E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

Hatékony belső kommunikáció a NEM szolgáltató szektorban

Bevezető

A kommunikációs szakemberek a NEM szolgáltató szektorbeli vállalatoknál számos tájékoztatási-informálási nehézséggel szembesülnek. Csak néhány ezek közül:

  • Mennyiben más kommunikációt szükséges alkalmazni, amikor nagyarányú a fizikai dolgozók száma?
  • Hogyan mérhetőfel, hogy a munkavállaló mit ért meg, hogy ez ne legyen bántó?
  • Milyen nyelvezetű kommunikációs üzenettel kell megszólítani az iskolázottabb, és a kevésbé iskolázott dolgozókat?
  • Hogyan szükséges kommunikálni fehér és kékgalléros munkavállalók esetében?
  • Újszerű kommunikációs megoldások

Mindezek ismerete kiemelkedően fontos ahhoz, hogy eljusson az információ az informatikushoz, az adminisztrátorhoz és a gyártósoron dolgozóhoz egyaránt. Ennek gyakorlati megvalósításban nyújt segítséget szemináriumunk, mely összegyűjti és megválaszolja ezeket a kérdéseket.

Előadók

A szeminárium előadói között:

  • Kovács Dóra, kommunikációs specialista, DENSO Gyártó Magyarország Kft.
  • Molnár Zita, Kommunikációs igazgató, Tetra Pak Hungária Kereskedelmi Zrt.
  • Nagy Ákos, PR Igazgató, VM.komm Kommunikációs Iroda
  • Nemes Gábor, Elnök, Kommunikációs szakértő, Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetsége
  • Nyilas Orsolya, vállalati kommunikációs vezető, Samsung Electronics Hungary
  • Siket Lóránt, communication consultant, LEGO Hungary

1.nap

8:30 Regisztráció

8:50 Megnyitó az IIR részéről

A belső kommunikáció helye a vállalati működésben

9:00-10.15 A belső kommunikáció megosztása vállalaton belül: HR, PR, kommunikáció

  • Kinek a feladata a belső kommunikáció? Stratégiai kérdés-e, hogy a HR, a PR vagy a kommunikációs osztály kommunikál?
  • Hogyan lehet összehangolni? Hol van az egészséges egyensúly a belső kommunikációs osztályok között?
  • Melyik osztály kommunikál az egész céget érintő vállalati kérdésekben?
  • A cégvezetésnek, vagy a kommunikációs osztálynak kell-e kommunikálnia a cégvezetői döntések és az ad hoc-jellegű információk esetében?
  • Melyik terület tájékoztat a termeléshez kapcsolódó döntésről?
  • Miként fejleszthető a hierarchiában az osztályok közötti információközlés, áramoltatás?

Előadó: Siket Lóránt, communication consultant, LEGO Hungary

10:15-10:45 Kávészünet

A belső kommunikáció nehézségei a termelési szektorban

10:45-12:15 Identitás, anyagi tényezők, eltérő földrajzi hely, eltérő profilok

  • Mennyiben akadályozza az anyagi tényező a belső kommunikáció hatékonyságát?
  • Milyen módon győzhető meg a felső vezetés arról, hogy költségmegtakarításnál ne a belső kommunikációra használható összegeket „nyírbálja meg”?
  • Korlátozott anyagi erőforrások esetén hogyan valósítható meg és fejleszthető a belső kommunikáció?
  • Mennyiben növeli a technikai háttér biztosítása az információ átadásának hatékonyságát?
  • Hogyan érhető el, hogy ne érezze magát mellőzve a dolgozó földrajzilag és szociológiailag sem?
  • Mennyire meghatározó, hogy kialakuljon az identitás a dolgozóban az általa előállított termék iránt? Mennyivel nehezebb ezt elérni a nem készterméket előállító vállalatok esetében?
  • Miként valósítható meg az egyes osztályok, termelési részlegek közötti hatékony információ áramoltatás, ha nagy alapterületen helyezkedik el a cég?

Előadó: Eszlári- Kovács Dóra, kommunikációs specialista, DENSO Gyártó Magyarország Kft.

