E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

Ön itt van: Kezdőlap Rendezvények Szektor Beszerzés, Logisztika Konferencia Járműipari Beszállító Konferencia

Járműipari Beszállító Konferencia

Bevezető

Levezető elnök: Kilián Csaba, Ügyvezető Főtitkár, Magyar Gépjárműipari Egyesület

1 napos konferencia, autóipari gyártó cégeknek, elsősorban TIER2 és TIER3 szintűeknek, ügyvezetőknek, cégvezetőknek, műszaki igazgatóknak, kereskedelmi vezetőknek, sales vezetőknek, fejlesztési vezetőknek

A témákból:

  • Motorhajtóanyag váltás: mire és mikor?
  • Mik az autóipar előnyei és hátrányai beszállítói szempontból?
  • Merre tart az itthoni OEM-ek és TIER-ek kapcsolata?
  • Miért nincs elég közép- és felsővégzettségű szakember, akik ellátnák a beszállítókat?
  • Miért van ekkora hiány egyaránt szakemberek és betanított munkások terén?
  • Mennyire jellemző a gyakornoki program a hazai beszállítóknál?
  • Megfelelően vannak-e oktatva az alkatrész beépítésére szolgáló üzemek dolgozói?
  • Mi mint vevők, hogyan látjuk a beszállítókat nemzetközi szinten?

Előadók

A konferencia előadói között köszönthejük:

Levezető elnök: Kilián Csaba, Ügyvezető Főtitkár, Magyar Gépjárműipari Egyesület

  • Hidi Norbert, Vezető Gyártástechnológia-tervezés V-TDI Motorok, Audi Hungária Motor Kft.
  • Horváth Gergő, PR & Marketing Manager, Nissan Sales CEE Kft.
  • Dr. Lukács Pál, Tanszékvezető főiskolai tanár, Kecskeméti Főiskola, GAMF Kar, Járműtechnológia Tanszék
  • dr. Kovács Péter, Pénzügyőr őrnagy, Vám- és Pénzügyőri Szakreferens
  • Köteles Eduárd, Kereskedelmi Vezető, FÉMALK Fémöntészeti és Alkatrészgyártó Zrt.
  • Mészáros Tamás, Üzletfejlesztési vezető, DMS One Zrt.
  • Dr. Nagyszokolyai Iván, Főszerkesztő, Autótechnika Szaklap, Címzetes Egyetemi Docens
  • Robotka Csaba, Vezető Tanácsadó, Beszállítói Osztály, HIPA / Nemzeti Befektetési Ügynökség
  • Sághi István, Pénzügyőr Főtörzszászlós, Vám- és Pénzügyőri Koordinátor, Nemzeti Adó- és Vámhivatal KH
  • Stasztny Péter, Műszaki Vezető, SMR Automotive Mirror Technology Hungary Bt.

A rendezvényt ajánljuk

A rendezvényt ajánljuk:

  • autóipari gyártó cégeknek, elsősorban TIER2 és TIER3 szintűeknek
  • ügyvezetőknek
  • cégvezetőknek
  • műszaki igazgatóknak
  • kereskedelmi vezetőknek
  • sales vezetőknek
  • fejlesztési vezetőknek

Jöjjön el Ön is, ha gyakorló szakemberként szeretné:

  • felfrissíteni, aktualizálni, bővíteni szakmai ismereteit
  • fejleszteni az ehhez a munkához is szükséges menedzsment készségeit
  • hatékonyabbá tenni az autóipari beszállítást
  • leküzdeni a problémákat, amelyek a tudásátörökítés területén jelentkeznek

Program

Levezető elnök: Kilián Csaba, Ügyvezető Főtitkár, Magyar Gépjárműipari Egyesület  

08:30 – 08:50 Regisztráció

08:50 – 09:00 Az IIR és a nap elnökének bevezető szavai

09:00 – 09:35 Jövőkép és trendek a járműiparban

  • Merre megy tovább a közúti járműipar? Mire számíthatunk?
  • Előírások fogságában és csapdájában. Ki tudja, hogy mi a cél?
  • A gépjármű minden szerkezeti eleme revízió alá kerül.
  • A fejlődés az alaptudományok eredményein múlik.
  • Motorhajtóanyag váltás: mire és mikor?
  • Milyen trend várható a hibrid és a tisztán elektromos autók terén?
  • Az autó új szolgáltatásai. Az autó az intelligens közlekedési rendszer kapcsolt eleme.
  • Az egyszerűtől és ésszerűtől az elbonyolított felé. Van-e visszaút?
  • Milyen erős a gyártói érdekérvényesítő képesség és az egymásra utaltság?
  • Várható-e növekedés?

