Nehéz munkatársak vezetése
Bevezető
„Jobban tudók” – „Zsörtölődők” – „Feladat kerülők” – „Állandó késők” – „Hangadók” – „Maguknak valók” …. és még sorolhatnánk azokat a „nehéz” embertípusokat, akik egy nagy szervezet munkatársaiként ugyan szakmailag jól megállják a helyüket, de bizony sok esetben megnehezítik feletteseik dolgát.
Hogyan kezeljük ezeket a típusokat? Hogyan oldjuk fel a viselkedésük mögött rejlő „blokádokat”? Hogyan kommunikáljunk velük asszertívan? Miként kezeljük a velük való konfliktusokat? Miként befolyásoljuk őket?
A tréning tehát a következő területeken kíván segítséget nyújtani:
- A „nehéz” emberek és helyzetek felismerése
- A konfliktusok, az agresszió és negatív beállítottság hatékonyabb kezelése
- Az asszertív magatartás elsajátítása és hatékony alkalmazása
- A megfelelő kommunikációs stílus és készségek alkalmazása a nehéz helyzetekben
- A befolyásolási és „coacholási” készség fejlesztése
- Vezetői hatékonyságának növelése
Tréningvezető
Tréningvezető:
Székely Tamás, ügyvezető igazgató, Tréning Centrum Magyarország Kft.
A Széchenyi István Egyetemen mérnöki, a Budapesti Műszaki Egyetemen tanári diplomát szerzett. NLP területén mesterdiplomával rendelkezik. A Tréning Centrum Magyarország egyik alapító tagja. Közel két évtizede foglalkozik oktatással, készségfejlesztő tréningek megtartásával, fejlesztési programok kidolgozásával, vezetési tanácsadással, tagja különböző szervezetfejlesztési projekteknek. Szakmai munkájáról bővebben a www.treningcentrum.hu oldalon tájékozódhatnak. Szakterületei: vezetői kompetenciák fejlesztése, személyes tanácsadás - coaching, értékesítés fejlesztés és támogatás, szervezeti és személyek közötti kommunikáció, trénerképzés, időgazdálkodás és feladatmenedzsment, együttműködés hatékonyságának növelése.
Fókuszban
A tréning a következő területeken kíván segítséget nyújtani:
- A „nehéz” emberek és helyzetek felismerése
- A konfliktusok, az agresszió és negatív beállítottság hatékonyabb kezelése
- Az asszertív magatartás elsajátítása és hatékony alkalmazása
- A megfelelő kommunikációs stílus és készségek alkalmazása a nehéz helyzetekben
- A befolyásolási és „coacholási” készség fejlesztése
- Vezetői hatékonyságának növelése
Program
A tréning tartalma:
„Jobban tudók” – „Zsörtölődők” – „Feladat kerülők”
- A legfontosabb személyiség típusok - … és amikor ezek a típusok „nehéz” munkatársakká” válnak
- Milyen hatással vannak az egyénre az egyes csoport- és vállalati struktúrák?
- Változások és nehéz helyzetek: Miért vezethetnek „nehéz” viselkedéshez az olyan szituációk, mint bizonytalanság, szerepcsere, hatalmi veszteség?
Hogyan elemezze, mi rejtőzik a nehezen kezelhető munkatársak „blokádja” mögött?
- Mi rejtőzik valójában a „vezethetetlen” munkatársak viselkedése mögött?
- Alulteljesítő munkatársak, maguknakvalók, gyakori hiányzók: értse meg munkatársai viselkedését!
- Munkatársai reagálása és viselkedése konfliktus helyzetekben
A vezetés hatékony eszközei „nehéz munkatársak” esetén
- Mikor éri meg időt és energiát invesztálni, és mikor nem?
- Amikor terhelés alá kerülnek a munkatársak: így kommunikáljon egyértelműen és állítson fel határokat!
- Vissza a lényeghez: mikor hasznosabb a tekintélyelvűség, mint a meleg szavak?
- Informális vs. formális vezetői beszélgetések: Van szabály?
- Mikor, milyen szituációban, milyen típusú munkatárssal milyen beszélgetési technikákat alkalmazzon?
- A Kreatív. A Pontos. A Gyors. Miért fontos a „megfelelő munkatárs a megfelelő helyen” elv?
- Minden konfliktust egyedül kell megoldanom? Segítség a támogatásban a vállalaton belül és kívül
- Hogyan ismerhetem fel azt a kollégát, aki segíthet a konflikusok megoldásában?
Konzekvensnek maradni: Biztosítsa elismertségét és vezetői sikerét!
- Hogyan érjen el transzparens szabályokkal tartós sikereket?
- Hogyan reagáljon az ellenállásra, kifogásokra és a tudatlanságra?
- Stresszreakciók és stresszhatások meglévő konfliktusok esetén: melyek azok a stresszhelyzetek, amelyekről visszajelzést ad a testünk; és melyek maradnak tudatosan vagy tudattalanul láthatatlanok?
- Stressz-leépítés nehéz munkatársakkal történő beszélgetés során: alakítson ki cél- és megoldásorientált légkört a nehéz beszélgetések során
- Hatalmi játékok, mint következmény? Biztosítsa elfogadottságát, mint vezető!
- Érjen el elkötelezett kapcsolati viszonyt munkatársai részéről
Konstruktív munkakapcsolatok kialakításának kulcstényezői
- Az asszertív magatartás: definíció és példák
- Az agresszív és alázatos viselkedés elemzése
- Az asszertivitás, agresszivitás és engedelmesség a munkában
- A viselkedés negatív spirálja
- Az asszertív kommunikáció előnyei, vagy a pozitív spirál
- Az érzelmi intelligencia
Az asszertivitás fejlesztése
- Miért nehéz nekünk az asszertivitás? (Egyéni és kulturális gátjaink)
- Mi, miért nem működik egyes embereknél?
- Saját belső szabotáló erőink
- Az új viselkedés elsajátítása
- Tanuljunk a múltból
- Hogyan szeretne megváltozni? A célok meghatározása
- Gyűjtsön pozitív energiát a munkatársak reakcióiból, visszajelzéseiből!
- A változást akadályozó tényezők leépítése
Visszajelzések adása és fogadása
- Miért van szükség folyamatos visszajelzésekre?
- Visszajelzések és az önismeret
- A visszajelzések adásának alapszabályai
- Hogyan fogadja a visszajelzéseket?
- Hogyan fordíthatja át a negatív konfrontációt pozitívba?
Hiúság, kötekedés, írigység: fordítsa maga javára a konfliktusokat
- Hogyan terelje szakmai szintre a konfliktusokat?
- Állandó konfliktusok? Hogyan épsítse le azokat?
- Hogyan maradjon fair, még akkor is, ha Ön is érintett?
A befolyásolás
- A befolyásolás módszerei
- Egyéni válaszminták a befolyásolásra
- Az elismerés, amelyre mindenkinek szüksége van
- A befolyásolás elfogadását meghatározó tényezők
- Kinél melyik technikát érdemes alkalmazni?
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2014. július 03. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2014. július 04. 17:00 |
Részvételi díj | 249.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2014. május 16. |
Helyszín |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 249,000.00 |
2 | 239,050.00 |
3 | 229,100.00 |