E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

Nehéz munkatársak vezetése

Bevezető

„Jobban tudók” – „Zsörtölődők” – „Feladat kerülők” – „Állandó késők” – „Hangadók” – „Maguknak valók” …. és még sorolhatnánk azokat a „nehéz” embertípusokat, akik egy nagy szervezet munkatársaiként ugyan szakmailag jól megállják a helyüket, de bizony sok esetben megnehezítik feletteseik dolgát.

Hogyan kezeljük ezeket a típusokat? Hogyan oldjuk fel a viselkedésük mögött rejlő „blokádokat”? Hogyan kommunikáljunk velük asszertívan? Miként kezeljük a velük való konfliktusokat? Miként befolyásoljuk őket?

A tréning tehát a következő területeken kíván segítséget nyújtani:

  • A „nehéz” emberek és helyzetek felismerése
  • A konfliktusok, az agresszió és negatív beállítottság hatékonyabb kezelése
  • Az asszertív magatartás elsajátítása és hatékony alkalmazása
  • A megfelelő kommunikációs stílus és készségek alkalmazása a nehéz helyzetekben
  • A befolyásolási és „coacholási” készség fejlesztése
  • Vezetői hatékonyságának növelése

Tréningvezető

Tréningvezető:

Székely Tamás, ügyvezető igazgató, Tréning Centrum Magyarország Kft.

A Széchenyi István Egyetemen mérnöki, a Budapesti Műszaki Egyetemen tanári diplomát szerzett. NLP területén mesterdiplomával  rendelkezik. A Tréning Centrum Magyarország egyik alapító tagja. Közel két évtizede foglalkozik oktatással, készségfejlesztő tréningek megtartásával, fejlesztési programok kidolgozásával, vezetési tanácsadással, tagja különböző szervezetfejlesztési projekteknek. Szakmai munkájáról bővebben a www.treningcentrum.hu oldalon tájékozódhatnak. Szakterületei: vezetői kompetenciák fejlesztése, személyes tanácsadás - coaching, értékesítés fejlesztés és támogatás, szervezeti és személyek közötti kommunikáció, trénerképzés, időgazdálkodás és feladatmenedzsment, együttműködés hatékonyságának növelése.

Fókuszban

A tréning a következő területeken kíván segítséget nyújtani:

  • A „nehéz” emberek és helyzetek felismerése
  • A konfliktusok, az agresszió és negatív beállítottság hatékonyabb kezelése
  • Az asszertív magatartás elsajátítása és hatékony alkalmazása
  • A megfelelő kommunikációs stílus és készségek alkalmazása a nehéz helyzetekben
  • A befolyásolási és „coacholási” készség fejlesztése
  • Vezetői hatékonyságának növelése

Program

A tréning tartalma:

„Jobban tudók” – „Zsörtölődők” – „Feladat kerülők”

  • A legfontosabb személyiség típusok - … és amikor ezek a típusok „nehéz” munkatársakká” válnak
  • Milyen hatással vannak az egyénre az egyes csoport- és vállalati struktúrák?
  • Változások és nehéz helyzetek: Miért vezethetnek „nehéz” viselkedéshez az olyan szituációk, mint bizonytalanság, szerepcsere, hatalmi veszteség?

Hogyan elemezze, mi rejtőzik a nehezen kezelhető munkatársak „blokádja” mögött?

  • Mi rejtőzik valójában a „vezethetetlen” munkatársak viselkedése mögött?
  • Alulteljesítő munkatársak, maguknakvalók, gyakori hiányzók: értse meg munkatársai viselkedését!
  • Munkatársai reagálása és viselkedése konfliktus helyzetekben

A vezetés hatékony eszközei „nehéz munkatársak” esetén

  • Mikor éri meg időt és energiát invesztálni, és mikor nem?
  • Amikor terhelés alá kerülnek a munkatársak: így kommunikáljon egyértelműen és állítson fel határokat!
  • Vissza a lényeghez: mikor hasznosabb a tekintélyelvűség, mint a meleg szavak?
  • Informális vs. formális vezetői beszélgetések: Van szabály?
  • Mikor, milyen szituációban, milyen típusú munkatárssal milyen beszélgetési technikákat alkalmazzon?
  • A Kreatív. A Pontos. A Gyors. Miért fontos a „megfelelő munkatárs a megfelelő helyen” elv?
  • Minden konfliktust egyedül kell megoldanom? Segítség a támogatásban a vállalaton belül és kívül
  • Hogyan ismerhetem fel azt a kollégát, aki segíthet a konflikusok megoldásában?

Konzekvensnek maradni: Biztosítsa elismertségét és vezetői sikerét!

