E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

Ön itt van: Kezdőlap Rendezvények Szeminárium IT szakemberből IT vezető - Egy jó vezetőnek jó „politikusnak” kell lennie

IT szakemberből IT vezető - Egy jó vezetőnek jó „politikusnak” kell lennie

Bevezető

Mindemellett a legtöbb alkalommal együtt kell működnie az IT vezetőnek a beszerzési és pénzügyi területekkel, de vajon „Miért szükséges, hogy az IT vezető részese legyen az IT beszerzéseknek?” és „Mik voltak azok a hiányosságok, amiket a pénzügyi vezető tapasztalt, felfedezett a vele együtt dolgozó IT vezetőben a közös munka során?”

Többek között ezeket a témaköröket veszi sorra rendezvényünk vállalati ESETTANULMÁNYOK által választ keresve a felvetett kérdésekre és az IT területén tapasztalatot szerzett trénerek a rendezvény második napján interaktív tréning keretében mutatják be mindezek megvalósítását a gyakorlatban.

A rendezvény főbb témái:

  • IT Csapatvezetés – csoporton belüli kommunikáció
  • Vezetés - motiválás és számon kérés
  • Kapcsolattartás a vállalatvezetéssel és társosztályokkal – hány oldalú kommunikáció?
  • Feladatkiosztás, feladatleosztás, feladatdelegálás – Time menedzsment az IT-ban
  • IT vezető szerepe az IT beszerzésekben : együttműködés a beszerzéssel
  • Az IT vezető pénzügyi szerepe: az IT és a pénzügy összekapcsolódása
  • Interaktív tréning – megvalósítás a gyakorlatban és mindebben soft skillek szerepe
  • Felelősség és bizalom kérdése a csapaton belül – Agilis módszertan
  • Konfliktuskezelés - Hogyan kezeljük humorral a legnehezebb helyzeteket?

Előadók

Rendezvényünk eddigi előadói:

  • Balassa Beatrix, Vezetési tanácsadó , ügyvezető igazgató, PROVOCAT Management Consulting
  • Bene Tibor, IT manager, CWT Utazási Iroda
  • Erb Ferenc, Business coach, projekt vezető, java architect
  • Jankó Csaba, Pénzügy Vezető, Vevők/ Folyamatirányítás folyószámlák, AUDI HUNGARIA ZRT.
  • Jánosi Tibor László, Informatikai vezető, Uzsoki Utcai Kórház
  • Karaba Zoltán, Global IT Transition & Transformation Manager, BP
  • Kovács Gyula, Data Science & BI Director, Fókusz Takarékszövetkezet
  • Kósa Gabriella, Business coach, tréner, senior SAP Tanácsadó
  • Ruttkay Balázs, CIO, GDF Suez

Résztvevőink mondták

Korábbi, hasonló témájú rendezvényünk résztvevői írták…

„Teljesen új szemszögből ismertem meg magamat, amelyet a szakmai és magánéletemben is kamatoztatni tudok.” (Vígh Viktória, IT ügyféltámogatási és tesztelési csoportvezető, Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.)

„Erős pozitív benyomással, gyakorlatias tudással gazdagodtam.” (Fazekas Ferenc, osztályvezető, OTP Bank Nyrt.)

„Jól megszervezett tréningen vettem részt, rengeteg új dolgot tanultam magamról és a szakmáról egyaránt. (Varga Balázs, Software Test Engineer, B. Braun Medical Kft.)

Kinek ajánljuk?

Rendezvényünket ajánljuk nagyvállalatok, a vállalati és a közszféra

  • IT igazgatóknak, vezetőknek
  • IT projektvezetőknek
  • IT fejlesztési vezetőknek, menedzsereknek
  • Informatikai vezetőknek

és mindazoknak az IT vezetőknek, akik vállalaton és csoporton belül, de más pozícióból váltak vezetővé és a vezetéssel járó feladatok, az új feladatkör kihívás elé állították.

1.nap

8:30 Regisztráció

8:50 Megnyitó az IIR részéről

A vezetés kihívásai az IT vezető számára  

Mennyire marad része a csapatnak a vezető?

