Informatikai szolgáltatások sokoldalú kontrollja IT Controlling
Bevezető
Az IT vezetők egyik nagy feladata, hogy bizonyítsák a menedzsment számára azt az értéket, amit az informatika teremt. Ehhez azonban ki kell építeni egy jól működő IT kontrolling rendszert. Tudni kell tervezni a beruházásokat, a költségeket, el kell végezni az IT szolgáltatások díj kalkulációját. Szemináriumunk mindezekhez nyújt támogatást kiváló IT szakértők tolmácsolásában.
A szeminárium kiemelt témái:
- Az IT controlling és az IT controller szerepe a modern vállalati környezetben
- Asset Management: avagy mit is controllálnuk pontosan?
- Az eszközmenedzsment hardver és szoftver oldala
- Beruházás és költségtervezés
- Mérőszámok a controlling folyamatokban
- IT szolgáltatások árazása
- Projekt controlling rendszerek kialakítása
- Outsourcing döntések előkészítése
- Az SLA kialakításának szempontjai
Előadók
Akiket már előadóink között köszönthetünk:
- Fekete Attila, Ügyvezető, Vezető ISMS auditor, Igazságügyi szakértő, ProCons Kft.
- Véry Zoltán, oktató, c.egyetemi docens, Budapesti Metropolitan Egyetem
- Klotz Tamás, Üzletfejlesztési vezető, AutSoft Zrt.
- Bene Tibor, IT manager, Dobos Elektronika Holding
- Karaba Zoltán,Global IT Transition & Transformation Manager, BP
Kinek ajánljuk?
Rendezvényünk szólni kíván:
- informatikai vezetőkhöz
- informatikai stratégia döntéshozókhoz
- informatikai projektek vezetőihez
- gazdasági, pénzügyi vezetőkhöz
- projektvezetőkhöz
- üzleti elemzőkhöz
- kontrollerekhez
1.nap
8:30 Regisztráció
8:50 Megnyitó az IIR részéről
9:00 – 10:30 Az IT controlling folyamat és az IT controller szerepe a vállalat működésében
- Miért, kinek és mikor kell IT controlling
- Hogyan tervezzen az IT controlling
- Követő és folyamatba épített kontrollok
- IT controlling megvalósíthatóságának feltételei
- IT és az IT controlling eredményessége, hatékonysága
Előadó: Fekete Attila, Ügyvezető, Vezető ISMS auditor, Igazságügyi szakértő, ProCons Kft.
10:30 – 11:00 Kávészünet
11:00 – 12:30 Projektcontrolling rendszerek építése és működése
- Milyen projektcontroller szerepek vannak/lehetnek?
- Miként működik együtt projektcontroller, projektvezető, pénzügyivezető és mások?
- Milyen típusú IT projektekkel van dolgunk a sokoldalú kontroll során?
- Mit és miképp tervezzünk, kontrolláljunk (irányítsunk) az IT projektekben?
- Alapozzunk-e a PMBOK, a PRINCE2 vagy a SIMPLe kontrolljának praxisára?
- Miért lehet segítségünkre a rendszertervezésben, működtetésben a poliszisztéma?
- Melyek a projektcontrolling részrendszerek és mi a funkciójuk?
- Milyen kapcsolódásokkal számoljunk a funkcionális-rendszerek között?
- Miképp vezessük be a projektcontrolling rendszert?
- Milyen technikákat, technológiákat, alkalmazásokat, adatbázisokat használhatunk?
- Esetek, tapasztalatok, tanulságok
Előadó: Véry Zoltán, Senior Controller, c. egyetemi docens, oktató (METU)
12:30 – 13:30 Ebédszünet
13:30 – 15:00 Beruházás és költségtervezés a controlling folyamatokban
- Hogyan épül fel az informatikai költségstruktúra?
- Hol van az IT büdzsé helye a szervezetben?
- Tervezés és beszámolás: Hogyan alakítsuk ki a szervezet felelősségi és elszámolási rendszerét?
- Hogyan tudja IT controlling árképzésen, mérésen keresztül elősegíteni a demand management megfelelő működését cégcsoporton belül?
- Milyen controlling szempontokat kell figyelembe venni az eszköz és alkatrész igények, valamint egyéb beszerzések tervezésénél és jóváhagyásánál?
- Milyen beszerzési tervet kérjen a pénzügy az IT beszerzések tervezése során?
- Informatikai működés hatékonysága vagy költséghatékonyság: érdemes-e kompromisszumot kötni a szükséges fejlesztések elbírálásakor?
- Hogyan és milyen megtérüléssel kell számolni az IT beruházások kialakítása során?
- Controlling szempontok alapján melyik a kifizetődőbb? A dobozos termékek, az egyedi, szervezetre szabható piaci megoldások vagy esetleg a saját, belső fejlesztés?
- Melyek az IT audit során felmerülő megszorítási pontok?
- Hogyan kell számolni az akvizíciós értéket?
- Melyek a legköltségesebb területek és milyen módon lehet ezen költségeket racionalizálni?
- Milyen rugalmas bővítési lehetőségek vannak?
- Hogyan és milyen módszertanok alapján alakítható ki az IT költségek allokációja?
- Milyen módszerekkel határozhatóak meg az indirekt költségek?
Előadó: Klotz Tamás, Üzletfejlesztési vezető, AutSoft Zrt.
15:00 – 15:30 Kávészünet
15:30 – 17:00 Mérőszámok a controlling folyamatokban
- Összefoglaló a controlling keretrendszerekről (ITIL, COBIT), ezek ajánlásai és implementálásai
- Melyek azok a sarokszámok, melyek releváns elemei a szervezet IT controlling rendszerének?
