Beszerzés Kompakt Kurzus
Bevezető
A beszerzési tevékenység a vállalat számos részterületére kiterjed, nemcsak a szorosan vett beszerzési területekre. A beszerzésért felelős szakembereket már régóta foglalkoztatja a kérdés, hogy vajon érdemes-e központosított beszerzést alkalmazni, mit érdemes központosítani a költséghatékonyság érdekében és mi az, amit meg kell hagyni a leánynak, a demand shaping alkalmazása mit eredményezhet a megtakarítások terén és hogyan valósítható meg a spend management?
Mindemellett szintén releváns kérdés, hogy mi a beszerzés feladata azokban az esetekben, amikor adott tevékenység szorosan nem kapcsolódik a beszerzéshez, mégis befolyással és hatással lehet a vállalat egészére és akár a beszerzők feladataira is: HR, Marketing és IT szolgáltatásbeszerzés kérdései.
Rendezvényünk mindezeket az aktuális és fontos kérdéseket hívatott bemutatni, választ ad többek között a small buy – kis értékű termékek és szolgáltatások beszerzésének kérdéseire, a beszerzés – Compliance és a korrupciómegelőzés összefüggéseire és arra, hogy hogyan lehet a beszerzés hatékonyságát, a beszerzői eredményességet, valamint a szállítói teljesítményértékelést mérni?
Szólni kíván
Rendezvényünk szólni kíván:
- Lokális és regionális beszerzési vezetőkhöz, szakértőkhöz, főmunkatársakhoz, specialistákhoz
- Purchasing, procurement, illetve sourcing managerekhez, osztályvezetőkhöz, szakemberekhez
- A szolgáltatás beszerzések területén tevékenykedő munkatársakhoz: HR, Marketing, IT beszerzőkhöz
- Supply chain és logisztikai vezetőkhöz, igazgatókhoz
- Beszerzési projektekben érintett szakemberekhez, bármilyen funkcionális területről
- Cégvezetőkhöz, pénzügyi, stratégiai és üzletfejlesztési vezetőkhöz
Továbbá szívesen látjuk a beszerzési tanácsadókat, valamint a beszerzést támogató informatikai, vállalatirányítási rendszereket szállító tanácsadó és szolgáltató vállalatok képviselőit is.
Főbb témák
A rendezvény főbb témái:
1.nap: Beszerzési kontrolling: a beszerzés eredményessége, beszerzői és szállítói teljesítményértékelés
- Központosított beszerzés: igen, vagy nem?
- A beszerzés mérése és hatékonysága
- Demand Shaping és Sped management - ESETTANULMÁNY!
- Beszerzői, szállítói teljesítményértékelés – kapcsolódás a sourcing-hoz
- Beszerzés – Compliance és korrupciómegelőzés kapcsolata
2. nap: Szolgáltatásbeszerzés a vállalati struktúrában
- HR szolgáltatásbeszerzés a beszerzésben
- Marekting szolgáltatásbeszerzés fontosabb sarokpontjai
- IT szolgáltatásbeszerzés a vállalati működésben
- Small Buy - kis értékű termékek, szolgáltatások beszerzése
- Tárgyalástechnia beszerzésspecifikusan
Szakemberek
Szakembereink:
- Bene Tibor, IT manager, CWT Utazási Iroda
- Farkas Attila, Stratégiai beszerző vezető, UniCredit Bank Hungary Zrt.
- Kepenyes Csilla, Stratégai beszerzési osztályvezető, Magyar Telekom Nyrt.
- Kovács Gábor, Független Compliance szakértő
- Gellén Gábor, SCM Manager, Vodafone Magyarország Zrt.
- Lantos Gábor, Corporate beszállító fejlesztő mérnök, Elasztomer termék kategória, Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.
- Nagy Péter, Category Buyer/Indirect Procurement, LEGO Manufacturing Kft.
- Tóth Balázs Endre, Global Category Manager Marketing, Deutsche Telekom
- Török Mihály, Beszerző, AUDI Hungária Motor Kft.
1.nap
8:30 Regisztráció
8:50 Az IIR Megnyitója
9:00-10:30 A beszerzés szerepe és helye a szervezetben
- Mennyire vonják be egyes területek folyamataikba a beszerzést?
- Be fog-e integrálódni a Supply Chain-be, vagy a pénzügybe?
- Hol van igazán a beszerzésnek a helye? Milyen előnyei, hátrányai vannak, ha:
- pénzügy
- Supply Chain része
- máshol található, egyéb más terület részét képezi a beszerzés?
- Merre tart a beszerzés? Milyen innovációk, trendek, újdonságok aktuálisak jelenleg a beszerzési tevékenységben?
