Beszerzés 2015
Bevezető
A költséghatékonyság kapcsán a vállalati automatizálás, gyorsuló-gyorsítandó munkafolyamatokra is középpontba kerülnek a beszerzési tevékenység során, így a beszerők előtérbe helyezik a beszerzési folyamat elektronizálását az igénybekéréstől, tendereztetésen át az ajánlat és szerződés aláírásáig és még néha tovább is…
A közepes – és nagyvállalati szektorban a cégvezetés részéről egyre nagyobb elvárások fogalmazódnak meg a környezetvédelem, fenntartható fejlődés területén, és erre a beszerzésnek is nagyobb figyelmet kell fordítania, hiszen már a beszállítói kiválasztás során érvényesíteni szükséges.
Továbbra is kihívást jelent a jó beszállítói együttműködés, stratégiai kapcsolatok, a belső együttműködés – kommunikáció a vállalati társosztályokkal és a beszerzők motiválásának kérdése.
Rendezvényünkön mindezeket a témaköröket mutatjuk be olyan vállalati tapasztalati példák, ESETTANULMÁNY-ok alapján, amelyek megoldást, választ adnak a szakma által felmerült kérdésekre és résztvevőink feltehetik kérdéseiket a jogalkotó (NGM), a hatóság (NAV) és vállalati előadóink felé.
A rendezvény főbb témái:
A logisztika és a beszerzés és a Compliance kapcsolata
- Korrupciómegelőzés, pénzmosás elleni küzdelem, ÁFA csalások
- EKÁER rendszer bevezetése: NGM és NAV előadásai és vállalati ESETTANULMÁNY
Gyorsuló munkafolyamatok – vállalati automatizálás
- Elektronikus beszerzések, mint válasz a változásokra
Beszerzés – szerződéskötés – belső együttműködés – Contract management
- Contract management - Szállítói minősítés
- Beszállítói együttműködés, stratégiai kapcsolatok
- Szerződéskötés, Kockázatkezelés szerződés oldalról
- Belső együttműködés – kommunikáció társosztályokkal
- Szolgáltatásbeszerzés, ISM
Fenntartható fejlődés vállalati implementálása beszerzői szemmel - Flottamenedzsment
- Zöld beszerzések – megvalósult projektek – gyakorlati példák
- Autókölcsönzés: flottamenedzsment
Kiből lesz a jó beszerző?
- Képzések, motivációk, beszerzők megítélése
Energiabeszerzés – Árfolyamingadozások: belső és külső környezeti hatások a beszerzési folyamatokra
- Globalizáció vs lokalizáció kérdése a vállalatoknál
- Energiabeszerzés kérdései – hazai hatások, aktualitások
- A beszerzésen túlmutató környezeti, külső gazdasági hatások
- Árfolyamingadozás hatása a beszerzési tevékenységre
Jövőbe mutató generális beszerzési kérdések
- Small buy, bérigények, humán-erőforrás
Szakembereink
Konferenciánk előadói:
- Azurák Zsolt, Beszerzési igazgató, Magyar Telekom Nyrt.
- Balatoni András, Makrogazdasági elemző, ING Bank
- Barna Krisztina, Beszerzési vezető Általános szolgáltatások, MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.
- Csapó Róbert, Energiapiaci szakértő
- Diófási Gabriella, Gazdasági igazgató, SURVIVE ENVIRO Környezetmenedzsment Tanácsadó Nonprofit Kft.
- Gellén Gábor, SCM manager, Vodafone Magyarország Zrt.
- Gergely Ákos, Ügyvezető igazgató, Doqsys Business Solutions
- Giltán Tivadar, Beszerzési és üzemeltetési igazgató, Allianz Hungária Zrt.
- Kovács Gábor, Compliance szakértő
- dr. Kovács Péter, Őrnagy, vám- és pénzügyőri szakreferens, Nemzeti Adó- és Vámhivatal
- Kun Erika, Energiakereskedelmi vezető, ISD Power Kft.
- Palkovics Péter, PR és Marketing manager, NISSAN Sales CEE Kft.
- dr. Paróczi Péter, Vezető jogtanácsos, Samsung Electronics Magyar Zrt.
