Hatékony belső kommunikáció a NEM szolgáltató szektorban
Bevezető
A kommunikációs szakemberek a NEM szolgáltató szektorbeli vállalatoknál számos tájékoztatási-informálási nehézséggel szembesülnek. Csak néhány ezek közül:
- Mennyiben más kommunikációt szükséges alkalmazni, amikor nagyarányú a fizikai dolgozók száma?
- Hogyan mérhetőfel, hogy a munkavállaló mit ért meg, hogy ez ne legyen bántó?
- Milyen nyelvezetű kommunikációs üzenettel kell megszólítani az iskolázottabb, és a kevésbé iskolázott dolgozókat?
- Hogyan szükséges kommunikálni fehér és kékgalléros munkavállalók esetében?
- Újszerű kommunikációs megoldások
Mindezek ismerete kiemelkedően fontos ahhoz, hogy eljusson az információ az informatikushoz, az adminisztrátorhoz és a gyártósoron dolgozóhoz egyaránt. Ennek gyakorlati megvalósításban nyújt segítséget szemináriumunk, mely összegyűjti és megválaszolja ezeket a kérdéseket.
Előadók
A szeminárium előadói között:
- Kovács Dóra, kommunikációs specialista, DENSO Gyártó Magyarország Kft.
- Molnár Zita, Kommunikációs igazgató, Tetra Pak Hungária Kereskedelmi Zrt.
- Nagy Ákos, PR Igazgató, VM.komm Kommunikációs Iroda
- Nemes Gábor, Elnök, Kommunikációs szakértő, Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetsége
- Nyilas Orsolya, vállalati kommunikációs vezető, Samsung Electronics Hungary
- Siket Lóránt, communication consultant, LEGO Hungary
1.nap
8:30 Regisztráció
8:50 Megnyitó az IIR részéről
A belső kommunikáció helye a vállalati működésben
9:00-10.15 A belső kommunikáció megosztása vállalaton belül: HR, PR, kommunikáció
- Kinek a feladata a belső kommunikáció? Stratégiai kérdés-e, hogy a HR, a PR vagy a kommunikációs osztály kommunikál?
- Hogyan lehet összehangolni? Hol van az egészséges egyensúly a belső kommunikációs osztályok között?
- Melyik osztály kommunikál az egész céget érintő vállalati kérdésekben?
- A cégvezetésnek, vagy a kommunikációs osztálynak kell-e kommunikálnia a cégvezetői döntések és az ad hoc-jellegű információk esetében?
- Melyik terület tájékoztat a termeléshez kapcsolódó döntésről?
- Miként fejleszthető a hierarchiában az osztályok közötti információközlés, áramoltatás?
Előadó: Siket Lóránt, communication consultant, LEGO Hungary
10:15-10:45 Kávészünet
A belső kommunikáció nehézségei a termelési szektorban
10:45-12:15 Identitás, anyagi tényezők, eltérő földrajzi hely, eltérő profilok
- Mennyiben akadályozza az anyagi tényező a belső kommunikáció hatékonyságát?
- Milyen módon győzhető meg a felső vezetés arról, hogy költségmegtakarításnál ne a belső kommunikációra használható összegeket „nyírbálja meg”?
- Korlátozott anyagi erőforrások esetén hogyan valósítható meg és fejleszthető a belső kommunikáció?
- Mennyiben növeli a technikai háttér biztosítása az információ átadásának hatékonyságát?
- Hogyan érhető el, hogy ne érezze magát mellőzve a dolgozó földrajzilag és szociológiailag sem?
- Mennyire meghatározó, hogy kialakuljon az identitás a dolgozóban az általa előállított termék iránt? Mennyivel nehezebb ezt elérni a nem készterméket előállító vállalatok esetében?
- Miként valósítható meg az egyes osztályok, termelési részlegek közötti hatékony információ áramoltatás, ha nagy alapterületen helyezkedik el a cég?
Előadó: Eszlári- Kovács Dóra, kommunikációs specialista, DENSO Gyártó Magyarország Kft.
