Flottamenedzsment 2015
Bevezető
10 éves a Flottamenedzsment konferencia
Interaktív flotta fórum, melyet a szakmai közönség egyedi igényei hívtak életre! A rendezvény középpontjában a szűkített szakmai elit körében elvégzett kutatás során kapott izgalmas és nyitott kérdések állnak. A fórum célja, hogy lehetőséget adjon a résztvevők közötti tapasztalatcserére, valamint a szakmai minőség elmélyítésére.
Miért érdemes részt venni a rendezvényen?
- rendezvényünk lehetőséget biztosít a szakmai minőség elmélyítésére
- alkalom nyílik a szűkített szakmai elit körében végzett szakmai tapasztalatcserére és a nyitott kérdések megvitatására
- kiváló előadók érdemi információkkal szolgálnak a flottamenedzsment aktuális kérdéseiről, úgy mint a TCO elemzés és a maradványérték-számítás sarkalatos pontjai
Melyek a rendezvény fő témái?
- Költségoptimalizálás és hatékonyságnövelés a nyomkövetés legmodernebb eszközeivel
- Esettanulmány a Citibank képviselőjétől: Nemzetközi Flottamenedzsment kihívásai
- ADAS: a jövő technológiájának jelen kihívásai és lehetőségei
- Flotta biztosítások, a cégemre szabva
- TCO elemzés: előny-hátrány elemzés részletességének csapdája
- Maradványérték-számítás
- Kerekasztal-beszélgetés: Ringbe száll az operatív lízing és a saját kezelés
- A jövő technológiája: az elektromos és hibrid autók
Rendezvényünk szólni kíván:
A személygépjármű flottamenedzsment piac keresleti oldalán:
- vállalati járműüzemeltetési vezetőkhöz, facility/flotta menedzserekhez, car fleet menedzserekhez, szakemberekhez
- flottakezelésben érintett beszerzési igazgatókhoz/osztályvezetőkhöz, szakemberekhez
- pénzügyi vezetőkhöz és logisztikai igazgatókhoz
A személygépjármű flottamenedzsment piac kínálati oldalán:
- flottaüzemeltető és finanszírozó vállalatok vezérigazgatóihoz, ügyvezető igazgatóihoz
- márkaimportőrök, márkakereskedők flottaértékesítési/flottakezelési vezetőihez
- beszerzéssel, pályáztatással foglakozó foglalkozó szolgáltató cégek illetékes vezetőihez
- biztosító cégek gépjármű-biztosításért felelős vezetőihez
- gumiabroncs-gyártó és forgalmazó cégek illetékes vezetőihez
Előadók
Akiket már biztosan előadóink között köszönthetünk
- Balogh Csaba, ügyvezető, Jármű Kontroll Magyarország Kft.
- Csáti Réka, kereskedelmi igazgató, Jármű Kontroll Magyarország Kft.
- Czeglédi András, ügyvezető igazgató, CARGLASS Magyarország
- Horváth Gábor, Gépjármű üzemeltetési vezető, E.ON Gazdasági Szolgáltató Kft.
- Kiss Lajos, flotta koordinátor, MO-LA-TAN Kft.
- Pandur Imre, Jármű Flotta Kezelési Vezető, UNIX AUTÓ Kft.
- Ungár János, alelnök, Magyar Elektromobilitás Szövetség
Program
08:20 – 08:50 Érkezés, regisztráció, welcome kávészünet
08:50 – 09:00 Köszöntő az IIR és az elnök részéről
A nap levezető elnöke: Erdélyi Péter, Ügyvezető elnök, Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete
09:00 – 09:20 A Hungaroring és a vezetéstechnikai tanpálya rövid bemutatása
Hungaroring, mint…
- közlekedésbiztonsági központ
- rendezvényhelyszín
Előadó: Körös András, vezető instruktor, Tanpálya Vezetéstechnikai Centrum
Az előadást sorsolás követi
A felajánlott ajándékokat a Hungaroring és a Tanpálya biztosítja résztvevőink számára.
09:20 – 09:45 TCO elemzés: előny-hátrány elemzés részletességének csapdája
- Milyen az ideális beszerzés definíciója?
- A gyári számítások mennyivel térnek el a valós fogyasztástól? Katalógus-adatok vs. hétköznapi körülmények.
- Milyen hatással lehet a cégautó használati szabályzat a teljes költségre?
