E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

IT Outsourcing - Kiszervezés a gyakorlatban - 2 napos szeminárium

Szakemberek

A szeminárium szakemberei:

  • Berkes Gábor, műszaki igazgató, Kancellar.hu
  • Hunyadi Lajos, sales manager, itelligence Hungary Kft.
  • Jakab Péter , ügyvezető igazgató, MKB Bank Bankbiztonság és IT Üzemeltetés
  • Kamenszky László, ügyvezető igazgató, BSIS9 Kft.
  • Lucskai Sándor , alkalmazás-fejlesztési igazgató, Erste Bank Hungary Zrt.
  • Dr. Lugosi Erzsébet, szenior menedzser, MultiContact Consulting Kft.
  • Mezei Ferenc, üzletág-igazgató, Integrációs és Adat Technológiák Üzletág, Stratis Vezetői és Informatikai Tanácsadó Kft.
  • Nagy Balázs, Data Integration Team Leader, Areus Zrt.
  • Otti Csaba, mérnök-közgazdász, ügyvezető, Login Autonom Rendszerintegrátor Kft.
  • Papp Péter, elnök, Kancellar.hu
  • Dr. Szenes Katalin, CISA, CISM, CGEIT, CISSP, Óbudai Egyetem
  • Tóth Péter Barnabás, vezető IT biztonsági szakértő, CIA, CISA, CISM, CDSYS Kft.

A szeminárium szólni kíván

Tekintettel arra, hogy a kiszervezés melletti vagy elleni döntés ma már a vállalati stratégia szerves részét képezi, rendezvényünk kiemelten hasznos ismeretekkel szolgálhat:

  • Vállalatok felső- és középvezetőinek
  • Üzleti szakterületek vezetőinek és üzletfejlesztési vezetőinek
  • Stratégiai vezetőinek
  • Minőségirányítási vezetőinek
  • Gazdasági és Pénzügyi vezetőinek
  • Controlling vezetőinek
  • Üzemeltetési vezetőinek
  • A vállalat jogi területeit képviselő vezetőinek, és nem utolsó sorban
  • IT vezetőknek és IT szakembereknek

A szemináriumon természetesen szívesen látjuk az outsourcing szolgáltatást nyújtó tanácsadó és szolgáltató cégek munkatársait is.

1. nap

9:00 Regisztráció

9:30 Köszöntő az IIR részéről, az elnök megnyitója, a nap elnöke: Dr. Szenes Katalin

Érdemes-e kiszervezni? – Ha igen, akkor pedig hogyan?

9:40

Nemzetközi best practice és hazai ötletek felhasználása a kiszervezés életciklusában

  • Az ötlet: helyezzünk ki valamit - de miért?
  • Tervezés
  • mit csináltassunk, és kivel?
  • SLA
  • hogyan valósítsuk meg?
  • mi legyen azzal, aki és ami bentmarad, és mi azzal, aki és ami kimegy?
  • Üzem közben
  • Lezárás és távozás
  • Kiszervezés auditja
  • A segédletek
  • az intézmények kormányzásának alappillérei, szervezet, a szabályozás és a technika - a kiszervezés tükrében
  • a vállalat kormányzás kiválóságának kritériumai
  • Best practice tanácsok: COBIT 4.0, 4.1; COBIT 5; ISO szabványok: a 27000 család; IT governance ajánlás

Előadó: Dr. Szenes Katalin, CISA, CISM, CGEIT, CISSP, Óbudai Egyetem

10:30 Kávészünet

11:00

Indokolt-e, hogy kiszervezzük informatikai rendszerek információbiztonsági és minőségbiztosítási felügyeletét?

  • Melyek a kiszervezés szükségességének indokai?
  • Milyen előnye van ezen tevékenységek kiszervezésének a belső megoldással szemben?
  • Melyek azok a célok, amelyek kiszervezés nélkül nem, vagy nem megfelelő minőségben valósulnának meg?
  • Milyen szaktudással rendelkezzen az a cég, ahová kiszervezésre kerülnek ezek a tevékenységek?
  • Milyen költségmegtakarítást jelent ezen tevékenységek kiszervezése?
  • Van-e hátránya az ilyen típusú kiszervezésnek, illetve mi a biztosítéka annak, hogy ne legyen?

Előadó: Dr. Lugosi Erzsébet, szenior menedzser, MultiContact Consulting Kft.

11:50

Hogy ne legyen a fejlődés gátja - mit vegyünk figyelembe a szerződésben?

  • A szerződés felmondása általában mindkét fél számára előnytelen, jelentős erőforrás ráfordítással és pénzügyi veszteséggel jár
  • Egyszerűbb megérteni, mi mozgatja a szerződő feleket és időnként hozzáigazítani a szerződést az érdekeltek elvárásaihoz
  • A megrendelői oldal főbb kihívásai: dinamikusan változó piaci környezet; erős verseny; költségnyomás; legjobb gyakorlatok átvételének igénye; tanulságok levonása; innovatív megoldások megjelenése
  • A szállítói oldal főbb kihívásai: hatékonyság növelés; szolgáltatások fejlesztése; jobb minőség; innováció
  • A megoldáshoz:
  • Egy közösen létrehozott, karbantartott architektúra útiterv (Enterprise Architecture Roadmap)
  • A szerződés időszakos (pl. 2 évente) felülvizsgálata (szolgáltatások, árazás)

Előadó: Mezei Ferenc, üzletág-igazgató, Integrációs és Adat Technológiák Üzletág, Stratis Vezetői és Informatikai Tanácsadó Kft.