12:15-13:15 Ebédszünet
Kommunikációs eszközök hatékonyságának növelése
13:15-14:45 Az információ-átadás eszközei: hogyan lehet a jelenlegi eszközöket (tovább)fejleszteni?
- Hogyan lehet a jelenlegi kommunikációs eszközöket úgy továbbfejleszteni, hogy jobban kihasználhatóak legyenek a belső kommunikáció céljaira?
- Mennyiben tenné eredményessé a belső kommunikációt a vezetői fórumok gyakoriságának növelése?
- Növeli-e a hatékonyságot, ha egy személy felel a vállalaton belüli információ-továbbításért?
- Milyen meglévő, eredményes, de nem elterjedt kommunikációs eszközök használhatóak a fizikai dolgozók informálásakor?
- Miért meghatározó még mindig az írásbeli – nyomtatott és a személyes tájékoztatás a fizikai dolgozók körében?
- Mennyiben járul hozzá a belső kommunikáció sikeréhez, ha az információ-közlő eszközök vizuálisan figyelemfelkeltőek?
- Hatékonyabbá teszi-e a kommunikációt, ha az idegen nyelvű cikkeket a dolgozók anyanyelvén kommunikáljuk feléjük?
- Milyen mértékben szükséges kombinálni a rendelkezésre álló kommunikációs eszközöket?
Előadó: Molnár Zita, Kommunikációs igazgató, Tetra Pak Hungária Kereskedelmi Zrt.
14:45-15:15 Kávészünet
15:15-16:45 Milyen újszerű kommunikációs megoldások léteznek a meglévőkön kívül, hogy minél hatékonyabb legyen a belső kommunikáció?
- Milyen egyéb csatornák, eszközök használhatóak a belső kommunikációban, amiket rendszeresen lehet alkalmazni? (nem plakát és faliújság)
- Mennyiben segíti a belső kommunikáció munkáját a „Social Media” használata? Szükséges-e a kommunikációs szakembereknek „figyelnie” ezekre a közösségi portálokra?
- Mennyiben befolyásoló tényező az informális tájékoztatás a dolgozók körében?
- Milyen tapasztalati példa van a kommunikációs folyamatban arra, hogy:
- a szakember megvizsgálja a kommunikációs igényeket,
- ráépíti a csatornarendszereket,
- üzenetet fogalmaz meg,
- vissza is tudja mérni ennek hatékonyságát?
Előadó: Nagy Ákos, PR Igazgató, VM.komm Kommunikációs Iroda
16:45 A szeminárium első napjának zárása
2.nap
8:30 Regisztráció
A kommunikációs üzenet „milyensége”
9:00-10:15 Hogyan szükséges kommunikálni fehér és kékgalléros munkavállalók esetében?
- Hogyan mérhető fel, hogy a munkavállaló mit ért meg, hogy ez ne legyen bántó?
- Mennyire eszköz jellegű probléma a nem számítógép előtt dolgozó munkatársak informálása?
- Mennyiben más a kommunikáció, amikor nagyarányú a fizikai alkalmazottak száma?
- Milyen nyelvezetű kommunikációs üzenettel kell megszólítani az iskolázottabb, és a kevésbé iskolázott dolgozót? - a fizikai és diplomás munkavállalók „kontrasztja”
- Hogyan szükséges megváltoztatni a központi kommunikációt az „üzenet milyensége” szempontjából, hogy eljusson az információ az informatikushoz, az adminisztrátorhoz, a gyártósoron dolgozóhoz is?
- Milyen szinten szükséges kommunikálni: személyre, adott csoportra szabottan kell az üzeneteket megfogalmazni, vagy egységesen, hogy mindenki ugyanazokhoz az információkhoz jusson hozzá?
Előadó: Földes-Varga Gabriella, PR és kommunikációs specialista, Bonafarm Zrt.
10.15 – 11.00 Informális fordulat a vállalati kommunikációban, avagy valóban létezik a pletykacsökkentő?
