IT Outsourcing - Kiszervezés a gyakorlatban - 2 napos szeminárium
Szakemberek
A szeminárium szakemberei:
- Berkes Gábor, műszaki igazgató, Kancellar.hu
- Hunyadi Lajos, sales manager, itelligence Hungary Kft.
- Jakab Péter , ügyvezető igazgató, MKB Bank Bankbiztonság és IT Üzemeltetés
- Kamenszky László, ügyvezető igazgató, BSIS9 Kft.
- Lucskai Sándor , alkalmazás-fejlesztési igazgató, Erste Bank Hungary Zrt.
- Dr. Lugosi Erzsébet, szenior menedzser, MultiContact Consulting Kft.
- Mezei Ferenc, üzletág-igazgató, Integrációs és Adat Technológiák Üzletág, Stratis Vezetői és Informatikai Tanácsadó Kft.
- Nagy Balázs, Data Integration Team Leader, Areus Zrt.
- Otti Csaba, mérnök-közgazdász, ügyvezető, Login Autonom Rendszerintegrátor Kft.
- Papp Péter, elnök, Kancellar.hu
- Dr. Szenes Katalin, CISA, CISM, CGEIT, CISSP, Óbudai Egyetem
- Tóth Péter Barnabás, vezető IT biztonsági szakértő, CIA, CISA, CISM, CDSYS Kft.
A szeminárium szólni kíván
Tekintettel arra, hogy a kiszervezés melletti vagy elleni döntés ma már a vállalati stratégia szerves részét képezi, rendezvényünk kiemelten hasznos ismeretekkel szolgálhat:
- Vállalatok felső- és középvezetőinek
- Üzleti szakterületek vezetőinek és üzletfejlesztési vezetőinek
- Stratégiai vezetőinek
- Minőségirányítási vezetőinek
- Gazdasági és Pénzügyi vezetőinek
- Controlling vezetőinek
- Üzemeltetési vezetőinek
- A vállalat jogi területeit képviselő vezetőinek, és nem utolsó sorban
- IT vezetőknek és IT szakembereknek
A szemináriumon természetesen szívesen látjuk az outsourcing szolgáltatást nyújtó tanácsadó és szolgáltató cégek munkatársait is.
1. nap
9:00 Regisztráció
9:30 Köszöntő az IIR részéről, az elnök megnyitója, a nap elnöke: Dr. Szenes Katalin
Érdemes-e kiszervezni? – Ha igen, akkor pedig hogyan?
9:40
Nemzetközi best practice és hazai ötletek felhasználása a kiszervezés életciklusában
- Az ötlet: helyezzünk ki valamit - de miért?
- Tervezés
- mit csináltassunk, és kivel?
- SLA
- hogyan valósítsuk meg?
- mi legyen azzal, aki és ami bentmarad, és mi azzal, aki és ami kimegy?
- Üzem közben
- Lezárás és távozás
- Kiszervezés auditja
- A segédletek
- az intézmények kormányzásának alappillérei, szervezet, a szabályozás és a technika - a kiszervezés tükrében
- a vállalat kormányzás kiválóságának kritériumai
- Best practice tanácsok: COBIT 4.0, 4.1; COBIT 5; ISO szabványok: a 27000 család; IT governance ajánlás
Előadó: Dr. Szenes Katalin, CISA, CISM, CGEIT, CISSP, Óbudai Egyetem
10:30 Kávészünet
11:00
Indokolt-e, hogy kiszervezzük informatikai rendszerek információbiztonsági és minőségbiztosítási felügyeletét?
- Melyek a kiszervezés szükségességének indokai?
- Milyen előnye van ezen tevékenységek kiszervezésének a belső megoldással szemben?
- Melyek azok a célok, amelyek kiszervezés nélkül nem, vagy nem megfelelő minőségben valósulnának meg?
- Milyen szaktudással rendelkezzen az a cég, ahová kiszervezésre kerülnek ezek a tevékenységek?
- Milyen költségmegtakarítást jelent ezen tevékenységek kiszervezése?
- Van-e hátránya az ilyen típusú kiszervezésnek, illetve mi a biztosítéka annak, hogy ne legyen?
Előadó: Dr. Lugosi Erzsébet, szenior menedzser, MultiContact Consulting Kft.
11:50
Hogy ne legyen a fejlődés gátja - mit vegyünk figyelembe a szerződésben?
- A szerződés felmondása általában mindkét fél számára előnytelen, jelentős erőforrás ráfordítással és pénzügyi veszteséggel jár
- Egyszerűbb megérteni, mi mozgatja a szerződő feleket és időnként hozzáigazítani a szerződést az érdekeltek elvárásaihoz
- A megrendelői oldal főbb kihívásai: dinamikusan változó piaci környezet; erős verseny; költségnyomás; legjobb gyakorlatok átvételének igénye; tanulságok levonása; innovatív megoldások megjelenése
- A szállítói oldal főbb kihívásai: hatékonyság növelés; szolgáltatások fejlesztése; jobb minőség; innováció
- A megoldáshoz:
- Egy közösen létrehozott, karbantartott architektúra útiterv (Enterprise Architecture Roadmap)
- A szerződés időszakos (pl. 2 évente) felülvizsgálata (szolgáltatások, árazás)
Előadó: Mezei Ferenc, üzletág-igazgató, Integrációs és Adat Technológiák Üzletág, Stratis Vezetői és Informatikai Tanácsadó Kft.