9:00-10:00 IT Csapatvezetés – csoporton belüli kommunikáció

  • Milyen új feladatokkal találkozik az IT vezető és ezek milyen kihívások elé állítják?
  • Képes-e, tud-e ugyanúgy kollega maradni vezetőként is? Először kérjen, és ne utasítson
  • Miként kivitelezhető a gyakorlatban megőrizni a munkatársi kapcsolatait, másrészről a vezetés felé is képviselni a csapat érdekét? akár megvédeni saját csapatát
  • Mennyiben nehezíti a munkatársakkal történő kapcsolattartást, ha helyileg (fizikailag) nem egy helyen dolgozik a teljes IT csapat?
  • Hogyan találja meg az egyensúlyt a vélemények kikérésénél csapaton belül?Véleményvezérek
  • Hol van a határ, hogy mi számít tekintélyrombolónak vezetőként és mi nem?
  • Milyen módon tudja a tekintélyt kivívni csapaton belül az IT vezető? Miként tudja elfogadtatni magát a kollegáival?
  • Mitől függ, hogy mennyire fogadják el Őt, mint vezetőt? Mit tud Ő megtenni annak érdekében, hogy jobban elfogadják? empátia, „emberekkel törődés” kérdése

Előadó: Kovács Gyula, Data Science & BI Director, Fókusz Takarékszövetkezet

Tud-e az emberekkel bánni?

10:00-11:00 Vezetés a digitális korban (stratégia, motiválás, támogatás)

  • Jelenlegi trendek, és a IV. ipari forradalom hatása az üzleti életre
  • Mit jelentenek az Önök szervezetének a világban megfigyelhető globális trendek? Hogyan érintik Önt ezek, mint vezetőt? Az Önök cége jut-e és hogyan üzleti előnyökhöz ezek által?
  • Melyek a CIO-val szembeni megnövekedett elvárások, azáltal, hogy a technológia, az üzleti növekedés feltétele és motorja?
  • A CIO-n kívűl, a többi vezető és az egész szervezet érett-e a „digitális működésre”?
  • A legújabb technológiák alkalmazási területei és az emberi együttműködések fontossága
  • Milyen mélységben szükséges az IT vezetőnek átlátnia a vállalat egészének működését? IT helye a folyamat(ok)ban
  • Milyen vezetői készségekkel, képességekkel kell, rendelkezzen a csapatvezetéshez? hard skillek és soft skillek
  • Bizalomépítés vezetőként
  • People menedzsment feladatok
  • Számonkérés és támogatás
  • Teljesítménymérés és értékelés (támogató eszközök)
  • Milyen csatornákon tudja kikérni a vezető a csapattagok véleményét?
  • Mely területeken képezze magát az IT vezető?
  • Mentoring és coaching

Előadó: Balassa Beatrix, Vezetési tanácsadó, ügyvezető igazgató, PROVOCAT Management Consulting

11:00-11:30 Kávészünet

A vezető sokkal inkább egy státusz, mint feladat

11:30-12:30 Kapcsolattartás a vállalatvezetéssel és a társosztályokkal - Kifelé történő kommunikáció

  • Miért jelent(het) az IT vezető számára nehézséget,
  • hogy minden szakterületet egyformán kell, tudjon képviselni, azt is, ahonnan kevesebb tapasztalatot szerzett korábban?
  • hogy a felettesei számára egy véleményvezér legyen
  • hogy érvelnie, „vitatkoznia” kell a főnökeivel? meggyőző érvelés
  • Milyen módon kezelje
  • a társosztályokkal (pénzügy, beszerzés, kockázatkezelés és egyéb)
  • beszállítókkal történő együttműködést?
  • Mi a teendője egy új pozíció meghirdetésénél, az interjúztatás során? Mire szükséges odafigyelnie a HR-rel való kapcsolattartás során?
  • Milyen szempontokat vesz figyelembe, amikor kiválasztanak, felvesznek egy munkatársat? Mely tulajdonságokat figyel az interjú során az egyes pozícióknál? (help desk stb.)
  • Hogyan lehet lépést tartani a rohamosan fejlődő IT-val? egy ilyen nagyságú változással -növekszik a cég, növekednek az igények

Előadó: Karaba Zoltán, Global IT Transition & Transformation Manager, BP

Az előadás az előadó által módosításra kerül.

12:30-13:30 Ebédszünet

Akkor van jól elvégezve a munka, ha saját maguk csinálják meg!?

