Beszerzés 2014
Bevezető
Mint 2001 óta miden évben, idén tavasszal is megrendezésre kerül szakfórumunk, amely teret kíván biztosítani a beszerzés szereplőinek arra, hogy alegégetőbb témákat, trendeketmegvitathassák, új ötleteket, megoldásmódokat ismerjenek meg és új kapcsolatokat építsenek!
Programunk idén a sokszínűségre törekszik, mind az előadó szakemberek mögött álló vállalatok, mind a témák összetétele tekintetében, de egyvalami mindegyikben közös: leküzdöttek valamilyen kihívást a saját beszerzési szakterületükön - legyen az akár beszerzés-audit vagy belső együttműködés, beszállító-szám csökkentés, szállítói reklamáció, 100 millió liter üzemanyag beszerzése, túlméretes szállítmányozás, outsourcing project, alapanyag beszerzés, speciális műszaki terület, vagy akár egy MALÉV csőd.
Kulcstémáink közül:
- A beszerzési funkció kiterjesztésének folyamata a Budapest Airport Zrt. beszerzési gyakorlatában - Józsa-Kindler Gábor, Beszerzési és Logisztikai Vezető, Budapest Airport Zrt.
- A beszerzés belső ellenőrzésének kihívásairól - Györffyné Elek Erika, audit szakértő, Csoport ellenőrzési igazgatóság, Magyar Telekom Nyrt.
- A keretszerződéstől a hosszú távú együttműködésig - Beszállítói szerződések menedzsmentje - dr. Tarjányi Rita, Jogtanácsos, Samsung Electronics Magyar Zrt.
- A beszállítói konszolidáció szempontjai, megoldások a szállítószám-csökkentés elfogadtatására - Gellén Gábor,SCM Manager, Vodafone Magyarország Zrt.
- Hogyan védhetőek ki a kockázatok a túlméretes szállítmányozás, projectszállítmányozás során? - Nyírfásné Kiss Réka, Szállítás és Logisztikai Vezető, CG Electric Systems Hungary Zrt.
- Az alapanyagbeszerzés gyakorlati kihívásai - dr. Jandó Tamás,Központi anyagbeszerzési igazgató, Graboplast Padlógyártó Zrt.
- Speciális műszaki beszerzési területek kezelése - Fazekasné Pócs Zsuzsanna, Műszaki beszerzési főosztályvezető, EGIS Gyógyszergyár Nyrt.
Szakembereink
Szakembereink:
- Ágoston Gergely, Global Account Manager, Bisnode D&B Magyarország Kft.
- Besze Péter, Beszerzési vezető, SABMILLER Europe Kft. - Dreher Sörgyárak Zrt.
- Diófási Orsolya, ügyvezető, okleveles műszaki menedzser, környezetmenedzsment szaktanácsadó, SURVIVE ENVIRO Nonprofit Kft.
- Fazekasné Pócs Zsuzsanna, Műszaki beszerzési főosztályvezető, EGIS Gyógyszergyár Nyrt. Műszaki beszerzési főosztály
- Gábor Zsolt, Senior beszerzési szakértő
- Gellén Gábor, SCM Manager, Vodafone Magyarország Zrt.
- Györffyné Elek Erika, audit szakértő , Csoport ellenőrzési igazgatóság, Magyar Telekom Nyrt.
- dr. Jandó Tamás, Beszerzési igazgató, Graboplast Padlógyártó Zrt.
- Józsa-Kindler Gábor, Beszerzési és Logisztikai Vezető, Budapest Airport Zrt.
- Kardos Zsolt, Beszerzési és Ingatlangazdálkodási vezető,Budapest Bank Zrt.
- Kovács László, beszerzési igazgató, ELMŰ Nyrt.
- Nyírfásné Kiss Réka, Project Manager, CG Electric Systems Hungary Zrt. (korábbi Ganz Transelektro Villamossági Zrt.)
