Digitális hitelezés - Új csatornák bekapcsolása az értékesítésbe - ONLINE szeminárium
Bevezető
Számos vállalat döntött úgy a közelmúltban, hogy bővíti értékesítési csatornái körét és bevon olyan online területeket is, ahol korábban nem hirdette magát, viszont látva a technológiai fejlődést és a generációk közötti különbségeket. próbálja eljuttatni termékeit, szolgáltatásait a leendő ügyfelek felé, így az online történő ügyintézési lehetőség mellett nyit az online értékesítés felé.
Míg korábban elsősorban az alacsonyabb értékű, kockázatú termékeket kínálták a gombamód megjelenő webes vásárlási felületek, illetve saját oldalukon a vállalatok, most már azt tapasztaljuk, hogy a nagyobb értékű, magasabb kockázatú szolgáltatásokat is értékesítik a vállalatok online, akár egyes biztosítási termékek, banki szolgáltatásokat is hozzáférhetőek ilyen módon.
Mint minden új esetében, az online hitelezés kapcsán is tájékozódniuk szükséges a szabályozás kereteiről a piaci szereplőknek, annak érdekében, hogy megfelelően tudják alkalmazni a gyakorlatban az előírásokat.
Nem kevés kihívás elé állítja tehát a jogszabályi megfelelés, illetve a technológiai változások mindazon vállalatokat, amelyek ezen új csatornákat kívánják bekapcsolni az értékesítésükbe.
Többek között ezeket az aktualitásokat és nehézségeket veszi sorra rendezvényünk kormányzati – jogalkotói,szakmai szervezetek és szolgáltatói előadások, valamint vállalati ESETTANULMÁNYOK által választ keresve a felvetett kérdésekre.
- Online értékesítés, hitelezés elterjedése, és folyamata
- Jogi környezet – szabályozás online szerződéskötéseknél, online hitelezésnél
- A bankszektorra irányadó szabályok online szerződéskötésre vonatkozó rendelkezései
- Magasabb kitettségű, kockázatú termékek értékesítése- hitelezés
- Technológia: fizetési megoldások és szolgáltatások: okos szerződések és kriptovaluták
- Azonosítás folyamata az online szerződéskötéseknél
- Adatvédelem és információbiztonság online környezetben, online hitelezésnél
Kinek ajánljuk?
Hazai közép- és nagyvállalatok, valamint pénzügyi szektor
- jogi vezetőinek
- jogtanácsosainak
- szabályozásért felelős vezetőinek
- online és digitális területen tevékenykedő vezetőinek
- termékfejlesztőinek
- termékmenedzsereinek
- projektvezetőinek
- értékesítési vezetőinek
- marketing vezetőinek
Továbbá szívesen látjuk a tanácsadó és szolgáltató vállalatok hasonló pozíciójú személyeit is.
Program
8:30 Regisztráció
8:55 Megnyitó
9:00-10 :00 Online értékesítés elterjedése, és folyamata
- Megéri-e bevezetni az online értékesítési folyamatot?
- Milyen irányba, kiknek? Milyen mértékben?
- Melyik korosztály mit vár el?
- Mennyire befolyásolja ezt a lehetséges üzleti felhasználás?
- Mit tudunk digitálisan nyújtani már meglévő ügyfeleknél?
- Ügyfél-tájékoztatás mértéke: megfelelő legyen, de ne legyen túl sok: mi az ami elég, de nem sok, viszont jogilag pontos: mi legyen az a szint, „amit be kell lőni”?
- Mennyiben jelent kihívást, kockázatot az online szerződéseknél:
- hogy egyáltalán jól értik-e egyedül önmaguktól az Ügyfelek, de elbizonytalanodnak
- ha túl jogi a szöveg és feldolgozhatatlan
- ha túl sok az adatkérés (adatlopás kérdése: a feltöltött adatok biztonságba helyezése: GDPR: felelősségtől az adatvédelemig)
- Mit tartalmazzon az ÁSZF? Miért fontos, hogy mindenképpen javítható és ellenőrizhető legyen a megrendelő szempontjából?
Előadó: Bodnár Zsigmond, Founder of FaceKom
10:00-10:30 Kávészünet
Jogi környezet – szabályozás online szerződéskötéseknél
10:30-11:50 A szabályozás megvalósítása a gyakorlatban
- Miként jöhet létre a szerződés? : szóbeli, írásbeli, ráutaló magatartás
- Mit jelent a kötelező írásbeliség?
- Mely jogszabályok határozzák meg a távollevők között kötött szerződéseket?
- Milyen módon és milyen fő szabályokat határoznak meg a következő jogszabályok a távollevők között kötött szerződések esetében: Polgári törvénykönyv, Elektronikus kereskedelmi törvény, GDPR rendelet, EIDAS
- Milyen szabályok vonatkoznak az online
- szerződésmódosításra?
- szolgáltató váltásnál?
- szerződés megszüntetésekor?
Szektorális előírások online hitelezésnél - elektronikus aláírás, biometrikus aláírás
- Mennyiben változtatnak az egyes szektorális előírások az általános szabályokon online szerződések esetében? Pl.: Szerzői jogi törvény, Hitelintézeti törvény
- Mi a különbség a digitális, biometrikus és elektronikus aláírás között?