13:30-14:30 Feladatkiosztás, feladatleosztás, feladatdelegálás – Time menedzsment az IT-ban

  • Miért nehéz az IT vezetőnek, hogy „vezessen” és vezetőként delegálja a feladatokat? vezetői tapasztalat-e hogy le tudja adni a feladatokat?
  • Hol és hogyan „húzza meg a határt”, ameddig még vezetőként részt vehet a szakmai munkában? – Time menedzsment és szakmaiság kérdése
  • Mennyiben nehéz azonosulnia az IT vezetőnek azzal a mentalitással, hogy „eddig csináltam, most csináltatom”?
  • Meddig delegálja a feladatokat? Milyen részletesen? Projektekben gondolkodás
  • Miként találja meg azt a néhány személyt, aki véleményét figyelembe veszi, ha azonnal kell döntést hoznia? megtalálni vs „kinevelni”?
  • Milyen módon tudja a csapattagok között a munkát úgy elosztani, hogy minél hatékonyabb legyen a csoport munkája?
  • Hogyan illessze a feladatok közé a kontroll, számonkérés, riporting, ellenőrzés, beszámoltatás, számon kérés feladatköre? Bizalom és számon kérés – visszacsatolás
  • Miként oldja meg az IT vezető a kollegák ellenőrzését, ha fizikailag több (telep)helyen dolgoznak? Hogyan tudja ezt a saját munkaidején belül menedzselni?

Előadó: Jánosi Tibor László, Informatikai vezető, Uzsoki Utcai Kórház

A társterületekkel való együttműködés  

Az IT vezetőnek beszerzési kötelezettségei is vannak!

14:30-15:30 IT vezető szerepe az IT beszerzésekben: együttműködés a beszerzéssel

  • Miért szükséges, hogy az IT vezető részese legyen az IT beszerzéseknek? vezetők felé történő együttes prezentálás jelentősége
  • Mennyiben specifikusabbak az IT beszerzések, mint más területek beszerzései?
  • Hol kapcsolódik össze ez a két terület? IT és beszerzés
  • Milyen szoftveres támogatást használnak az egyes vállalatok a beszerzési folyamataik során?
  • Hol van az IT vezető szerepe a folyamatban? Tanácsadás, partnerek kiválasztása, ártárgyalások, a pályázatok elbírálása, szoros együttműködés a beszállítókkal
  • Milyen mértékben kell részt vennie az IT beszerzésekben? felelősség kérdése
  • Mi az IT vezető feladata IT beszerzések esetében?
  • hardver és a szoftver beszerzésénél
  • komplett szerverpark cserénél? Mi ennek a folyamata?
  • Mi eredményezi, hogy a két vezető másképp gondolkodik egy döntési folyamatban?
  • Mennyire hátráltatja az IT és a beszerzés együttműködését, hogy az IT-ban gyorsan történnek változások, rögtön reagálni kell, azonnal le kell követni a változásokat? az IT sajátsága?
  • Mennyibe könnyíti a közös munkát az IT vezető szakmai hozzáértése? mit, milyen paraméterekkel, milyen célra, milyen teljesítményre kívánnak beszerezni
  • Milyen meglévő kvalitásokat és hiányosságokat vélt felfedezni az együttműködés során?
  • Miért fontos, hogy a beszerzés rálásson arra, hogy a beszerzendő termék milyen igényeket fog kielégíteni? pl.: laptop beszerzés kérdése: kapcsolódó mögöttes szolgáltatások

Előadó: Bene Tibor, IT manager, CWT Utazási Iroda

15:30-15:45 Kávészünet

A pénzügyi terület nem véletlenül része minden vezető feladatának

15:45-17:15 Az IT és a pénzügy összekapcsolódása - Az IT vezető pénzügyi szerepe

  • Milyen a pénzügyhöz kapcsolódó vezető feladatai vannak egy IT vezetőnek? Budget, stratégiatervezés ezek pénzügyi vonzatai és jövőbeni megtérülése, bérkialakítások, költségkeret figyelése havi szinten
  • Mekkora rálátása legyen arra az IT vezetőnek, hogy a vállalat pénzügyei hogyan működnek?
  • Mennyire kell pénzügyi múlttal (tudással) rendelkezzen? Felzárkózás, oktatás kérdése
  • Milyen előnyökkel jár az IT vezető számára a pénzügyi ismeretek megléte?
  • Hol van ennek jelentősége az érdekképviselet során? jobban tudja képviselni az IT érdekeit?
  • Mennyiben függ a vezetői szinttől, feladattípustól vagy a vállalati szerkezettől az IT vezető pénzügyi szerepe?
  • Mennyire szükséges pénzügyileg is képeznie kell magát az IT vezetőnek?
  • Mik voltak azok a hiányosságok, amiket a pénzügyi vezető tapasztalt a vele együtt dolgozó IT vezetővel a közös munka során? legnagyobb probléma, és ami a leggördülékenyebben ment, amit sikerült megoldani, és amit nem

Előadók:

Jankó Csaba, Pénzügy Vezető, Vevők/ Folyamatirányítás folyószámlák, AUDI HUNGARIA ZRT.