  • Hogyan érjen el transzparens szabályokkal tartós sikereket?
  • Hogyan reagáljon az ellenállásra, kifogásokra és a tudatlanságra?
  • Stresszreakciók és stresszhatások meglévő konfliktusok esetén: melyek azok a stresszhelyzetek, amelyekről visszajelzést ad a testünk; és melyek maradnak tudatosan vagy tudattalanul láthatatlanok?
  • Stressz-leépítés nehéz munkatársakkal történő beszélgetés során: alakítson ki cél- és megoldásorientált légkört a nehéz beszélgetések során
  • Hatalmi játékok, mint következmény? Biztosítsa elfogadottságát, mint vezető!
  • Érjen el elkötelezett kapcsolati viszonyt munkatársai részéről

Konstruktív munkakapcsolatok kialakításának kulcstényezői

  • Az asszertív magatartás: definíció és példák
  • Az agresszív és alázatos viselkedés elemzése
  • Az asszertivitás, agresszivitás és engedelmesség a munkában
  • A viselkedés negatív spirálja
  • Az asszertív kommunikáció előnyei, vagy a pozitív spirál
  • Az érzelmi intelligencia

Az asszertivitás fejlesztése

  • Miért nehéz nekünk az asszertivitás? (Egyéni és kulturális gátjaink)
  • Mi, miért nem működik egyes embereknél?
  • Saját belső szabotáló erőink
  • Az új viselkedés elsajátítása
  • Tanuljunk a múltból
  • Hogyan szeretne megváltozni? A célok meghatározása
  • Gyűjtsön pozitív energiát a munkatársak reakcióiból, visszajelzéseiből!
  • A változást akadályozó tényezők leépítése

Visszajelzések adása és fogadása

  • Miért van szükség folyamatos visszajelzésekre?
  • Visszajelzések és az önismeret
  • A visszajelzések adásának alapszabályai
  • Hogyan fogadja a visszajelzéseket?
  • Hogyan fordíthatja át a negatív konfrontációt pozitívba?

Hiúság, kötekedés, írigység: fordítsa maga javára a konfliktusokat

  • Hogyan terelje szakmai szintre a konfliktusokat?
  • Állandó konfliktusok? Hogyan épsítse le azokat?
  • Hogyan maradjon fair, még akkor is, ha Ön is érintett?

A befolyásolás

  • A befolyásolás módszerei
  • Egyéni válaszminták a befolyásolásra
  • Az elismerés, amelyre mindenkinek szüksége van
  • A befolyásolás elfogadását meghatározó tényezők
  • Kinél melyik technikát érdemes alkalmazni?

Részletek

Rendezvény kezdete: 2014. július 03. 9:00
Rendezvény vége: 2014. július 04. 17:00
Részvételi díj 249.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2014. május 16.
Helyszín
We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 249,000.00
2 239,050.00
3 229,100.00

Miért válasszon minket?

  • Rólunk mondták - Készségfejlesztő tréningek

„Sok hasznos dolog hangzott el, és a tapasztalatcsere segíteni fog a jövőben.” (Szabó Éva, OCM vezető, GDF Suez Energia M.O. Zrt.)

„Életszerű, gyakorlatias, használható információkat kaptam.” (Szabó Barnáné, oktatói csoportvezető, Spar Magyarország Kereskedelmi Zrt.)

„Szakmailag hasznos volt, színes, érdekes, jó, profi trénerek, kellemes társaság!” (Sztrikinácz Erika, menedzser asszisztens, Syngenta)

„Rendkívül gyakorlatias, lényegre törő, a munkám során  (de a magánéletben is) nagyon jól tudom majd alkalmazni.” (Markócs Ágnes, HR vezető, Nestlé Hungária Kft. Büki Gyár)

„Egyszerre kaptam egy jól használható eszközt, és vettem részt önismereti tréningen. Sok AHA élményem volt. (Juhász Ágnes, vezető elemző, Keler Zrt.)

„Számomra hiteles, hasznos, alkalmazható, jól vezetett, személyes volt.” (Szügyi György, elnök-vezérigazgató, EUROMENEDZSER Tanácsadó és Képzési Központ Kft.)

’A tréning nagyon gyakorlatias volt életszerű helyzetekkel állt elő és külön örömömre szolgált, hogy angol anyanyelvi előadó tartotta, akinek személyisége is dícséretre méltó.” (Suhajda Sándor, értékesítési és marketing vezető, INNO-COMP Kft.)

„Saját élmény megszerzésének lehetősége profi visszacsatolással.” (Székelyné Szendrei Rózsa, ügyvezető igazgató, Tréning Centrum Magyaország)

„Tudatosan tudom befolyásolni azokat, akik tudatosan akarnak befolyásolni!” (Schmidt Sebestyén, üzemeltetési munkatárs, Commerzbank Zrt.)

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.