E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

Stratégiai szoftvereszköz- és licencmenedzsment

Bevezető

Komplex és izgalmas erők alakítják szoftvereszköz gazdálkodást, gyorsabban, mint eddig bármikor. A november 18-i Szoftvereszköz és licencmenedzsment konferenciánkon megtudhatja, miként hozhatja ki a legjobb profitot a megfelelő SAM stratégia kialakításával? Milyen lépéseket tegyen meg a szoftvereszköz gazdálkodás részeként, melyekkel csökkentheti az üzemeltetés kockázatait, valamint ennek költségeit? Rendezvényünkön megismerheti a legújabb eszközöket, technikákat és best practice-eket.

Melyek a rendezvény fő témái?

  • Hogyan harmonizálható a gazdaságosság és hatékonyság a szoftver vásárlás során?
  • Hatékony szoftvernyilvántartás kezelése
  • Hogyan kaphatok reális képet a szoftverek kihasználtságáról?
  • Szoftverek auditálása
  • Fókuszban a terméktámogatás

Szólni kíván

Rendezvényünk szólni kíván:

Közép- és nagyvállalatok:

  • szoftvergazdálkodási vezetőihez
  • IT vezetőihez
  • IT eszköz és szolgáltatás menedzsment vezetőihez
  • licenc menedzserekhez
  • szerződés menedzserekhez
  • IT compliance vezetőkhöz
  • IT beszerzőkhöz

Rendezvényünkön szívesen látjuk szoftvergazdálkodással foglalkozó tanácsadó és szolgáltató cégek képviselőit is.

Program

08.30 – 08:50 Érkezés, regisztráció, welcome kávészünet

08:50 – 09.00 Köszöntő az IIR és az elnök részéről

A nap levezető elnöke: Gál István, vezető tanácsadó, Data Mind Expert Consulting

09.00 – 10:00 Licenc beszerzés menedzsment tervezése

  • Milyen beszerzési terv optimális a cég számára?
  • Mely szempontok alapján történjen a kiválasztás, tervezés?
  • Hogyan becsülhető meg a következő időszak szoftver szükséglete?
  • Melyik a leggazdaságosabb licencelési mód?
  • Mit tartalmazzon a szoftvercsomag, milyen konstrukciók érik meg a cégnek?
  • Hogyan működik a mennyiségi licencelés?
  • Milyen licenc- és kereskedelmi feltételei vannak a dobozos szoftvereknek, miben térnek el egy egyedi fejlesztésű szoftvertől?
  • Miként lehet a legjobb árengedményt elérni?
  • Mi teheti gazdaságosabbá a már meglévő licenceket?
  • Kapacitás alapú licencek: mi ennek a módja, milyen eszközök szükségesek hozzá?
  • Megtérülhet-e a szoftverhasználat?
  • Hogyan lehet a szabad felhasználású szoftverek biztonsági szempontjait bevizsgálni?

Előadó: Berecz Zoltán, kereskedelmi igazgató, IPR-Insights License Consulting

10:00 – 10:30 Kávészünet

10.30 – 11:30 Hogyan harmonizálható a gazdaságosság és hatékonyság a szoftver vásárlás során?

  • Milyen szoftvergazdálkodási lehetőségek vannak?
  • Mely fizetési forma éri meg leginkább?
  • Hogyan harmonizálható költség/gazdaságosság és a hatékonyság?
  • Milyen ráfordítással jár a szoftverek megújítása?
  • Hogyan befolyásolja a munkát a korábbi verzió használata?
  • Mi alapján válasszon a free és non-free szoftver között? Pénzügyi szempontból melyikkel jár jobban hosszú távon?
  • Hogyan íródnak le a licenc költségei? Pénzügyileg, törvényileg hogyan szabályozzák ezeket?

Előadó: Fertőiné Mészáros Mária, ITSM vezető, Raiffeisen Bank Zrt.

11:30 – 12:30 Hatékony szoftvernyilvántartás kezelése

  • Mit és miért kell nyilvántartani a szoftverek esetében?
  • Hogy kezelhetők együtt az eltérő licencek/szerződések?
  • Mik a hatékony szoftvernyilvántartás kritikus kérdései (felmérés,  azonosítás, licenckiosztás)?
  • Milyen eszközökkel támogatható a szoftvernyilvántartás?
  • Mik a jól működő szoftvergazdálkodás sikerkritériumai?
  • Hogy néz ki a szoftvergazdálkodás érettségi modellje?