12:40 Ebédszünet
Biztonsági elvárások
13:40
Az események biztonsági felügyelete
- Üzleti és biztonsági elvárások, megfelelőségi követelmények
-
Felügyelet
- mi az elemzés célja, milyen fajta elemzéseket végezzünk?
- esemény források “sokszínűsége” és formátuma
- mit tároljuk és mit ne?
- mennyi ideig?
- A naplóelemzés kihívásai
Előadók: Papp Péter, elnök & Berkes Gábor, műszaki igazgató, Kancellar.hu
14:30 Kávészünet
14:50
Az integrált adatszivárgás elleni védelem megvalósítási lehetőségei
- Nemzetközi és magyarországi tapasztalatok, felmérések eredményének áttekintése
- Milyen eredmények érhetőek el az adatszivárgás elleni védelemmel? Milyen incidensek, káresemények előzhetőek meg?
- Mire kell figyelni, milyen előkészületekre és szabályozásokra van szükség az adatszivárgás elleni megoldás bevezetése esetén?
- Milyen megoldások szükségesek az adatszivárgási védelemhez? Csak egy DLP szoftver önmagában nem elegendő
- Projekt megvalósítási tapasztalatok: hogyan tervezzük, milyen célokat, mérföldköveket tűzzünk ki, hogy ütemezzük a megvalósítást?
- Használhatósági szempontok: hogy lesz használható egy DLP rendszer?
Előadó: Tóth Péter Barnabás, vezető IT biztonsági szakértő, CIA, CISA, CISM, CDSYS Kft.
15:40
Kerekasztal: A nap interakív összefoglalása, jövőbe tekintés
Levezető elnök: Dr. Szenes Katalin
Résztvevők: a nap előadói, és a hallgatóság
16:40 Szemináriumnap vége
2. nap
9:00 Regisztráció
9:30 Köszöntő az IIR részéről, az elnök megnyitója, a nap elnöke: Dr. Szenes Katalin
Esettanulmányok
9.40
Nemzetközi SAP outsourcing tapasztalat ok
- 10 év tapasztalat SAP outsourcing üzemeltetésben
- Miért bíznak jobban nyugat európában a kritikus rendszerek külső üzemeltetésében mint Magyarországon?
- Hogyan lehet egy üzletileg kritikus alkalmazást külső, harmadik félre bízni, milyen elvárásokat kell megfogalmazni?
- SAP cloud vs. outsourcing
Előadó: Hunyadi Lajos, sales manager, itelligence Hungary Kft.
10.30 Kávészünet
11.00
Az integrált vállalatirányítás kiszervezése - ERP rendszer outsource megoldással
- Milyen egy jó üzleti modell?
- Milyen egy jó Service Provider?
- Milyen egy jó Ügyfél?
- Application hosting, ASP, avagy mit kíván az ügyfél?
- Az outsource lehetőségei a vállalatoknál
- Az outsource tapasztalatai a Service Provider szemével
- Az outsource tapasztalatai az Ügyfél szemével
Előadó: Kamenszky László, ügyvezető igazgató, BSIS9 Kft.
11:50
Informatikai rendszerek tesztelésének támogatása egy pénzintézetben – Hogyan kezeljen hatékonyan tesztadatokat?
- A profi tesztadat-kezelés igénye, mint a hazai multiknál megfigyelhető trend
-
Informatica Corporation tesztadat-kezelési szoftvere
- Tesztadat-kezelési módszertan, feature-ek, előnyök
- Miért éri meg használni? Hogyan lehet bevezetni egy ilyen szoftvert?
- Az Erste Banknál már gyakorlati szinten használt tesztadat-kezelési megoldásának bemutatása
- Tapasztalatok, best practice-k
Előadók:
Nagy Balázs, Data Integration Team Leader, Areus Zrt.
Lucskai Sándor, alkalmazás-fejlesztési igazgató, Erste Bank Hungary Zrt.
12:50 Ebédszünet
13:50
Munkaidő menedzsment, HR kontrolling megoldások és outsourcing
- Mitől jó egy munkaidő menedzsment rendszer, és miből tudjuk, hogy a cégünknél működtetett rendszer jó-e?
- Hogyan lehet a munkaerő hatékonyságát mérni?
- Milyen eszközök és megoldások szükségesek a transzparens működéshez?
- Milyen eredmények várhatók egy komplex rendszer bevezetésével?
- Hogyan lehet kiszervezni a HR tevékenységet?
Előadó: Otti Csaba , mérnök-közgazdász, ügyvezető, Login Autonom Rendszerintegrátor Kft.
14:40 Kávészünet
15:00
Banki levelező rendszer a felhőben - esettanulmány
- A megoldás kiválasztásának indokai, szempontjai
- A bevezetés előkészítése és legfontosabb kockázatai
- A migráció jelentősebb lépései, buktatói
- A bevezetés és felhasználás eddigi tapasztalatai
Előadó: Jakab Péter , ügyvezető igazgató, MKB Bank Bankbiztonság és IT Üzemeltetés
15:40
Szeminárium záró kerekasztal: A két nap interakív összefoglalása, jövőbe tekintés
Résztvevők: a nap előadói, és a hallgatóság
16:30 Szeminárium vége
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2014. május 21. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2014. május 22. 17:00 |
Részvételi díj | 249.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2014. április 4. |
Helyszín | Lion’s Garden Hotel |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 249,000.00 |
2 | 239,050.00 |
3 | 229,100.00 |