Kinek ajánljuk
Rendezvényünk szólni kíván:
- Lokális és regionális beszerzési vezetőkhöz, szakértőkhöz, főmunkatársakhoz, specialistákhoz
- Purchasing, procurement, illetve sourcing managerekhez, osztályvezetőkhöz, szakemberekhez
- Supply chain és logisztikai vezetőkhöz, igazgatókhoz
- Beszerzési projektekben érintett szakemberekhez, bármilyen funkcionális területről
- Cégvezetőkhöz, pénzügyi, stratégiai és üzletfejlesztési vezetőkhöz
Továbbá szívesen látjuk a beszerzési tanácsadókat, valamint a beszerzést támogató informatikai, vállalatirányítási rendszereket szállító tanácsadó és szolgáltató vállalatok képviselőit is.
1.nap
8:30 Regisztráció
8:50 Megnyitó az IIR és a nap elnöke részéről
A nap elnöke: Giltán Tivadar, Beszerzési és üzemeltetési igazgató, Allianz Hungária Zrt.
A logisztika és a beszerzés kapcsolata: EKÁER rendszer bevezetése
9:00-9:50 Compliance - Korrupciómegelőzés, pénzmosás elleni küzdelem, ÁFA csalások
- Hogyan tudjuk betartatni a vállalati szabályokat? – korrupciómegelőzés elveinek tudatosítása a vezetőkben
- Hogyan kapcsolódnak egymáshoz a látszólag össze nem illő fogalmak, avagy a gazdasági bűncselekmények új formáinak megjelenése
- Milyen megoldással tudja a vállalat az összeférhetetlenséget nézni, amivel az összeférhetetlenséget tudjuk megelőzni? belső szabályzat: Compliance és beszerzés kapcsolata, a kockázatkezelés része
- Milyen folyamatszintű, rendszerbeli lehetőségek ismertek a vállalaton belüli ellenőrzésre?
- Beszerzési visszaélések - melyek lehetnek az árulkodó jelek?
- Milyen eszközeink vannak a megelőzés érdekében?
Előadó: Kovács Gábor, Compliance szakértő
9:50-10:20 Compliance és beszerzés kapcsolata beszerzői szemmel
- Compliance felértékelődésének oka a 2008-2009 gazdasági válság után
- Milyen következménye van az új compliance szemléletnek a beszerzés napi életére?
- Milyen következménye van az új compliance szemléletnek a szerződésekre?
- Milyen következménye van az új compliance szemléletnek a beszállítókra?
- Milyen reakciók várhatók a beszállítóktól?
- Mennyire akadályozza, vagy segíti az új szemlélet a Beszerzés klasszikus KPI mutatóinak elérését?
- Miben kell változnia a beszerzési szemléletnek?
- Milyen jövőképet mutat ez a beszerzők felé?
Előadó: Giltán Tivadar, Beszerzési és üzemeltetési igazgató, Allianz Hungária Zrt.
10:20-10:50 Kávészünet
10:50-11:30 EKÁER rendszer bevezetése: NAV
- Az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer kialakításának előzményei
- A rendszer célja, fókuszpontjai
- A rendszer bevezetésének tapasztalatai
- EKÁER ellenőrzés a gyakorlatban, jogkövetkezmények
Előadó: dr. Kovács Péter őrnagy, vám- és pénzügyőri szakreferens, Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Gyorsuló munkafolyamatok – vállalati automatizálás
11:30-12:10 Átlátható és kontrollált beszerzés
- Hogyan alkalmazhatunk 100 százalékosan testreszabott informatikai megoldást a saját szervezetünkre? Miért ne válasszuk a dobozos megoldásokat?
- Egyedi személyre szabott üzleti alkalmazás kialakítása minden eddiginél gyorsabban és alacsonyabb áron, kockázatok nélkül
- Hogyan lehet átláthatóbbá és kontrollálttá tenni beszerzési folyamatainkat?
- Hogyan alakítsunk ki teljes körű támogatást a beszerzési vezető és a munkatársak számára?
- Kitekintés a beszerzési területről (más szakterületek kiszolgálása, támogatása; vezetőség felé készített riportok egyszerű összeállítása, mobileszközök támogatása)
- További fejlesztési lehetőségek
- Élő demo rendszer bemutató
Előadó: Basa Richárd, Partner, Oriana Kft.
12:10-12:50 Elektronikus beszerzések, mint válasz a változásokra
- Milyen elektronikus és felhő alapú beszerzési megoldások, alkalmazások könnyíthetik a beszerzési folyamatokat?
- Hol tud segítséget nyújtani ennek használata a beszerzésnél? igényléstől a versenyeztetésen át a számla kifizetéséig: szerződésmenedzsment, riporting menedzsment
- Mennyiben gyorsíthatja, egyszerűsítheti a munkafolyamatokat ezek használata? ügyviteli rend szempontjából, workflow-k
- Milyen előnyökkel jár a rendszer bevezetése, használata? bevezetés időtartama, betanulási idő, kezelhetőség, testreszabottság, gyorsaság, eredményesség, kontroll
- Hogyan kapcsolható össze a vállalatirányítási rendszerrel?