Előadó: Nagy Sándor, vezető tanácsadó, IPR-Insights License Consulting

12:30 – 13:30 Ebédszünet

13:30 – 14:10 Hogyan kaphatok reális képet a szoftverek kihasználtságáról?

  • Működést meghatározó tényezők - mik azok a tipikus dolgok, amik el tudnak csúszni?
  • Licence gazdálkodási célkitűzések
  • Stratégiai licence menedzsment áttekintés
    • Licencelési stratégia és irányítás
    • Szoftver Eszköz Gazdálkodás - hogyan monitorozható a szoftverek használata?
    • IT Architektúra Menedzsment
  • Dinamikus Licence Menedzsment - hogyan optimalizálható ez a folyamat?

Előadó: Czene Tamás, kereskedelmi igazgató, HyperTeam Üzleti és Informatikai Tanácsadó Kft.

14:10 – 14:40 Szoftverek auditálása

  • Hogyan lehet az ellenőrzéseket, auditokat végigvinni?
  • Miként automatizálható ez a folyamat?
  • Melyek az audit biztonsági aspektusai?

Előadó: Gálik János, IT Stratégia és Tervezés osztályvezető, Erste Bank Hungary Zrt.

14:40 – 15:20 Fókuszban a terméktámogatás

  • Mit tartalmazzon a szolgáltatáscsomag?
  • Mi a teendő, ha a support a gyártó részéről már nem biztosítható?
  • Van-e verzió frissítési joga és milyen termékeket kaphat?
  • Minek kell a szerződéshosszabbításnál megfelelni?
  • Mi a folyamata a cégegyesüléseknek, átszervezésnek és szétválásnak, hogyan zajlik a nyomon követés ilyen esetekben?
  • Miként lehet az alkalmazások licenctípusait egymásnak megfeleltetni?
  • Hibaelhárítás és támogatás: mi a teendő, ha nincs legális háttere a szoftvernek?

Előadó: Gáll Tamás, Divízióvezető, TTA architektúra menedzsment, HyperTeam Üzleti és Informatikai Tanácsadó Kft.

15:20 – 15:50 Kávészünet

15:50 – 16:20 Software Broker – használt software kereskedelem

  • „Misztikum” Microsoft Software Licence – városi legendák.
  • „Új játékos a pályán” – hogyan változtatja meg a használt software piac az eddigi Játékszabályokat?
  • „Új lehetőségek” – milyen új lehetőségeket nyújt az a piac a vállalati Licence vásárlóknak?
  • „Adás/vétel” - A nemzetközi Software Tőzsde működése. Hogyan tud (sokkal) többet kihozni a jelenlegi IT büdzséből?
  • „Ütős érvek” – Miért nem szabad ezt kihagyni?

Előadó: Arató Árpád, tulajdonos, Licence Professional Kft.

16:20–17:00 Napirenden a mobil eszközök menedzsmentjeVállalati eszközök licencelése

  • Milyenek a licencelési konstrukciók?
  • Miként használhatóak a programok a különböző platformokról?
  • Hogyan biztosítható, hogy a licencelés jogilag rendezetten menjen?
  • Használhatóak-e egy Apple terméken más operációs rendszerek szoftverei?
  • Melyek a céges mobil telefonokon alkalmazott szoftverek licencelési konstrukciói?

Bring Your Own Device – milyen kockázatokkal jár, ha az alkalmazott a saját eszközeit használja?

  • Vannak-e veszélyei a saját eszköz használatnak?
  • Melyek a BYOD biztonsági aspektusai?
  • Milyen szoftverek vannak ehhez?
  • Hogyan lehet nyilvántartani ezeket az eszközöket?
  • Telepíthetek-e biztonsági szoftvereket?· Korlátozhatóak-e bizonyos funkciók?

Előadó: Kiss Attila, Sophos Advanced Sales & Mobile Control rendszermérnök, FireEye rendszermérnök, TMSI Szoftver Iroda Kft

17:00 A konferencia vége

 

Workshop 1

Mire figyeljünk, hogy elkerüljük a hivatalos ellenőrzés kellemetlenségeit?