12:40 Ebédszünet

Biztonsági elvárások

13:40

Az események biztonsági felügyelete

  • Üzleti és biztonsági elvárások, megfelelőségi követelmények
  • Felügyelet
    • mi az elemzés célja, milyen fajta elemzéseket végezzünk?
    • esemény források “sokszínűsége” és formátuma
    • mit tároljuk és mit ne?
    • mennyi ideig?
  • A naplóelemzés kihívásai

Előadók: Papp Péter, elnök & Berkes Gábor, műszaki igazgató, Kancellar.hu

14:30 Kávészünet

14:50

Az integrált adatszivárgás elleni védelem megvalósítási lehetőségei

  • Nemzetközi és magyarországi tapasztalatok, felmérések eredményének áttekintése
  • Milyen eredmények érhetőek el az adatszivárgás elleni védelemmel? Milyen incidensek, káresemények előzhetőek meg?
  • Mire kell figyelni, milyen előkészületekre és szabályozásokra van szükség az adatszivárgás elleni megoldás bevezetése esetén?
  • Milyen megoldások szükségesek az adatszivárgási védelemhez? Csak egy DLP szoftver önmagában nem elegendő
  • Projekt megvalósítási tapasztalatok: hogyan tervezzük, milyen célokat, mérföldköveket tűzzünk ki, hogy ütemezzük a megvalósítást?
  • Használhatósági szempontok: hogy lesz használható egy DLP rendszer?

Előadó: Tóth Péter Barnabás, vezető IT biztonsági szakértő, CIA, CISA, CISM, CDSYS Kft.

15:40

Kerekasztal: A nap interakív összefoglalása, jövőbe tekintés

Levezető elnök: Dr. Szenes Katalin

Résztvevők: a nap előadói, és a hallgatóság

16:40 Szemináriumnap vége

2. nap

9:00 Regisztráció

9:30 Köszöntő az IIR részéről, az elnök megnyitója, a nap elnöke: Dr. Szenes Katalin

Esettanulmányok

9.40

Nemzetközi SAP outsourcing tapasztalat ok

  • 10 év tapasztalat SAP outsourcing üzemeltetésben
  • Miért bíznak jobban  nyugat európában a kritikus rendszerek külső üzemeltetésében mint Magyarországon?
  • Hogyan lehet egy üzletileg kritikus alkalmazást külső, harmadik félre bízni, milyen elvárásokat kell megfogalmazni?
  • SAP cloud vs. outsourcing

Előadó: Hunyadi Lajos, sales manager, itelligence Hungary Kft.

10.30 Kávészünet

11.00

Az integrált vállalatirányítás kiszervezése - ERP rendszer outsource megoldással

  • Milyen egy jó üzleti modell?
  • Milyen egy jó Service Provider?
  • Milyen egy jó Ügyfél?
  • Application hosting, ASP, avagy mit kíván az ügyfél?
  • Az outsource lehetőségei a vállalatoknál
  • Az outsource tapasztalatai a Service Provider szemével
  • Az outsource tapasztalatai az Ügyfél szemével

Előadó: Kamenszky László, ügyvezető igazgató, BSIS9 Kft.

11:50

Informatikai rendszerek tesztelésének támogatása egy pénzintézetben – Hogyan kezeljen hatékonyan tesztadatokat?

  • A profi tesztadat-kezelés igénye, mint a hazai multiknál megfigyelhető trend
  • Informatica Corporation tesztadat-kezelési szoftvere
    • Tesztadat-kezelési módszertan, feature-ek, előnyök
    • Miért éri meg használni? Hogyan lehet bevezetni egy ilyen szoftvert?
  • Az Erste Banknál már gyakorlati szinten használt tesztadat-kezelési megoldásának bemutatása
  • Tapasztalatok, best practice-k

Előadók:
Nagy Balázs, Data Integration Team Leader, Areus Zrt.
Lucskai Sándor, alkalmazás-fejlesztési igazgató, Erste Bank Hungary Zrt.

12:50 Ebédszünet

13:50

Munkaidő menedzsment, HR kontrolling megoldások és outsourcing

  • Mitől jó egy munkaidő menedzsment rendszer, és miből tudjuk, hogy a cégünknél működtetett rendszer jó-e?
  • Hogyan lehet a munkaerő hatékonyságát mérni?
  • Milyen eszközök és megoldások szükségesek a transzparens működéshez?
  • Milyen eredmények várhatók egy komplex rendszer bevezetésével?
  • Hogyan lehet kiszervezni a HR tevékenységet?

Előadó: Otti Csaba , mérnök-közgazdász, ügyvezető, Login Autonom Rendszerintegrátor Kft.

14:40 Kávészünet

15:00

Banki levelező rendszer a felhőben  - esettanulmány

  • A megoldás kiválasztásának indokai, szempontjai
  • A bevezetés előkészítése és legfontosabb kockázatai
  • A migráció jelentősebb lépései, buktatói
  • A bevezetés és felhasználás eddigi tapasztalatai

Előadó: Jakab Péter , ügyvezető igazgató, MKB Bank Bankbiztonság és IT Üzemeltetés

15:40

Szeminárium záró kerekasztal: A két nap interakív összefoglalása, jövőbe tekintés

Résztvevők: a nap előadói, és a hallgatóság

16:30 Szeminárium vége

Részletek

Rendezvény kezdete: 2014. május 21. 9:00
Rendezvény vége: 2014. május 22. 17:00
Részvételi díj 249.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2014. április 4.
Helyszín Lion’s Garden Hotel
We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 249,000.00
2 239,050.00
3 229,100.00

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.