Autóipari beszállítók árkalkulációja
Bevezető
Egynapos szeminárium beszerzési/kereskedelmi/beszállítói-minőségfejlesztési szakemberek/vezetők/felsővezetők számára.
A járműipari beszállítók többsége talán már óvatos optimizmussal tekint a jövőbe – a kormányzat kiemelt stratégiai ágazatnak tekinti a járműipart.
Szaknapunk keretében a Magyarországon működő gyártók és a meglévő vagy potenciális járműipari beszállítók további üzleti kapcsolatépítését szeretnénk elősegíteni. Szó lesz a kormányzati támogatások lehetőségeiről és bemutatunk sikeres együttműködéseket TIER 1 - TIER 2 beszállítói kapcsolatok szintjén.
A rendezvény témáiból:
- Technológia, kutatás és fejlesztés , illetve a kockázat költsége az árkalkulációban
- Az alapanyagok árának, beszerzési forrásainak és helyettesítésének lehetőségei
- Az évenkénti árcsökkentések gyakorlata és hosszú távú fenntarthatósága, a vevő és a beszállító együttműködésével
- Árkalkulációs stratégiák kialakítása
- Támogatások, pályázatok
- Bekerülés a vevőkhöz
Előadók
Előadóink között:
- Bilek Péter, Central European Investment Services
- Gerőcs Tamás, tudományos segédmunkatárs, MTA Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont Világgazdasági Intézet
- Kokas Tamás, főosztályvezető-helyettes, Beruházástámogatási Főosztály, Beszállítói osztály, HIPA / Nemzeti Befektetési Ügynökség
- Lantos Gábor, beszállítói minőségfejlesztési vezető, KNORR-BREMSE Fékrendszerek Kft.
- Siklósi Imre, TQ Consulting Gazdasági Tanácsadó Központ Kft.
- Szammer István, ügyvezető igazgató, autopro.hu járműipari szakportál
- Vári Attila, Járműipari ágazati központ vezető, IFUA Horváth & Partners Kft.
Program
09.00 - 09.40 Árajánlat, árképzés, kalkuláció
- Milyen típusú business modellt használnak a cégek? Mit vesznek figyelembe?
- Mennyire stabil a nagy gyárak által előre jelzett éves mennyiség?
- Hogyan néz ki és kiket vonnak bele az árkalkulációba?
- Milyen és honnan származó információk alapján dől el az, hogy az ajánlatban szereplő ár mennyire és milyen irányban térjen el a kalkulált értéktől?
- Hogyan kapcsolódnak az új termékek, a termékfejlesztés a nyitott könyvhöz?
- Mekkora a létjogosultsága a csomagkalkulációnak?
- Milyen esetben kér lebontást a vevő, hogy megállapíthassa reális-e az ár? Valóban csak ebből a célból kér a vevő nyitott kalkulációt?
Előadó: Vári Attila, Járműipari ágazati központ vezető, IFUA Horváth & Partners Kft.
9.40 - 10.20 Termékfejlesztés és K+F a járműiparban – a Hipa szemével
- Befektetés és Beszállítás: mit tesz a Hipa és mit tudnak tenni a vállalkozások
- Járműipari trendek: ahogy mi látjuk
- K+F és KKV: kormányzati közreműködés
Előadó: Kokas Tamás, főosztályvezető-helyettes, Beruházástámogatási Főosztály, Beszállítói osztály, HIPA / Nemzeti Befektetési Ügynökség
10.20 - 10.50 Kávészünet
10.50 – 11.40 Az évenkénti árcsökkentések gyakorlata és hosszú távú fenntarthatósága, a vevő és a beszállító együttműködésével
-
Mi van az évenkénti árcsökkentések hátterében?
- Miért jó ez annyira a vevőnek?
- Meddig tartható fent ez a gyakorlat a vevő és a beszállító között?
