E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

Beszerzés 2018

Bevezető

A beszerzésen belül is számos változást indukál a jelenleg itthon és a régióban tapasztalható munkaerő-hiány.

Beszerzési oldalról viszont bőven túlmutat a probléma a humán erőforrás nehézségein.

Sok esetben azt tapasztalják a beszerzők, hogy már a beszállítók sem tudják teljesíteni a megrendeléseket, vagy nem határidőre, vagy kisebb mennyiség érkezik meg a megrendelt mennyiséghez képest nem is beszélve arról, hogy sokkal drágábban tudják csak beszerezni már akár az alapanyagokat is.

Növekszik a kockázat folyamatosan, hiszen ha már azt is számításba kell venniük, hogy nem tudják teljesíteni a megrendelést, akár azért, mert egyszerűen nem érkezik be az alkatrész határidőre, ráadásul a növekvő bérköltségek és a nem tervezhető kiadások kétirányú kockázatot is eredményezhetnek:alultervezés költségek szempontjából, vagy fölültervezés, mert a termék, vagy szolgáltatás versenyképessége is romlik, ha a bizonytalanságok miatt túlárazzák a terméket, vagy szolgáltatást.

Különböző módon próbálják kezelni a vállalati beszerzők a kialakult helyzetet, és megoldást találni a kieső munkaerő pótlására.

Ennek egyik módja az új és távoli beszállítók bekapcsolása a folyamatba.

Míg eddig azért vontak be újabb és újabb beszállítókat az ellátási láncba, hogy csökkentsék a kockázatot, most úgy látják a beszerzők, hogy éppen azért növekszik a kockázat, mert eddig nem ismert partnert, esetleg távoli, más kultúrából érkező beszállítót alkalmaznak.

Mindemellett az automatizálással, a beszerzési folyamatok elektronikus útra terelésével is kiváltható bizonyos mértékben a jelenleg tapasztalható munkaerő-hiány, hiszen a szoftveres támogatás meggyorsíthatja, egyszerűsítheti a beszerzés munkáját és pótolhatja az emberi erőforrást, mely most elég szűkös, nem is beszélve arról a hatékonyságnövelésről és haszonnövelésről, mely az optimalizációval elérhető.

Többek között ezeket a megváltozott társadalmi és gazdasági viszonyokat veszi sorra rendezvényünk vállalati ESETTANULMÁNYOK hatósági, hivatali, szolgáltatói előadások által választ keresve a felvetett kérdésekre.

 

Résztvevőink írták…

„Hasznos összehasonlításra ad lehetőséget saját helyzetünk, más szereplők pozíciói és a szakmai trendek mentén.” (Misinszki Gergely, beszerzési és termeléstervezési vezető, Yorkshire Fittings Gyártó Kft.)

„Gyakorló szakemberek tapasztalatainak, véleményének megismerése konkrét esettanulmányokon keresztül.” (Kardos Zsolt, beszerzési vezető, Budapest Bank Zrt.)

„Jó volt hallani szakmailag kompetens emberektől, hogy hol van, merre tart a beszerzés. Gyakorlati példák, hasznosítható gondolatok, kapcsolatépítés-értékes, hasznos 2 nap volt” (Jenei Imre, beszerzési vezető, Pfizer Kft.)

„Kereskedőként nagyon hasznos volt, közelebbről megismerkedni a beszerzői szemlélettel” (Szamosi Dénes, kereskedelmi vezető, Gelbert Eco Print Kft.)

„Rálátunk a beszerző kollégáink aktuális problémáira.” (Jandó Tamás, központi anyagbeszerzési igazgató, Graboplast Zrt.)

„Rendkívül felkészült, jó előadók és figyelemfelkeltő, és fenntartó képességekkel rendelkező előadóktól halhattunk/láthattunk színvonalas prezentációkat előadásokat. Hasznos, érdekes és értékes konferencia.” (Nyírfásné Kiss Réka, Project Manager, CG Electric Systems Hungary Zrt.)

„Jó néhány gyakorlati megoldási javaslat elhangzott aktuális problémákra.” (Lantos Gábor, beszállítói minőségfejlesztési vezető, KNORR-BREMSE Fékrendszerek Kft.)