12:15-13:15 Ebédszünet

Kommunikációs eszközök hatékonyságának növelése

13:15-14:45 Az információ-átadás eszközei: hogyan lehet a jelenlegi eszközöket (tovább)fejleszteni?

  • Hogyan lehet a jelenlegi kommunikációs eszközöket úgy továbbfejleszteni, hogy jobban kihasználhatóak legyenek a belső kommunikáció céljaira?
  • Mennyiben tenné eredményessé a belső kommunikációt a vezetői fórumok gyakoriságának növelése?
  • Növeli-e a hatékonyságot, ha egy személy felel a vállalaton belüli információ-továbbításért?
  • Milyen meglévő, eredményes, de nem elterjedt kommunikációs eszközök használhatóak a fizikai dolgozók informálásakor?
  • Miért meghatározó még mindig az írásbeli – nyomtatott és a személyes tájékoztatás a fizikai dolgozók körében?
  • Mennyiben járul hozzá a belső kommunikáció sikeréhez, ha az információ-közlő eszközök vizuálisan figyelemfelkeltőek?
  • Hatékonyabbá teszi-e a kommunikációt, ha az idegen nyelvű cikkeket a dolgozók anyanyelvén kommunikáljuk feléjük?
  • Milyen mértékben szükséges kombinálni a rendelkezésre álló kommunikációs eszközöket?

Előadó: Molnár Zita, Kommunikációs igazgató, Tetra Pak Hungária Kereskedelmi Zrt.

14:45-15:15 Kávészünet

15:15-16:45 Milyen újszerű kommunikációs megoldások léteznek a meglévőkön kívül, hogy minél hatékonyabb legyen a belső kommunikáció?

  • Milyen egyéb csatornák, eszközök használhatóak a belső kommunikációban, amiket rendszeresen lehet alkalmazni? (nem plakát és faliújság)
  • Mennyiben segíti a belső kommunikáció munkáját a „Social Media” használata? Szükséges-e a kommunikációs szakembereknek „figyelnie” ezekre a közösségi portálokra?
  • Mennyiben befolyásoló tényező az informális tájékoztatás a dolgozók körében?
  • Milyen tapasztalati példa van a kommunikációs folyamatban arra, hogy:
  • a szakember megvizsgálja a kommunikációs igényeket,
  • ráépíti a csatornarendszereket,
  • üzenetet fogalmaz meg,
  • vissza is tudja mérni ennek hatékonyságát?

Előadó: Nagy Ákos, PR Igazgató, VM.komm Kommunikációs Iroda

16:45 A szeminárium első napjának zárása

2.nap

8:30 Regisztráció

A kommunikációs üzenet „milyensége”

9:00-10:15 Hogyan szükséges kommunikálni fehér és kékgalléros munkavállalók esetében?

  • Hogyan mérhető fel, hogy a munkavállaló mit ért meg, hogy ez ne legyen bántó?
  • Mennyire eszköz jellegű probléma a nem számítógép előtt dolgozó munkatársak informálása?
  • Mennyiben más a kommunikáció, amikor nagyarányú a fizikai alkalmazottak száma?
  • Milyen nyelvezetű kommunikációs üzenettel kell megszólítani az iskolázottabb, és a kevésbé iskolázott dolgozót? - a fizikai és diplomás munkavállalók „kontrasztja”
  • Hogyan szükséges megváltoztatni a központi kommunikációt az „üzenet milyensége” szempontjából, hogy eljusson az információ az informatikushoz, az adminisztrátorhoz, a gyártósoron dolgozóhoz is?
  • Milyen szinten szükséges kommunikálni: személyre, adott csoportra szabottan kell az üzeneteket megfogalmazni, vagy egységesen, hogy mindenki ugyanazokhoz az információkhoz jusson hozzá?

Előadó: Földes-Varga Gabriella, PR és kommunikációs specialista, Bonafarm Zrt.

10.15 – 11.00 Informális fordulat a vállalati kommunikációban, avagy valóban létezik a pletykacsökkentő?

