E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

Beszerzés 2014

Bevezető

Mint 2001 óta miden évben, idén tavasszal is megrendezésre kerül szakfórumunk, amely teret kíván biztosítani a beszerzés szereplőinek arra, hogy alegégetőbb témákat, trendeketmegvitathassák, új ötleteket, megoldásmódokat ismerjenek meg és új kapcsolatokat építsenek!

Programunk idén a sokszínűségre törekszik, mind az előadó szakemberek mögött álló vállalatok, mind a témák összetétele tekintetében, de egyvalami mindegyikben közös: leküzdöttek valamilyen kihívást a saját beszerzési szakterületükön - legyen az akár beszerzés-audit vagy belső együttműködés, beszállító-szám csökkentés, szállítói reklamáció, 100 millió liter üzemanyag beszerzése, túlméretes szállítmányozás, outsourcing project, alapanyag beszerzés, speciális műszaki terület, vagy akár egy MALÉV csőd.

Kulcstémáink közül:

  • A beszerzési funkció kiterjesztésének folyamata a Budapest Airport Zrt. beszerzési gyakorlatában - Józsa-Kindler Gábor, Beszerzési és Logisztikai Vezető, Budapest Airport Zrt.
  • A beszerzés belső ellenőrzésének kihívásairól - Györffyné Elek Erika, audit szakértő, Csoport ellenőrzési igazgatóság, Magyar Telekom Nyrt.
  • A keretszerződéstől a hosszú távú együttműködésig - Beszállítói szerződések menedzsmentje - dr. Tarjányi Rita, Jogtanácsos, Samsung Electronics Magyar Zrt.
  • A beszállítói konszolidáció szempontjai, megoldások a szállítószám-csökkentés elfogadtatására - Gellén Gábor,SCM Manager, Vodafone Magyarország Zrt.
  • Hogyan védhetőek ki a kockázatok a túlméretes szállítmányozás, projectszállítmányozás során? - Nyírfásné Kiss Réka, Szállítás és Logisztikai Vezető, CG Electric Systems Hungary Zrt.
  • Az alapanyagbeszerzés gyakorlati kihívásai - dr. Jandó Tamás,Központi anyagbeszerzési igazgató, Graboplast Padlógyártó Zrt.
  • Speciális műszaki beszerzési területek kezelése - Fazekasné Pócs Zsuzsanna, Műszaki beszerzési főosztályvezető, EGIS Gyógyszergyár Nyrt.

Szakembereink

Szakembereink:

  • Ágoston Gergely, Global Account Manager, Bisnode D&B Magyarország Kft.
  • Besze Péter, Beszerzési vezető, SABMILLER  Europe Kft. - Dreher Sörgyárak Zrt.
  • Diófási Orsolya, ügyvezető, okleveles műszaki menedzser, környezetmenedzsment szaktanácsadó, SURVIVE ENVIRO Nonprofit Kft.
  • Fazekasné Pócs Zsuzsanna, Műszaki beszerzési főosztályvezető, EGIS Gyógyszergyár Nyrt. Műszaki beszerzési főosztály
  • Gábor Zsolt, Senior beszerzési szakértő
  • Gellén Gábor, SCM Manager, Vodafone Magyarország Zrt.
  • Györffyné Elek Erika, audit szakértő , Csoport ellenőrzési igazgatóság, Magyar Telekom Nyrt.
  • dr. Jandó Tamás, Beszerzési igazgató, Graboplast Padlógyártó Zrt.
  • Józsa-Kindler Gábor, Beszerzési és Logisztikai Vezető, Budapest Airport Zrt.
  • Kardos Zsolt, Beszerzési és Ingatlangazdálkodási vezető,Budapest Bank Zrt.
  • Kovács László, beszerzési igazgató, ELMŰ Nyrt.
  • Nyírfásné Kiss Réka, Project Manager, CG Electric Systems Hungary Zrt. (korábbi Ganz Transelektro Villamossági Zrt.)
  • Pekár János, Beszerzési Vezető, Waberer’s International Zrt.
  • dr. Tarjányi Rita, Jogtanácsos, Samsung Electronics Magyar Zrt.