- Melyik autótípust érdemes üzemeltetni? Hogyan alakulnak a költségek, a javítás?
- Milyen szoftveres támogatás létezik erre?
- Mit érdemes ilyenkor vizsgálni? Beszerzési ár, lízingelés vagy saját kezelés, szerviz, szervizben eltöltött átlagos idő, karbantartás, műszaki vizsga, adózás, kiegészítő eszközök, típus-történet, futásteljesítmény, stb.
- Mikorra lódul meg az egyes típusoknál a karbantartási diagram? Átlagosan mennyi km után jönnek a meghibásodások, meddig gazdaságos üzemeltetni?
- Érdemes garanciaidő után autót bérelni?
- Saját tulajdon esetén mikor érdemes túladni az autón?
- Van-e valami benchmark, standard, amire az összes autógyártó használhatna?
- Várhatóan mennyiért tudom eladni a szándékolt futásteljesítmény végén?
- Van-e létjogosultsága egy hiteles összehasonlításnak?
- Melyek a gyári normák buktatói az üzemanyaköltség-számításnál?
- Hogyan lehetne minimalizálni a veszteséget?
Előadó: Kiss Lajos, flotta koordinátor, MO-LA-TAN Kft.
09:45 – 10:10 Maradványérték-számítás
- A szerződéskötés során pontosan mit foglaljanak magukba az egyes maradványérték-számítási tételek?
- Várhatóan mekkora költség hányadot fog jelenteni a maradványérték elszámolás a teljes költségre tekintve?
- A bérlő tudja-e befolyásolni a maradványértéket? Hogyan, milyen eszközökkel?
- Maradványérték elszámolás vagy fix maradványérték? Kinek melyik a kifizetődőbb?
- Hogyan alakul ki a maradványérték, amit a piac és a lízingcég meghatároz?
- Mi van az életciklus végén? Ki végzi a számítást? Mennyire független ez a személy?
- Hogyan tudok érvelni, hogy milyen állapotban van az autó? Kaphatok-e valóban pártatlan értékbecslést?
- Miért van a szerződésben az elfogadott rongálódás, ha ezt a lejárati idő végén mégsem veszik figyelembe? Tényleg létezik az elfogadott kopás, amortizáció? Vagy mindegyik autót új állapotra kell hozni? Hogy van ez a valóságban?
- Milyen szempontok alapján határozzák meg a piaci árat?
- Mit garantál a maradványérték?
- Mi történik, ha magasabb áron értékesíthető a gépjármű, mint a maradványérték?
Előadó: Horváth Gábor, Gépjármű üzemeltetési vezető, E.ON Gazdasági Szolgáltató Kft.
10:10 – 10:35 Nissan e-mobilitás víziója
- Nissan történelme és jelene
- Miért jó megoldás a tisztán elektromos meghajtású autó?
- Tisztán elektromos autók fejlődésének története
- Nissan tisztán elektromos autóinak rövid bemutatása
Előadó: Goldberger Mária, flotta értékesítési vezető, NISSAN Sales CEE Kft.
10:35 – 11:20 Kávészünettel egybekötött tesztvezetés
11:20 – 11:40 Jövő a jelenben - Költségcsökkentő megoldások az aerodinamika és elektromobilitas segítségével
Előadó: Molnár Tamás, flotta értékesítési vezető, Mercedes-Benz Hungária Kft.
11:40 – 12:00 ADAS: a jövő technológiájának jelen kihívásai és lehetőségei
- Milyen technológiai megoldásokat alkalmaznak az autógyártók a közúti balesetek számának csökkentésére?
- Hogyan befolyásolhatják a technológiák az üzemeltetés költségeit?
- Miért életbevágóan fontosak és milyen szakmai felkészültséget igényelnek az ADAS rendszerek egy autóüvegszerviz szempontjából?
- Mi lyen anyagi és jogi felelőssége van a flottát üzemeltetőnek ezen technológiákkal kapcsolatban?
Előadó: Czeglédi András, ügyvezető igazgató, CARGLASS Magyarország
12:00 – 12:20 Flotta kockázati költségek hatékony kezelése
- Milyen szempontokat szükséges figyelembe venni a tendereztetés során?
- Melyek a vállalat, a bróker és a biztosító legfontosabb feladatai?
- Milyen tartalmi és formai követelményeknek kell megfelelnie a biztosító tendernek ahhoz, hogy a legjobb szolgáltatást nyerje meg a vállalat?