„Szakmailag felkészült, tapasztalt szakemberek előadásait hallhattuk. Praktikus tanácsok, tapasztalatok hangzottak el. Hasznos konferencia volt.” (Homik Márton, Operatív beszerzési vezető és P2P manager, Raiffeisen Bank Zrt.)

Rendezvényünk szólni kíván:

  • Lokális és regionális beszerzési vezetőkhöz, szakértőkhöz, főmunkatársakhoz, specialistákhoz
  • Purchasing, procurement, illetve sourcing managerekhez, osztályvezetőkhöz, szakemberekhez
  • Supply chain és logisztikai vezetőkhöz, igazgatókhoz
  • Beszerzési projektekben érintett szakemberekhez, bármilyen funkcionális területről
  • Cégvezetőkhöz, pénzügyi, stratégiai és üzletfejlesztési vezetőkhöz

Továbbá szívesen látjuk a beszerzési tanácsadókat, valamint a beszerzést támogató informatikai, vállalatirányítási rendszereket szállító tanácsadó és szolgáltató vállalatok képviselőit is.

Főbb témák

 

A rendezvény főbb témái:

A beszerzés válaszai a munkaerő-hiányra

  • Változó piaci környezet: növekvő kockázatok
  • Új és távoli beszállítók bekapcsolódása és ennek kockázatai
  • Oktatás, szakképzett munkaerő keresése és új szereplők bevonása

Hatékonyságnövelés és haszonnövelés, optimalizáció

  • Automatizálás szoftveres támogatással: elektronizálás, mint megoldás a szakemberhiányra
  • Monopol beszállítók kezelése
  • Beszállítói kapcsolatok, versenyeztetés, hosszú távú stratégiai együttműködés

Költségcsökkentés és a folyamatok újragondolása

  • A beruházások beszerzési aspektusai
  • Flottamenedzsment - Operatív lízing szerepe és erősödése

Az ipari automatizálás, digitalizálás, robotizálás kihívásai Előadás és kerekasztal-beszélgetés

Előadók

Eddigi előadóink:

  • Alter Róbertné, Kunplast Karsai ZRt. Igazgatóság Alelnök
  • Deme Zoltán, Procurement Expert
  • Gergely Ákos, Vezérigazgató, DOQSYS Business Solutions Zrt.
  • Gulyás János, Tanácsadási üzletág vezető, Beszerzés.hu
  • Guszter Gabriella, Beszerzési osztályvezető, MVM Magyar Villamosművek Zrt.
  • Liziczai Zsolt, Beszerzési - Ellátási és Ingatlankezelési Főosztályvezető, Groupama Biztosító Zrt.
  • Mészáros Zsolt, Ügyvezető, MOTIMENT Üzletviteli és Szolgáltató Kft.
  • Nyírfásné Kiss Réka, Interim Supply Chain Manager
  • Pandur Imre, Osztályvezető Járműmenedzsment Osztály, Magyar Posta Zrt.
  • Szita Mária, Beszerzési igazgató, Praktiker Kft.
  • Varga Tamás, Flottastratégiai vezető, Citroën és Peugeot magyarországi importőre

