Tudatos utánpótlás-tervezés 2 napos szeminárium
Bevezető
Mit ad?
Tudást , ismereteket, gyakorlatot és konkrét módszereket!
A két napos szeminárium során a teljes folyamatot, annak egyes lépéseit és módszereit górcső alá vesszük. Szimuláció segítségével próbálhatják ki a résztvevők a lépéseket a gyakorlatban is.
Fény derül rá, hogy mi a karrier- és az utánpótlás-tervezés közötti különbség? Megvizsgáljuk, hogy melyek azok a területek, ahol érdemes utánpótlás-tervezéssel foglalkozni, és melyek, ahol nem? Hogyan kezelhető az utánpótlás-tervezés időfaktorának kiszámíthatatlansága? Beszélünk az oktatási rendszerrel való kapcsolatot,együttműködés.
Megtervezzük az utódlás-tervezéshez kapcsolódó belső kommunikációt. Megnézzük melyek a legjobb utánpótlás tervező rendszerek, tervezést segítő eszközök. Sorra vesszük a hiba lehetőségeket is.
Milyen módszerrel?
A szeminárium alapvetően saját élményre épülő tréning, ahol elméletben és gyakorlatban sajátíthatja el a témakörhöz kapcsolódó ismereteket.
Előadóink
A program szakmai vezetője és trénere: Nagy Andrea , tanácsadó, tréner, Parrish & Crawler International
Vendégelőadóink:
Friedl Zsuzsanna , HR igazgató, Microsoft Magyarország
Müller Diána , Képességfejlesztés és Stratégiai HR szakértő, MOL Csoport
Nagy Andrea , HR kompetencia központ vezető, Magyar Telekom
A tréning szakértője és vezetője: Nagy Andrea, a Parrish & Crawler International tanácsadója
Tényszerűen
- Tanácsadó, Tréner – Parrish & Crawler International
- Főszerkesztő, HR szakértő - JAM Blog és HRCafe
- Korábban: 13 évnyi nagyvállalati tapasztalat, PanTel, OTP, Commerzbank, Vodafone,
- HR Manageri és Emberi Erőforrás tanácsadói diploma.
További részletek:
Életszerűen
Képekben látó, hivatásáért lelkesedő, gyakorlatias, a dobozokat és előítéleteket ostromló. Hiszi, hogy a komoly szakmai tartalom is lehet izgalmas és sodró. Hiszi, hogy a fejlődés egy olyan folyamat, amely a résztvevők számára (is) élvezetes, valódi eredményeket jelentő közös munka. A valódi beszélgetéseket, a jó gondolatokat és a nevetést pedig különösen szereti.
Kiemelt témái
Generációk és Hivatások
X, Y, Z, BB és Veterán. De mit jelent mindez? És tényleg hatással van a kiválasztásra, a beillesztésre, az életpályára, a vezetői feladatokra, a motivációra? A válasz igen. A jó hír pedig az, hogy minden generáció értékes. Hogy mi a feladatunk HR szakemberként, vezetőként? Hogy segítsük az együttműködésüket, ismerjük a generációs jellemzőket és bátran építsünk rájuk.
Vezetői kihívások
A vezetők szerepe évről-évre nehezebb. A válság időszakában átszervezések, költségcsökkentések és karcsúsítások követték egymást. A mozgástér mára gyakorlatilag elfogyott. Az egyetlen lehetőség arra, hogy jól működő, eredményes csapatunk legyen, ha a kollégáinkat fejlesztjük, támogatjuk őket abban, hogy erősségeikre építve, fejlesztendő pontjaikon dolgozva érjék el a kitűzött célokat.
Virtuális management
A jelen kor aktuális kihívása a fizikai, kulturális távolságok áthidalása szervezeten, sőt egy adott csoporton belül. Néha a kollégák más kontinensen, néha csak külön emeleten ülnek. Néha az otthoni munkavégzés vagy az eltérő időbeosztás okozza a különbséget. Hogyan lehet ezekkel a jellemzőkkel megáldott csapatot építeni sikeresen? Vezetőként mire kell felkészülni? Izgalmas téma, ugye?
Munkáltatói márka
Márka fogyasztók vagyunk. Már nem csak a kávé és a mosópor választásánál befolyásolja döntésünket mindaz, amit az adott termékről tudunk. De mire hat a munkáltatói márka, tehát mindaz, amit az adott szervezetről munkáltatóként tudunk? Arra dolgozunk-e ott, elkötelezettek vagyunk-e, a frissen végzett szakemberek választják-e az iparágunkat, a vevőink felelős működésű vállalatnak látnak-e minket. És még valami! Munkáltatói Márkája akkor is van a szervezetnek, ha nem tud róla vagy nem foglalkozik vele.
Szólni kíván
Kinek szól?
HR vezetőknek , HR szakértőknek és területi vezetőknek. Azoknak, akik hisznek benne, hogy nem csupán az kulcskérdés a szervezetek számára, hogy jelen pillanatban ki tölti be akulcspozíciókat, de az is, hogy 5 év múlva kik lesznek ezekben a szerepekben.