- Milyen mérhető eredménye van Compliance és a vállalaton belüli kapcsolattartás szempontból a rendszer használatának? kommunikáció: egy helyen, hozzáférhető
- Milyen a jó szerződés-nyilvántartó rendszer? Szerződéstípusonként, élő szerződéseket lekérdezni
Előadó: Gergely Ákos, Ügyvezető igazgató, Doqsys Business Solutions
12:50-13:05 Flottaüzemeltetési tanácsok a Nissan-tól
- Vásárlás vagy operatív lízing?
- Gondolkodjunk teljes életút költségben!
- A költségeken túli legfontosabb szempontok
Előadó: Palkovics Péter, PR és Marketing manager, NISSAN Sales CEE Kft.
13:05-14:05 Ebédszünet
Beszerzés és a vállalati hatékonyság
Van-e élet a szerződés aláírása után?
14:05-14:45 Contract management - Szállítói minősítés
- Milyen módszerrel mérhető fel, hogy kik legyenek a vállalat partnerei? – szállítói piac kutatása
- Milyen konkrét szempontok alapján lehet a szállítókat minősíteni (szállítói értékelés)? – előminősítés, utóminősítés
- Milyen operációs, IT, pénzügyi és reputációs kockázat szűrhető ki a szerződéskötés előtti minősítéskor? back round check, adótartozások vizsgálata
- Milyen előnyökkel jár, ha a megrendeléseket elektronikusanküldik a partnereknek? - a szállítói kapcsolatok menedzsmentje, elektronikus kapcsolattartás a potenciális beszállítókkal
- Miért használják, akik használják a Supplier Relationship Management-et? Mik az előnyei? Mire használják? Mennyi időmegtakarítással jár ennek használata?
- Milyen mérhető eredménye lehet egy professzionális vendor menedzsmentnek? (későbbi tárgyalások, hibalehetőségek, költségcsökkentés)
- Milyen módszerrel figyelhető szerződéskötés után a szállítók teljesítménye? Ki felelős ezért vállalaton belül? Milyen konzekvencia vonható le ezek eredményeképpen?
- Hogyan kezeljük a beszerzési szerződéseket és a szállítói kapcsolatokat a szerződés aláírása után
- Mutatószámok, szolgáltatási szintek
- Reklamációk, hibás teljesítések
- Folyamatos fejlesztés, változás-menedzsment
- Szerződés életciklusának kezelése
- Hogyan lehet mérni, hogy valóban azt kapjuk a szállítótól, amire a szerződés vonatkozott?
Előadó: Gellén Gábor, SCM manager, Vodafone Magyarország Zrt.
14:45-15:25 Szerződéskötés, Kockázatkezelés szerződés oldalról
- A beszerzés jogi háttere
- A szerződés tartalma, elemei
- Hogyan építhetők be a szerződésbe a kockázati tényezők?
- A szerződéskötést megelőző tárgyalás jelentősége, az ajánlat
- A beszerzés és a tendereztetés, a tender során vállalt feltételek betartása, betartatása
- A szerződéskötés folyamatának szabályozása nagyvállalati szemmel (folyamatok, minták, hatáskörök, ellenőrzés)
Előadó: dr. Paróczi Péter, Vezető jogtanácsos, Samsung Electronics Magyar Zrt.
15:25-15:55 Kávészünet
15:55-16:35 Belső együttműködés – kommunikáció társosztályokkal
- Hogyan lehetne egy vállalati és kommunikációs kultúrát kialakítani, hogy az előremutató, kooperatív és támogató legyen?
- Miként tud a beszerző együtt dolgozni a mind hatékonyabb együttműködés érdekében:
- a supplier-ekkel, (supplier-ek innovációja tekintetében)
- üzemeltetéssel, jogi osztállyal,
- műszaki fejlesztéssel és termékfejlesztéssel,
- a marketinggel (a vevőportfólió kialakítása miatt)?
- Mekkora az igény más vállalati területek részéről, hogy a beszerzés a teljes folyamatot végigkísérje?
- Hogyan jut az információ az igénylőtől a beszerzésig?