- Melyek azok az elektronikus eszközök, amelyek segítik, egyszerűsítik a beszerzést? – Vállalatirányítási rendszer, dokumentumkezelés, archiválás, elektronizálás
Központosított beszerzés létrehozása, gyakorlati megvalósítása
- Mi az, amit érdemes központosítani a költséghatékonyság érdekében?
- Mennyire szektorfüggő, vagy projektfüggő a központosítás kérdése?
- Milyen kategóriamanagement mellett érdemes központosítani és mi az, amit meg kell hagyni a leánynak? – Pl.: Több cégből álló cégcsoportnál, amit különálló managementű cégek alkotnak
- Milyen gyakorlati megvalósítások vannak? – multi környezet
- Melyek a központosítás előnyei, hátrányai?
Előadó: Gellén Gábor, SCM Manager, Vodafone Magyarország Zrt.
10:30-10:45 Kávészünet
10:45-11:45 A beszerzés mérése, eredményessége, hatékonysága, költséghatékonyság – demand shaping – spend management
- Hogyan mérjük a beszerzést?
- Milyen mód lehet jól mérni a beszerzés munkáját, eredményét, hogy hozza-e az elvárt megtakarításokat?
- Milyen megtakarításokat lehet elérni, ha hatékonyan alkalmazzák a demand shaping-et, ha folyamatosan felülvizsgálják és összefésülik cégen belül az igényeket? – Deutsche Telekom-os példa
- Hol van a beszerzés szerepe a folyamatban? – köztes kontrolláló és felülvizsgáló szerep: rugalmasság vs kontroll
- Mennyiben támogatja a kontroll és a szigorúbb szerződéses feltételek rendszere (szabályozási háttér) a költséghatékonyságot?
- Hogyan valósítható meg a spend management?
Előadó: Kepenyes Csilla, Stratégai beszerzési osztályvezető, Magyar Telekom Nyrt.
11:45-12:45 A szállítói értékelés alkalmazása a beszállítói lánc biztonságának és a beszerzési tevékenység eredményességének növelésére
- Hogyan szolgálja a beszállító értékelési rendszer a beszerzési szervezet céljainak elérését?
- Hogyan lehet mérhetővé tenni a beszállítók hatékonyságát?
- Milyen mérőszámokat érdemes alkalmazni a beszállítók mérésére?
- Hogyan használjuk fel a beszállító értékelések eredményeit a beszállítói bázis összeállításakor illetve az egyes ajánlatok összehasonlításakor?
- Hogyan lehet összehasonlítani egy új beszállító várható teljesítményét a már meglévő beszállító bázis teljesítményével? Hogyan lehet megbecsülni az új beszállító várható teljesítményét már az első tapasztalatok megszerzése előtt?
Előadó: Lantos Gábor, Corporate beszállító fejlesztő mérnök, Elasztomer termék kategória, Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.
12:45-13:45 Ebédszünet
13:45-14:45 Beszerzői teljesítményértékelés, KPI-k, fejlődési potenciál, megtartás, minőségi csere?
- Milyen időtálló módszerek vannak a beszerzői teljesítményértékelésnél?
- Melyek a trendszerű, de aktuális teljesítményértékelések?
- Milyen gyakorisággal kell ezt mérni?
- Mikor mondjuk azt, hogy egy beszerző jól teljesít?
- Hogyan tudjuk mérni az egyes beszerzők teljesítményét?
- Miként lehet ösztönözni, teljesítmény fokozókkal, bónuszokkal is árnyalni a beszerző és beszerző közötti teljesítménybeli különbségeket? – megtartás kérdése
- Mennyire specializált az adott terület? Kell-e vagy lehet-e specializálódni az operatív és a stratégiai feladatok területére?
Előadó: Farkas Attila, Stratégiai beszerző vezető, UniCredit Bank Hungary Zrt.
Az előadás az előadó által módosításra kerül.
14:45-15:45 Beszerzési belső ügyféltükör, belső vevői elégedettségnövelés eszközei, helyzetfelmérés módja, akciók meghatározása, közös ügy – Kerekasztal-beszélgetés
- Mit tudnak a beszerzésről, a beszerzés folyamatairól a „belső ügyfelek”, a vállalat egyes részlegei? Milyen feladat mennyi ideig tart?
- Mérik-e a belső igénylők elégedettségét a beszerzéssel kapcsolatban?
- Mik azok az eszközök, amik alkalmazhatóak ennek növelésére?
- Milyen fejlettségi stádiumban érdemes ezt a felmérést lefolytatni?