- Hogyan lehet meghosszabbítani a vevő és a beszállító kapcsolatát az évenkénti árcsökkentések gyakorlata mellett?
- Hogyan lehet hosszú távú kapcsolatokat kiépíteni a nagy vevőkkel a profitszint megtartása mellett?
- Milyen tényezők befolyásolják a nagy vevők együttműködési készségét?
- Működnek-e a vevők által kezdeményezett lean költségcsökkentési projektek?
Előadó: Lantos Gábor, beszállítói minőségfejlesztési vezető, KNORR-BREMSE Fékrendszerek Kft.
11.40 - 12.30 A hazai járműipari beszállítói piac sajátosságai
- Milyen követelményeknek kell megfelelni a hosszú távú érvényesülés érdekében?
- A rendszerbeszállítók szerepének alakulása
- Milyen aktuális trendek figyelhetők meg a beszállítói piac területén a nemzetközi és világpiaci trendekkel összevetve?
- Hol látják magukat fenyegetettnek a beszállítók, hogy kínai/indiai beszállító miatt veszítik el a vevőt?
Előadó: Szammer István, ügyvezető igazgató, autopro.hu járműipari szakportál
12.30 - 13.30 Ebédszünet
13.30 - 14.20
Útfüggőség a Globális Járműipari Értékláncokon történő szakosodásban
- Elméleti áttekintés: függőségi elméletek és globális értékláncok
- Az iparági válság kezdetei, a járműipari értékláncok kialakulásának története
- Az értékláncok szerkezeti hierarchiája
- Centrum-periféria viszony a termék életciklus elmélet szerint
- Kelet-európai szakosodás kezdetei
- Kelet-európai gyártók helye az értékláncon: Centrum vagy periféria
Előadó: Gerőcs Tamás, tudományos segédmunkatárs, MTA Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont Világgazdasági Intézet
14.20 - 15.00
Bekerülés a vevőkhöz
- Miért nehéz egy magyar beszállítónak bekerülnie a piacra?
- Mi az, ami befolyásolhatja a vevőt az árképzésen kívül? (nem csak a minőség)
- Mennyire ragaszkodik egy német gyár egy német beszállítóhoz, vagy egy japán gyár a japán beszállítóhoz?
- Milyen árkalkulációkat vár el egy német vagy egy távol-keleti cég?
- Szükséges-e az hogy integrált formában jelenjenek meg a nagy vevőknél a kisebb magyar vállalatok, hogy bejuthassanak?
- Látják-e annak lehetőségét, hogy ezt az integrációt a vevő csinálja?
- Mi lehet a véleményük a nagy vevőknek arról, ha a beszállítók csoportban adnának ajánlatot, akár konzorciumként?
Előadó egyeztetés alatt
15.00 – 15.20 Kávészünet
15.20 – 16.00 Bekerülés a vevőkhöz II. – beszállítói követelmények
- Ki lehet autóipari beszállító?
- Autóipari követelmények
- Szabványok
- Belső szabályozások
- Jogszabáyi környezet
- Szabvány követelmények
- Auditálás (belső és külső audit)
Előadó: Siklósi Imre, TQ Consulting Gazdasági Tanácsadó Központ Kft.
16.00 - 16.40
Támogatások, pályázatok
- Milyen autóipari cégek számára elérhető konstrukciók várhatók 2016-2017-ben?
- Mik a támogatásokhoz kapcsolódó legfontosabb vállalások, kötelezettségek?
- Hogyan dönti el egy vállalkozás, hogy kér-e támogatást?
- Hogyan használható fel a támogatás?
- Egy beruházás esetén mik az elszámolható költségek a támogatásoknál?
Előadó: Bilek Péter, Central European Investment Services
16.40 A szeminárium zárása
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2017. Április 12. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2017. Április 12. 17:00 |
Részvételi díj | 169.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2017. március 3. |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 169,000.00 |
2 | 154,100.00 |
3 | 149,000.00 |