Szólni kíván

Konferenciánk szólni kíván:

  • Lokális és regionális beszerzési vezetőkhöz, szakértőkhöz, főmunkatársakhoz, specialistákhoz
  • Purchasing, procurement, illetve sourcing managerekhez, osztályvezetőkhöz, szakemberekhez
  • Supply chain és logisztikai vezetőkhöz, igazgatókhoz
  • Beszerzési projektekben érintett szakemberekhez, bármilyen funkcionális területről
  • Cégvezetőkhöz, pénzügyi, stratégiai és üzletfejlesztési vezetőkhöz

Továbbá szívesen látjuk a beszerzési tanácsadókat, valamint a beszerzést támogató informatikai, vállalatirányítási rendszereket szállító tanácsadó és szolgáltató vállalatok képviselőit is.

1. nap

A nap szakmai levezető elnöke: Gellén Gábor, SCM Manager, Vodafone Magyarország Zrt.

09.00 – 09.50 Együttműködés a beszerzés és a belső ellenőrzés között

  • A beszerzés belső ellenőrzésének kihívásai, vállalati és ágazati sajátosságok
  • A kialakított belső ellenőrzési folyamat, működésének hatékonysága
  • Nehézségek az együttműködésben, vélt és valós konfliktusok, ezek kezelése
  • Tanulságok és tanácsok

Előadó: Györffyné Elek Erika, audit szakértő , Csoport ellenőrzési igazgatóság, Magyar Telekom Nyrt.

09.50 – 10.40 Esettanulmány: A beszerzési funkció kiterjesztésének folyamata a Budapest Airport Zrt. beszerzési gyakorlatában

  • Identitási kérdés – a beszerzés mint passzív végrehajtó, szolgáltató, stratégiai partner?
  • A rendszer kialakításának projekt-lépései, a fejlesztés állomásai
  • A beszerzési funkció kiterjesztése a teljes P2P tranzakciós folyamatra és azon túlra: vállalati háttér, szervezet és humán kérdések, gyorsan változó belső ügyfelek, „early involvement”, erőteljes „belső ellenőrzési” szerepkörben a beszerzés
  • A beszerzés belső elfogadottsága, együttműködés a társosztályokkal és a vállalatcsoport tagjaival a transzformáció fényében
  • A 2012-es Malév csőd hatása a projektre
  • Távlati tervek és további feladatok – elektronikus beszerzési rendszer kialakítása, a szerepkörök megkérdőjelezése – ki végzi el a „kulimunkát”
  • A transzformációs projekt nehézségei, tapasztalatok, tanulságok és tanácsok

Előadó: Józsa-Kindler Gábor , Beszerzési és Logisztikai Vezető, Budapest Airport Zrt.

10.40 – 11.10 Networking egy kávé mellett

11.10 – 12.00 Optimális beszerzési megoldások Európa ötödik legnagyobb fuvarozócégénél

Hatékonyság és versenyképesség megőrzése a nemzetközi porondon, avagy a józan paraszti ész logikája a nemzetközi beszerzésben

  • Ágazati sajátosságok, vállalati háttér, a beszerzési szervezet felépítése
  • Hogyan lett egy veszteséges szocialista vállalatból Európa ötödik legnagyobb fuvarozócége?
  • A tevékenységből eredő nehézségek, tapasztalatok, sikerek, a működtetés eddigi tanulságai a beszerzési szervezetet tekintve
  • A legnagyobb kihívás: Üzemanyag-beszerzés a Waberer’s gyakorlatában

Előadó: Pekár János, Beszerzési Vezető, Waberer’s International Zrt.

12.00 – 13.00 Ebédszünet

13.00 – 13.50 Beszállítói portfolió menedzsment

Ágoston Gergely, Global Account Manager, Bisnode D&B Magyarország Kft.

