IT a pharma szektorban - A beszerzéstől a validálásig
Bevezető
A beszerzéstől a validálásig
IT rendszerek validálása kockázatalapú megközelítésben
A rendezvény témái:
- 21 CFR part 11 és az elektronikus sarzs követés
- Működő raktárkészleti informatikai rendszerre vonatkozó elvárások
- Számlafogadás automatizálása
- Az IT validálás útvesztőjében
- Cloud Computing a pharma szektorban
- Informatikai rendszerek, szolgáltatások - választás, de hogyan?
- CRM a gyógyszeriparra szabva
- Várható GMP változások
- Üzletmenet-folytonosság menedzsment
Előadók
A szeminárium előadói többek között:
- Arató István , Ügyvezető, Auditor és tanácsadó, IRC Kft.
- Berényi Vilmos , Minőségügyi vezető, Silvestris & Szilas Kft.
- Czotter Gábor , ITMO osztályvezető, EGIS Gyógyszergyár Zrt.
- Gazdag Ferenc , informatikai és szolgáltatási vezető, IFUA Horváth&Partners Kft.
- Gergely Ákos, ügyvezető igazgató, DoqSys Business Solutions Kft.
- dr. Kiss Krisztina , Minőségbiztosító gyógyszerész/QAP, Coordwell Kft.
- Sarmasági Pál , CRM tanácsadó
- Szabados Györgyné Andor Éva , Informatikai minőségbiztosító, EGIS Zrt.
- Ujlaki Ferenc, vezető szakértő, SzámHEAD Kft.
Kinek ajánljuk?
A rendezvényünk szólni kíván a gyógyszer-nagykereskedelmi szektor -, valamint a gyógyszeripar IT és minőségbiztosítási szakembereihez, akiket érintenek a szektorban zajló változások,úgymint
- gyógyszer –nagykereskedelmi szektor vezetőihez
- a gyógyszeripar IT vezetőihez, osztályvezetőihez
- minőségbiztosítási vezetőkhöz, osztályvezetőkhöz
- minőségbiztosítási informatikusokhoz
- IT validálási szakemberekhez
- beszerzési vezetőkhöz
- üzemeltetésen dolgozókhoz
Valamint mindazonvezetőkhöz és szekemberekhez, akik tájékozódni kívánnak a minőségbiztosítási információs rendszerek jövőjét illetően.
1.nap
08:30- Regisztráció
08:50- IIR köszöntő
09:00 – 10:00 21 CFR part 11 és az elektronikus sarzs követés
- Gyártáskövetés folyamata
- Papír alapú nyomon-követés
- Papír mentes gyártás - előnyök, hátrányok
- Hogyan lehet megvalósítani – technológia, szoftver, ütemezés
- Megvalósítás kötöttségei – szabványok
- Megvalósítás várható költségei, megtérülés
- Audit kérdések, problémák
- Gyakorlati megvalósítás – minta példák
Előadó: Arató István, ügyvezető, Auditor és tanácsadó, IRC Kft.
10:00 – 11:00 Működő raktárkészleti informatikai rendszerre vonatkozó elvárások
- Gyógyszer nagykereskedelmi rendszer működése
- Fókuszban a minőségbiztosítási szempontok
- Jogszabályi megfelelés:
- GDP lényege, fontossága
- Digitális archiválás / elektronikus aláírás
Előadó: dr. Kiss Krisztina, minőségbiztosító gyógyszerész/QAP, Coordwell Kft.
11:00 – 11:30 Kávészünet
11:30-12:30 Gyógyszertári menedzsment azoknak, akik haladnak a korral
- Felhő alapú gyógyszertár menedzsment rendszer alapjainak, működésének bemutatása
- Egyediségek, eltérések a piacon elérhető rendszerek viszonylatában
- Együttműködő gyógyszertárak menedzsmentje
- Új lehetőségek a közös készletgazdálkodás területén
- Változások az üzemeltetés és a fenntartás szemszögéből
Előadó: Ujlaki Ferenc, vezető szakértő, SzámHEAD Kft.
12:30 – 13:30 Ebédszünet
13:30 – 14:30 Számlafogadás automatizálása
- Melyek a számlaautomatizálás általános követelményei?
- Melyek a jogszabályi háttér újdonságai?
- Milyen technológiákkal találkozunk a számlaautomatizálás során?
- Melyek a számlaautomatizálás problémái?
- Mit takar az eredet hitelességének és tartalom sértetlenségének biztosítása?
- Milyen lépésekből áll a számlaautomatizálási folyamat?
- Milyen képességekkel rendelkezik egy korszerű számlaautomatizáló rendszer?
- Hogyan tartsuk a kapcsolatot a partnerekkel? Reklamálandó, elutasítandó számlák kezelése.