- Pekár János, Beszerzési Vezető, Waberer’s International Zrt.
- dr. Tarjányi Rita, Jogtanácsos, Samsung Electronics Magyar Zrt.
Szólni kíván
Konferenciánk szólni kíván:
- Lokális és regionális beszerzési vezetőkhöz, szakértőkhöz, főmunkatársakhoz, specialistákhoz
- Purchasing, procurement, illetve sourcing managerekhez, osztályvezetőkhöz, szakemberekhez
- Supply chain és logisztikai vezetőkhöz, igazgatókhoz
- Beszerzési projektekben érintett szakemberekhez, bármilyen funkcionális területről
- Cégvezetőkhöz, pénzügyi, stratégiai és üzletfejlesztési vezetőkhöz
Továbbá szívesen látjuk a beszerzési tanácsadókat, valamint a beszerzést támogató informatikai, vállalatirányítási rendszereket szállító tanácsadó és szolgáltató vállalatok képviselőit is.
1. nap
A nap szakmai levezető elnöke: Gellén Gábor, SCM Manager, Vodafone Magyarország Zrt.
09.00 – 09.50 Együttműködés a beszerzés és a belső ellenőrzés között
- A beszerzés belső ellenőrzésének kihívásai, vállalati és ágazati sajátosságok
- A kialakított belső ellenőrzési folyamat, működésének hatékonysága
- Nehézségek az együttműködésben, vélt és valós konfliktusok, ezek kezelése
- Tanulságok és tanácsok
Előadó: Györffyné Elek Erika, audit szakértő , Csoport ellenőrzési igazgatóság, Magyar Telekom Nyrt.
09.50 – 10.40 Esettanulmány: A beszerzési funkció kiterjesztésének folyamata a Budapest Airport Zrt. beszerzési gyakorlatában
- Identitási kérdés – a beszerzés mint passzív végrehajtó, szolgáltató, stratégiai partner?
- A rendszer kialakításának projekt-lépései, a fejlesztés állomásai
- A beszerzési funkció kiterjesztése a teljes P2P tranzakciós folyamatra és azon túlra: vállalati háttér, szervezet és humán kérdések, gyorsan változó belső ügyfelek, „early involvement”, erőteljes „belső ellenőrzési” szerepkörben a beszerzés
- A beszerzés belső elfogadottsága, együttműködés a társosztályokkal és a vállalatcsoport tagjaival a transzformáció fényében
- A 2012-es Malév csőd hatása a projektre
- Távlati tervek és további feladatok – elektronikus beszerzési rendszer kialakítása, a szerepkörök megkérdőjelezése – ki végzi el a „kulimunkát”
- A transzformációs projekt nehézségei, tapasztalatok, tanulságok és tanácsok
Előadó: Józsa-Kindler Gábor , Beszerzési és Logisztikai Vezető, Budapest Airport Zrt.
10.40 – 11.10 Networking egy kávé mellett
11.10 – 12.00 Optimális beszerzési megoldások Európa ötödik legnagyobb fuvarozócégénél
Hatékonyság és versenyképesség megőrzése a nemzetközi porondon, avagy a józan paraszti ész logikája a nemzetközi beszerzésben
- Ágazati sajátosságok, vállalati háttér, a beszerzési szervezet felépítése
- Hogyan lett egy veszteséges szocialista vállalatból Európa ötödik legnagyobb fuvarozócége?
- A tevékenységből eredő nehézségek, tapasztalatok, sikerek, a működtetés eddigi tanulságai a beszerzési szervezetet tekintve
- A legnagyobb kihívás: Üzemanyag-beszerzés a Waberer’s gyakorlatában
Előadó: Pekár János, Beszerzési Vezető, Waberer’s International Zrt.
12.00 – 13.00 Ebédszünet
13.00 – 13.50 Beszállítói portfolió menedzsment
Ágoston Gergely, Global Account Manager, Bisnode D&B Magyarország Kft.
