IT a pharma szektorban - A beszerzéstől a validálásig
Bevezető
A szeminárium a beszerzéstől a validálásig minden apró részletre, buktatóra kiterjedő információkkal fog szolgálni, így lehetőséget nyújt, hogy üzleti környezetben-más cégek tapasztalatait is megismerve elmerülhessen a gyógyszeripari IT világában.
A rendezvény fő témái
- Várható GMP változások, különös tekintettel az Annex 11 és 15-re
- Az IT validálás útvesztőjében
- Cloud Computing a pharmaszektorban
- Informatikai rendszerek beszerzése – választás, de hogyan?
- 21 CFR part 11: az elektronikus aláírás szabályozásának részei
- Üzletmenet-folytonosság menedzsment a gyógyszeriparban
- A raktárkészleti validálás folyamata és buktatói
Előadók
Már biztosan előadóink között köszönthetjük:
- Arató István, ügyvezető, auditor és tanácsadó, IRC Kft.
- Csajági Dezső, IS alkalmazások, Sanofi-Aventis Magyarország Zrt.
- Hoffer Tamás, IT validációs csoportvezető, TEVA Gyógyszergyár Zrt.
- Szabados Györgyné Andor Éva, Informatikai Minőségbiztosító (ITQA), Egis Zrt.
- Kékesi Dániel, Senior tanácsadó, DocSoft Kkt.
- Tass Anna, projectvezető, Chinoin Zrt. – a Sanofi vállalata
- Dr. Zajzon Gergely, Gyógyszerügyi szakértő, SoIDRA International Kft.; Helyettes minőségbiztosító, Zalapharma Kft.
Szólni kíván
Rendezvényünk szólni kíván:
A szeminárium megszólítja a gyógyszeripar:
- IT vezetőit, osztályvezetőit
- minőségbiztosítási vezetőit, osztályvezetőit
- minőségbiztosítási informatikusait,
- IT validálási szakembereit,
- üzemeltetésen dolgozóit
- beszerzési vezetőit
1.nap
08:30 - 08:50 Regisztráció
08:50 – 09:00 Megnyitó
9:00 – 10:30 21 CFR part 11: az elektronikus aláírás szabályozásának részei
- Hogyan implementálható ez a szabvány?
- Mik a követelmények, mik opcionálisan választható funkciók? Mi a szállító, vevő feladata?
- Hogyan helyettesítheti ez a papír alapú dolgokat, hogyan ellenőrizhető ez az audit során?
- Miként egyeztethetőek össze a dobozos szoftverek az irányelvekkel? Mik az e-aláírás minimum követelményei ezeknél?
- Hogyan lehet a part 11 részt validálni?
- Milyen tényezőkre figyeljen az audit során?
- Hogyan szabályozható a jogosultság-kezelés?
Előadó: Tass Anna, projectvezető, Chinoin Zrt. – a Sanofi vállalata
10.30 – 11.00 Kávészünet
11:00 – 12:00 Számlafogadás automatizálása
- Melyek a számlaautomatizálás általános követelményei?
- Melyek a jogszabályi háttér újdonságai?
- Milyen technológiákkal találkozunk a számlaautomatizálás során?
- Melyek a számlaautomatizálás problémái?
- Mit takar az eredet hitelességének és tartalom sértetlenségének biztosítása?
- Milyen lépésekből áll a számlaautomatizálási folyamat?
- Milyen képességekkel rendelkezik egy korszerű számlaautomatizáló rendszer?
- Hogyan tartsuk a kapcsolatot a partnerekkel? Reklamálandó, elutasítandó számlák kezelése.
Előadó: Kékesi Dániel, Senior tanácsadó, DocSoft Kkt.
12:00 – 13:00 Ebédszünet
13:00 – 14:00 Az IT v alidálás útvesztőjében
- Mely informatikai rendszereket kell validálni?
- Milyen validálási módszerek vannak?
- Mik azok az alapelvárások, amiket el lehet várni egy szoftvertől? (Pl: a megfelő hozzáférés kezelés, naplózás a változtatásoknak)
- Mik a validáció lépései és hogyan zajlik ez a folyamat?
- Hogyan lehet dokumentálni ezt?
- Mennyi ideig szükséges megőrizni a validáció során kapott adatokat?
- Hogyan alakíthatóak ki a megfelelő jogosultsági szintek?
- Kockázatelemzés és értékelés, mi az, amit az ember már nem bír leszabályozni?