Misztikusnak tűnik ? Tervezhetetlennek? Jobb, erre nem is gondolni?
Sokan látják így, pedig jól tervezhető, előre átgondolható és felépíthető területről beszélünk.
Megmutatjuk hogyan!
Program
Első nap – 2015. március 18.
9:00 – 10:30 Az utánpótlás-tervezésfolyamata
- Mitől olyan összetett és bonyolult, hogy a legtöbb szervezetben nem vagy csak részben működik?
- Hogyan bontsuk egyszerű lépésekre?
- Hol rejtőznek a buktatói?
- Mi a nulladik lépés?
- Hol kezdődik a folyamat és milyen lépésekből áll?
10:30 – 10:50 Kávészünet
10:50 – 12:30 Első lépés – Szervezeti stratégia, HR stratégia, célok
- Az utánpótlás-tervezést a jelenben végezzük, a jövőre készülve azzal. Lássuk, melyek azok a források, amelyekből levezethetjük, pontosan mire is kell készülnünk?
- Tisztázandó kérdések, stratégia döntések. Melyek azok a pontok, amelyben a HR dönt és miben szükséges a menedzsment állásfoglalása?
- Mely szinteken szükséges az utánpótlás-tervezés? Vezetői posztok? Kiemelt területek? Szakértői pozíciók? Hogyan azonosíthatjuk be?
12:30 – 13:30 Ebéd
13:30 – 15:00 Második lépés – Kompetenciákreflektorfényben
- Hogyan állítható össze a szervezet kompetencia készlete?
- Melyek a jelenben szükséges kompetenciák az egyes pozíciókban és hogyan tervezhetem meg, a jövő kompetencia készletét?
- Hogyan lehet mindez egyszerű, érthető és a szervezet számára is jól követhető?
15:00 - 16:30 Harmadik lépés – Források és lehetőségek
- Ha már tudom, kikre van szükségem, hol és hogyan érhetem el őket?
- Hogyan építhetek és üzemeltethetek olyan munkáltatói márkát, amely az én célcsoportomat szólítja meg?
- Van-e dolgom a közösségi médiában?
- Feladatom-e a kapcsolatépítés a felsőoktatással? Hogyan tegyem ezt felelősen és hatékonyan?
- Hogyan lehetek sikeres a tehetségekért folytatott versenyben? Miként tűnhet ki a vállalatom?
Előadó: Müller Diána - Képességfejlesztés és Stratégiai HR szakértő, MOL Csoport
16:30 Az első szemináriumi nap vége
Második nap – 2015. március 19.
9:00 – 10:30 Negyedik lépés – Nézzünk a jövőbe
- Hogyan hat a munka világára a technikai fejlődés? Miként alakul át a világ körülöttünk?
- Hogyan hat mindez a HR szervezetre? Te a változás élére tudsz állni?
- Milyen szervezeti kompetenciákat, skilleket érdemes fejleszteni, ha a jövőre készülünk?
Előadó: Friedl Zsuzsanna , HR igazgató, Microsoft Magyarország
10: 30 – 10: 50 Kávészünet
10:50 – 12:30 Ötödik lépés - Megvalósítás
- Hogyan fogjak neki? Milyen részfeladatokból épül fel a folyamat?
- Hogy időzítsem? Kit vonjak be?
- Milyen formokat használjak? Hogyan dokumentáljak?
- Milyen költségekkel számoljak?
- Hogyan tervezzek előre?
12:30 – 13:30 Ebédszünet
13:30 – 15:00 Hatodik lépés – Gyakorlati tapasztalatok, folyamatos fejlődés
- Gyakorlati tapasztalatok egy nagy szervezet életéből,
- Hogyan készítsem fel a vezetőket arra, hogy az utódlásuk kérdéskörében is stratégiai partnerek legyenek?
- Hogyan készítsem fel a tehetségeket, utánpótlás program résztvevőket arra, hogy az előrelépésük több változótól függ?
- Miként hozhatom mozgásba a szervezetet?
- Milyen összefüggés van egy stratégiai változás és az utódlás-tervezés, tehetség menedzsment témakörök között?
Előadó: Nagy Andrea , HR kompetencia központ vezető, Magyar Telekom
15:00 – 16:20 Hetedik lépés – Összegzés és tervezés
- A programot zárjuk, de a munka oroszlánrésze még csak most kezdődik. Segítünk az első lépésekben, a tervezésben.
- Választ adunk a felmerült kérdésekre és megvitatjuk a dilemmákat.
- Megkeressük az első egyéni lépéseket és tervezünk.
16:30 A második szemináriumi nap vége
A tréning szakmai partnere:
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2015. március 18. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2015. március 19. 17:00 |
Részvételi díj | 249.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2015. február 13. |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 249,000.00 |
2 | 236,550.00 |
3 | 224,100.00 |