Program

8:30 Regisztráció

8:50 Megnyitó az IIR és a nap elnöke részéről

A nap elnöke: Deme Zoltán, Procurement Expert

A beszerzés válasza a munkaerő-hiányra

Fő probléma: nehéz jó munkaerőt és jó beszállítót találni

9:00-9:30 Változó piaci környezet: a munkaerő-hiány következményei

  • Nehezen tervezhető, változó körülmények: paradigmaváltás a piacon, egyre kiszámíthatatlanabb folyamatok: munkaerő-hiány=áremelés?
  • Hogyan hat a termelésre, a kivitelezésre, illetve szolgáltatások minőségére a munkaerő-hiány?
  • Munkaerőhiány következménye lehet beszállítói teljesítmény romlás?
  • Milyen problémák merülhetnek fel (be)szállítói oldalról?
  • nem tudják teljesíteni a megrendelést az alkatrészgyártók, beszállítók?
  • a szállítási idő meghosszabbodhat az alapanyag-beszerzésnél?
  • humánerőforrás és logisztikai oldalról drágulhat a termék? kötbér-áras határidős termék kontra beszerzési ár
  • Növekvő kockázat, teljes szállítás meghiúsulása, szállítási paraméterek meghiúsulása: korábbi, már leszerződött projektek kapcsán is probléma
  • Mit tehet cégünk a beszállítóért, hogy az képes legyen a jó teljesítményre?
  • Kétirányú kockázat: alultervezés költségek szempontjából, vagy fölültervezés?
  • A munkaerő megszerzése és megtartása:
  • egyre inkább előtérbe kerül a munkaerő-kölcsönzés
  • vagy külföldről munkaerő behozatala

Előadó: Liziczai Zsolt, Beszerzési, Ellátási és Ingatlankezelési Főosztályvezető, Groupama Biztosító Zrt.

A dinamizmus korlátai a beszerzésben

9:30-10:10 Új szereplők bevonása és szakképzett munkaerő keresése

  • Munkaerő kérdése: nem tudják a vállalatok megoldani a munkaerő-hiányt?!
  • A nyugdíjasok visszahívása a munkaerő-piacra
  • Megfelelő utánpótlás kérdése
  • Nincs szakképzett munkaerő, pedig ez megoldhatná a munkaerő-hiányt (akár kiváltható lenne 4-5 betanitott munkás egy szakképzett munkással)
  • Hogyan lehetne a képzésen, oktatáson javítani? Megreformálni, célzottabban oktatni, átképzések, nincsenek szakképzett mérnökök
  • Nincsenek új szereplők, mert óriásiak a belépési korlátok
  • Beszállítók fejlesztése
  • Multik vs KKV-k: ki fejleszt, invesztál jobban?

Előadók: Alter Róbertné, Kunplast Karsai ZRt. Igazgatóság Alelnök

10:10-10:50 Tesztvezetéssel egybekötött kávészünet

Az üzleti folyamatok beszerzési oldalról kockázatossá válnak

10:50-11:30 Beszállítói bővítés, vagy szűkítés? – Új és távoli beszállítók bekapcsolódása és ennek kockázatai

  • Milyen feladatváltozásokat eredményezhet beszerzői oldalról a munkaerő-hiány? új tendereztetések, kedvező(bb) feltételek elérése, kockázatok minél inkább kiszűrése, marketing beszerzési oldala, jogi irány
  • A kockázat növekedhet: újra tendereztetésnél, ha egy beszállító szállít be (kockázati kitettség)
  • Milyen változások történnek most a világban? Milyen hatásuk van a hazai beszállítói piacra, és munkaerő piacra?
  • Hogyan lett, és lesz még jobban Ázsia a világ gazdaságának motorja? Mire számítsunk beszerzőként a következő időszakban?
  • Ázsiai megoldási lehetőségek a megfelelő beszállítók beazonosítására.
  • Mire figyeljünk, ha kínai beszállítókkal akarunk üzletet kötni?
  • Megoldja-e beszállítói oldalról a problémát a keleti beszállítók bekapcsolása, bekapcsolódása az ellátási láncba? trend, vagy megoldás?
  • Milyen nehézségek merülhetnek fel a távoli beszállítók alkalmazásánál? hosszabb szállítási idő, minőségbeli problémák, tárgyalástechnikai különbözőségek, nincsen nagyon rálátásuk, hogy mit fognak kapni, előrefizetési nehézségek

Előadó: Gulyás János, Tanácsadási üzletág vezető, Beszerzés.hu

Hatékonyságnövelés és haszonnövelés, optimalizáció  

11:30-11:45 Robotizált intelligens információirányítás alkalmazása beszerzési területen

  • Hogyan kezelik a gyűjtő email címekre érkező írásos üzeneteket?
  • Mennyi idő alatt jut el az információ ahhoz, akinek reagálnia kell (lejáró határidő, jogvesztés, stb.)?
  • Hogyan kezelik a megkötött szállítói, vevői és egyéb szerződéseket?
  • Mi a különbség az elektronizálás és az adat szintű nyilvántartás, életciklus menedzsment között?
  • Miért fontos egy folyamatként tekinteni a szállító kiválasztás/szerződéskötés-lehívás/beszerzés-számlafeldolgozás hármasra?
  • Hogyan lehet a teljes kontrollt megvalósítani a meglévő rendszerek teljes újratervezése nélkül?