Előadó: Matók Zsolt, üzletágvezető, Aon Magyarország Kft.
12:20 – 12:40 Költségoptimalizálás és hatékonyságnövelés a nyomkövetés legmodernebb eszközeivel
- Hogyan működik egy műholdas nyomkövető rendszer és milyen eszközök teszik lehetővé a hatékony megfigyelést?
- Miért van szüksége a járműparkkal rendelkező vállalatnak nyomkövetésre? Milyen hasznos adatokhoz juthat hozzá a rendszer segítségével?
- Milyen előnyöket jelent a nyomkövetés a munkavállalóknak?
- Hogyan tudhatja biztonságban járműveit, munkatársait és rakományát?
- Adatbiztonság és a megfigyelés keretei
Előadók: Balogh Csaba, ügyvezető és Csáti Réka kereskedelmi igazgató, Jármű Kontroll Magyarország Kft.
12:40 – 13:00 Egy sikeres együttműködés története
- Hogyan jött létre az együttműködés a SEAT és Cseh László között?
- Milyen tényezők játszanak szerepet egy szponzor megválasztása során? Miért éppen a SEAT?
- Környezete befolyásolja-e, kap-e visszajelzést a szponzor megválasztása során? Támogatták-e, hogy a SEAT mellett kötelezze el magát?
- Milyen szempontok szerint konfigurál egy autót, van-e beleszólása, hogy milyen extrákkal szereljék fel az autót, vagy az importőr dönti el?
- Jelenleg milyen modellt vezet és miért e mellett döntött?
Beszélgetés a SEAT márka képviseletében Cseh László Világ- és Európa bajnok, ötszörös olimpiai érmes úszóval
13:00 – 14:00Ebédszünet
14:00–15:00 Élmény- és tesztvezetés, együttműködő partnereink bemutatói
Kerekasztal-beszélgetés
15:00 – 15:30 Ringbe száll az operatív lízing és a saját kezelés
- Melyek a lízingelés és saját kezelés kockázatai? Pro és kontra!
- Költségként vagy beruházási keretként érdemes elszámolni? Hogyan érdemes ezeket lekönyvelni, hogy a lehető leggazdaságosabb legyen? Milyen stratégiát érdemes kialakítani?
- Mely kritériumok alapján folyjon a beszerzés? Milyen időzítéssel, mekkora időtávon érdemes gondolkodni, van-e preferált időszak az autók cseréjére?
- Hogyan lehet a kiválasztás előtt auditálni a lízingcéget?
- Milyen időtávra és futásteljesítményre béreljünk?
- Melyek a kifizetődő szolgáltatások a gépkocsik lízingelésekor (assistance, gumi csere, flotta management, üzemanyagkártya, stb.)?
- Mekkora az az autómennyiség ahol már érdemes lenne váltani a lízingformák között?
- Milyen adminisztratív szolgáltatásokat tudnak nyújtani a lízing cégek? Lehet-e ezzel létszámot megtakarítani a lízingbevevőnél?
- Hogyan küszöbölhetőek ki a lízingszerződésben található rejtett tételek?
- Melyek a flottakezelő cégekkel szemben támasztható ellenőrzési, felügyeleti pontok?
- Mire figyeljünk egy átadás-átvételnél, hogy megelőzzük a későbbi konfliktust?
- Milyen költségek lesznek a szerződés lejártakor és miket számlázhatnak ki ilyenkor? Milyen extra tételeket akarhat a lízingpartner kifizettetni? Melyek a Forint és az Euro alapú konstrukciók közötti különbségek?
- Hogyan határozzák meg a lízingcégek az inflációs rátát, milyen módszerrel aktualizálják az árakat, hogy ez kellő fedezetet termeljen? Miként határozzák meg az alkatrészárakat a lízing idejére?
- Milyen háttér- / mellékszolgáltatásokat biztosít a lízingcég? Hogyan kivitelezhető ez a saját flottánál? (pl.: szervizszerződések, biztosítási ügyintézés stb.)
Moderátor:
Matók Zsolt, üzletágvezető, Aon Magyarország Kft.
Résztvevők:
Borda László, flotta értékesítési vezető, Porsche Hungária Kereskedelmi Kft.
Borók János, ügyvezető igazgató, Porsche Lízing Kft.