Előadó: Gergely Ákos, ügyvezető igazgató, DoqSys Business Solutions Kft.
14:30 – 15:00 Kávészünet
15:00 – 16:00 Az IT v alidálás útvesztőjében
- Mely informatikai rendszereket kell validálni?
- Milyen validálási módszerek vannak?
- Mik azok az alapelvárások, amiket el lehet várni egy szoftvertől? (Pl: a megfelő hozzáférés kezelés, naplózás a változtatásoknak)
- Mik a validációt megelőző kvalifikáció lépései? (Pl.: Laboratóriumi rendszereken, műszervezérlőkön)
- Mik a validáció lépései és hogyan zajlik ez a folyamat?
- Hogyan lehet dokumentálni ezt?
- Mennyi ideig szükséges megőrizni a validáció során kapott adatokat?
- Hogyan alakíthatóak ki a megfelelő jogosultsági szintek?
- Kockázatelemzés és értékelés, mi az, amit az ember már nem bír leszabályozni?
- Hogyan készíthető el a megfelelő rizikó analízis?
- Várható-e törvényi szabályozás a validáció terén?
Előadó: Czotter Gábor, ITMO osztályvezető, EGIS Gyógyszergyár Zrt.
16:00-17:00 Felhő használat a gyógyszeriparban
- Mennyire elérhetőek a felhő típusú applikációk a pharma szektor számára? Mik a trendek? Mennyien használják?
- Költséghatékonyság szempontjából megéri-e a felhő alapú adattárolás?
- A rendszer nyíltsága és zártsága hogyan változik? Mennyire biztonságos az ilyen típusú adattárolás?
- Hogyan auditálható és validálható a felhő? Miként dokumentálható ez a folyamat?
- Összehasonlítás: a szerver vs. felhő
Előadó: Gazdag Ferenc, informatikai és szolgáltatási vezető, IFUA Horváth&Partners Kft.
17:00 Az első nap zárása
2.nap
09:00 – 10:30 Informatikai rendszerek, szolgáltatások – Választás, de hogyan?
Beszerzés előtt
- Milyen előkészületeket tegyünk?
- Kik legyenek a szereplők?
Ajánlattevők
- Honnan történjen a beszerzés?
- Milyen módon szűrhetőek az ajánlatok, illetve az ajánlattévők?
- Miként ellenőrizhetők a beszállítók és milyen szempontok alapján minősíthetők?
Ha már megvettük – birtokba vétel
- „Késő bánat…?”
- Hogyan győződjünk meg a vásárolt IT termék megfelelőségéről?
- Mely módszerrel dönthetünk a szállító „további” alkalmasságáról?
Auditálás
- Mikor szükséges?
- Hogyan végezzük költséghatékonyan?
Előadó: Szabados Györgyné Andor Éva, Informatikai minőségbiztosító, EGIS Gyógyszergyár Zrt.
10:30 – 11:00 Kávészünet
11:00 – 12:15 CRM a gyógyszeriparra szabva
- Mennyire speciális termék a gyógyszer?
- Adatkezelési kérdések - Orvosadatbázis kezelés
- Milyen informatikai megoldások léteznek?
- Szakmai szövetségek és uniós ajánlásoknak való megfelelés
Előadó: Sarmasági Pál, CRM tanácsadó
12:15 – 13:30 Ebédszünet
13:30 – 15:00 Várható GMP változások
- Jogszabály változások aktualitása
- Mely annex-ekben történtek változások, mik ezek tételesen?
- Annex 11: Számítógépes rendszerek
- Annex 15: Validálás
- Elektronikus rekordok kezelése a laborinformatikai LIMS rendszereken keresztül
Előadó: Berényi Vilmos, Minőségügyi vezető, Silvestris & Szilas Kft.
15:00 – 15:30 Kávészünet
15:30 – 16:45 Üzletmenet-folytonosság menedzsment
- Mi a teendő, ha az informatikai rendszer leáll? Mi ennek az információ-biztonsági kapcsolata?
- Üzletmenet-folytonossággal kapcsolatos szabványok
- Vállalati kockázatok és üzletmenet-folytonosság kapcsolata
- Mit jelent az üzletmenet-folytonosság tudatosság?
- Mérhető az üzletmenet-folytonosság tudatosság? Mi a szervezet érettség?
- Üzletmenet-folytonossági terv készítése, tesztelési lehetőség
- Létezik DRP terv? Hogyan készítsünk DRP-t? Hogyan teszteljük?
Előadó: Arató István, Ügyvezető, Auditor és tanácsadó, IRC Kft.
16:45 A második nap zárása
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2015. december 03. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2015. december 04. 17:00 |
Részvételi díj | 249.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2015. október 16. |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 249,000.00 |
2 | 236,550.00 |
3 | 226,550.00 |