E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

Asszertív konfliktuskezelési technikák a mindennapi gyakorlatban

Bevezető

Bizonyára Ön is volt már részese olyan meetingnek vagy értekezletnek, amelynek vitája alatt nagyon kellemetlenül érezte magát és nem igazán tudta kezelni a helyzetet, főleg nem megfelelően képviselni az álláspontját. Márpedig a konfliktusokat kezelni kell, sőt konfliktusok nélkül nincs fejlődés, nincs előrehaladás.

Tréningünkön a résztvevők megtanulják helyesen kezelni a konfliktusokat, és profitálnak a mindennapi konfrontációkból!

Tréningünk kiváló útmutatást nyújt a konfliktuskezelési technikák tekintetében.

A program célja, hogy:

  • elméleti ismeretek és változatos gyakorlatok segítségével lehetőséget nyújtson Önnek arra, hogy megismerje és bővítse konfliktuskezelési repertoárját,
  • konfliktuselemzési módszerek révén fejlődjön a  konfliktusokhoz való helyzetfüggő hozzáállása,
  • formálódjon konfliktus-felfogási  szemlélete,
  • képes legyen  erőforrásként kezelni a konfliktusokat,
  • felkészítse Önt  a nehéz helyzetek kezelésére és elvárásainak világos, asszertív megfogalmazására.

A tréning tartalmából:

  • Viselje el a kritikát! - Készüljön fel a konfliktusokra! - Legyen kész tisztázni a konfliktushelyzeteket!
  • Tartsa kézben a konfliktusokat!
  • Különbözőségünk erőforrásként való hasznosításának lehetőségei
  • Konfliktus-elemzés másképp
  • Elméletek – módszerek – technikák a konfliktuskezelés szolgálatában

A tréningen:

  • a résztvevők foglalkozhatnak saját konfliktusaikkal, illetve a környezetükben zajló konfliktusokkal, azokra ránézhetnek elemző szemmel,
  • kérdőívek segítségével, valamint a csoporttól kapott visszajelzések által képet alkothatnak saját konfliktuskezelési repertoárjukról,
  • gondolkodhatnak a fejlődésük irányairól , ötleteket kaphatnak annak megvalósításához,
  • megismernek néhány konfliktus-megelőzési, illetve konfliktuskezelési technikát/ lehetőséget .

Tréner

Sipeki Irén

Mestertanár és vezető tréner

BGF KVIK

1997 óta foglalkozik alkalmasság-vizsgálatokkal, felnőttképzéssel, tanácsadással. Strukturált T-csoport vezetőként közreműködött többek között az ÁB-AEGON létszámleépítéshez kapcsolódó álláskeresési tréningjének, valamint a UPC csapatépítő tréningjének lebonyolításában. Munkája részeként kommunikációs és empátiás készségfejlesztő, valamint értékesítési tréningeket tart. Pszichológus végzettséggel rendelkezik. Az Authentic Consulting megbízott trénere. Mestertanár BGF KVIK és vezető tréner. A Pszichológiai és Pedagógiai Intézet Közhasznú Alapítvány kuratóriumi tagja.

Program

A tréning tartalma

Viselje el a kritikát! - Készüljön fel a konfliktusokra! - Legyen kész tisztázni a konfliktushelyzeteket!

  • „Most már elég” – Ha már betelt a pohár. Hogyan kell reagálnia?
  • Tiszta és célirányos kommunikáció. Fejlesszen ki hatékony problémamegoldó stratégiákat!
  • Kritika, amely „élni hagy”. Visszacsatolás, mint visszajelzés megsemmisítés helyett
  • Hogyan fogalmazzon meg helyesen kritikus álláspontot illetve hogyan fogadja el azt?
  • A diplomatikus szemléletmód szerepe

Tartsa kézben a konfliktusokat!

  • Ütközési helyzetek a munkahelyi környezetben
  • Ismerje meg a konfliktusok forgatókönyvét!
  • Jelek, melyekből azonosíthatja, mely szakaszában tart a konfliktus
  • Erős érzelmek megjelenése a konfliktushelyzetekben

Öntudatosan és magabiztosan

  • Hogyan mutatkozzon mindig barátságosnak és egyenesnek?
  • Hogyan tudja egyre jobban érvényesíteni akaratát?
  • „Igen, meg tudom csinálni!” – Belül stabil, kívülről szemlélve rugalmas!
  • „Keep cool!” - Kerülje el a pánikot és maradjon cselekvőképes!

