30- Regisztráció

08:50- IIR köszöntő

09:00 – 10:00 21 CFR part 11 és az elektronikus sarzs követés

  • Gyártáskövetés folyamata
  • Papír alapú nyomon-követés
  • Papír mentes gyártás - előnyök, hátrányok
  • Hogyan lehet megvalósítani – technológia, szoftver, ütemezés
  • Megvalósítás kötöttségei – szabványok
  • Megvalósítás várható költségei, megtérülés
  • Audit kérdések, problémák
  • Gyakorlati megvalósítás – minta példák

Előadó: Arató István, ügyvezető, Auditor és tanácsadó, IRC Kft.

10:00 – 11:00 Működő raktárkészleti informatikai rendszerre vonatkozó elvárások

  • Gyógyszer nagykereskedelmi rendszer működése
  • Fókuszban a minőségbiztosítási szempontok
  • Jogszabályi megfelelés:
    • GDP lényege, fontossága
    • Digitális archiválás / elektronikus aláírás

Előadó: dr. Kiss Krisztina, minőségbiztosító gyógyszerész/QAP, Coordwell Kft.

11:00 – 11:30 Kávészünet

11:30-12:30 Gyógyszertári menedzsment azoknak, akik haladnak a korral

  • Felhő alapú gyógyszertár menedzsment rendszer alapjainak, működésének bemutatása
  • Egyediségek, eltérések a piacon elérhető rendszerek viszonylatában
  • Együttműködő gyógyszertárak menedzsmentje
  • Új lehetőségek a közös készletgazdálkodás területén
  • Változások az üzemeltetés és a fenntartás szemszögéből

Előadó: Ujlaki Ferenc, vezető szakértő, SzámHEAD Kft.

12:30 – 13:30 Ebédszünet

13:30 – 14:30 Számlafogadás automatizálása

  • Melyek a számlaautomatizálás általános követelményei?
  • Melyek a jogszabályi háttér újdonságai?
  • Milyen technológiákkal találkozunk a számlaautomatizálás során?
  • Melyek a számlaautomatizálás problémái?
  • Mit takar az eredet hitelességének és tartalom sértetlenségének biztosítása?
  • Milyen lépésekből áll a számlaautomatizálási folyamat?
  • Milyen képességekkel rendelkezik egy korszerű számlaautomatizáló rendszer?
  • Hogyan tartsuk a kapcsolatot a partnerekkel? Reklamálandó, elutasítandó számlák kezelése.

Előadó: Gergely Ákos, ügyvezető igazgató, DoqSys Business Solutions Kft.

14:30 – 15:00 Kávészünet

15:00 – 16:00 Az IT v alidálás útvesztőjében

  • Mely informatikai rendszereket kell validálni?
  • Milyen validálási módszerek vannak?
  • Mik azok az alapelvárások, amiket el lehet várni egy szoftvertől? (Pl: a megfelő hozzáférés kezelés, naplózás a változtatásoknak)
  • Mik a validációt megelőző kvalifikáció lépései? (Pl.: Laboratóriumi rendszereken, műszervezérlőkön)
  • Mik a validáció lépései és hogyan zajlik ez a folyamat?
  • Hogyan lehet dokumentálni ezt?  
  • Mennyi ideig szükséges megőrizni a validáció során kapott adatokat?
  • Hogyan alakíthatóak ki a megfelelő jogosultsági szintek?
  • Kockázatelemzés és értékelés, mi az, amit az ember már nem bír leszabályozni?
  • Hogyan készíthető el a megfelelő rizikó analízis?
  • Várható-e törvényi szabályozás a validáció terén?

Előadó: Czotter Gábor, ITMO osztályvezető, EGIS Gyógyszergyár Zrt.

16:00-17:00 Felhő használat a gyógyszeriparban

  • Mennyire elérhetőek a felhő típusú applikációk a pharma szektor számára? Mik a trendek? Mennyien használják?
  • Költséghatékonyság szempontjából megéri-e a felhő alapú adattárolás?
  • A rendszer nyíltsága és zártsága hogyan változik? Mennyire biztonságos az ilyen típusú adattárolás?
  • Hogyan auditálható és validálható a felhő? Miként dokumentálható ez a folyamat?
  • Összehasonlítás: a szerver vs. felhő

Előadó: Gazdag Ferenc, informatikai és szolgáltatási vezető, IFUA Horváth&Partners Kft.

 

17:00 Az első nap zárása

2.nap

09:00 – 10:30 Informatikai rendszerek, szolgáltatások – Választás, de hogyan?

Beszerzés előtt

  • Milyen előkészületeket tegyünk?
  • Kik legyenek a szereplők?

Ajánlattevők

  • Honnan történjen a beszerzés?
  • Milyen módon szűrhetőek az ajánlatok, illetve az ajánlattévők?
  • Miként ellenőrizhetők a beszállítók és milyen szempontok alapján minősíthetők?

Ha már megvettük – birtokba vétel

  • „Késő bánat…?”
  • Hogyan győződjünk meg a vásárolt IT termék megfelelőségéről?
  • Mely módszerrel dönthetünk a szállító „további” alkalmasságáról?

Auditálás

  • Mikor szükséges?
  • Hogyan végezzük költséghatékonyan?

Előadó: Szabados Györgyné Andor Éva, Informatikai minőségbiztosító, EGIS Gyógyszergyár Zrt.

10:30 – 11:00 Kávészünet

11:00 – 12:15 CRM a gyógyszeriparra szabva

  • Mennyire speciális termék a gyógyszer?
  • Adatkezelési kérdések - Orvosadatbázis kezelés
  • Milyen informatikai megoldások léteznek?
  • Szakmai szövetségek és uniós ajánlásoknak való megfelelés

Előadó: Sarmasági Pál, CRM tanácsadó

12:15 – 13:30 Ebédszünet

13:30 – 15:00 Várható GMP változások

  • Jogszabály változások aktualitása
  • Mely annex-ekben történtek változások, mik ezek tételesen?
  • Annex 11: Számítógépes rendszerek
  • Annex 15: Validálás
  • Elektronikus rekordok kezelése a laborinformatikai LIMS rendszereken keresztül

Előadó: Berényi Vilmos, Minőségügyi vezető, Silvestris & Szilas Kft.

15:00 – 15:30 Kávészünet

15:30 – 16:45 Üzletmenet-folytonosság menedzsment

  • Mi a teendő, ha az informatikai rendszer leáll? Mi ennek az információ-biztonsági kapcsolata?
  • Üzletmenet-folytonossággal kapcsolatos szabványok
  • Vállalati kockázatok és üzletmenet-folytonosság kapcsolata
  • Mit jelent az üzletmenet-folytonosság tudatosság?
  • Mérhető az üzletmenet-folytonosság tudatosság? Mi a szervezet érettség?
  • Üzletmenet-folytonossági terv készítése, tesztelési lehetőség
  • Létezik DRP terv? Hogyan készítsünk DRP-t? Hogyan teszteljük?

Előadó: Arató István, Ügyvezető, Auditor és tanácsadó, IRC Kft.

 

16:45 A második nap zárása

Részletek

Rendezvény kezdete: 2015. december 03. 9:00
Rendezvény vége: 2015. december 04. 17:00
Részvételi díj 249.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2015. október 16.
We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 249,000.00
2 236,550.00
3 226,550.00

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.