A belső kommunikáció sikerfaktorai
Bevezető
A belső kommunikáció vállalaton belüli milyensége számos folyamat és terület hatékonyságát meghatározza.
A munkavállalók lojalitása például nagymértékben függ attól, hogy bevonva érzik-e magukat a vállalat döntési mechanizmusaiba, tájékoztatva vannak-e az üzleti eredményekről és még sorolhatnánk. Éppen ezért a belső kommunikáció nagyon fontos funkcionális terület a vállalat felépítésében.
A szeminárium főbb témakörei:
- A vállalati belső kommunikáció eszközrendszere és helye a vállalat PR tevékenységében
- Külső kommunikációs eszközök a belső kommunikációban
- A vállalati lojalitás és a munkavállalói motiváció növelése a belső kommunikáció eszközeivel
- Változás és belső kommunikáció - hogyan menedzselhető sikeresen?
- Hogyan segíti az üzleti kommunikáció az üzleti célok megvalósítását?
- Innovatív kommunikációs eszközök alkalmazása a gyakorlatban
Előadók
A szeminárium szakemberei között:
- Elek Zsuzsanna, marketing- és kommunikációs vezető, Commerzbank Zrt.
- Hackl Mónika, PR és CSR tanácsadó
- Kővágó Szonja, HR Business Partner - Learning and Development & Communication, Bunge Zrt.
- Márta Irén, igazgató, Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért
- Mezriczky László, ügyvezető, Ispiro Consulting Kft.
- Nagy Ákos, PR igazgató, VM.komm Kommunikációs Iroda
- Neuhauser Márk, belső kommunikációs szakértő, AXA Bank
- Votisky Anna, Communication and Event Manager, Samsung Magyarország
Kinek ajánljuk?
Rendezvényünk szólni kíván:
- Vállalatok PR, kommunikációs, különösen a belső kommunikációért felelős vezetőihez,
- A belső kommunikációért felelős HR vezetőkhöz,
- Minden olyan felsővezetőhöz, aki stratégiai fontosságúnak tartja a belső PR-t.
Szemináriumunkra szívesen látjuk továbbá PR és kommunikációs ügynökségek illetékes vezetőit is.
1.nap
8.30 Regisztráció
8.50 Az IIR köszöntője
9.00-10.30 A vállalati belső kommunikáció eszközrendszere és helye a vállalat PR tevékenységében
- Mit kíván meg a PR szakembertől a korszerű, jól működő belső kommunikáció?
- Melyek azok a kommunikációs eszközök, amelyek nélkülözhetetlenek a belső kommunikációban? Milyen új eszközrendszerrel élhetnek a szakemberek a Web 2.0 korában?
- Hogyan valósítsa meg a nagy szervezetek egységei, vezetői és munkatársai közöttikommunikáció működőképességét?
- Határozza meg a kommunikációs célt! – Találja meg az összhangot a kommunikációs cél, üzenet és belső kommunikációs eszköz között!
- Hibalehetőségek a kommunikációban – Hogyan lehet elkerülni azokat?
- Milyen lehetőségek és korlátok befolyásolják a belső PR tevékenységet?
- A belső kommunikációs eszközrendszer sajátosságai
Előadó: Nagy Ákos, PR igazgató, VM.komm Kommunikációs Iroda
10.30-11.00 Kávészünet
11.00 – 12.30 A vállalati lojalitás és a munkavállalói motiváció növelése a belső kommunikáció eszközeivel
- A belső kultúra fejlesztése, átadása – Hogyan lehet élővé tenni?
- A kommunikáció szerepe a dolgozói elkötelezettségben
- Jobb információáramlás, tájékozottabb munkatársak, növekvő lojalitás: melyek a hatékony eszközök?
- Milyen eszközökkel lehet biztosítani a maximális lojalitást, hogy ne csak anyagi, hanem az érzelmi oldal is erős legyen?
- Hogyan vehet részt a PR a motiválásban?
- A szakmai célú belső rendezvények, tréningek és továbbképzések: hogyan tegye színessé, vonzóvá a vállalati képzéseket, szakmai rendezvényeket?
- Hogyan válhat motiváló és lojalitásnövelő PR eszközzé?
Előadó: Kővágó Szonja, HR Business Partner - Learning and Development & Communication, Bunge Zrt.
