Transzferárazás - Update Szakszeminárium
Bevezető
Vegyen részt két napos rendezvényünkön és mélyedjen bele a transzferárazás legaktuálisabb kérdéseibe szakértők, vállalati szakemberek és a NAV szemüvegén keresztül!
A rendezvény fókuszában:
- Transzferárazás aktuális kérdései – Lehetőségek és veszélyek a transzferárazásban
- Dokumentáció: túl az elméleten - gyakorlati kérdések
- Felelősség a nyilvántartás elkészítéséért
- Csoporton belüli pénzügyi tranzakciók árazása
- Transzferár-kiigazítás adózási vonatkozásai és adóellenőrzési tapasztalatok
- Árazási modellek a régióban
- Az adminisztratív terhek csökkentésének lehetőségei és veszélyei
- A legutóbbi törvény módosítások hatása a transzferár nyilvántartás készítésére
Előadók
Szakembereink:
- Bagdi Lajos, Partner – Adótanácsadási Szolgáltatások, Niveus Consulting Group
- Balázs Péter, Adómenedzser, LeitnerLeitner Tax Kft.
- Girászin János, Partner - Transzferár Szolgáltatások, Niveus Consulting Group
- dr. Lakatos Mária, adjunktus, BME Pénzügyek Tanszék
- Lakatos Zsuzsa, ügyvezető, transzferár- és adószakértő, Tax Revolutions Tanácsadó Kft.
Kinek ajánljuk?
A rendezvényünk szólni kíván:
- Számviteli szakembereknek
- Adózási szakértőknek
- Pénzügyi vezetőknek
- Transzferárazási szakértőknek
Továbbá minden olyan cégvezetőnek, aki fontosnak tartja, hogy cége a legnaprakészebb és legpraktikusabb tudás birtokában állítsa össze a transzferárazási dokumentációját.
1.nap
8.30 Regisztráció
8.50 Az IIR köszöntője
09:00-10:10
Transzferárazás aktuális kérdései – Lehetőségek és veszélyek a transzferárazásban
- A transzferárazási kötelezettség felmérés – Lehetséges buktatók és előnyök mérlegelése
- Veszteségek fajtái és kezelése a transzferárazásban
- Évvégi korrekciók kezelése transzferárazási és adózási szempontból
- Magyar számviteli standardok vagy IFRS alkalmazása
- Felkészülés az Adóhatósági vizsgálatokra
- Előzetes Ármegállapítási kérelem előnyei és esetleges hátrányai
- A transzferázással kapcsolatos problémák illusztrálása esettanulmányon keresztül
Előadó: dr. Lakatos Mária, adjunktus, BME Pénzügyek Tanszék
10.10 – 10.30 Kávészünet
10:30-12:00
Dokumentáció, túl az elméleten, gyakorlati kérdések
Formai elvárások:
- Az NGM rendelet gyakorlati alkalmazása, milyen információkat tartalmazzon egy dokumentáció/szerződés nyilvántartó?
- Mi tekinthető már elegendő információnak?
- Hogyan lehet jól kidolgozni az egyes alpontokat, hogy védhető legyen a dokumentáció?
- Milyen információkat kell feltétlenül megadni? Milyen hosszú legyen egy-egy alpont? Kié a bizonyítási kényszer?
- A belső szabályozás és az NGM rendelet összehangolása
A dokumentáció formai követelményei
A dokumentáció szakmai követelményei - Mennyire szükséges, hogy a két partnernél egység legyen a dokumentáció?
12:00-13:00 Ebédszünet
13:00-14:30
Aktualizálás:
- Hogy alakulnak a nyilvántartólapok a dokumentáció frissítése esetén?
- Hogyan zajlik az aktualizálás?
- Ki a felelőse?
- Évesszerződés-nyilvántartó összeállítása
Van-e lehetőség egyszerűsíteni?
- Hogyan tehető egyszerűvé/egyszerűbbé, de szabályossá a dokumentáció?
- Egyszerűsített nyilvántartás
- Összevont nyilvántartás
- Az anyavállalat dokumentációjára támaszkodhat-e a leányvállalat?
A blokk előadója: dr. Lakatos Mária, adjunktus, BME Pénzügyek Tanszék
14:30-14:50 Kávészünet
14:50-16:00
Transzferár-kiigazítás adózási vonatkozásai és adóellenőrzési tapasztalatok
- Év végi transzferár korrekciós lehetőségek (transzferár korrekció pénzügyi rendezés nélkül vs. pénzügyi rendezéssel, a transzferár korrekció esetleges hatásai egyéb adónemekre (HIPA, ÁFA))
- Az APA eljárással kapcsolatos fontosabb tudnivalók és tapasztalatok
- A közelmúlt adóellenőrzési tapasztalatai
Előadó: Bagdi Lajos, Partner – Adótanácsadási Szolgáltatások, Niveus Consulting Group
2.nap
9.00 – 10.20
Egy dokumentációs keretrendszer kidolgozása
Felelősség a nyilvántartás elkészítéséért
- Ügyvezető felelőssége
- az elkészíttetés kötelezettsége
- a tagok felé történő elszámolás
- önkormányzati társaság esetében a közvagyonnal való elszámolás
- Könyvelő felelőssége, avagy mire tejed ki a szerződése és a felelősségbiztosítása?