Előadó: Dr. Nagyszokolyai Iván, Főszerkesztő, Autótechnika Szaklap, Címzetes Egyetemi Docens

09:35 – 09:50 Nissan az elektromos autóiparban

  • Fejlesztések az elektromos autóiparban
  • A jövő töltőállomásai
  • Akkumulátorokban rejlő lehetőségek
  • Töltő infrastruktúra növekedése
  • Környezettudatos vállalatok, mint partner
  • Nagyvárosokra gyakorolt hatása a tisztán elektromos autóknak

Előadó: Horváth Gergő, PR & Marketing Manager, NISSAN Sales CEE Kft.

09:50 – 10:25 Hogyan váljunk beszállítóvá?

  • Hogyan lesz valakiből autóipari beszállító?
  • Mik az autóipar előnyei és hátrányai beszállítói szempontból?
  • Milyen a kiválasztási mechanizmus?
  • Milyen lehetőségeik vannak a magyar beszállítóknak?
  • Akik már bizonyítottak és már bent vannak (ha nem is közvetlenül szállítanak be OEM-eknek, hanem pl.: TIER 2-esek) mi lehet a továbbfejlődés iránya?
  • Miért van az, hogy ahol van német anyacég egy beszállítónál, azoknak sokkal könnyebb bekerülni egy itthoni német OEM-hez? Autóipari kötődések elemzése.
  • Miért nincs nagyobb lobbi ereje a kormánynak, amivel segíthetne bekerülni az OEM-ekhez a beszállítóknak? Lehetne másképp is?

Előadó: Pomázi Gyula, ügyvezető, ForArea Gazdaságfejlesztő Kft.

10:25 – 10:55 Kávészünet

10.55 – 11.25 Tudásalapú munka automatizálása, mint rejtett tartalék

  • Hogyan támogathatjuk a belső vállalati folyamatok (jóváhagyások, véleményezések) hatékony működését?
  • A jól működő vállalati kommunikáció, mint rejtett tartalék.
  • Minőségbiztosítási dokumentációk kezelése az autóiparban.
  • Tudásbázis-építés a munkaerőképzésben. Milyen gyorsan pótolhatunk egy értékes munkaerőt?
  • LEAN az irodában.

Hogyan maradhat a vállalat versenyképes?

Előadó: Mészáros Tamás, Üzletfejlesztési vezető, DMS One Zrt.

11.25 – 12.00 Az OEM-ek és a TIER-ek kapcsolata

  • Miben jók a magyar beszállítók és miben gyengébbek?
  • Milyen faktorok befolyásolják a magyar beszállítók pozíciójának nemzetközi összehasonlíthatóságát?
  • Merre tart az itthoni OEM-ek és TIER-ek kapcsolata?
  • Vannak-e törekvések arra, hogy az itthoni OEM-eket itteni TIER-ek szolgálják ki?
  • Mi mint vevők, hogyan látjuk a beszállítókat nemzetközi szinten?
  • Miért nem kelendőek a magyar KKV-k az itthoni OEM-eknél?
  • Milyen standardizált elvárások vannak és milyen márka specifikus elvárások vannak a beszállítók felé?
  • Hogyan tudnának az OEM-ek olyan előrejelzéseket adni, hogy a legkisebb logisztikai problémák merüljenek fel?
    • Hogyan lehet legjobban lemenedzselni az előrejelzést?

Előadó: Köteles Eduárd, Kereskedelmi Vezető, FÉMALK Fémöntészeti és Alkatrészgyártó Zrt.

12.00 – 12.35 Miért fontos a kutatás-fejlesztés a beszállításban?

  • A járműipar, mint hajtóerő
  • Miért kell kiszélesíteni Magyarország készségeit, hogy a fejlesztési vonalba is beszálljanak a termelő vállalatok?
  • Hogy tudnak továbbfejlődni a magyar cégek termékfejlesztéssel, és hogy induljanak el ebbe az irányba?
    • Mi kell hozzá? Milyen kompetencia? Milyen mérnökök? Milyen eszközök?
    • Mennyire komolyan foglalkoznak ezzel a kormányzatban?
    • Kormányzati támogató lépések (innováció, mérnökképzés, duális képzés, Horizon 2020)
  • Miért szükséges a K+F a beszállítóknál?
    • Termékfejlesztés és technológiafejlesztés – ugyanaz és mégsem
  • HIPA TIER UP! programja