- ’Voice of Customer’ – társszervezetek megszólítása a vállalaton belül (SWOT analízis készítése a beszerzési folyamatról)
- Mennyire könnyíthető a vállalaton belüli igénybekérés a standardizálás által? kategóriánként specifikációs lapok, workflow-k
- Miként kivitelezhető, hogy érvényesülni tudjon a vállalat egészének érdeke az egyes osztályok érdekein túl? ütköző érdekek, diverzifikált szervezet, tevékenység esetén, szervezeten belüli egyes részlegek közötti kommunikáció
Előadó: Barna Krisztina, Beszerzési vezető Általános szolgáltatások, MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.
Szolgáltatásbeszerzés, ISM
16:35-17:30 Trendek és tendenciák a beszerzésben – Kerekasztal beszélgetés
- Milyen trendek követendőek a szolgáltatásbeszerzések esetében?
- Mi a megközelítés az egyes vállalatoknál? üzemi étkeztetés
- Mely vállalatok vezették be az Integrated Security Management (ISM)-et?
- Ki vezette be? Ki nem? Ki vezette már ki? Miért?
- Ki milyen kockázatot lát egyikben, másikban? - helyi cég olcsó pénzért, vagy profi cég, vagy multinacionális vállalat. Pl.: Takarítószolgálat, biztonsági szolgálat, üzemeltetési szolgáltatás
- Mennyire elterjedt Magyarországon a konszolidátori modell?
- Melyek lesznek a következő évek stratégiai beszerzési témái, új kategóriái?
A kerekasztal-beszélgetés moderátora: Giltán Tivadar, Beszerzési és üzemeltetési igazgató, Allianz Hungária Zrt.
A kerekasztal-beszélgetés résztvevői:
Gellén Gábor, SCM manager, Vodafone Magyarország Zrt.
dr. Paróczi Péter, Vezető jogtanácsos, Samsung Electronics Magyar Zrt.
17:30 A konferencia első napjának zárása
2.nap
8:30 Regisztráció
8:50 Megnyitó az IIR és a nap elnöke részéről
A nap elnöke: Gellén Gábor, SCM manager, Vodafone Magyarország Zrt.
Fenntartható fejlődés vállalati implementálása beszerzői szemmel
9:00-9:45 Zöld beszerzések – megvalósult projektek – gyakorlati példák
- Fenntarthatóság a vállalati gyakorlatban és a beszerzésekben
- Milyen tendencia figyelhető meg a fenntartható fejlődés tekintetében a köz – és versenyszférában?
- Milyen gazdasági racionalitás húzódik meg a beruházások mögött?
- Milyen aggályok, akadályozó tényezők vannak, és hogyan lehetne ezt leküzdeni?
- Milyen belső lépéseket tudnak megtenni az ezirányba haladó vállalatok?
- Miként kivitelezhető a környezetvédelmi elvárásoknak történő megfelelés vállalati oldalról?
- Mennyire támogatja az infrastruktúra ezen fejlesztéseket? (piaci, gazdasági, képzési, jogi környezet)
- Esettanulmányok
- Zöld szempontok a FŐTÁV gépjármű beszerzésében (tartós bérlet, közbeszerzés)
Előadó: Diófási Gabriella, Gazdasági igazgató, SURVIVE ENVIRO Környezetmenedzsment Tanácsadó Nonprofit Kft.
9:45-10:00 Egy sikeres együttműködés története
- Hogyan jött létre az együttműködés a SEAT és Cseh László között?
- Milyen tényezők játszanak szerepet egy szponzor megválasztása során? Miért éppen a SEAT?
- Környezete befolyásolja-e, kap-e visszajelzést a szponzor megválasztása során? Támogatták-e, hogy a SEAT mellett kötelezze el magát?
- Milyen szempontok szerint konfigurál egy autót, van-e beleszólása, hogy milyen extrákkal szereljék fel az autót, vagy az importőr dönti el?
- Jelenleg milyen modellt vezet és miért e mellett döntött?
Beszélgetés a SEAT márka képviseletében Cseh László Világ- és Európa bajnok, ötszörös olimpiai érmes úszóval
10:00-10:30 Tesztvezetés
10:30-11:00 Kávészünet
Kiből lesz a jó beszerző?
11:00-11:45 Képzések, motivációk, beszerzők megítélése
- Beszerzés teljesítményének és hatékonyságának mérése; objektív KPI vs. szubjektív teljesítményértékelés
- Beszerzés vállalaton belüli szerepe; feladat - és felelősségi körének változása
- A beszerzői szerep komplexitása:
- Milyen elvárások fogalmazódnak meg egy beszerzővel szemben?
- Milyen „elváráshalmazban” tevékenykedik?