- Könyvvizsgáló felelőssége, kamarai ajánlások
- Az anyavállalat felelőssége, pozitív vagy negatív hozzáállása
Dokumentációs keretrendszer
- Kötelező-e a szabályzat? Alkalmazásának előnyei
- Feladat delegálása
- Munkaszervezetben,
- Időben,
- Tartalomban.
- Ármegállapítás körülményei szerződéskötéskor
- A korábbi időszak nyilvántartásainak utánkövetése
Előadó: Lakatos Zsuzsa, ügyvezető, transzferár- és adószakértő, Tax Revolutions Tanácsadó Kft.
10.20 – 10.40 Kávészünet
10.40-11.40
Az adminisztratív terhek csökkentésének lehetőségei és veszélyei, Aktuális jogszabály változások, Ellenőrzési tapasztalatok
- A mentesülési lehetőségek gyakoribb esetei és lehetséges buktatói
- Az összevonásban rejlő lehetőségek és veszélyek
- Alacsony hozzáadott értékű csoporton belüli szolgáltatások (definíció, kritériumok, egyszerűsítési lehetőség a dokumentálás során)
- Profit-alapú transzferárazási módszerek alkalmazása: Bruttó vs. nettó haszon, a megfelelő jövedelmezőségi mutató kiválasztásának szempontjai
- Aktuális jogszabályváltozások (CbCR, dokumentációs kötelezettség[GJ1] )
Előadó: Girászin János, Partner - Transzferár Szolgáltatások, Niveus Consulting Group
11:40 – 12:30
Csoporton belüli pénzügyi tranzakciók árazása
- A leggyakrabban előforduló finanszírozási ügyletek (kölcsön, cash-pool, garancia, stb.)
- A pénzügyi ügyletek transzferár szempontú kezelése, lehetséges adatforrások
- Finanszírozási tranzakciók dokumentálásában rejlő kockázatok, azok hatékony kezelése
Előadó: Balázs Péter, Adómenedzser, LeitnerLeitner Tax Kft.
12.30 – 13.30 Ebédszünet
A helyes piaci árak meghatározása
13.30-15.00
A piaci ár meghatározása a transzferárazásban. Árazási modellek a régióban
- Hogyan alakul az OECD irányelvek és a magyar jogszabályi háttér viszonyulása?
- Hogyan határozhatóak meg a piaci árak?
- Funkció, kockázat, eszköz analízis hatása a transzferárra
- Mi az a piaci ár, amire a NAV hivatkozik a vizsgálatai során?
- Hogyan lehet ellenőrizni a piaci árnak való megfelelést?
- Mekkora eltérés lehetséges még határon belül?
- Mi alapján számolható ki a transzferár?
- Költség vagy tevékenység?
- Lehet-e a transzferár meghatározásában figyelembe venni a cégspecifikusságot?
15.00 – 15.30 Kávészünet
15.30-17.00
Problematikus részterületek kérdései
- Konszernérdek és jogszabály-értelmezés, hogyan egyeztethetőek össze?
- Meddig lehet a konszernérdek védhető a NAV-al szemben?
- Van-e feltételezett jóhiszeműség a piaci ár megállapítása és értékelése során?
Jellemző szerződések
- Licence díjak – név, logó stb. használat kérdései
- Mi a reális árazási módszer, ha az anyavállalat felé fizet a leányvállalat licence vagy névhasználati díjat?
- Kirendelési szerződés részei
- a futamidő, lakhatás, adózás kérdései
- Egy Headquarter elszámolásba mi számítható bele?
- Pénzügyi szolgáltatások (kölcsön, cash, faktoring, swap ügyletek, garancia, váltók)
- Szolgáltatási szerződések (management, HR, jogi, számviteli, stratégiai)
- Eszközértékesítések
A blokk előadója: dr. Lakatos Mária, adjunktus, BME Pénzügyek Tanszék
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2017. szeptember 21. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2017. szeptember 22. 17:00 |
Részvételi díj | 249.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2017. augusztus 4. |
Helyszín | K+K Hotel Opera |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 249,000.00 |
2 | 236,550.00 |
3 | 226,550.00 |