Workshop 1. - 2014. november 19., 09:00 – 16:00

09:00 – 12:00 A workshop szakembere:

Simonkovics Sándor , ügyvezető, MindSource Kft.

Bemutatkozás: 22 évet dolgozott nagy szoftverfejlesztő cégeknek - Autodesk (15), Adobe (3), Microsoft (4), kereskedelmi és licencelési területen.

Jelenleg független licenc audit tanácsadó, felhasználóknak nyújt támogatást gyártói audit  során.

Workshop-unk keretében többek között az alábbi témák kerülnek feldolgozásra:

9:00-9:45

  • Milyen szervezeteknek vannak jogosultságai ellenőrizni a szoftver licenceket?
  • Mik a vonatkozó jogszabályok, amelyeket figyelembe kell venni?
  • Mire terjedhet ki az ellenőrzés?
  • Az ellenőrzések menete

Kérdések-válaszok, tapasztalatcsere

10:00-10:45

  • Kinek célszerű a cég képviseletében részt vennie az ellenőrzésben és az egyes résztvevők szerepe.
  • Mit kell az ellenőrzés előtt előkészíteni, és az ellenőrzés során bemutatni?
  • Az ellenőrzés egyes fázisai és buktatói.
  • Az ellenőrzés lehetséges kimenetei.

Kérdések-válaszok, tapasztalatcsere

11:00-11:45

  • A tényleges licencelési állapot (Effective License Position)
  • Interaktív feladat: egy szoftver audit a gyakorlatban. A részvevők egy szoftver átvilágítást szimulálnak, amely során gyakorlati példán át ízelítőt kaphatnak az átvilágítás során felmerülő problémákból.

12:00 – 13:00 Ebédszünet

13:00 – 16:00 A workshop szakembere:

Almási Gyula, osztályvezető, alezredes, Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Bemutatkozás: 2004 óta dolgozik szellemi tulajdon védelme érdekében létrehozott korábban VPOP, majd 2011-től NAV szervezeti egységben annak vezetőjeként. Szellemi tulajdonjoggal kapcsolatos eljárásokkal 1999 óta foglalkozik.

Jelenleg több nagy nemzetközi szervezet munkájában is részt vesz mint felkért szakértő, valamint a NAV illetékes hivatalánál folyó, szellemi tulajdonjoggal kapcsolatos tevékenységeket végzi.

A délután folyamán az alábbi témák kerülnek feldolgozásra:

  • Milyen teendői vannak a jogásznak, ha ellenőrzést rendelnek el? Mik a vonatkozó jogszabályok, amelyeket figyelembe kell venni?
  • Mit kell benyújtani, mit kell az ellenőrzés során előállítani?
  • Hogyan lehet kiküszöbölni, ha a munkavállalók illegális szoftvereket használnak a munkaadó tudta nélkül?
  • Miként monitorozható, hogy van-e licencigazolás minden alkalmazott termékhez?
  • Milyen dokumentáció szükséges ehhez?
  • Mit kell előkészíteni egy ellenőrzésnél?
  • Minek kell meglennie, ha nem kapok ellenőrzést?
  • Interaktív feladat: Hogy néz ki egy ellenőrzés a gyakorlatban?

16:00 program vége

Workshop 2

A használt szoftverek vásárlásánál mérlegelendő kérdések

Workshop 2. - 2014. november 19., 09:00 – 16:00

A workshop szakemberei:

Dr. Jambrik Gergely, ügyvéd, Jambrik Ügyvédi Iroda

Bemutatkozás: A Jambrik Ügyvédi Iroda alapítója. Szakterületei a szoftverjog, a szerzői jog, az IT és e-kereskedelmi szerződések, a védjegyjog, és az internetes domain nevek, az adatvédelmi jog és reklámjog, valamint az informatikai és médiajog. Számos publikációja jelent meg és előadást tartott elektronikus kereskedelmi és internettel kapcsolatos témakörökben. Tagja az Alternatív Vitarendező Fórum Tanácsadó Testületének és domain nevekkel kapcsolatban döntnökként is eljár.

