E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

Követeléskezelés - A biztonságos behajtás záloga

Bevezető

Mit kezdhetnek a vállalatok a rossz adósnak minősülő partnerekkel? Hogyan előzhető meg, hogy behajthatatlan követelések keletkezzenek, és ha már megtörtént, mit tegyenek velük?

Magyarországon sokan néznek szembe a felhalmozott követelések problémájával, a kintlévő tartozásokat az adósok nem tudják, vagy nem akarják visszatéríteni, esetleg késedelmesen fizetik ki hátralékaikat. Az efféle követelések behajtása hosszas és időigényes feladat, valamint hatalmas erőforrásokat emésztenek föl az ehhez kapcsolódó tevékenységek.

Mi lehet mindezekre a megoldás?

Rendezvényünkön a követeléskezelés folyamatát több aspektusból igyekszünk megközelíteni:

  • megismerheti a vevőminősítés szerepét, mely segítségével információt kaphat ügyfelei fizetőképességéről
  • betekintést nyerhet a NAV behajtási tevékenységének folyamatába
  • megtudhatja, hogyan történik a nagytömegű és az egyedi hátralékkezelés összehangolása egy faktorcégnél

Főbb témák

A rendezvény témái:

  • A problémák gyökere , vagyis a fizetési szokások okai és következményei
  • A vevőminősítés szerepe a megelőzésben
  • A követeléskezelés adatvédelmi szempontjai
  • Követeléskezelés belső folyamata
  • A tipikus üzleti szerződések alaki, formai kellékei és tartalmi követelményei – fókuszban a biztosítékok
  • Követeléskezelő cég bevonása
  • Követelések engedményezése, finanszírozása, faktoring
  • Ügyfélnyilvántartás a TELCO szektorban
  • Az adóhatóság végrehajtási tevékenysége
  • Végrehajtási eljárás a Magyar Bírósági Végrehajtói Kamarában
  • Ügyfélmegtartás kontra követeléskezelés

Előadók

Akiket már biztosan előadóink között köszönthetünk:

  • Bereczki Barbara, behajtási vezető , EOS Magyarország
  • Dr. Germus Gábor, partner, Germus and Partners Attorneys at Law
  • dr. Hackspacher Andrea , adatvédelmi szakértő, Hatósági Főosztály, Nemzeti, Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
  • Kis Annamária , értékesítési és üzletfejlesztési igazgató , Intrum Justitia Zrt.
  • Kristóf Anikó, Risk Management Expert, Bisnode Magyarország
  • dr. Pongrácz László , al elnök, Magyar Követeléskezelők és Információt Szolgáltatók Szövetsége, valamint Sigma Követeléskezelő Zrt.
  • Somodi Bernadett, értékesítési vezető, EOS Magyarország
  • Szekeres Csaba, végrehajtási osztályvezető, MKK Magyar Követeléskezelő Zrt.
  • Szepesházi Ágnes, követeléskezelési főosztályvezető, Díjbeszedő Faktorház Zrt.
  • Dr. Várszeghi György , Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Kinek ajánljuk?

A képzés szólni kíván:

Vállalatok

  • pénzügyi, gazdasági igazgatóihoz
  • work out vezetőihez
  • kintlévőség kezelőihez
  • hátralékkezelési vezetőihez
  • behajtási vezetőihez
  • kockázatkezelési vezetőihez
  • jogtanácsosaihoz és jogi előadóihoz

Kis és középvállalatok ügyvezető igazgatóihoz

Rendezvényünkön örömmel látjuk a követeléskezelő és – vásárló cégek vezetőit és szakembereit egyaránt.

1.nap

08:30-08:50 Regisztráció

08:50-09:00 Köszöntő

Helyzetkép a fizetési szokásokról és a körbetartozásokról

Átfogó kép a fizetésképtelenség, vevőkövetelés állapotáról, problémájáról, általános tendenciájáról, a körbetartozás üzleti hatásairól, a megoldásokról, azok elterjedéséről.

09:00-10:00 A problémák gyökere, vagyis a fizetési szokások okai és következményei

  • Mi okozza a késedelmes fizetéseket?
  • A fizetési nehézségekből eredeztethető körbetartozás-jelenség
  • Léteznek-e megoldási alternatívák?
  • A fizetési morál javítása társadalmi – gazdasági felelősség!

Előadó: Kis Annamária, értékesítési és üzletfejlesztési igazgató, Intrum Justitia Zrt.

