E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

A belső kommunikáció sikerfaktorai

Bevezető

A belső kommunikáció vállalaton belüli milyensége számos folyamat és terület hatékonyságát meghatározza.

A munkavállalók lojalitása például nagymértékben függ attól, hogy bevonva érzik-e magukat a vállalat döntési mechanizmusaiba, tájékoztatva vannak-e az üzleti eredményekről és még sorolhatnánk. Éppen ezért a belső kommunikáció nagyon fontos funkcionális terület a vállalat felépítésében.

A szeminárium főbb témakörei:

  • A vállalati belső kommunikáció eszközrendszere és helye a vállalat PR tevékenységében
  • Külső kommunikációs eszközök a belső kommunikációban
  • A vállalati lojalitás és a munkavállalói motiváció növelése a belső kommunikáció eszközeivel
  • Változás és belső kommunikáció - hogyan menedzselhető sikeresen?
  • Hogyan segíti az üzleti kommunikáció az üzleti célok megvalósítását?
  • Innovatív kommunikációs eszközök alkalmazása a gyakorlatban

Előadók

A szeminárium szakemberei között:

  • Elek Zsuzsanna, marketing- és kommunikációs vezető, Commerzbank Zrt.
  • Hackl Mónika, PR és CSR tanácsadó
  • Kővágó Szonja, HR Business Partner - Learning and Development & Communication, Bunge Zrt.
  • Márta Irén, igazgató, Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért
  • Mezriczky László, ügyvezető, Ispiro Consulting Kft.
  • Nagy Ákos, PR igazgató, VM.komm Kommunikációs Iroda
  • Neuhauser Márk, belső kommunikációs szakértő, AXA Bank
  • Votisky Anna, Communication and Event Manager, Samsung Magyarország

Kinek ajánljuk?

Rendezvényünk szólni kíván:

  • Vállalatok PR, kommunikációs, különösen a belső kommunikációért felelős vezetőihez,
  • A belső kommunikációért felelős HR vezetőkhöz,
  • Minden olyan felsővezetőhöz, aki stratégiai fontosságúnak tartja a belső PR-t.

Szemináriumunkra szívesen látjuk továbbá PR és kommunikációs ügynökségek illetékes vezetőit is.

1.nap

8.30 Regisztráció

8.50 Az IIR köszöntője

9.00-10.30 A vállalati belső kommunikáció eszközrendszere és helye a vállalat PR tevékenységében

  • Mit kíván meg a PR szakembertől a korszerű, jól működő belső kommunikáció?
  • Melyek azok a kommunikációs eszközök, amelyek nélkülözhetetlenek a belső kommunikációban? Milyen új eszközrendszerrel élhetnek a szakemberek a Web 2.0 korában?
  • Hogyan valósítsa meg a nagy szervezetek egységei, vezetői és munkatársai közöttikommunikáció működőképességét?
  • Határozza meg a kommunikációs célt! – Találja meg az összhangot a kommunikációs cél, üzenet és belső kommunikációs eszköz között!
  • Hibalehetőségek a kommunikációban – Hogyan lehet elkerülni azokat?
  • Milyen lehetőségek és korlátok befolyásolják a belső PR tevékenységet?
  • A belső kommunikációs eszközrendszer sajátosságai

Előadó: Nagy Ákos, PR igazgató, VM.komm Kommunikációs Iroda

10.30-11.00 Kávészünet

11.00 – 12.30 A vállalati lojalitás és a munkavállalói motiváció növelése a belső kommunikáció eszközeivel

  • A belső kultúra fejlesztése, átadása – Hogyan lehet élővé tenni?
  • A kommunikáció szerepe a dolgozói elkötelezettségben
  • Jobb információáramlás, tájékozottabb munkatársak, növekvő lojalitás: melyek a hatékony eszközök?
  • Milyen eszközökkel lehet biztosítani a maximális lojalitást, hogy ne csak anyagi, hanem az érzelmi oldal is erős legyen?
  • Hogyan vehet részt a PR a motiválásban?
  • A szakmai célú belső rendezvények, tréningek és továbbképzések: hogyan tegye színessé, vonzóvá a vállalati képzéseket, szakmai rendezvényeket?
    • Hogyan válhat motiváló és lojalitásnövelő PR eszközzé?