13.50 – 14.30 Beszállítói konszolidáció
- Hogyan minősítsük beszállítóinkat, milyen lépések nyomán válhatnak teljes értékű beszállítóvá?
- Hogyan menedzseljük az egyes beszállítókat az életciklusuk során?
- Beszállítói konszolidáció szempontjai
- Milyen érdekek vezérlik a beszállítókkal kapcsolatban álló érintetteket (igénylők, operatív beszerzők/ folyamatfelelősök, stratégiai beszerzők, menedzsment)
- A konszolidáció ellen általában felhozott ható érvek
- Megoldások a szállítószám-csökkentés elfogadtatására
Előadó: Gellén Gábor, SCM Manager, Vodafone Magyarország Zrt.
14.30 – 15.00 Networking egy kávé mellett
15.00 – 16.00 Kerekasztal-beszélgetés: Supplier Relationship menedzsment: beszállítói értékelés és teljesítménymérés
- Milyen tényezők befolyásolják a beszállítói kapcsolatok irányítását?
- Hogyan mérhető a beszállítói teljesítmény? Melyek a leggyakrabban alkalmazott módszerek?
- Hogyan alakítsunk ki hatékony mutatószámrendszert és hogyan határozzuk meg a beszállítói értékelés alapjait új beszállítók kiválasztására, előminősítés során és meglévő beszállítói partnerek értékelésére?
- A folyamat során fellépő előnyök / hátrányok/nehézségek /tapasztalatok; projektszintű tanulságok és tanácsok
- Szállító fejlesztés: A folyamatos visszacsatolás kockázatcsökkentő szerepe
- Ki hol tart a beszállító fejlesztésben és milyen további feladatokat, irányokat lát ezen a területen?
Résztvevők:
Gellén Gábor, SCM Manager, Vodafone Magyarország Zrt.
Józsa-Kindler Gábor , Beszerzési és Logisztikai Vezető, Budapest Airport Zrt.
Pekár János, Beszerzési Vezető, Waberer’s International Zrt.
16.00 Az első konferencia nap zárása
2. nap
A nap szakmai levezető elnöke: dr. Jandó Tamás, Beszerzési igazgató, Graboplast Padlógyártó Zrt.
09.00 – 09.50 Esettanulmány: Speciális szolgáltatás beszerzés – túlméretes szállítmányozás, projectszállítmányozás
- Elméleti megközelítések, s a gyakorlatban jelentkező kockázatcsoportok
- Kritikus pontokra, kockázati tényezőkre rávilágítás már az ajánlatkérés fázisában
- Hogyan védhetőek ki a pénzügyi kockázatok a projectszállítmányozás során – a szolgáltatást igénybevevő és a szolgáltató részéről?
- Ide nekem az oroszlánt! - Elegendő az alapos előkészítés, tájékozódás, vagy szükséges még valami más is?
- Szolgáltatás, mely ki van téve a természet és az épített környezet, illetve a társadalom körülményeinek, hatásának
- Országkockázatok – Európán belül és azon túl
Előadó: Nyírfásné Kiss Réka, Project Manager, CG Electric Systems Hungary Zrt. (korábbi Ganz Transelektro Villamossági Zrt.)
09.50 - 10.40 Az alapanyagbeszerzés kihívásai a Graboplast Padlógyártó Zrt. gyakorlatában
- Gyorsan változó gazdasági környezet, design oriented market;
- Tervezés, előrejelzés, újratervezés;
- Gyártás, maximális kiszolgálási rugalmasság;
- Készletmenedzsment, lead-time;
- Szállítói piac, kereslet-kínálat viszonya;
- Szállítói portfólió, globális beszerzés - globális értékesítés;
- Működőtőkeigény optimalizálás, spend-menedzsment, hedging;
Előadó: dr. Jandó Tamás, Beszerzési igazgató, Graboplast Padlógyártó Zrt.