- Hogyan készíthető el a megfelelő rizikó analízis?
- Várható-e törvényi szabályozás a validáció terén?
Előadó: Hoffer Tamás, IT validációs csoportvezető, TEVA Gyógyszergyár Zrt.
Esettanulmány
14:00 – 15:00 Milyen elvárások vannak egy működő raktárkészleti rendszer kapcsán?
- Gyógyszer nagykereskedelmi rendszer funkciói
- Fókuszban: a minőségbiztosítási szempontok
-
Jogszabályi megfelelés:
- GDP
- Digitális archiválás / elektronikus aláírás
- Számlázó szoftverekre vonatkozó szabályok
Előadó: Dr. Zajzon Gergely, Gyógyszerügyi szakértő, SoIDRA International Kft.; Helyettes minőségbiztosító, Zalapharma Kft
15:00 – 15:30 Kávészünet
15:30 – 16:30 Cloud Computing a pharma szektorban
- Mennyire elérhetőek a felhő típusú applikációk a pharma szektor számára? Mik a trendek? Mennyien használják?
- Költséghatékonyság szempontjából megéri-e a felhő alapú adattárolás?
- A rendszer nyíltsága és zártsága hogyan változik? Mennyire biztonságos az ilyen típusú adattárolás?
- Hogyan auditálható és validálható a felhő? Miként dokumentálható ez a folyamat?
- Összehasonlítás: a szerver vs. felhő
Előadó: Farkas Péter, üzletág igazgató, IT megoldások üzletág, Humansoft Kft.
16:30 Az első nap zárása
2.nap
9:00 – 10:30 Informatikai rendszerek, szolgáltatások – választás, de hogyan?
Beszerzés előtt
- Milyen előkészületeket tegyünk?
- Kik legyenek a szereplők?
Ajánlattevők
- Honnan történjen a beszerzés?
- Milyen módon szűrhetőek az ajánlatok, illetve az ajánlattévők?
- Miként ellenőrizhetők a beszállítók és milyen szempontok alapján minősíthetők?
Ha már megvettük – birtokba vétel
- „Késő bánat…?”
- Hogyan győződjünk meg a vásárolt IT termék megfelelőségéről?
- Mely módszerrel dönthetünk a szállító „további” alkalmasságáról?
Auditálás
- Mikor szükséges?
- Hogyan végezzük költséghatékonyan?
Előadó: Szabados Györgyné Andor Éva, Informatikai Minőségbiztosító (ITQA), Egis Zrt.
10:30 – 11:00 Kávészünet
11:00 – 12:15 CRM a gyógyszeriparra szabva
- Mennyire speciális termék a gyógyszer?
- Ki tekinthető gyógyszeripari „customernek” ?
- Milyen tipikus informatikai megoldások léteznek?
- e-detailing avagy a digitális látogatás… és ami mögötte van
- A betegcentrikus gyógyszergyár
Előadó: Csajági Dezső, IS alkalmazások, Sanofi-Aventis Magyarország Zrt.
12:15 – 13:30 Ebédszünet
13:30 – 15:00 Várható GMP változások
- Mely annex-ekben történtek változások, mik ezek tételesen?
- Milyen szabályozások várhatóak 2014 év végéig?
- Mi várható 2015-re?
- Annex 11: Számítógépes rendszerek
- Annex 15: Validálás
- Elektronikus rekord, elektronikus aláírás
Előadó: Arató István, ügyvezető, auditor és tanácsadó, IRC Kft.
15:00 – 15:30 Kávészünet
15:30 – 16:45 Üzletmenet-folytonosság menedzsment
- Mi a teendő, ha az informatikai rendszer leáll? Mi ennek az információ-biztonsági kapcsolata?
- Üzletmenet- folytonossággal kapcsolatos szabványok
- Vállalati kockázatok és üzletmenet-folytonosság kapcsolata
- Mit jelent az üzletmenet-folytonosság tudatosság?
- Mérhető az üzletmenet-folytonosság tudatosság? Mi a szervezet érettség?
- Üzletmenet-folytonossági terv készítése, tesztelési lehetőség
- Létezik DRP terv? Hogyan készítsünk DRP-t? Hogyan teszteljük?
Előadó: Arató István, ügyvezető, auditor és tanácsadó, IRC Kft.
16:45 A második nap zárása
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2014. december 09. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2014. december 10. 17:00 |
Részvételi díj | 249.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2014. október 24. |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 249,000.00 |
2 | 236,550.00 |
3 | 224,100.00 |