Követeléskezelés - A biztonságos behajtás záloga
Bevezető
Mit kezdhetnek a vállalatok a rossz adósnak minősülő partnerekkel? Hogyan előzhető meg, hogy behajthatatlan követelések keletkezzenek, és ha már megtörtént, mit tegyenek velük?
Magyarországon sokan néznek szembe a felhalmozott követelések problémájával, a kintlévő tartozásokat az adósok nem tudják, vagy nem akarják visszatéríteni, esetleg késedelmesen fizetik ki hátralékaikat. Az efféle követelések behajtása hosszas és időigényes feladat, valamint hatalmas erőforrásokat emésztenek föl az ehhez kapcsolódó tevékenységek.
Mi lehet mindezekre a megoldás?
Rendezvényünkön a követeléskezelés folyamatát több aspektusból igyekszünk megközelíteni:
- megismerheti a vevőminősítés szerepét, mely segítségével információt kaphat ügyfelei fizetőképességéről
- betekintést nyerhet a NAV behajtási tevékenységének folyamatába
- megtudhatja, hogyan történik a nagytömegű és az egyedi hátralékkezelés összehangolása egy faktorcégnél
Főbb témák
A rendezvény témái:
- A problémák gyökere , vagyis a fizetési szokások okai és következményei
- A vevőminősítés szerepe a megelőzésben
- A követeléskezelés adatvédelmi szempontjai
- Követeléskezelés belső folyamata
- A tipikus üzleti szerződések alaki, formai kellékei és tartalmi követelményei – fókuszban a biztosítékok
- Követeléskezelő cég bevonása
- Követelések engedményezése, finanszírozása, faktoring
- Ügyfélnyilvántartás a TELCO szektorban
- Az adóhatóság végrehajtási tevékenysége
- Végrehajtási eljárás a Magyar Bírósági Végrehajtói Kamarában
- Ügyfélmegtartás kontra követeléskezelés
Előadók
Akiket már biztosan előadóink között köszönthetünk:
- Bereczki Barbara, behajtási vezető , EOS Magyarország
- Dr. Germus Gábor, partner, Germus and Partners Attorneys at Law
- dr. Hackspacher Andrea , adatvédelmi szakértő, Hatósági Főosztály, Nemzeti, Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
- Kis Annamária , értékesítési és üzletfejlesztési igazgató , Intrum Justitia Zrt.
- Kristóf Anikó, Risk Management Expert, Bisnode Magyarország
- dr. Pongrácz László , al elnök, Magyar Követeléskezelők és Információt Szolgáltatók Szövetsége, valamint Sigma Követeléskezelő Zrt.
- Somodi Bernadett, értékesítési vezető, EOS Magyarország
- Szekeres Csaba, végrehajtási osztályvezető, MKK Magyar Követeléskezelő Zrt.
- Szepesházi Ágnes, követeléskezelési főosztályvezető, Díjbeszedő Faktorház Zrt.
- Dr. Várszeghi György , Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Kinek ajánljuk?
A képzés szólni kíván:
Vállalatok
- pénzügyi, gazdasági igazgatóihoz
- work out vezetőihez
- kintlévőség kezelőihez
- hátralékkezelési vezetőihez
- behajtási vezetőihez
- kockázatkezelési vezetőihez
- jogtanácsosaihoz és jogi előadóihoz
Kis és középvállalatok ügyvezető igazgatóihoz
Rendezvényünkön örömmel látjuk a követeléskezelő és – vásárló cégek vezetőit és szakembereit egyaránt.
1.nap
08:30-08:50 Regisztráció
08:50-09:00 Köszöntő
Helyzetkép a fizetési szokásokról és a körbetartozásokról
Átfogó kép a fizetésképtelenség, vevőkövetelés állapotáról, problémájáról, általános tendenciájáról, a körbetartozás üzleti hatásairól, a megoldásokról, azok elterjedéséről.
09:00-10:00 A problémák gyökere, vagyis a fizetési szokások okai és következményei
- Mi okozza a késedelmes fizetéseket?
- A fizetési nehézségekből eredeztethető körbetartozás-jelenség
- Léteznek-e megoldási alternatívák?
- A fizetési morál javítása társadalmi – gazdasági felelősség!
Előadó: Kis Annamária, értékesítési és üzletfejlesztési igazgató, Intrum Justitia Zrt.