Előadó: Robotka Csaba, Vezető Tanácsadó, Beszállítói Osztály, HIPA / Nemzeti Befektetési Ügynökség

13.00 – 13.40 Ebédszünet a Flottamenedzsment 2015 konferencia résztvevőivel közösen

13.40 – 14.20 Tesztvezetés

14.20 – 14.40 Visszaérkezés a rendezvényhelyszínre

14.40 – 15.15 Tervezőasztaltól a megvalósulásig

  • Egy nap alatt hány darab autót/motort gyárt le egy gyár?
  • Tervezőasztaltól a megvalósulásig mennyi ideig tart?
  • Tervezés: Ki az, aki dönt? Honnan indul? Mi a folyamat?
  • Hol van igazából a tervezőműhely?
  • Hány mérnök, illetve hány tervező dolgozik rajta?
  • Hogyan dolgoznak a tervezési projektekben?
  • Beszállítók szerepe a projektekben
  • Gyártási kapacitások és folyamatok tervezése: szériagyártás, exkluzívgyártás
  • Mi alapján veszik fel a munkatársakat?

Előadó: Hidi Norbert, Vezető Gyártástechnológia-tervezés V-TDI Motorok,

Audi Hungária Motor Kft.

15.15 – 15.50 Az oktatás és a folyamatos (belső) képzés fontossága

  • Miért nincs elég közép- és felsővégzettségű szakember, akik ellátnák a beszállítókat?
  • Hogyan lesz támogatva az oktatás, hogy elég mérnököt tudjon képezni a felsőoktatás?
    • Milyen eszközökkel segíti a kormány?
  • Elég dinamikusan fejlődik-e az oktatás, a piaci igényekhez mérten?
  • Kollégák oktatásának fontossága és annak megszervezése
  • Megfelelően vannak-e oktatva az alkatrész beépítésére szolgáló üzemek dolgozói?
  • Mik a tapasztalatok a bevezetett duális képzésekkel kapcsolatban?
  • Mennyire jó a kapcsolatuk a beszállítóknak a lokális intézményekkel?

Előadó: Dr. Lukács Pál, Tanszékvezető Főiskolai Tanár, Kecskeméti Főiskola, GAMF Kar, Járműtechnológia Tanszék

15.50 – 16.25 A beszállítók munkaerő ellátása

  • Milyen igényeik vannak a cégeknek és mennyire elégítik ki ezeket az oktatási intézmények?
  • Hogyan lehetne vonzóvá tenni az autóipari szakmát?
  • Miért van ekkora hiány egyaránt szakemberek és betanított munkások terén?
  • Hogyan tudnak fiatalokat magukhoz vonzani a magyar cégek a multik mellett?
  • Mennyire segíti elő a duális képzés a munkaerő ellátását?
  • Mennyire jellemző a gyakornoki program a hazai beszállítóknál?

Előadó: Stasztny Péter, Vállalati Kapcsolattartó, SMR Hungary Bt.

16.25 – 17.00 AEO és EKÁER a NAV előadásában

  • Az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer kialakításának előzményei
  • A rendszer célja, fókuszpontjai
  • A rendszer bevezetésének tapasztalatai
  • Milyenek az eddigi tapasztalatok az AEO-val (Authorized Economic Operator / Engedélyezett Gazdálkodók) kapcsolatban
  • AEO kedvezmények

Előadó: dr. Kovács Péter, Pénzügyőr őrnagy, Vám- és Pénzügyőri Szakreferens és Sághi István, Pénzügyőr Főtörzszászlós, Vám- és Pénzügyőri Koordinátor, Nemzeti Adó- és Vámhivatal KH

17.00 Élményprogram:

Gymkhana bemutató – Ken Block után szabadon

Résztvevőink a Markom Racing Team jóvoltából Gymkhana bemutatóban és ezt követően élményvezetésben részesülhetnek.

A Gymkhana verseny során a vezet őknek látványos manővereket kell végrehajtania egy előre meghatározott pályán, különböző vezetési technikák alkalmazásával és teljes harmóniában a birtokolt vas felett.

Együttműködő partnereink:

DMS ONE

Nissan

Panalpina

 

Médiapartnerünk:

Részletek

Rendezvény kezdete: 2015. szeptember 29. 9:00
Rendezvény vége: 2015. szeptember 29. 17:00
Részvételi díj 89.000 HUF+ÁFA
We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 89,000.00
2 74,500.00

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.