Bátran – Emberien – Mesterien

  • Minden ember más – A nehéz emberekkel való helyes bánásmód
  • Csak semmi pánik! Senkitől és semmitől – Bátran mondjon nemet és állítson fel határokat!

Hiteles – Higgadt – Logikus

  • A frusztráció és agresszió, mint erőforrás értelmes alkalmazása
  • Gyakorlat teszi a mestert – A nem bosszankodás személyes stratégiájának kidolgozása
  • Árral szembe menni – Tanuljon meg kikapcsolódni gombnyomásra egy fárasztó nap után
  • Fedezze fel személyes belső egyensúlyát a csúcsteljesítmény és a jó közérzet között! Maradjon egyensúlyban!
  • A győzelem a fejben dől el – Személyes blokádok minimalizálása

Különbözőségünk erőforrásként való hasznosításának lehetőségei

  • Hogyan értheti meg jobban mások viselkedését/működését?
  • Asszertív/ agresszív/ szubmisszív viselkedés
  • A saját asszertivitás gátjainak azonosítása
  • Hogyan szolgálhatja a konfliktus a vállalati tevékenység és a kapcsolatok fejlődését?

Konfliktus-elemzés másképp

  • Saját, jelenleg meglévő konfliktuskezelési repertoár feltérképezése
  • Az én-közlések hatékonysága
  • Mi köze a konfliktuskezeléshez az érzéseknek és az igényeknek?
  • Az aktív hallgatás technikája
  • Dramatikus technikák

Elméletek – módszerek – technikák a konfliktuskezelés szolgálatában

  • TA - Tranzakcióanalízis
  • Asszertív kommunikáció
  • A figyelem és az empátia fejlesztése
  • A tiszta kommunikációt segítő apró technikák tanulása , gyakorlása

A tréningen:

  • a résztvevők foglalkozhatnak saját konfliktusaikkal, illetve a környezetükben zajló konfliktusokkal, azokra ránézhetnek elemző szemmel,
  • kérdőívek segítségével, valamint a csoporttól kapott visszajelzések által képet alkothatnak saját konfliktuskezelési repertoárjukról,
  • gondolkodhatnak a fejlődésük irányairól, ötleteket kaphatnak annak megvalósításához,
  • megismernek néhány konfliktus-megelőzési, illetve konfliktuskezelési technikát/

 

Részletek

Rendezvény kezdete: 2016. december 19. 9:00
Rendezvény vége: 2016. december 19. 17:00
Részvételi díj 99.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2016. november 4.
Helyszín
We are no longer accepting registration for this event

Miért válasszon minket?

  • Rólunk mondták - Készségfejlesztő tréningek

„Sok hasznos dolog hangzott el, és a tapasztalatcsere segíteni fog a jövőben.” (Szabó Éva, OCM vezető, GDF Suez Energia M.O. Zrt.)

„Életszerű, gyakorlatias, használható információkat kaptam.” (Szabó Barnáné, oktatói csoportvezető, Spar Magyarország Kereskedelmi Zrt.)

„Szakmailag hasznos volt, színes, érdekes, jó, profi trénerek, kellemes társaság!” (Sztrikinácz Erika, menedzser asszisztens, Syngenta)

„Rendkívül gyakorlatias, lényegre törő, a munkám során  (de a magánéletben is) nagyon jól tudom majd alkalmazni.” (Markócs Ágnes, HR vezető, Nestlé Hungária Kft. Büki Gyár)

„Egyszerre kaptam egy jól használható eszközt, és vettem részt önismereti tréningen. Sok AHA élményem volt. (Juhász Ágnes, vezető elemző, Keler Zrt.)

„Számomra hiteles, hasznos, alkalmazható, jól vezetett, személyes volt.” (Szügyi György, elnök-vezérigazgató, EUROMENEDZSER Tanácsadó és Képzési Központ Kft.)

’A tréning nagyon gyakorlatias volt életszerű helyzetekkel állt elő és külön örömömre szolgált, hogy angol anyanyelvi előadó tartotta, akinek személyisége is dícséretre méltó.” (Suhajda Sándor, értékesítési és marketing vezető, INNO-COMP Kft.)

„Saját élmény megszerzésének lehetősége profi visszacsatolással.” (Székelyné Szendrei Rózsa, ügyvezető igazgató, Tréning Centrum Magyaország)

„Tudatosan tudom befolyásolni azokat, akik tudatosan akarnak befolyásolni!” (Schmidt Sebestyén, üzemeltetési munkatárs, Commerzbank Zrt.)

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.