Ruttkay Balázs, CIO, GDF Suez

17:15 A rendezvény első napjának zárása

2.nap

8:30 Regisztráció

8:50 Megnyitó az IIR részéről

Interaktív tréning a gyakorlati kérdésekről

"Mindenki tudja, hogy bizonyos dolgokat nem lehet megvalósítani, mígnem jön valaki, aki erről nem tud, és megvalósítja."
(Albert Einstein
)

Amikor egy IT területen dolgozó szakemberből vezető lesz, számos kihívással találkozik. Azok a tulajdonságok, amik korábban kiváló szakemberré tették nagy valószínűséggel köszönőviszonyba sincsenek azokkal a skill-ekkel, amikre vezetőként kell majd használnia. Ez nem jelenti azt, hogy nem is rendelkezik ezekkel a készségekkel, de egy sportból vett hasonlattal élve, ezeket az izmait eddig nem edzette, sőt lehet, hogy némelyikről azt se tudta, hogy létezik.

Sokszor a vezetői székben kevesebb jelentősége van a szaktudásnak, hiszen a vezetői feladatok kerülnek előtérbe, mégis a vezetőnek kell a legmesszebbre látni, az ő feladata, hogy a technológiai változásokkal lépést tartson a csapata, a cége.

A kinevezéstől még nem válik senki azonnal vezetővé – azért, hogy a csapat, akinek korábban csak az egyik tagja volt elfogadja vezetőjének, keményen meg kell dolgozni. Napjainkban a munkaerőhiány kezd tendenciává válni, főleg az IT területen, ezért egyre fontosabb, hogy ne veszítsünk el jó embereket, sőt új embereket tudjuk felvenni. Egy jó hangulatú, szakmailag erős csapat önmagában is óriási megtartó erőt ill. vonzó erőt jelent.

A tréning során megnézzük, hogy az agilis módszertan mögötti elvek, hogyan kapcsolódnak a felelősség kérdéséhez, és hogy vezet innen tovább az út a bizalom építésén át a delegáláshoz, egy erős csapat felépítéséhez és végső soron a motiváláshoz. Körbejárjuk a kommunikációval kapcsolatos kérdéseket is. Megnézzük, hogyan tekinthetünk ezekre a kihívásokra a tudatosság szemüvegén keresztül, és hogyan kezelhetjük a legnehezebb helyzeteket is humorral, vigyázva arra, hogy miközben képviseljük magunkat és a csapatunkat, ne gázoljunk át másokon.

Tisztában vagyunk azzal, hogy az egy napos tréningnek a keretében nem készíthetjük fel teljes körűen a vezetőket az előttük álló kihívásokra. Célunk az, hogy tőlünk egy starter-pack-kal távozzanak, ami megfelelő lendületet ad nekik a következő hónapokra és néhány jól használható, gyakorlatban is működő eszközt tartalmaz.

Várható eredmények: tisztábban látják majd az előttük álló kihívásokat, a saját szerepüket, illetve a csapatukat, növekvő tudatosság, vezetői készségek fejlődése.

A tréning témakörei:

A tréning 2 fő blokkot tartalmaz.

I. Blokkban a csapaton bel ü li vezet ő feladatokra koncentr á lunk é s az al á bbi t é m á kat j á rjuk k ö rbe:

  • Helyzetfüggő vezetés modellje
  • Felelősség kezelése: vezetői felelősség, a csapattagok felelőssége - az Agilis módszertan szemüvegén keresztül
  • Delegálás kihívásai
  • A csapat kezelése, építése, csoportszerepek
  • Miért fontos a bizalom, mi építi építhetjük, és hogyan kerüljük el a bizalom-vesztő csapdákat
  • Hogyan találjuk meg magunkban a motiválás képességét?

II. Blokkban a k ü ls ő kommunik á ci ó kih í v á saira f ó kusz á lunk é s az al á bbi t é m á kat j á rjuk k ö rbe:

  • Önérvényesítő kommunikáció, miközben figyelünk arra, hogy ne ártsunk másoknak
  • Tudatosságunk növelése
  • Konfliktuskezelés - Hogyan kezeljük humorral a legnehezebb helyzeteket?
  • Rajzoljuk le! Az absztrakció, a modellezési készségek és a jobb agyfélteke kapcsolatáról.

Trénerek:

Erb Ferenc, Business coach, projekt vezető, java architect

Kósa Gabriella, Business coach, tréner, senior SAP Tanácsadó

17:00 A rendezvény zárása

Részletek

Rendezvény kezdete: 2016. december 13. 9:00
Rendezvény vége: 2016. december 14. 17:00
Részvételi díj 249.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2016. október 28.
We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 249,000.00
2 236,550.00
3 226,550.00

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.