- Milyen mértékben szükséges a kapott eredményeket „akciótervvé” alakítani?
Kerekasztal beszélgetés moderátora:
Farkas Attila, Stratégiai beszerző vezető, UniCredit Bank Hungary Zrt.
A kerekasztal beszélgetés résztvevői: a nap előadói
15:45-16:00 Kávészünet
16:00-17:00 Beszerzés – Compliance- Korrupciómegelőzés
- Hogyan épüljön fel? Milyen feladatokat vonjon magához?
- Miként valósítható meg a beszállítók átvizsgálása?
- Ki mit tesz beszerzőként azért, hogy fel se merüljenek korrupciós esetek?
- Ki mit tesz azért, hogy:
- a versenysemlegességet,
- a teljes átláthatóságot biztosítsa?
- a beszerzési policy megvalósítása megtörténjen?
- Milyen gyakorlati lépéseket tehet a beszerző az elvek, a policy megvalósításához?
Előadó: Kovács Gábor, Független Compliance szakértő
17:00 A szeminárium első napjának zárása
2.nap
8:30 Regisztráció
8:50 Az IIR Megnyitója
9:00-10:15 Szolgáltatásbeszerzés általános mérföldkövei
- Mennyiben átültethető a termelésbeszerzési logika a szolgáltatásokra? Országosan ugyanaz a cég tudja-e ellátni az adott szolgáltatást? - Takarító szolgáltatás, Őrzés védelem, Épület/létesítményüzemeltetési egyéb szolgáltatások ...
- Milyen megoldások lehetségesek a szolgáltatás beszerzésnél? Házon belül kell külön beszerzőcsapatot kialakítani, külső tanácsadót megbízni, vagy közösen együtt a cég a tanácsadóval együtt bonyolítsa a beszerzést?
- Mely szolgáltatást érdemes kiszervezni és mit nem?
- Milyen kockázatok vannak szolgáltatások kiszervezésénél?
- Alternatív ötletek saját csapat, munkaerő kölcsönzés + szakértői kontroll felállítása
- Szolgáltatási paraméterek, KPI-ok meghatározása és SLA-k kialakítása
Szállítói minősítés – szolgáltatások – elektronikus eszközök
- Milyen módon lehet egy szolgáltatásnál alkalmazni az elektronikus eszközöket? Pl.: aukció, lehet-e katalogizálni?
- kiválasztásnál: aukció
- működtetésnél: katalógus
- Tett-e erre már valaki kísérletet?
- Milyen gyakorlati megvalósítások történtek erre vonatkozóan?
- Erre mi volt a reakció a társosztályok részéről?
- Mennyire használható a standardizálás a szolgáltatásoknál és milyen esetekben elképzelhető?
Előadó: Nagy Péter, Category Buyer, LEGO Manufacturing Kft.
10:15-10:45 Kávészünet
Szolgáltatásbeszerzés lépésről lépésre
10:45-14:45 Szolgáltatásbeszerzések sajátosságai területspecifikusan
Közben ebédszünet 12:45-13:45 között
HR Szolgáltatás beszerzés
- Hogyan lehet az egyes HR tevékenységeket összehangolni?
- Mi az elvárás a beszerzés felé a HR szempontjából:
- Munkaerő-kölcsönzés: gyakornokok, fejvadász cégek kiválasztása esetében,
- Oktatás: szakképzés, tanfolyamok, nyelvoktatás megszervezésénél,
- Utazások megszervezésekor? – szálloda kiválasztása külföldön és itthon
- Jóléti szolgáltatások
- Munkavédelem
- Melyek a prioritások a HR szemszögéből?
- Mennyiben jelentős a személyes kapcsolatok megléte, rendszere a kiválasztási folyamatban és milyen hozzáadott értéket képvisel a „bejáratott utakhoz” való ragaszkodás?
- Mennyiben helyezhető ez a szempont az anyagi megfontolás elé?
- Lehet-e eredményes az on-line aukcióztatás?
Előadó: Tóth Balázs Endre, Global Category Manager Marketing, Deutsche Telekom
Marketing szolgáltatás beszerzés
- Hogyan néz ki a beszállítói piac? Milyen a felépítése? – Direkt, vagy ügynökségeken keresztül?
- Ügynökségi bevételek
- Melyek az ATL és BTL eszközök jellemzői?
- Hogyan és milyen hatékonysággal lehet mérni egy marketingköltés eredményét?
- Hányan vásárolnak adott hirdetés eredményeképpen?
- Hány személyhez jut el a hirdetés és közülük hányan vásárolnak?
- Melyik megoldás a leghatékonyabb online marketingköltésnél: inkább szakosodott, vagy általános portálokon hirdessenek?