13.50 – 14.30 Beszállítói konszolidáció

  • Hogyan minősítsük beszállítóinkat, milyen lépések nyomán válhatnak teljes értékű beszállítóvá?
  • Hogyan menedzseljük az egyes beszállítókat az életciklusuk során?
  • Beszállítói konszolidáció szempontjai
  • Milyen érdekek vezérlik a beszállítókkal kapcsolatban álló érintetteket (igénylők, operatív beszerzők/ folyamatfelelősök, stratégiai beszerzők, menedzsment)
  • A konszolidáció ellen általában felhozott ható érvek
  • Megoldások a szállítószám-csökkentés elfogadtatására

Előadó: Gellén Gábor, SCM Manager, Vodafone Magyarország Zrt.

14.30 – 15.00 Networking egy kávé mellett

15.00 – 16.00 Kerekasztal-beszélgetés: Supplier Relationship menedzsment: beszállítói értékelés és teljesítménymérés

  • Milyen tényezők befolyásolják a beszállítói kapcsolatok irányítását?
  • Hogyan mérhető a beszállítói teljesítmény? Melyek a leggyakrabban alkalmazott módszerek?
  • Hogyan alakítsunk ki hatékony mutatószámrendszert és hogyan határozzuk meg a beszállítói értékelés alapjait új beszállítók kiválasztására, előminősítés során és meglévő beszállítói partnerek értékelésére?
  • A folyamat során fellépő előnyök / hátrányok/nehézségek /tapasztalatok; projektszintű tanulságok és tanácsok
  • Szállító fejlesztés: A folyamatos visszacsatolás kockázatcsökkentő szerepe
  • Ki hol tart a beszállító fejlesztésben és milyen további feladatokat, irányokat lát ezen a területen?

Résztvevők:

Gellén Gábor, SCM Manager, Vodafone Magyarország Zrt.

Józsa-Kindler Gábor , Beszerzési és Logisztikai Vezető, Budapest Airport Zrt.

Pekár János, Beszerzési Vezető, Waberer’s International Zrt.  

16.00 Az első konferencia nap zárása

 

2. nap

A nap szakmai levezető elnöke: dr. Jandó Tamás, Beszerzési igazgató, Graboplast Padlógyártó Zrt.

09.00 – 09.50 Esettanulmány: Speciális szolgáltatás beszerzés – túlméretes szállítmányozás, projectszállítmányozás

  • Elméleti megközelítések, s a gyakorlatban jelentkező kockázatcsoportok
  • Kritikus pontokra, kockázati tényezőkre rávilágítás már az ajánlatkérés fázisában
  • Hogyan védhetőek ki a pénzügyi kockázatok a projectszállítmányozás során – a szolgáltatást igénybevevő és a szolgáltató részéről?
  • Ide nekem az oroszlánt! - Elegendő az alapos előkészítés, tájékozódás, vagy szükséges még valami más is?
  • Szolgáltatás, mely ki van téve a természet és az épített környezet, illetve a társadalom körülményeinek, hatásának
  • Országkockázatok – Európán belül és azon túl

Előadó: Nyírfásné Kiss Réka, Project Manager, CG Electric Systems Hungary Zrt. (korábbi Ganz Transelektro Villamossági Zrt.)

09.50 - 10.40 Az alapanyagbeszerzés kihívásai a Graboplast Padlógyártó Zrt. gyakorlatában

  • Gyorsan változó gazdasági környezet, design oriented market;
  • Tervezés, előrejelzés, újratervezés;
  • Gyártás, maximális kiszolgálási rugalmasság;
  • Készletmenedzsment, lead-time;
  • Szállítói piac, kereslet-kínálat viszonya;
  • Szállítói portfólió, globális beszerzés - globális értékesítés;
  • Működőtőkeigény optimalizálás, spend-menedzsment, hedging;

Előadó: dr. Jandó Tamás, Beszerzési igazgató, Graboplast Padlógyártó Zrt.

