E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

Asszertív konfliktuskezelési technikák a mindennapi gyakorlatban

Bővebben

A program célja, hogy

  • elméleti ismeretek és változatos gyakorlatok segítségével lehetőséget nyújtson Önnek arra, hogy megismerje és bővítse konfliktuskezelési repertoárját,
  • konfliktuselemzési módszerek révén fejlődjön a konfliktusokhoz való helyzetfüggő hozzáállása,
  • formálódjon konfliktus-felfogási szemlélete,
  • képes legyen erőforrásként kezelni a konfliktusokat,
  • felkészítse Önt a nehéz helyzetek kezelésére és elvárásainak világos, asszertív megfogalmazására.

Tréner

Sipeki Irén
Mestertanár BGF KVIK és vezető tréner 1997 óta foglalkozik alkalmasság-vizsgálatokkal, felnőttképzéssel, tanácsadással. Strukturált T-csoport vezetőként közreműködött többek között az ÁB-AEGON létszámleépítéshez kapcsolódó álláskeresési tréningjének, valamint a UPC csapatépítő tréningjének lebonyolításában. Munkája részeként kommunikációs és empátiás készségfejlesztő, valamint értékesítési tréningeket tart. Pszichológus végzettséggel rendelkezik. Az Authentic Consulting megbízott trénere. Mestertanár BGF KVIK és vezető tréner. A Pszichológiai és Pedagógiai Intézet Közhasznú Alapítvány kuratóriumi tagja.

A tréning tartalma

A tréning tartalma

Viselje el a kritikát! - Készüljön fel a konfliktusokra! - Legyen kész tisztázni a konfliktushelyzeteket!

  • „Most már elég” – Ha már betelt a pohár. Hogyan kell reagálnia?
  • Tiszta és célirányos kommunikáció. Fejlesszen ki hatékony problémamegoldó stratégiákat!
  • Kritika, amely „élni hagy”. Visszacsatolás, mint visszajelzés megsemmisítés helyett
  • Hogyan fogalmazzon meg helyesen kritikus álláspontot illetve hogyan fogadja el azt?
  • A diplomatikus szemléletmód szerepe

Tartsa kézben a konfliktusokat!

  • Ütközési helyzetek a munkahelyi környezetben
  • Ismerje meg a konfliktusok forgatókönyvét!
  • Jelek, melyekből azonosíthatja, mely szakaszában tart a konfliktus
  • Erős érzelmek megjelenése a konfliktushelyzetekben

Öntudatosan és magabiztosan

  • Hogyan mutatkozzon mindig barátságosnak és egyenesnek?
  • Hogyan tudja egyre jobban érvényesíteni akaratát?
  • „Igen, meg tudom csinálni!” – Belül stabil, kívülről szemlélve rugalmas!
  • „Keep cool!” - Kerülje el a pánikot és maradjon cselekvőképes!  

Bátran – Emberien – Mesterien

  • Minden ember más – A nehéz emberekkel való helyes bánásmód
  • Csak semmi pánik! Senkitől és semmitől – Bátran mondjon nemet és állítson fel határokat!

Hiteles – Higgadt – Logikus

  • A frusztráció és agresszió, mint erőforrás értelmes alkalmazása
  • Gyakorlat teszi a mestert – A nem bosszankodás személyes stratégiájának kidolgozása
  • Árral szembe menni – Tanuljon meg kikapcsolódni gombnyomásra egy fárasztó nap után
  • Fedezze fel személyes belső egyensúlyát a csúcsteljesítmény és a jó közérzet között! Maradjon egyensúlyban!
  • A győzelem a fejben dől el – Személyes blokádok minimalizálása

Különbözőségünk erőforrásként való hasznosításának lehetőségei

  • Hogyan értheti meg jobban mások viselkedését/működését?
  • Asszertív/ agresszív/ szubmisszív viselkedés
  • A saját asszertivitás gátjainak azonosítása
  • Hogyan szolgálhatja a konfliktus a vállalati tevékenység és a kapcsolatok fejlődését?

Konfliktus-elemzés másképp

  • Saját, jelenleg meglévő konfliktuskezelési repertoár feltérképezése
  • Az én-közlések hatékonysága
  • Mi köze a konfliktuskezeléshez az érzéseknek és az igényeknek?
  • Az aktív hallgatás technikája
  • Dramatikus technikák

Elméletek – módszerek – technikák a konfliktuskezelés szolgálatában

  • TA - Tranzakcióanalízis
  • Asszertív kommunikáció
  • A figyelem és az empátia fejlesztése
  • A tiszta kommunikációt segítő apró technikák tanulása , gyakorlása

A tréningen:

  • a résztvevők foglalkozhatnak saját konfliktusaikkal, illetve a környezetükben zajló konfliktusokkal, azokra ránézhetnek elemző szemmel,
  • kérdőívek segítségével, valamint a csoporttól kapott visszajelzések által képet alkothatnak saját konfliktuskezelési repertoárjukról,
  • gondolkodhatnak a fejlődésük irányairól, ötleteket kaphatnak annak megvalósításához,
  • megismernek néhány konfliktus-megelőzési, illetve konfliktuskezelési technikát/ lehetőséget.

Részletek

Rendezvény kezdete: 2014. augusztus 14. 9:00
Rendezvény vége: 2014. augusztus 14. 17:00
Részvételi díj 59.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2014. július 1.
We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 59,000.00
2 59,000.00
3 59,000.00

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.