Dr. Telek Eszter, vezető tanácsadó, IPR-Insights License Consulting

Bemutatkozás: 2005-ben, a jogi diploma megszerzését követően az IPR-Insightsnál tanácsadóként kezdett dolgozni, majd vezető tanácsadó lett. A szoftvergazdálkodási projektek során a jogi és informatikai szempontok közötti egyensúlyozással igyekszik segíteni az ügyfelek munkáját szakértői, illetve projektvezetői szerepkörben. Számos publikáció szerzője, szakmai prezentációi mellett a szoftverlicencelés aktuális kérdéseiről az ELTE Jogi Karán, a Pécsi Tudományegyetem infokommunikációs szakjogász képzésén és a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen is tart előadásokat.

Zsoldos Sándor, partner, ügyvezető, IPR-Insights License Consulting

Bemutatkozás: közel 20 éves tapasztalattal rendelkezik a szoftverlicencelés és a szoftvergazdálkodás (Software Asset Management – SAM) területén. 2002-ben társaival megalapította az IPR-Insightsot, ma termékeivel és szolgáltatásaival lefedi a magyar nagy- és középvállalati piac 30 %-át, és napjainkban indítja el külföldi tanácsadó irodáit. Sándor számos magyar és nemzetközi nagyvállalat szoftvergazdálkodási, szoftverleltár és licencbeszerzési projektjében vett részt projektvezetőként és szakértőként.

9:00 – 10:20 A használt szoftverek értékesítésének jogi háttere

  • Magyar jogi háttér bemutatása
  • EU irányelvek vonatkozó rendelkezései
  • A legfontosabb használt szoftver ügy részletei: Oracle v. Usedsoft ügy
  • Fejlemények az Oracle v. Usedsoft ügyet követően (Adobe v. Usedsoft ügy, mennyiségi licencek megosztása stb.)

Előadó: Dr. Jambrik Gergely, ügyvéd, Jambrik Ügyvédi Iroda

10:20 – 10:40 Kávészünet

10:40 – 12:00 Jogi válaszok a használtszoftver-értékesítés gyakorlati kérdéseire

  • USA bírói gyakorlatának bemutatása
  • Jogesetek egyes EU tagállamokból
  • Különböző licenckonstrukciók „újraértékesíthetőségének” megítélése a bírói gyakorlatban
  • Jogi problémák, nyitott kérdések a kereskedelmi gyakorlatban

Előadó: Dr. Telek Eszter, vezető tanácsadó, IPR-Insights License Consulting

12:00 – 13:00 Ebédszünet

13:00 – 14:20 Piaci realitás - A használt szoftver értékesítés jellemzői

  • Az értékesítési gyakorlat általános bemutatása, piaci kereslet-kínálat
  • Egy tranzakció lehetséges lépései
  • Ügyfelek nézőpontja (lehetséges kockázatok, előnyök-hátrányok, megbízhatóság, dokumentációs igények)
  • Szoftvergyártók nézőpontja (eredeti szoftverlicencek v. használt szoftver piac)

Előadó: Zsoldos Sándor,partner, ügyvezető, IPR-Insights License Consulting

14:20 – 14:40 Kávészünet

14:40 – 16:00 Feladatmegoldás

A workshop záró részében egy konkrét használtszoftver-tranzakció áttekintésére kerül sor, ahol a résztvevők az előadókkal együtt értékelhetik az ügylet körülményeit, lehetséges kockázatait, megfogalmazhatják a modellel kapcsolatos véleményüket.

Moderátorok:

Dr. Jambrik Gergely, ügyvéd, Jambrik Ügyvédi Iroda

Dr. Telek Eszter, vezető tanácsadó, IPR-Insights License Consulting

Zsoldos Sándor, partner, ügyvezető, IPR-Insights License Consulting

16:00 A program vége

Részletek

Rendezvény kezdete: 2014. november 18. 9:00
Rendezvény vége: 2014. november 18. 17:00
Részvételi díj 169.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2014. szeptember 19.
Speciális ár

Részvételi díj:

Konferencia:
169.000 Ft + áfa
Workshop 1:
169.000 Ft + áfa
Workshop 2:
169.000 Ft + áfa

Kombinált ár
(Konferencia + Workshop):
249.000 Ft + áfa

We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 169,000.00
2 161,550.00
3 154,100.00

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.