- HR az új marketing?!
- Vállalati belső együttműködés, tudásmegosztás- és áramlás, mint üzletileg kritikus tényezők
- A technológia, közösségi média, információs szokások trendjeinek hatásai
- Ha az informalitás teret nyer, nem fordul-e a vállalati belső kommunikáció káoszba?
- Mi lesz az eddig ellenőrizhető csatornákkal, az uralt tartalommal? Átveszi az uralmat a céges pletyka, vagy kialakítható erre hatékony kultúra?
- Létezhetnek-e olyan eszközök, amelyek a trendek figyelembe vételével segítenek a korszerű és hatékony kollaboráció kialakításában?
Előadók: Mezriczky László, kommunikációs szakember, Ispiro Consulting
Mészáros Tamás, üzletfejlesztési vezető, DMS One Zrt.
11:00-11:30 Kávészünet
„Együtt teremtünk értéket!”
11:30-12:45 Hogyan növelhető a fizikai dolgozók elkötelezettsége a vállalat iránt?
- Hogyan motiválhatóak a fizikai dolgozók a vállalati célok elérését illetően?
- Mik azok a tényezők, amelyek erősítik a fizikai dolgozók elkötelezettségét, elégedettségét?
- Milyen kommunikációs csatornák segítségével érhető el, hogy az információ a vállalat minden szintjére hatékonyan eljusson?
Előadó: Nyilas Orsolya, vállalati kommunikációs vezető, Samsung Electronics Hungary
12:45-13:30 Ebédszünet
13:30-14:45 Hogyan érhető el, hogy figyelemfelkeltő legyen az üzenet?
- Mi az oka annak, hogy nem jut el az információ a dolgozókhoz, hiába kommunikálunk feléjük több csatornán keresztül?
- Miért nehéz az információigény felkeltése?
- Miről szóljon az üzenet, hogy az figyelemfelkeltő és érthető legyen? Hogy elolvassa és megértse a dolgozó!
- Növeli-e az elérés hatékonyságát a formailag, szerkesztésben figyelemfelkeltő üzenet? (kellően nagybetűkkel, színes, figyelemfelkeltő)
Előadó: Nemes Gábor, Elnök, Kommunikációs szakértő, Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetsége
14:45-15.15 Kávészünet
Középvezető, mint belső kommunikátor
15:15-16:15 KEREKASZTAL-BESZÉLGETÉS - Hol akad el és torzul az információ?
- Milyen kihívásokat rejt a belső kommunikáció egy termelő nagyvállalatnál?
- Mi az oka annak, hogy megreked az információ bizonyos szinteken: nem jut tovább vagy nem a megfelelő módon?
- Mit és mennyit adnak tovább a beosztottjaiknak a középvezetők?
- Mennyire torzul az információ? (átadják-e és ugyanazt mondja-e, testbeszéd)
- Milyen kommunikációs csatornákkal/eszközökkel növelhető a belső kommunikáció hatékonysága?
- Hogyan növelhető a vezetők információellátottsága és fejleszthetők az információátadáshoz szükséges képességeik?
- Miként növelhető a középvezetők motivációja, hogy továbbadják az információt a dolgozók felé?
- Miért szükséges, hogy a vezető úgy informálja a beosztottját, hogy a dolgozó ne csak felületesen (bizonyos szinten) tudja, hogy „mit miért csinál”?
Résztvevők:
- Mészáros Tamás, üzletfejlesztési vezető, DMS One Kft.
- Nagy Ákos, PR Igazgató, VM.komm Kommunikációs Iroda
- Nemes Gábor, Elnök, Kommunikációs szakértő, Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetsége
- Nyilas Orsolya, vállalati kommunikációs vezető, Samsung Electronics Hungary (egyeztetés alatt)
16:00 A szeminárium zárása
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2015. szeptember 21. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2015. szeptember 22. 17:00 |
Részvételi díj | 249.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2015.augusztus 7. |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 249,000.00 |
2 | 236,550.00 |
3 | 226,550.00 |