10:00-10:30 Kávészünet
Megelőzés! – a sikeres követelésérvényesítés alapköve
10:30-12:00 A vevőminősítés szerepe a megelőzésben
Vevőminősítés-cégminősítés
- A kereskedelmi hitelezés gazdasági jelentősége és a vevőminősítés szerepének áttekintése, a minősítő modellek gyakorlati alkalmazhatósága
- Vevőminősítés elméleti pénzügyi szakirodalmának rövid áttekintése
- Elméleti modellek gyakorlati alkalmazhatóságának gyenge pontjai és egyéb buktatói
- Új vevő regisztráció és szerződéskötés technikai menete – legfontosabb céges jogi és pénzügyi alapdokumentumok beszerzése
- Pénzügyi adatok és cégprofil elemzése – tőkeellátottság, árbevétel nagyság, profitabilitás és likviditás
- Tulajdonosi szerkezet és vezető tisztségviselők „cégbírósági nyilvántartásokban” szereplő előéletének ellenőrzése
- Vevőkkel kötött szerződések a partner és a cég számra is kölcsönösen elfogadható garanciális elemei
Partnerek fizetőképességének folyamatos figyelemmel kísérése
- Vevőtörzs folyamatos figyelése és rendszeres időszakonként történő minősítése
- Fizetési fegyelem mérése és minősítése statisztikai mutatószámok segítségével – a statisztikai adatok gyakorlati alkalmazhatóságának buktatói
- Vevőtörzsben szereplő cégek tulajdonosi szerkezetében és vezető tisztségviselők személyében bekövetkező változások figyelése
- Egyedileg a legmagasabb kintlévőség állománnyal rendelkező „key account” vevők minősítésének és gyakorlati kezelésének különbségei – „nagy kockázat”-ok kezelése a gyakorlatban
Hogyan követhető a cégek adatainak változása?
- Felszámolási és végelszámolási eljárások elindításáról szóló közlemények figyelése
- Cégadat frissítés javasolt gyakorisága és a gyakorlati megvalósíthatóság buktatói
- Követelésbiztosító, minősítő és adatbázis szolgáltató cégek szerepe és helye a mai magyar vállalati gyakorlatban
Előadó: Kristóf Anikó, Risk Management Expert, Bisnode Magyarország
12:00-13:00 Ebédszünet
13:00-14:00 A követeléskezelés adatvédelmi szempontjai
- Az adatvédelmi hatósági eljárás lépései
- A követeléskezeléssel foglalkozó cégek adatkezelésének vizsgálatára irányuló adatvédelmi hatósági eljárások vizsgálati szempontjai
- A követeléskezelések során megvalósuló adatkezelésekkel szemben támasztott adatvédelmi követelmények
- Adatbiztonság
Előadó: dr. Hackspacher Andrea, adatvédelmi szakértő, Hatósági Főosztály, Nemzeti, Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
14:00 – 15:00 Követeléskezelés belső folyamata
A követeléskezelés folyamata, ügyfélkezelés egy közüzemi szolgáltatónál
- Hogyan kezeli az adóst a cég? (tömegesen vásárolt lakossági követelések)
- Milyen alkalmazott behajtási technikák állnak rendelkezésre?
- A belső munkatársak kezében lévő eszközök tárháza
- Milyen rendszer működik, és milyen nehézségekkel szembesülnek?
- Hogyan történik a nagytömegű és az egyedi hátralékkezelés összehangolása?
- Van-e eltérés a háztartási és az üzleti ügyfelek követeléskezelése, - behajtása tekintetében?
- A megbízó és a cég együttműködése a követeléskezelés kapcsán
Előadó: Szepesházi Ágnes, követeléskezelési főosztályvezető, Díjbeszedő Faktorház Zrt.
15:00-15:30 Kávészünet
15:30-17:00 A tipikus üzleti szerződések alaki, formai kellékei és tartalmi követelményei – fókuszban a biztosítékok
-
Mire kell figyelmet fordítani a szerződés előkészítésekor?
- Milyen pontok lehetnek vitathatóak az Általános Szerződési Feltételekben?
- Elegendő-e a ráutaló magatartás, hogy behajtható legyen a követelés?
- Az elektronikus aláírás
-
A szerződésekhez kapcsolható biztosítékok köre
- Mikor és milyen biztosíték kikötését érdemes beépíteni a szerződésbe?
- Igénybe vehető közvetlen és közvetett biztosítékok köre
- Mire kell figyelmet fordítani az okmányos ügyleteknél?
- Hogyan szövegezzük meg a bankgaranciát?
- Teljesíthet-e a vevő a bankgarancia terhére?
