Járműipari Beszállító Konferencia
Bevezető
Levezető elnök: Kilián Csaba, Ügyvezető Főtitkár, Magyar Gépjárműipari Egyesület
1 napos konferencia, autóipari gyártó cégeknek, elsősorban TIER2 és TIER3 szintűeknek, ügyvezetőknek, cégvezetőknek, műszaki igazgatóknak, kereskedelmi vezetőknek, sales vezetőknek, fejlesztési vezetőknek
A témákból:
- Motorhajtóanyag váltás: mire és mikor?
- Mik az autóipar előnyei és hátrányai beszállítói szempontból?
- Merre tart az itthoni OEM-ek és TIER-ek kapcsolata?
- Miért nincs elég közép- és felsővégzettségű szakember, akik ellátnák a beszállítókat?
- Miért van ekkora hiány egyaránt szakemberek és betanított munkások terén?
- Mennyire jellemző a gyakornoki program a hazai beszállítóknál?
- Megfelelően vannak-e oktatva az alkatrész beépítésére szolgáló üzemek dolgozói?
- Mi mint vevők, hogyan látjuk a beszállítókat nemzetközi szinten?
Előadók
A konferencia előadói között köszönthejük:
Levezető elnök: Kilián Csaba, Ügyvezető Főtitkár, Magyar Gépjárműipari Egyesület
- Hidi Norbert, Vezető Gyártástechnológia-tervezés V-TDI Motorok, Audi Hungária Motor Kft.
- Horváth Gergő, PR & Marketing Manager, Nissan Sales CEE Kft.
- Dr. Lukács Pál, Tanszékvezető főiskolai tanár, Kecskeméti Főiskola, GAMF Kar, Járműtechnológia Tanszék
- dr. Kovács Péter, Pénzügyőr őrnagy, Vám- és Pénzügyőri Szakreferens
- Köteles Eduárd, Kereskedelmi Vezető, FÉMALK Fémöntészeti és Alkatrészgyártó Zrt.
- Mészáros Tamás, Üzletfejlesztési vezető, DMS One Zrt.
- Dr. Nagyszokolyai Iván, Főszerkesztő, Autótechnika Szaklap, Címzetes Egyetemi Docens
- Robotka Csaba, Vezető Tanácsadó, Beszállítói Osztály, HIPA / Nemzeti Befektetési Ügynökség
- Sághi István, Pénzügyőr Főtörzszászlós, Vám- és Pénzügyőri Koordinátor, Nemzeti Adó- és Vámhivatal KH
- Stasztny Péter, Műszaki Vezető, SMR Automotive Mirror Technology Hungary Bt.
A rendezvényt ajánljuk
A rendezvényt ajánljuk:
- autóipari gyártó cégeknek, elsősorban TIER2 és TIER3 szintűeknek
- ügyvezetőknek
- cégvezetőknek
- műszaki igazgatóknak
- kereskedelmi vezetőknek
- sales vezetőknek
- fejlesztési vezetőknek
Jöjjön el Ön is, ha gyakorló szakemberként szeretné:
- felfrissíteni, aktualizálni, bővíteni szakmai ismereteit
- fejleszteni az ehhez a munkához is szükséges menedzsment készségeit
- hatékonyabbá tenni az autóipari beszállítást
- leküzdeni a problémákat, amelyek a tudásátörökítés területén jelentkeznek
Program
Levezető elnök: Kilián Csaba, Ügyvezető Főtitkár, Magyar Gépjárműipari Egyesület
08:30 – 08:50 Regisztráció
08:50 – 09:00 Az IIR és a nap elnökének bevezető szavai
09:00 – 09:35 Jövőkép és trendek a járműiparban
- Merre megy tovább a közúti járműipar? Mire számíthatunk?
- Előírások fogságában és csapdájában. Ki tudja, hogy mi a cél?
- A gépjármű minden szerkezeti eleme revízió alá kerül.
- A fejlődés az alaptudományok eredményein múlik.
- Motorhajtóanyag váltás: mire és mikor?
- Milyen trend várható a hibrid és a tisztán elektromos autók terén?
- Az autó új szolgáltatásai. Az autó az intelligens közlekedési rendszer kapcsolt eleme.
- Az egyszerűtől és ésszerűtől az elbonyolított felé. Van-e visszaút?