- Elektronikus, de nem online kötött szerződések - biometrikus aláírás: mennyire használható? Mennyire hiteles a biometrikus megoldás? aláíró pad
- köztes szolgáltatónál: ha hozzá kerül az adat, akkor ezt megfelelően használja-e?
- Mi minősül:
- fokozott biztonságú elektronikus aláírásnak?
Előadó: dr. Jambrik Gergely, Informatikai, szerzői jogi ügyvéd, Jambrik Ügyvédi Iroda
11:50 – 12:45 A bankszektorra irányadó szabályok online szerződéskötésre vonatkozó rendelkezései
- Az ügyfél-azonosításra vonatkozó speciális szabályok, különös tekintettel a valós és nem valós idejű ügyfél-átvilágítás szabályaira új ügyfelek esetén
- Hogyan lesz érvényes egy online szerződés?
- Lehet-e és hogyan az érvénytelenség jogkövetkezményeit később orvosolni?
- teljes bizonyító erejű magánokiratnak?
Előadó: dr. Dunár Ildikó, DPO, Raiffeisen Bank Zrt.
12:45-13:45 Ebédszünet
13:45-14:30 Hitelesség, bizalmasság – hihetően
Mi szükséges ahhoz, hogy a törvény betűje a gyakorlatban érvényesüljön?
- Elektronikus dokumentumok sértetlensége, hitelessége
- Folyamatokkal, technikai megoldásokkal szemben támasztott követelmények az online hitelezés kapcsán
- Banktitok védelem, adatvédelem megvalósítása
Előadó: Pávlicz György, Information Risk Officer |Kockázat Integráció és Támogatás Igazgatóság|, K&H Csoport
Technológia: fizetési megoldások és szolgáltatások
14:30-15:15 Okos szerződések és kriptovaluták
- Blockchain alapjai
- Blockchain és a szabályozók: melyek az üldözött, illetve az üdvözölt területei?
- Mik azok az okos szerződések?
- Alapvető különbségek a hagyományos és az okos szerződések között
- Milyen lehetőségek rejlenek az okos szerződésekben?
- Mire használhatóak a vállalatoknál az okos szerződések? - gyakorlati példákon keresztül.
- Tokenizáció
- Kriptovaluták fajtái és forgalomba kerülésük
- A kriptovaluták szabályozása megkezdődött. Mi történik? Nemzetközi kitekintés.
Előadó: Vidákovics Attila, Cégvezető, Dynamic Laboratory Kft.
15:15-15:30 Kávészünet
15:30-16:45 Adatvédelem és információbiztonság online környezetben
- Melyek az online környezetből adódó bizonytalanságok adatvédelmi szempontból?
- Miként növelhető a bizalom Ügyfél oldalról, hogy csak a szerződéskötés céljára, és annak idejére használják az adatokat csak?
- Ügyféladatok online kezelése: teljesen zárt úton kerül kezelésre: adatkezelési követelmények
- Adatvédelem: GDPR-nak megfelelés
- Információbiztonsági kockázat: nem lehetünk abban teljesen biztosak, hogy valóban az köt velünk szerződést, aki ezt mondja: hogy „valóban az ül a gép másik oldalán, aki annak mondja magát”? – azonosítás kérdése
- Kockázat Ügyfél oldalról, hogy sérülékeny a rendszer az online környezetből adódóan: akár egy 3. fél is észrevétlenül is beavatkozhat – ügyféloldali kockázat a berendezések lehallgatása kapcsán: ügyféloldaláról nem ellenőrizhető
Előadó: dr. Polefkó Patrik, Adatvédelmi és infokummunikációs szakértő, WHAPP Consulting Kft.
16:45-17:30 Azonosítás folyamata az online szerződéskötéseknél
- Milyen módszerek vannak az ügyfélazonosításra?
- Miként illeszthető be az azonosítás egy online folyamatba?
- Azonosítás kérdése: a video azonosításnál: Új Pmt, MNB ajánlás - online kapcsolatra van szükség: online élő videokapcsolat
- Az online azonosítás bevezetéséhez vezető út.
- Az igazi áttörés: Online azonosítás + elektronikus úton történő szerződéskötés.
- Milyen előnyökkel jár a nem személyes úton történő azonosítás?
- Az online azonosítás folyamata
- Milyen módon lehet a partnert azonosítani biztonságosan?
- 2019. január 2-től megjelent a nem online azonosítás
- Mehetünk-e a felhőbe?
- A GDPR hatása, az adatvédelemmel kapcsolatos kihívások
- Milyen változások várhatóak a jövőre nézve?
Előadó: Dr. Kereki Ádám, Kamari jogtanácsos, Fundamenta Zrt.
17:30 A rendezvény zárása
Minimum 5 főt érdekelhet a Online hitelezés jogi környezete - Új csatornák bekapcsolása az értékesítésbe tréning cégen belül? Kérje kihelyezett képzési ajánlatunkat és biztosítsa munkatársai képzését kényelmesen és költséghatékonyan!
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2020. december 16. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2020. december 16. 17:00 |
Részvételi díj | 149.000 HUF+ÁFA |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 149,000.00 |
2 | 140,550.00 |
3 | 134,100.00 |