12.30 – 13.30 Ebédszünet
13.30-14.30 Hagyományos és speciális belső kommunikációs eszközök. A külső és belső kommunikációs eszközök összehangolása
- A belső kommunikáció szerepe egy nagyvállalatnál
- A belső kommunikáció jelentősége vállalati átalakulás idején
- Hagyományos belső kommunikációs eszközök
- Speciális belső kommunikációs eszközök
- A külső és belső kommunikáció találkozása, a külső kommunikáció hatása a belső kommunikációra
- Külső kommunikációs eszközök alkalmazása a belső kommunikációban
- Kríziskommunikáció cégen belül
- A külső és belső kommunikáció összehangolása
Előadó: Hackl Mónika, PR és CSR tanácsadó
14.30 – 14.50 Kávészünet
14.50 – 16.20 Hogyan segíti a belső kommunikáció az üzleti célok megvalósítását?
- Mi határozza meg a belső kommunikációt?
- A hatékony kommunikáció és az üzleti eredmények közötti kapcsolat
- Kommunikáció, a közös megértéshez vezető kétirányú út
- Mit akar a vezető elmondani és mit akar a munkatárs hallani?
- A munkatárs kommunikációs iránytűje : mi a feladatom és mennyire vagyok eredményes? A hatékony teljesítmény visszajelzéstől a felhatalmazásig
- Kinek a feladata a kommunikáció? A vezetők kommunikációs készségének fejlesztése
- Kommunikációs menetrend a helyzet felismerésétől a siker méréséig
- Hogyan teremtsünk kommunikáció-barát környezetet?
Előadó: Votisky Anna, Communication and Event Manager, Samsung Magyarország
16.20 Az első szemináriumi nap vége
2.nap
09.30-11.30 A belsőkommunikáció és a profit
- A vállalat, mint gazdálkodó szervezet belső együttműködésének sajátosságai
- Új szelek a munkaerőpiacon
- Elvándorlás
- Hiányszakmák
- Új generációk
- Munkáltató – munkavállalói viszony változása
- Kommunikáció, mint üzletileg kritikus tényező
- Munkáltatói kihívások: megtartani, bevonzani
- Munkáltatói márkaépítés: megúszható?
- A kommunikáció: szolgáltatás, technológia, juttatás
- A kommunikáció formális és informális struktúrái
- Automatizálás: a kockázatok csökkentése, a lehetőségek kiaknázása
- HR kommunikáció
- Pletykakontroll
Előadó: Mezriczky László, ügyvezető, Ispiro Consulting Kft.
11.30-12.00 Kávészünet
Újítsa meg belső kommunikációs és PR „fegyvertárát”!
12.00-13.15 A kommunikáló szervezet
- Miként mérheti fel a szervezet kommunikációs jellemzőit, a kiinduló helyzetet?
Jelszó: „A szervezet akkor is kommunikál, ha senki sem készítette fel erre…” - Hogyan tervezzen, milyen ütemezéssel tudja fejleszteni a szervezetet?
- Hogyan azonosíthatja be a kiemelt területeket és a kommunikációs csomópontokat?
- Milyen feladat vár a vezetőkre?
- Melyek a legnehezebb pontok? Mire figyeljen?
- Milyen végeredményt hozhat mindez?
Előadó: Elek Zsuzsanna, marketing- és kommunikációs vezető, Commerzbank Zrt.
13.15-14.00 Ebédszünet
14.00 – 15.00 Változás és belső kommunikáció - hogyan menedzselhető sikeresen?
- Változási görbe - az esetleges ellenállások kezelésének lehetőségei belső kommunikációs eszközökkel
- A változási folyamat tervezése - hasznos változáskezelési eszközök a gyakorlatban
- A szervezeti párbeszéd szerepe és eszközei
- Nehéz helyzetek belső kommunikációja, (vezetőváltás; szervezeti változás, leépítés, átszervezés; megszorítások)
- A CSR, mint változási folyamat és ennek szerepe a belső kommunikációban
- A támogató egységek kommunikációja & célcsoportjai
- Virtuális változásmenedzsment?
Előadó: Márta Irén, igazgató, Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért
15.00 – 15.15 Kávészünet
15.15-16.45 A belső kommunikáció fejlődése – technológia és ember: avagy a vállalati faliújságtól a globális intranetig
- Klasszikus eszközök a változó világban
- Motiváció és kommunikáció a technológia zajában
- Egyirányú és interaktív belső kommunikáció
- Globális intranet 57 országban
Előadó: Neuhauser Márk, belső kommunikációs szakértő, AXA Bank
16.45 A második szeminárium nap vége
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2016. február 11. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2016. február 12. 17:00 |
Részvételi díj | 249.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2015.december 25. |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 249,000.00 |
2 | 236,550.00 |
3 | 226,550.00 |