10.40 – 11.10 Networking egy kávé mellett

11.10 – 12.00 Speciális műszaki beszerzési területek kezelése az Egis Gyógyszergyár Nyrt. gyakorlatában

  • EGIS rövid bemutatása
  • Műszaki beszerzés bemutatása -  scope, főbb adatok
  • Igények sajátosságai – hatása a beszerzésre
  • Egyes kategóriák beszerzési sajátosságai
  • Mihez kell értenie a beszerzőnek?

Előadó: Fazekasné Pócs Zsuzsanna, Műszaki beszerzési főosztályvezető, EGIS Gyógyszergyár Nyrt. Műszaki beszerzési főosztály

12.00 – 12.50 Jogi kockázatok – risk point-ok a beszállítói szerződésekben

  • A keretszerződéstől a hosszú távú együttműködésig - Beszállítói szerződések menedzsmentje
  • Kockázatok a szerződés formai és tartalmi követelményeiben
    • A szerződés létrejöttének folyamatában melyek a leggyakoribb hiányosságok, tipikus hibák?
  • Hogyan biztosíthatjuk a szállítási és a fizetési határidő tartását?
  • Milyen lehetőségeink vannak a jogérvényesítésre hibás teljesítéskor? (mennyiségi hiány, minőségi hiba)
  • Szállítói reklamációk kezelése

Előadó: dr. Tarjányi Rita, Jogtanácsos, Samsung Electronics Magyar Zrt

12.50 – 13.50 Ebédszünet

13.50 – 14.40 Kerekasztal-beszélgetés: Break-even point-ok keresése a szolgáltatás-beszerzésben

  • Miért jelent nagy kihívást a szolgáltatások beszerzése? Milyen megoldások léteznek, amelyek segítenek a beszerzés vezetőjének?
  • Érdemes-e, és ha igen, hogyan érdemes a szolgáltatás-beszerzés kiszervezését megvalósítani?
  • Szolgáltatás-beszerzési „örökzöldek”:
    • Facility menedzsment és beszerzés összefonódása, facility: a beszerzés része vagy különálló szervezet?
    • Milyen speciális szempontok merülnek fel a képzés-oktatás beszerzésekor?
    • Őrzés-védelem, takarítás, munkaerő-kölcsönzés
  • Hol van a break-even point ezeken a területeken? Mi az a legalacsonyabb ár, ahol még érdemes megfizetni erre külön beszállítót?
  • Hogyan lehet „beépült partnerekkel” lemenedzselni a szerződésbontást és alacsonyabb árat kínáló új partnerre lecserélni?
  • Az elektronikus beszerzés alkalmazhatósága szolgáltatások beszerzése esetén

Moderátor: Gábor Zsolt, Senior beszerzési szakértő

Beszélgetőpartnerek:

Besze Péter, Beszerzési vezető, SABMILLER  Europe Kft. - Dreher Sörgyárak Zrt.

Kardos Zsolt, Beszerzési és Ingatlangazdálkodási vezető,Budapest Bank Zrt.

14.40 – 15.30 BuySmart+:  hatékony és fenntartható beszerzések?

  • Projekt bemutatás, eredmények, jó gyakorlatok Európából és Magyarországról
  • Esettanulmány: BuySmart+ projekt keretében megvalósult zöld beszerzés elemzése, bemutatása, tapasztalatcsere

Előadó: Diófási Orsolya, ügyvezető, okleveles műszaki menedzser, környezetmenedzsment szaktanácsadó, SURVIVE ENVIRO Nonprofit Kft.

Kovács László , beszerzési igazgató, ELMÜ Nyrt.

15.30 – 16.00 Záró kávészünet

 

Médiaparnterünk:

Részletek

Rendezvény kezdete: 2014. március 26. 9:00
Rendezvény vége: 2014. március 27. 17:00
Részvételi díj 199.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2014. február 7 - ig
Helyszín Courtyard by Marriott Budapest City Center
We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 199,000.00
2 191,050.00
3 183,100.00

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.