- A beszerző az beszerző?
- Mi fán terem a jó beszerző?; Kiből lesz a jó beszerző?
- hard/soft képességek halmaza
- Mennyire meghatározó a beszerző személyisége, attitűdje a végzettsége mellett?
- az ideális beszerző vezetői és HR-es szemmel
- generációs ellentétek (y generation is now on the labour market)
- A beszerzés jövője, vállalaton belüli megítélése
- további fejlődések irányok (partnering, dialogue rich-proc..etc )
- „scope” bővítés (SCM?)
Előadó: Azurák Zsolt, Beszerzési igazgató, Magyar Telekom Nyrt.
Belső és külső környezeti hatások a beszerzési folyamatok során
Közben 12:25-13:25 Ebédszünet
11:45 -14:05 Energiabeszerzés kérdései – hazai hatások, aktualitások
- Hogyan reagáltak nagyvállalatok a villamosenergia és földgázpiaci változásokra?
- Milyen stratégiát követnek a cégek energia beszerzéseikkor?
- Mi alapján hozták meg a döntéseiket? Mikor?
- Milyen időtávra szólnak a szerződések?
- Milyen konstrukció szerint szerződtek? SPOT piaci alapon, árképlet alkalmazásával vagy fix áron?
- Mennyire piacidegen az állami szerepvállalás? Mennyire torzíthatja a piaci versenyt?
- Milyen hatásai lehetnek a beszerzési folyamatokra, az árazásra, a versenyre?
- Hogyan hatott a rezsicsökkentés az árakra, befolyásolta-e a versenyhelyzetet a nagyvállalati, kisvállalati szektorban? Vonultak-e ki emiatt cégek, és mire számíthatunk a jövőben?
Előadók:
Csapó Róbert, Energiapiaci szakértő
Kun Erika, Energiakereskedelmi vezető, ISD Power Kft.
14:05 – 14:50 Kamatkockázat és árfolyamkockázat Magyarországon
- Mi mozgatja a forint és euró árfolyamát? Mik vannak a háttérben? Mennyire lesz változékony az árfolyam a következő időszakban?
- A kamat és az árfolyam ellentmondásos kapcsolata Magyarországon
- Mi a beszerzés és a pénzügy feladata az árfolyam és kamatváltozások kezelésében?
- Milyen megoldással lehetne kezelni az árfolyam, illetve kamatingadozásokat vállalati oldalról?
Előadó: Balatoni András, Makrogazdasági elemző, ING Bank
14:50-15:20 Kávészünet
Small buy, bérigények, humán-erőforrás
15:20 – 16:30 Jövőbe mutató generális beszerzési kérdések – Kerekasztal beszélgetés
- Mi lesz a következő év új beszerzési slágertémája? HR, Trading
- Hol a beszerzés kezdete és vége? - folyamatjellegű kérdés
- Ki az, aki az igényeket megfogalmazza? Meddig tart a beszerzés? A számlateljesítés, ennek ellenőrzése a beszerzés feladata-e?
- Ki hogyan kezeli a váratlanul felmerülő költségeket? Új adónemek bevezetése, fizetési határidők korlátozása (EU-s direktíva), ÁFA kör, megyei autópálya matrica
- Hogyan érdemes kezelni a kis értékű, de nagy darabszámú termékek beszerzését?
- Miként oldható meg, hogy minimális ráfordítással optimalizálható legyenek a kis értékű beszerzéseket? Pl.: jó szabályzat, űrlap, jó kontrolling? Hogyan fizessük, ellenőrizzük ezeket? Adjunk-e beszerzési kártyát?
- Miként standardizálhatóak a bérigények? Nagyon magas bérigények
- Kinek milyen megoldása van a forrásoldali problémák, humán, munkaerő-forrásbeli nehézségek kezelésére?
A kerekasztal-beszélgetés moderátora: Gergely Ákos, Ügyvezető igazgató, Doqsys Business Solutions
A kerekasztal-beszélgetés résztvevői:
Azurák Zsolt, Beszerzési igazgató, Magyar Telekom Nyrt.
Csapó Róbert, Energiapiaci szakértő
16:30 A konferencia zárása
A rendezvény szakmai partnere:
A rendezvény együttműködő partnerei:
Médiapartnerünk:
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2015. Április 28. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2015. Április 29. 17:00 |
Részvételi díj | 209.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2015. március 27. |
Helyszín | Airport Hotel Stáció |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 209,000.00 |
2 | 198,550.00 |
3 | 188,100.00 |