Előadó: Gergely Ákos, Vezérigazgató, DOQSYS Business Solutions Zrt.  

11:45-12:25 Automatizálás a beszerzésben, mint a hatékonyságnövelés egyik eszköze

  • Mekkora megtakarítást jelent(het) egy szoftveres támogató rendszer alkalmazása?
  • Milyen előnnyel jár egy elektronikus automatizáló rendszer használata?
  • Minden esetben beruházással jár a bevezetés?
  • Hol, melyik beszerzési területen és miben tudja támogatni a folyamatokat?
  • Elektronizálás a hatékonyságnövelés egyik eszköze és ennek beillesztése a vállalati folyamatokba
  • Informatikai rendszerek bekapcsolása, a teljes folyamat támogatása

Előadó: Guszter Gabriella, Beszerzési vezető, MVM Magyar Villamos Művek Zrt.

Flottamenedzsment a beszerzésben

Diesel autó vs elektromos autó

12:25-13:05 TCO használata a gépjármű-beszerzéseknél

  • A TCO fontossága, annak alapja és számítása
  • Hogyan lehet a TCO-t a legjobban előre tervezni?
  • A jelenlegi tapasztalatok az első 1-2 év alapján
  • Hogyan lehet a további költségeket optimalizálni, illetve kiegyensúlyozottá tenni?
  • Az elektromos autó és a diesel gépjármű üzemeltetési költségének összehasonlítása (maradványérték, szervízköltség, üzemeltetési és üzemanyag-költség)

Előadó: Varga Tamás, Flottastratégiai vezető, Citroën és Peugeot magyarországi importőre

13:05-14:00 Ebédszünet

14:00-14:40 Operatív lízing szerepe és erősödése

  • Mi az oka annak, hogy egyre inkább eltolódik a céges lízing irányába az érdeklődés?
  • Milyen beruházást igényel az egyik és a másik megoldás?
  • Milyen kedvezmények, adókedvezmények és egyéb kapcsolódó szolgáltatások teszik kelendőbbé ezt a megoldást? hozom-viszem szolgáltatás, szervizszolgáltatás
  • Lízingnél a kapcsolódó szervízszolgáltatások korlátoltsága (telítettség)
  • Miért fontos, hogy a márkák intézzék a beszerzéseket, Ők szerződjenek a végfelhasználókkal?
  • Mennyiben jelent kihívást a flottamenedzsereknek a több márkából álló flotta összehangolt üzemeltetése? pl.: szervízszolgáltatások összehangolása
  • Milyen hatással van a piac működésére az elektromos autók folyamatos fejlődése?
  • Mennyiben fogja a magyar beszállítókat érinteni az elektromos autók előretörése a közeljövőben? technológiai szintű alkatrészekre és magasabb tudásszintű emberekre lesz szükség
  • Kinek kell fejleszteni, a megrendelőnek, vagy a beszállítónak?

Előadó: Pandur Imre, Osztályvezető Járműmenedzsment Osztály, Magyar Posta Zrt.

Költségcsökkentés és a folyamatok újragondolása

Már nincsenek a piacon annyian, hogy lehetne versenyeztetni ár alapon

Monopol beszállítók kezelése

14:40-15:20 Beszállítói kapcsolatok, versenyeztetés, hosszú távú stratégiai együttműködés