- Milyen erős a gyártói érdekérvényesítő képesség és az egymásra utaltság?
- Várható-e növekedés?
Előadó: Dr. Nagyszokolyai Iván, Főszerkesztő, Autótechnika Szaklap, Címzetes Egyetemi Docens
09:35 – 09:50 Nissan az elektromos autóiparban
- Fejlesztések az elektromos autóiparban
- A jövő töltőállomásai
- Akkumulátorokban rejlő lehetőségek
- Töltő infrastruktúra növekedése
- Környezettudatos vállalatok, mint partner
- Nagyvárosokra gyakorolt hatása a tisztán elektromos autóknak
Előadó: Horváth Gergő, PR & Marketing Manager, NISSAN Sales CEE Kft.
09:50 – 10:25 Hogyan váljunk beszállítóvá?
- Hogyan lesz valakiből autóipari beszállító?
- Mik az autóipar előnyei és hátrányai beszállítói szempontból?
- Milyen a kiválasztási mechanizmus?
- Milyen lehetőségeik vannak a magyar beszállítóknak?
- Akik már bizonyítottak és már bent vannak (ha nem is közvetlenül szállítanak be OEM-eknek, hanem pl.: TIER 2-esek) mi lehet a továbbfejlődés iránya?
- Miért van az, hogy ahol van német anyacég egy beszállítónál, azoknak sokkal könnyebb bekerülni egy itthoni német OEM-hez? Autóipari kötődések elemzése.
- Miért nincs nagyobb lobbi ereje a kormánynak, amivel segíthetne bekerülni az OEM-ekhez a beszállítóknak? Lehetne másképp is?
Előadó: Pomázi Gyula, ügyvezető, ForArea Gazdaságfejlesztő Kft.
10:25 – 10:55 Kávészünet
10.55 – 11.25 Tudásalapú munka automatizálása, mint rejtett tartalék
- Hogyan támogathatjuk a belső vállalati folyamatok (jóváhagyások, véleményezések) hatékony működését?
- A jól működő vállalati kommunikáció, mint rejtett tartalék.
- Minőségbiztosítási dokumentációk kezelése az autóiparban.
- Tudásbázis-építés a munkaerőképzésben. Milyen gyorsan pótolhatunk egy értékes munkaerőt?
- LEAN az irodában.
Hogyan maradhat a vállalat versenyképes?
Előadó: Mészáros Tamás, Üzletfejlesztési vezető, DMS One Zrt.
11.25 – 12.00 Az OEM-ek és a TIER-ek kapcsolata
- Miben jók a magyar beszállítók és miben gyengébbek?
- Milyen faktorok befolyásolják a magyar beszállítók pozíciójának nemzetközi összehasonlíthatóságát?
- Merre tart az itthoni OEM-ek és TIER-ek kapcsolata?
- Vannak-e törekvések arra, hogy az itthoni OEM-eket itteni TIER-ek szolgálják ki?
- Mi mint vevők, hogyan látjuk a beszállítókat nemzetközi szinten?
- Miért nem kelendőek a magyar KKV-k az itthoni OEM-eknél?
- Milyen standardizált elvárások vannak és milyen márka specifikus elvárások vannak a beszállítók felé?
- Hogyan tudnának az OEM-ek olyan előrejelzéseket adni, hogy a legkisebb logisztikai problémák merüljenek fel?
- Hogyan lehet legjobban lemenedzselni az előrejelzést?
Előadó: Köteles Eduárd, Kereskedelmi Vezető, FÉMALK Fémöntészeti és Alkatrészgyártó Zrt.
12.00 – 12.35 Miért fontos a kutatás-fejlesztés a beszállításban?
- A járműipar, mint hajtóerő
- Miért kell kiszélesíteni Magyarország készségeit, hogy a fejlesztési vonalba is beszálljanak a termelő vállalatok?
- Hogy tudnak továbbfejlődni a magyar cégek termékfejlesztéssel, és hogy induljanak el ebbe az irányba?
- Mi kell hozzá? Milyen kompetencia? Milyen mérnökök? Milyen eszközök?
- Mennyire komolyan foglalkoznak ezzel a kormányzatban?
- Kormányzati támogató lépések (innováció, mérnökképzés, duális képzés, Horizon 2020)
- Miért szükséges a K+F a beszállítóknál?