- Miként lehet bevételi számokhoz kötött árazást kialakítani?
- Hogyan tudja elérni a beszerző (a beszállítóknál), hogy lejjebb vigye az árat változatlan minőség biztosítása mellett?
- Milyen adóvonzata van a cég számára a rendezvényeken, konferenciákon való résztvevői, kiállítói megjelenés?
Előadó: Tóth Balázs Endre, Global Category Manager Marketing, Deutsche Telekom
IT Szolgáltatásbeszerzés
- Hol különül el az IT és a beszerzés, hol válik szét a felelősség?
- Miben tér el az IT beszerzés a többi szolgáltatásbeszerzéstől?
- Melyek az IT-beszerzés feladatai a különböző szervezeti formák esetében?
Hogyan zajlik egy sikeres beszerzés?
-
Valóban szükségessé vált a beszerzés?
- Megfelelően ismerjük a rendelkezésre álló eszközeinket?
- Megoldható lenne a felmerülő probléma beszerzés nélkül is?
-
A beérkező ajánlatok kezelése és értékelése
- Az ajánlatok értékelésének szempontrendszere
- Mely kritériumok lesznek a nagyobb súlyúak a döntésben?
-
Hogyan valósul meg a beszerzés?
- Minden felmerülő igény megvalósult-e?
- Üzembe tudott-e állni a megvásárolt eszköz?
-
Hogyan mutatható ki, hogy sikeres volt a beszerzés?
- Milyen kontrolling eszközök ajánlatosak az IT beszerzés esetében
- Melyek a jó beszerzés mérőszámai?
-
Utánkövetés
- Elérte-e a beruházás a kívánt célt?
ROI – Tegye mérhetővé a megtérülést!
- Mennyi az elfogadható megtérülés?
- Mérés módszerei, technikái, illetve a mérés folyamata – Hogyan számolható ki a ROI?
- Mennyire lehet az eredményeket számszerűsíteni?
- Hogyan lehet a megtérülést mérni olyan beruházások, projektek esetén, ami kevésbé megfogható eredménnyel jár?
- Hogyan lehet a megtérülést mérni olyan beruházások, projektek esetén, ami nem csak IT oldalra terjed ki, illetve az eredmény nem IT oldalon jelentkezik?
Előadó: Bene Tibor, IT manager, CWT Utazási Iroda
14:45-15:45 Small Buy - kis értékű termékek, szolgáltatások beszerzése
- Hogyan lehetséges kezelni a kis értékű termékek, szolgáltatások beszerzését?
- Milyen megoldások vannak a gyakorlati kivitelezésre, ha nincs szerződött partner ezek beszerzésére?
- Mik az egyes megoldások előnyei, hátrányai?
- Hogyan, mi alapján definiálhatóak ezek a beszerzések?
- Értékhatár alapján, (kontrollálatlan beszerzés veszélye)
- Termékcsoport meghatározás szerint?
- Egyéb megoldások
- Milyen Compliance nehézségeket vet fel az ad hock jellegű termékek, szolgáltatások beszerzése?
- Honnan jött, ki engedélyezte, miért, hol? Compliance mutató
Előadó: Török Mihály, Vezető Általános Beszerzés Építészet/Gyártó Berendezések Jármű-/Motorgyár, AUDI HUNGARIA MOTOR Kft.
15:45-16:00 Kávészünet
16:00-17:00 Tárgyalástechnika: tanulható egyáltalán? Technikák, rutin vagy személyiség kérdése a siker? – Előadás és kerekasztal-beszélgetés
- Mennyire tanulható, tanítható a tárgyalástechnika?
- Mennyiben a személyiségbeli tulajdonságok meglétének, nem meglétének kérdése a jó beszerzői érdekérvényesítés?
- Milyen széleskörű kompetencia szükséges, hogy jól tudjon a beszerző tárgyalni? Tanult tudás: egyetem + aktuális tudás frissítése
- Meddig érdemes próbálkozni a tárgyalástechnika tanításával?
- Milyen későbbi problémákat eredményezhet beszerzési területen a nem megfelelő kompetenciájú személy kiválasztása? – panaszkezelésnél, érvelésnél ok-okozati összefüggés
Előadói felkérés folyamatban
A kerekasztal-beszélgetés résztvevői a nap előadói
17:00 A szeminárium zárása
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2014. július 02. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2014. július 03. 17:00 |
Részvételi díj | 169.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2014. május 16. |
Helyszín | Mercure Budapest City Center |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 169,000.00 |
2 | 161,550.00 |
3 | 154,100.00 |