  • Most a vevők keresik meg a szállítókat, nem a szállítók a vevőket! Nincsen kínálat, egyre inkább szűkülő kínálat, piac van
  • Mely szempontok válnak fontossá a versenyeztetés kapcsán, a szállítók pályáztatásánál? Hogyan lehet ezt jól csinálni most?
  • Milyen módon lehet hosszú távú stratégiai együttműködéseket kötni, úgy, hogy ne a szállító diktálja csak az árakat?
  • Mennyivel drágítja meg ez a terméket, vagy szolgáltatást, vezethet áremelkedéshez? Más feltételeket adjanak: fizetési határidő
  • Mennyiben tud segíteni a korábban kialakított jó partneri kapcsolat egy vismajor esetében? más szállító ajánlása
  • Hogyan kössünk okosan szerződést egy monopol szállítóval? Az első szerződés megkötése fontos, „itt legyünk okosak”!
  • Miként tudja a saját érdekeit érvényesíteni a vállalat a monopol beszállító érdekeivel szemben? asszertivitás

Előadó: Szita Mária, Beszerzési igazgató, Praktiker Kft.

15:20-16:00 Minden beruházás - akár jelentős nagyságrendű - beszerzés is egyben

  • Beruházások növekvő jelentősége - de mekkora is most pontosan? És mekkora lesz a közeli jövőben?
  • Beruházási döntés – beszerzési döntés: mikor miről is döntünk valójában?
  • A beszerzés hozzáadott értéke a beruházási folyamatban - mekkora? És mekkora lehetne?
  • Hosszú távú kapcsolat a beruházási szállítóval...és valami mindig közbejön - de hogyan is lehet ezt jól kezelni?
  • Total Cost of Ownership / Total Economic Impact - melyik döntés mire is hat pontosan?
  • Beruházások menedzsmentje – szervezeti kérdések, vezetői válaszok - de vajon mennyire tudatosak?
    Komplex döntési helyzetek - esetpéldák

Előadó: Deme Zoltán, Procurement Expert

16:00-16:15 Kávészünet

Innováció a beszerzésben

16:15-17:15 Az ipari automatizálás, digitalizálás, robotizálás kihívásai – Kerekasztal-beszélgetés

  • Milyen fejlesztési lehetőségeket biztosít a robotika a beszerzésben?
  • Melyik az a része a beszerzési területnek, amelyiket várhatóan az automatizálás fogja kiváltani és mi az, ami továbbra is emberi közreműködést igényel majd?
  • Mire lehet számítani az ipari szektorban a robotizálás kapcsán?
  • Kiváltják-e idővel teljes mértékben a humán erőforrást a robotok?
  • Gyorsabb folyamatok, gyorsabb reakciók biztosítása – hogyan?
    • Például a beszámoló rendszerek gyorsulása, robotizálása várható az Ipar 4.0-nak köszönhetően – hatékonyabb munkavégzés és kevesebb hiba lesz az eredmény?
  • Futószalag helyett automata szállítórendszerek?
    • Finom szállítás elvégzése a hagyományos szalag felváltásával

A kerekasztal-beszélgetés résztvevői:

Deme Zoltán, Procurement Expert

Gergely Ákos, Vezérigazgató, DOQSYS Business Solutions Zrt.

Mészáros Zsolt, Ügyvezető, MOTIMENT Üzletviteli és Szolgáltató Kft.

Nyírfásné Kiss Réka, Interim Supply Chain Manager

17:15 A rendezvény zárása

 

A rendezvény szakmai partnere:

Doqsys

 

Együttműködő partnereink:

Citroen

Peugeot

 

Porsche

 

Motiment

 

NeoArt

 

 

Médiapartnerünk:

 

 

Részletek

Rendezvény kezdete: 2018. Április 11. 9:00
Rendezvény vége: 2018. Április 11. 17:00
Részvételi díj 179.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2018. március 23.
Speciális ár

Részvételi díjak 2018. március 23-ig:

Konferencia + Üzleti Fórum: 169.000 Ft + áfa

Konferencia: 149.000 Ft + áfa

Üzleti Fórum: 49.000 Ft + áfa

Részvételi díjak 2018. március 24-től:

Konferencia + Üzleti Fórum: 199.000 Ft + áfa

Konferencia: 179.000 Ft + áfa

Üzleti Fórum: 49.000 Ft + áfa

Helyszín DANUBIUS HOTEL HELIA****
We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 179,000.00
2 170,050.00
3 161,100.00

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.