- Termékfejlesztés és technológiafejlesztés – ugyanaz és mégsem
- HIPA TIER UP! programja
Előadó: Robotka Csaba, Vezető Tanácsadó, Beszállítói Osztály, HIPA / Nemzeti Befektetési Ügynökség
13.00 – 13.40 Ebédszünet a Flottamenedzsment 2015 konferencia résztvevőivel közösen
13.40 – 14.20 Tesztvezetés
14.20 – 14.40 Visszaérkezés a rendezvényhelyszínre
14.40 – 15.15 Tervezőasztaltól a megvalósulásig
- Egy nap alatt hány darab autót/motort gyárt le egy gyár?
- Tervezőasztaltól a megvalósulásig mennyi ideig tart?
- Tervezés: Ki az, aki dönt? Honnan indul? Mi a folyamat?
- Hol van igazából a tervezőműhely?
- Hány mérnök, illetve hány tervező dolgozik rajta?
- Hogyan dolgoznak a tervezési projektekben?
- Beszállítók szerepe a projektekben
- Gyártási kapacitások és folyamatok tervezése: szériagyártás, exkluzívgyártás
- Mi alapján veszik fel a munkatársakat?
Előadó: Hidi Norbert, Vezető Gyártástechnológia-tervezés V-TDI Motorok,
Audi Hungária Motor Kft.
15.15 – 15.50 Az oktatás és a folyamatos (belső) képzés fontossága
- Miért nincs elég közép- és felsővégzettségű szakember, akik ellátnák a beszállítókat?
- Hogyan lesz támogatva az oktatás, hogy elég mérnököt tudjon képezni a felsőoktatás?
- Milyen eszközökkel segíti a kormány?
- Elég dinamikusan fejlődik-e az oktatás, a piaci igényekhez mérten?
- Kollégák oktatásának fontossága és annak megszervezése
- Megfelelően vannak-e oktatva az alkatrész beépítésére szolgáló üzemek dolgozói?
- Mik a tapasztalatok a bevezetett duális képzésekkel kapcsolatban?
- Mennyire jó a kapcsolatuk a beszállítóknak a lokális intézményekkel?
Előadó: Dr. Lukács Pál, Tanszékvezető Főiskolai Tanár, Kecskeméti Főiskola, GAMF Kar, Járműtechnológia Tanszék
15.50 – 16.25 A beszállítók munkaerő ellátása
- Milyen igényeik vannak a cégeknek és mennyire elégítik ki ezeket az oktatási intézmények?
- Hogyan lehetne vonzóvá tenni az autóipari szakmát?
- Miért van ekkora hiány egyaránt szakemberek és betanított munkások terén?
- Hogyan tudnak fiatalokat magukhoz vonzani a magyar cégek a multik mellett?
- Mennyire segíti elő a duális képzés a munkaerő ellátását?
- Mennyire jellemző a gyakornoki program a hazai beszállítóknál?
Előadó: Stasztny Péter, Vállalati Kapcsolattartó, SMR Hungary Bt.
16.25 – 17.00 AEO és EKÁER a NAV előadásában
- Az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer kialakításának előzményei
- A rendszer célja, fókuszpontjai
- A rendszer bevezetésének tapasztalatai
- Milyenek az eddigi tapasztalatok az AEO-val (Authorized Economic Operator / Engedélyezett Gazdálkodók) kapcsolatban
- AEO kedvezmények
Előadó: dr. Kovács Péter, Pénzügyőr őrnagy, Vám- és Pénzügyőri Szakreferens és Sághi István, Pénzügyőr Főtörzszászlós, Vám- és Pénzügyőri Koordinátor, Nemzeti Adó- és Vámhivatal KH
17.00 Élményprogram:
Gymkhana bemutató – Ken Block után szabadon
Résztvevőink a Markom Racing Team jóvoltából Gymkhana bemutatóban és ezt követően élményvezetésben részesülhetnek.
A Gymkhana verseny során a vezet őknek látványos manővereket kell végrehajtania egy előre meghatározott pályán, különböző vezetési technikák alkalmazásával és teljes harmóniában a birtokolt vas felett.
Együttműködő partnereink:
Médiapartnerünk:
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2015. szeptember 29. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2015. szeptember 29. 17:00 |
Részvételi díj | 89.000 HUF+ÁFA |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 89,000.00 |
2 | 74,500.00 |