Kiss Lajos, flotta koordinátor, MO-LA-TAN Kft.
Pandur Imre, Jármű Flotta Kezelési Vezető, UNIX AUTÓ Kft.
az egyeztetés folyamatban
15:30 – 16:00 A jövő technológiája: az elektromos és hibrid autók
- Hogyan működik az elektromos és hibrid technológia?
- Merre tart az e-autózás? Mekkora ezek beruházási értéke és megtérülése?
- Hogyan lehetne a penetrációt növelni?
- TCO számítás: mennyivel drágább az egy autóra jutó beruházási- finanszírozási- és üzemeltetési költség? Mekkora a káros anyag kibocsájtásuk?
- Hogyan lehetne megfeleltetni az üzleti célú felhasználásra? Hogyan működhetnének ezek a gyakorlatban?
- Mekkora az egy feltöltéssel megtehető távolság? Milyen szabályzókkal növelhető az elektromos töltőállomások száma?
- Érték vagy költség a környezet tudatos elektromos autózás?
- Várható-e az állam és az Európai Unió részéről egy ösztönző rendszer kialakítása? Várhatóak-e adótámogatások?
- Mekkora az elektromos és hibrid autók az értékvesztése?
- Mennyi ideig használható az akkumulátor és milyen költségvonzatai vannak ezek cseréjének?
Előadó: Ungár János, alelnök, Magyar Elektromobilitás Szövetség
16:00 – 16:20 Záró kávészünet
Élményprogramok
16:20 – 18:00 Élményprogram
Gymkhana bemutató – Ken Block után szabadon
Résztvevőink a Markom Racing Team jóvoltából Gymkhana bemutatóban és ezt követően élményvezetésben részesülhetnek.
Autós foci
Szintén ezen az állomáson szabadrúgásokat kell végrehajtani a csapatok rendelkezésére álló terepjárókkal. A kapu mindössze kétszerese a labda méretének, így a feladat igazi kihívást jelent mindenkinek! Az a csapat kaphatja a legtöbb pontot, amelyik a húsz próbálkozásból a legtöbbször talál be a kapuba. Természetesen minden csapattagnak kötelező a szabadrúgás.
Dupla Trabant
Igazi különlegességet próbálhatnak ki a csapatok ezen a helyszínen! A két motorral, és két kormánnyal ellátott dupla trabit egy olyan szűken kibójázott pályán kell vezetni, ahol nélkülözhetetlen a sofőrök együttműködése, különben nem teljesíthető a feladat. Minden résztvevő kipróbálhatja az előre, illetve a tolató menetet.
13:30 – 13:45 Gymkhana bemutató – Ken Block után szabadon
13:45 – 14:00 Drift partnervezetés
Résztvevőink a Markom Racing Team jóvoltából Gymkhana bemutatóban és ezt követően élményvezetésben részesülhetnek.
A Gymkhana verseny során a vezetőknek látványos manővereket kell végrehajtania egy előre meghatározott pályán, különböző vezetési technikák alkalmazásával és teljes harmóniában a birtokolt vas felett.
A pályán gumifalak, bóják és hordók kerülnek elhelyezésre, amik egyben navigációs pontként és akadályként is szolgálnak. A verseny során a kiindulási ponttól a célegyenesbe érkezés közötti szakaszon a vezetők feladata, hogy minél gyorsabban és kevesebb hibával teljesítsék a pályát. A Gymkhana mindig szolgál váratlan fordulatokkal és a legkritikusabb néző sem mondhatja rá, hogy unalmas, hiszen a sofőrök a verseny előtt kapják meg a pályarajzot, amit memorizálni szükséges. A végeredmény pedig magáért beszél; feledhetetlen élményt nyújtanak a bravúros manőverek, a 180-360 fokos fordulatok és a füstölgő gumik.
Résztvevőink a Markom Racing Team jóvoltából Gymkhana bemutatóban és ezt követően élményvezetésben részesülhetnek.”
Kiemelt támogató:
Együttműködő partnereink:
Szakmai együttműködő partnerünk:
Médiapartnerünk:
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2015. szeptember 29. 8:00 |
Rendezvény vége: | 2015. szeptember 29. 17:00 |
Részvételi díj | 89.000 HUF+ÁFA |
Speciális ár |
Szolgáltató cégeknek: |
Helyszín | Hungaroring |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 89,000.00 |
2 | 74,500.00 |