  • HR az új marketing?!
  • Vállalati belső együttműködés, tudásmegosztás- és áramlás, mint üzletileg kritikus tényezők
  • A technológia, közösségi média, információs szokások trendjeinek hatásai
  • Ha az informalitás teret nyer, nem fordul-e a vállalati belső kommunikáció káoszba?
  • Mi lesz az eddig ellenőrizhető csatornákkal, az uralt tartalommal? Átveszi az uralmat a céges pletyka, vagy kialakítható erre hatékony kultúra?
  • Létezhetnek-e olyan eszközök, amelyek a trendek figyelembe vételével segítenek a korszerű és hatékony kollaboráció kialakításában?

Előadók: Mezriczky László, kommunikációs szakember, Ispiro Consulting

Mészáros Tamás, üzletfejlesztési vezető, DMS One Zrt.

11:00-11:30 Kávészünet

„Együtt teremtünk értéket!”

11:30-12:45 Hogyan növelhető a fizikai dolgozók elkötelezettsége a vállalat iránt?

  • Hogyan motiválhatóak a fizikai dolgozók a vállalati célok elérését illetően?
  • Mik azok a tényezők, amelyek erősítik a fizikai dolgozók elkötelezettségét, elégedettségét?
  • Milyen kommunikációs csatornák segítségével érhető el, hogy az információ a vállalat minden szintjére hatékonyan eljusson?

Előadó: Nyilas Orsolya, vállalati kommunikációs vezető, Samsung Electronics Hungary

12:45-13:30 Ebédszünet

13:30-14:45 Hogyan érhető el, hogy figyelemfelkeltő legyen az üzenet?

  • Mi az oka annak, hogy nem jut el az információ a dolgozókhoz, hiába kommunikálunk feléjük több csatornán keresztül?
  • Miért nehéz az információigény felkeltése?
  • Miről szóljon az üzenet, hogy az figyelemfelkeltő és érthető legyen? Hogy elolvassa és megértse a dolgozó!
  • Növeli-e az elérés hatékonyságát a formailag, szerkesztésben figyelemfelkeltő üzenet? (kellően nagybetűkkel, színes, figyelemfelkeltő)

Előadó: Nemes Gábor, Elnök, Kommunikációs szakértő, Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetsége

14:45-15.15 Kávészünet

Középvezető, mint belső kommunikátor

15:15-16:15 KEREKASZTAL-BESZÉLGETÉS - Hol akad el és torzul az információ?

  • Milyen kihívásokat rejt a belső kommunikáció egy termelő nagyvállalatnál?
  • Mi az oka annak, hogy megreked az információ bizonyos szinteken: nem jut tovább vagy nem a megfelelő módon?
  • Mit és mennyit adnak tovább a beosztottjaiknak a középvezetők?
  • Mennyire torzul az információ? (átadják-e és ugyanazt mondja-e, testbeszéd)
  • Milyen kommunikációs csatornákkal/eszközökkel növelhető a belső kommunikáció hatékonysága?
  • Hogyan növelhető a vezetők információellátottsága és fejleszthetők az információátadáshoz szükséges képességeik?
  • Miként növelhető a középvezetők motivációja, hogy továbbadják az információt a dolgozók felé?
  • Miért szükséges, hogy a vezető úgy informálja a beosztottját, hogy a dolgozó ne csak felületesen (bizonyos szinten) tudja, hogy „mit miért csinál”?

Résztvevők:

  • Mészáros Tamás, üzletfejlesztési vezető, DMS One Kft.
  • Nagy Ákos, PR Igazgató, VM.komm Kommunikációs Iroda
  • Nemes Gábor, Elnök, Kommunikációs szakértő, Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetsége
  • Nyilas Orsolya, vállalati kommunikációs vezető, Samsung Electronics Hungary (egyeztetés alatt)

16:00 A szeminárium zárása

 

Részletek

Rendezvény kezdete: 2015. szeptember 21. 9:00
Rendezvény vége: 2015. szeptember 22. 17:00
Részvételi díj 249.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2015.augusztus 7.
We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 249,000.00
2 236,550.00
3 226,550.00

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.