-
Szerződésekhez kapcsolódó követelések jogérvényesítése
- Ügykezelési folyamatok tartalma és rendje
- Monitoring, ügykezelés folyamatossága, az intézkedések jellege
- Fogyasztóvédelem: behajtással kapcsolatban felmerült kérdések
Előadó: Dr. Germus Gábor, partner, Germus and Partners Attorneys at Law (a tematika egyeztetése folyamatban van)
17:00 Az első szemináriumnap zárása
2.nap
08:30-08:50 Regisztráció
08:50-09:00 Köszöntő
9:00-10:00 Követeléskezelő cég bevonása
- Milyen szempontokat érdemes figyelembe venni a követeléskezelő cég kiválasztásakor?
- Mekkora hatáskört/mely feladatokat célszerű átruházni a külső cégre?
- Az együttműködés sikerességét alapvetően befolyásoló tényezők
- Milyen jogi szabályozás vonatkozik a követeléskezelő cégekre?
- A kezelés során használt eszközök – avagy min múlik az eredményesség?
- A keletkezett információk felhasználási lehetőségei
Előadó: Somodi Bernadett, értékesítési vezető és Bereczki Barbara, behajtási vezető , EOS Magyarország
10:00-10:30 Kávészünet
10:30-11:30 Követelések engedményezése, finanszírozása, faktoring
- Faktoring a követeléskezelésben - Mi a faktoring?
- Milyen követelések vonhatóak be a faktorálásba?
- Hogyan vizsgálható, illetve biztosítható a hazai és export vevők fizetési kockázata?
- Hogyan engedményezhetők a jövőbeni követelések?
- Mely vállalatoknak megfelelő finanszírozási forma a faktoring?
- Hogyan működik a faktoring a gyakorlatban?
- Milyen érvek szólnak a faktoring mellett? Miért éri meg a faktoring?
Előadó: dr. Pongrác László , a Magyar Követeléskezelők és Információt Szolgáltatók Szövetsége elnökségi tagja, valamint SIGMA Faktoring Zrt. vezérigazgatója
11:30-12:30 Követeléskezelés folyamata a Waberer’s cégcsoportnál
- A Waberer’s számokban
- Kreditmenedzsment integrálása a napi üzleti folyamatokban
- Elért eredmények, további kihívások
Előadó: Csikós Gergely, hitelezési és beszedési vezető, Waberer’s Cégcsoport
12:30-13:30 Ebédszünet
13:30-14:30 Az adóhatóság végrehajtási tevékenysége
- Mely okiratok minősülnek az adóhatósági végrehajtás keretében végrehajtható okiratnak?
- Mely tevékenységek akadályozhatják a végrehajtást?
- Milyen lépései vannak a végrehajtási eljárásnak és milyen formában történhet meg?
- Mikor kapcsolódik be a folyamatba az önálló bírósági végrehajtó?
Előadó: Dr. Várszeghi György, Felszámolási és Végrehajtási Főosztály, főosztályvezető, Nemzeti Adó- és Vámhivatal
14:30-15:30 Végrehajtási eljárás Követeléskezelői szemmel
- Mi történik ha jogi szakban kell érvényesíteni a követelést?
- Fizetési meghagyásos eljárás és a végrehajtási eljárás menete
- Követeléskezelői tapasztalatok a végrehajtási eljárások gyakorlatáról
- A végrehajtási költségek felépítése
- Milyen végrehajtási kényszercselekmények eredményezhetnek térülést?
- A végrehajtásból történő befizetések elemzése
Előadó: Szekeres Csaba, végrehajtási osztályvezető, MKK Magyar Követeléskezelő Zrt.
15:30-15:50 Kávészünet
15:50-16:50 Ügyfélmegtartás kontra követeléskezelés
- Ügyfélmegtartás kontra behajtás
- Miért kiemelkedő fontosságú az egyedi ügyfélkezelés?
- Hogyan tegyük az ügyfélmegtartást a vállalati stratégia részévé?
- Ügyfélmegtartás és hűségrendszerek: miként tartsuk meg a problémás ügyfeleinket?
Esettanulmány: a UPC Magyarország hűségrendszerének bemutatása
Előadó: UPC Magyarország (az egyeztetés folyamatban)
16:50 A második szemináriumnap zárása
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2015. szeptember 08. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2015. szeptember 09. 17:00 |
Részvételi díj | 249.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2015. július 24. |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 249,000.00 |
2 | 236,550.00 |
3 | 226,550.00 |