10.40 – 11.10 Networking egy kávé mellett
11.10 – 12.00 Speciális műszaki beszerzési területek kezelése az Egis Gyógyszergyár Nyrt. gyakorlatában
- EGIS rövid bemutatása
- Műszaki beszerzés bemutatása - scope, főbb adatok
- Igények sajátosságai – hatása a beszerzésre
- Egyes kategóriák beszerzési sajátosságai
- Mihez kell értenie a beszerzőnek?
Előadó: Fazekasné Pócs Zsuzsanna, Műszaki beszerzési főosztályvezető, EGIS Gyógyszergyár Nyrt. Műszaki beszerzési főosztály
12.00 – 12.50 Jogi kockázatok – risk point-ok a beszállítói szerződésekben
- A keretszerződéstől a hosszú távú együttműködésig - Beszállítói szerződések menedzsmentje
-
Kockázatok a szerződés formai és tartalmi követelményeiben
- A szerződés létrejöttének folyamatában melyek a leggyakoribb hiányosságok, tipikus hibák?
- Hogyan biztosíthatjuk a szállítási és a fizetési határidő tartását?
- Milyen lehetőségeink vannak a jogérvényesítésre hibás teljesítéskor? (mennyiségi hiány, minőségi hiba)
- Szállítói reklamációk kezelése
Előadó: dr. Tarjányi Rita, Jogtanácsos, Samsung Electronics Magyar Zrt
12.50 – 13.50 Ebédszünet
13.50 – 14.40 Kerekasztal-beszélgetés: Break-even point-ok keresése a szolgáltatás-beszerzésben
- Miért jelent nagy kihívást a szolgáltatások beszerzése? Milyen megoldások léteznek, amelyek segítenek a beszerzés vezetőjének?
- Érdemes-e, és ha igen, hogyan érdemes a szolgáltatás-beszerzés kiszervezését megvalósítani?
-
Szolgáltatás-beszerzési „örökzöldek”:
- Facility menedzsment és beszerzés összefonódása, facility: a beszerzés része vagy különálló szervezet?
- Milyen speciális szempontok merülnek fel a képzés-oktatás beszerzésekor?
- Őrzés-védelem, takarítás, munkaerő-kölcsönzés
- Hol van a break-even point ezeken a területeken? Mi az a legalacsonyabb ár, ahol még érdemes megfizetni erre külön beszállítót?
- Hogyan lehet „beépült partnerekkel” lemenedzselni a szerződésbontást és alacsonyabb árat kínáló új partnerre lecserélni?
- Az elektronikus beszerzés alkalmazhatósága szolgáltatások beszerzése esetén
Moderátor: Gábor Zsolt, Senior beszerzési szakértő
Beszélgetőpartnerek:
Besze Péter, Beszerzési vezető, SABMILLER Europe Kft. - Dreher Sörgyárak Zrt.
Kardos Zsolt, Beszerzési és Ingatlangazdálkodási vezető,Budapest Bank Zrt.
14.40 – 15.30 BuySmart+: hatékony és fenntartható beszerzések?
- Projekt bemutatás, eredmények, jó gyakorlatok Európából és Magyarországról
- Esettanulmány: BuySmart+ projekt keretében megvalósult zöld beszerzés elemzése, bemutatása, tapasztalatcsere
Előadó: Diófási Orsolya, ügyvezető, okleveles műszaki menedzser, környezetmenedzsment szaktanácsadó, SURVIVE ENVIRO Nonprofit Kft.
Kovács László , beszerzési igazgató, ELMÜ Nyrt.
15.30 – 16.00 Záró kávészünet
Médiaparnterünk:
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2014. március 26. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2014. március 27. 17:00 |
Részvételi díj | 199.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2014. február 7 - ig |
Helyszín | Courtyard by Marriott Budapest City Center |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 199,000.00 |
2 | 191,050.00 |
3 | 183,100.00 |