10:00-10:30 Kávészünet

Megelőzés! – a sikeres követelésérvényesítés alapköve

10:30-12:00 A vevőminősítés szerepe a megelőzésben

Vevőminősítés-cégminősítés

  • A kereskedelmi hitelezés gazdasági jelentősége és a vevőminősítés szerepének áttekintése, a minősítő modellek gyakorlati alkalmazhatósága
  • Vevőminősítés elméleti pénzügyi szakirodalmának rövid áttekintése
  • Elméleti modellek gyakorlati alkalmazhatóságának gyenge pontjai és egyéb buktatói
  • Új vevő regisztráció és szerződéskötés technikai menete – legfontosabb céges jogi és pénzügyi alapdokumentumok beszerzése
  • Pénzügyi adatok és cégprofil elemzése – tőkeellátottság, árbevétel nagyság, profitabilitás és likviditás
  • Tulajdonosi szerkezet és vezető tisztségviselők „cégbírósági nyilvántartásokban” szereplő előéletének ellenőrzése
  • Vevőkkel kötött szerződések a partner és a cég számra is kölcsönösen elfogadható garanciális elemei

Partnerek fizetőképességének folyamatos figyelemmel kísérése

  • Vevőtörzs folyamatos figyelése és rendszeres időszakonként történő minősítése
  • Fizetési fegyelem mérése és minősítése statisztikai mutatószámok segítségével – a statisztikai adatok gyakorlati alkalmazhatóságának buktatói
  • Vevőtörzsben szereplő cégek tulajdonosi szerkezetében és vezető tisztségviselők személyében bekövetkező változások figyelése
  • Egyedileg a legmagasabb kintlévőség állománnyal rendelkező „key account” vevők minősítésének és gyakorlati kezelésének különbségei – „nagy kockázat”-ok kezelése a gyakorlatban

Hogyan követhető a cégek adatainak változása?

  • Felszámolási és végelszámolási eljárások elindításáról szóló közlemények figyelése
  • Cégadat frissítés javasolt gyakorisága és a gyakorlati megvalósíthatóság buktatói
  • Követelésbiztosító, minősítő és adatbázis szolgáltató cégek szerepe és helye a mai magyar vállalati gyakorlatban

Előadó: Kristóf Anikó, Risk Management Expert, Bisnode Magyarország

12:00-13:00 Ebédszünet

13:00-14:00 A követeléskezelés adatvédelmi szempontjai

  • Az adatvédelmi hatósági eljárás lépései
  • A követeléskezeléssel foglalkozó cégek adatkezelésének vizsgálatára irányuló adatvédelmi hatósági eljárások vizsgálati szempontjai
  • A követeléskezelések során megvalósuló adatkezelésekkel szemben támasztott adatvédelmi követelmények
  • Adatbiztonság

Előadó: dr. Hackspacher Andrea, adatvédelmi szakértő, Hatósági Főosztály, Nemzeti, Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

14:00 – 15:00 Követeléskezelés belső folyamata

A követeléskezelés folyamata, ügyfélkezelés egy közüzemi szolgáltatónál

  • Hogyan kezeli az adóst a cég? (tömegesen vásárolt lakossági követelések)
  • Milyen alkalmazott behajtási technikák állnak rendelkezésre?
  • A belső munkatársak kezében lévő eszközök tárháza
  • Milyen rendszer működik, és milyen nehézségekkel szembesülnek?
  • Hogyan történik a nagytömegű és az egyedi hátralékkezelés összehangolása?
  • Van-e eltérés a háztartási és az üzleti ügyfelek követeléskezelése, - behajtása tekintetében?
  • A megbízó és a cég együttműködése a követeléskezelés kapcsán

Előadó: Szepesházi Ágnes, követeléskezelési főosztályvezető, Díjbeszedő Faktorház Zrt.

15:00-15:30 Kávészünet

15:30-17:00 A tipikus üzleti szerződések alaki, formai kellékei és tartalmi követelményei – fókuszban a biztosítékok

  • Mire kell figyelmet fordítani a szerződés előkészítésekor?
    • Milyen pontok lehetnek vitathatóak az Általános Szerződési Feltételekben?
    • Elegendő-e a ráutaló magatartás, hogy behajtható legyen a követelés?
    • Az elektronikus aláírás
  • A szerződésekhez kapcsolható biztosítékok köre
    • Mikor és milyen biztosíték kikötését érdemes beépíteni a szerződésbe?
    • Igénybe vehető közvetlen és közvetett biztosítékok köre
    • Mire kell figyelmet fordítani az okmányos ügyleteknél?
    • Hogyan szövegezzük meg a bankgaranciát?
    • Teljesíthet-e a vevő a bankgarancia terhére?
  • Szerződésekhez kapcsolódó követelések jogérvényesítése
    • Ügykezelési folyamatok tartalma és rendje
    • Monitoring, ügykezelés folyamatossága, az intézkedések jellege
  • Fogyasztóvédelem: behajtással kapcsolatban felmerült kérdések