- Milyen mérőszámok segítségével kaphat releváns adatokat egy adott időszak/projektfolyamat összehasonlításához?
- Hogyan alakíthatók ki controlling mérőszámok az IT működésének főbb területeire és melyek ezek legtipikusabb példái?
- Hogyan mérhető a különböző egységek/projektek teljesítménye controlling szempontból? Milyen fedezeti struktúrák léteznek? Hogyan lehet a felmerülő költségeket a folyamatokhoz igazítani?
- Mi legyen a költségek vetítési alapja? Adott felhasználók, egységek, folyamatok vagy projektek? Mi ad releváns mérési adatokat?
Előadó: Bene Tibor, IT Manager, Dobos Elektronika Holding
2.nap
9:00 – 10:40 Asset Management: avagy mit is controllálunk pontosan?
Az eszközmenedzsment hardver oldala:
- Mennyire kötöttek a hardver beszerzések?
- Milyen szempontokat kell érvényesíteni az eszközbeszerzések/kivezetések során?
- Hogyan kezeljük a beruházásokat számviteli szempontból?
- Hogyan alakítható ki a karbantartási költségek controllingja?
- Hogyan alakul az informatikai eszközök menedzsmentje és ROI kapcsolata?
- Béreljünk vagy beruházzunk? Hogyan döntsünk?
Az eszközmenedzsment szoftver oldala:
- Security:
- Hogyan alakítható ki az információbiztonság controllingja?
- Adatbiztonság, adatvédelem szempontjából melyek a legfontosabb követelmények?
- Licencek:
- Hogyan lehet a nem használt licenceket kivezetni?
- Miként lehet a szoftver igényeket pontosan felmérni?
- Hogyan lehet a licence költségeket csökkenteni, valamint hogyan valósítható meg ezek controllingja?
- Hogyan döntsük el, hogy melyik jobb nekünk, az egyszeri beruházás vagy a havi díjas konstrukció?
- Alkalmazás:
- Hogyan lehet a mobilalkalmazásokat megfelelően szabályozni?
- Cloud computing:
- Milyen ROI-val érdemes számolni? Megéri-e bevezetni? Milyen controlling szempontokat érdemes figyelembe venni a megvalósítás során?
- Hogyan alakítható ki a költségkontroll a felhő alapú szolgáltatásoknál? Mi a költségvonzata?
- BYOD:
- Növelhető-e a munka hatékonysága a segítségével? Hozhat-e árbevétel növekedést az ezzel elért költségcsökkentés? Mennyi biztonsággal kapcsolatos többletköltséget von maga után?
- BCP és BCM
- Hogyan kezelhetőek a controlling számára a katasztrófamenedzsmenttel kapcsolatosan felmerülő költségek?
- Hogyan alakítható ki az üzletfolytonosság controllingja?
- Továbbá
- Miképpen valósítható meg a felhő alapú szolgáltatások controllingja?
Előadó: Karaba Zoltán, Global IT Transition & Transformation Manager, BP
10:40 – 11:10 Kávészünet
11:10 – 12:50 Outsourcing döntések előkészítése
- Költségcsökkentés céljából mely területeket érdemes kiszervezni, és melyeken érdemes hosszú távon a saját üzemeltetést választani?
- Milyen üzleti szempontokat érdemes figyelembe venni a kiszervezésnél?
- Miért és hogyan születik meg a döntés? Milyen számítások, mutatók alapján? Hogyan lehetséges ezek utólagos visszamérése?
- Mennyivel kifizetődőbb a kiszervezés a saját tevékenységnél (a tevékenységi köröket figyelembe véve)?
- Mennyibe kerül ez valójában?
- Milyen “vakfoltokat” érdemes figyelembe venni, hogy teljes körű és pontos számításokkal alapozzuk meg a döntést?
- Milyen gyakorisággal érdemes felülbírálni a rendszert, hogy valós képet kapjunk annak hatékonyságáról?
- Hogyan támogatja a kiszervezés a hosszú távú stratégiát?
Előadó: Karaba Zoltán, Global IT Transition & Transformation Manager, BP
12:50 – 13:50 Ebédszünet
13:50– 15:30 Service Level Agreement kialakításának szempontjai
- Mi a controller szerepe az SLA kialakításánál?
- Hogyan kell az SLA-t a legoptimálisabban meghatározni?
- Melyek az összehasonlíthatósági és jövedelmezőségi szempontok az SLA számításnál?
- Hogyan lehet az SLA-kat, illetve ezek működési, minőségi szintjeit árazni?
- Hogyan lehet biztosítani, hogy minden lehetséges eseményre kiterjedjen?
- Milyen szakértelmet kívánnak az egyes támogatási szintek? Milyen protokoll szerint történjen a hibakezelés?
- Milyen módokon lehet növelni a call centerek szakértelmét?
- Hogyan és milyen lépésekben kerül megoldásra egy SLA esemény?
- Milyen szempontokat kell figyelembe venni a szerződés megkötésekor? (válaszidő, megoldási idő, optimális kihasználtság elérése, szerződésmódosítási opció, stb.)
Előadó: Karaba Zoltán, Global IT Transition & Transformation Manager, BP
A szeminárium vége
Minimum 5 főt érdekelhet a Informatikai szolgáltatások sokoldalú kontrollja IT Controlling tréning cégen belül? Kérje kihelyezett képzési ajánlatunkat és biztosítsa munkatársai képzését kényelmesen és költséghatékonyan!
Ajánlatot kérek
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2019. október 16. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2019. október 17. 17:00 |
Részvételi díj | 249.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2019. augusztus 30. |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 249,000.00 |
2 | 236,550.00 |
3 | 226,550.00 |