Előadó: Dr. Germus Gábor, partner, Germus and Partners Attorneys at Law (a tematika egyeztetése folyamatban van)

17:00 Az első szemináriumnap zárása

2.nap

08:30-08:50 Regisztráció

08:50-09:00 Köszöntő

9:00-10:00 Követeléskezelő cég bevonása

  • Milyen szempontokat érdemes figyelembe venni a követeléskezelő cég kiválasztásakor?
  • Mekkora hatáskört/mely feladatokat célszerű átruházni a külső cégre?
  • Az együttműködés sikerességét alapvetően befolyásoló tényezők
  • Milyen jogi szabályozás vonatkozik a követeléskezelő cégekre?
  • A kezelés során használt eszközök – avagy min múlik az eredményesség?
  • A keletkezett információk felhasználási lehetőségei

Előadó: Somodi Bernadett, értékesítési vezető és Bereczki Barbara, behajtási vezető , EOS Magyarország

10:00-10:30 Kávészünet

10:30-11:30 Követelések engedményezése, finanszírozása, faktoring

  • Faktoring a követeléskezelésben - Mi a faktoring?
  • Milyen követelések vonhatóak be a faktorálásba?
  • Hogyan vizsgálható, illetve biztosítható a hazai és export vevők fizetési kockázata?
  • Hogyan engedményezhetők a jövőbeni követelések?
  • Mely vállalatoknak megfelelő finanszírozási forma a faktoring?
  • Hogyan működik a faktoring a gyakorlatban?
  • Milyen érvek szólnak a faktoring mellett? Miért éri meg a faktoring?

Előadó: dr. Pongrác László , a Magyar Követeléskezelők és Információt Szolgáltatók Szövetsége elnökségi tagja, valamint SIGMA Faktoring Zrt. vezérigazgatója

11:30-12:30 Követeléskezelés folyamata a Waberer’s cégcsoportnál

  • A Waberer’s számokban
  • Kreditmenedzsment integrálása a napi üzleti folyamatokban
  • Elért eredmények, további kihívások

Előadó: Csikós Gergely, hitelezési és beszedési vezető, Waberer’s Cégcsoport

12:30-13:30 Ebédszünet

13:30-14:30 Az adóhatóság végrehajtási tevékenysége

  • Mely okiratok minősülnek az adóhatósági végrehajtás keretében végrehajtható okiratnak?
  • Mely tevékenységek akadályozhatják a végrehajtást?
  • Milyen lépései vannak a végrehajtási eljárásnak és milyen formában történhet meg?
  • Mikor kapcsolódik be a folyamatba az önálló bírósági végrehajtó?

Előadó: Dr. Várszeghi György, Felszámolási és Végrehajtási Főosztály, főosztályvezető, Nemzeti Adó- és Vámhivatal

14:30-15:30 Végrehajtási eljárás Követeléskezelői szemmel

  • Mi történik ha jogi szakban kell érvényesíteni a követelést?
  • Fizetési meghagyásos eljárás és a végrehajtási eljárás menete
  • Követeléskezelői tapasztalatok a végrehajtási eljárások gyakorlatáról
  • A végrehajtási költségek felépítése
  • Milyen végrehajtási kényszercselekmények eredményezhetnek térülést?
  • A végrehajtásból történő befizetések elemzése

Előadó: Szekeres Csaba, végrehajtási osztályvezető, MKK Magyar Követeléskezelő Zrt.

15:30-15:50 Kávészünet

15:50-16:50 Ügyfélmegtartás kontra követeléskezelés

  • Ügyfélmegtartás kontra behajtás
  • Miért kiemelkedő fontosságú az egyedi ügyfélkezelés?
  • Hogyan tegyük az ügyfélmegtartást a vállalati stratégia részévé?
  • Ügyfélmegtartás és hűségrendszerek: miként tartsuk meg a problémás ügyfeleinket?

Esettanulmány: a UPC Magyarország hűségrendszerének bemutatása

Előadó: UPC Magyarország (az egyeztetés folyamatban)

16:50 A második szemináriumnap zárása

Részletek

Rendezvény kezdete: 2015. szeptember 08. 9:00
Rendezvény vége: 2015. szeptember 09. 17:00
Részvételi díj 249.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2015. július 24.
We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 249,000.00
2 236,550.00
3 226,550.00

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.