Előadó: Kővágó Szonja, HR Business Partner - Learning and Development & Communication, Bunge Zrt.

12.30 – 13.30 Ebédszünet

13.30-14.30 Hagyományos és speciális belső kommunikációs eszközök. A külső és belső kommunikációs eszközök összehangolása

  • A belső kommunikáció szerepe egy nagyvállalatnál
  • A belső kommunikáció jelentősége vállalati átalakulás idején
  • Hagyományos belső kommunikációs eszközök
  • Speciális belső kommunikációs eszközök
  • A külső és belső kommunikáció találkozása, a külső kommunikáció hatása a belső kommunikációra
  • Külső kommunikációs eszközök alkalmazása a belső kommunikációban
  • Kríziskommunikáció cégen belül
  • A külső és belső kommunikáció összehangolása

Előadó: Hackl Mónika, PR és CSR tanácsadó

14.30 – 14.50 Kávészünet

14.50 – 16.20 Hogyan segíti a belső kommunikáció az üzleti célok megvalósítását?

  • Mi határozza meg a belső kommunikációt?
  • A hatékony kommunikáció és az üzleti eredmények közötti kapcsolat
  • Kommunikáció, a közös megértéshez vezető kétirányú út
  • Mit akar a vezető elmondani és mit akar a munkatárs hallani?
  • A munkatárs kommunikációs iránytűje : mi a feladatom és mennyire vagyok eredményes? A hatékony teljesítmény visszajelzéstől a felhatalmazásig
  • Kinek a feladata a kommunikáció? A vezetők kommunikációs készségének fejlesztése
  • Kommunikációs menetrend a helyzet felismerésétől a siker méréséig
  • Hogyan teremtsünk kommunikáció-barát környezetet?

Előadó: Votisky Anna, Communication and Event Manager, Samsung Magyarország

16.20 Az első szemináriumi nap vége

2.nap

09.30-11.30 A belsőkommunikáció és a profit

  • A vállalat, mint gazdálkodó szervezet belső együttműködésének sajátosságai
  • Új szelek a munkaerőpiacon
    • Elvándorlás
    • Hiányszakmák
    • Új generációk
    • Munkáltató – munkavállalói viszony változása
  • Kommunikáció, mint üzletileg kritikus tényező
  • Munkáltatói kihívások: megtartani, bevonzani
  • Munkáltatói márkaépítés: megúszható?
  • A kommunikáció: szolgáltatás, technológia,  juttatás
  • A kommunikáció formális és informális struktúrái
  • Automatizálás: a kockázatok csökkentése, a lehetőségek kiaknázása
    • HR kommunikáció
    • Pletykakontroll  

Előadó: Mezriczky László, ügyvezető, Ispiro Consulting Kft.

11.30-12.00 Kávészünet

Újítsa meg belső kommunikációs és PR „fegyvertárát”!

12.00-13.15 A kommunikáló szervezet

  • Miként mérheti fel a szervezet kommunikációs jellemzőit, a kiinduló helyzetet?
    Jelszó: „A szervezet akkor is kommunikál, ha senki sem készítette fel erre…”
  • Hogyan tervezzen, milyen ütemezéssel tudja fejleszteni a szervezetet?
  • Hogyan azonosíthatja be a kiemelt területeket és a kommunikációs csomópontokat?
  • Milyen feladat vár a vezetőkre?
  • Melyek a legnehezebb pontok? Mire figyeljen?
  • Milyen végeredményt hozhat mindez?

Előadó: Elek Zsuzsanna, marketing- és kommunikációs vezető, Commerzbank Zrt.

13.15-14.00 Ebédszünet

14.00 – 15.00 Változás és belső kommunikáció - hogyan menedzselhető sikeresen?

  • Változási görbe - az esetleges ellenállások kezelésének lehetőségei belső kommunikációs eszközökkel
  • A változási folyamat tervezése - hasznos változáskezelési eszközök a gyakorlatban
  • A szervezeti párbeszéd szerepe és eszközei
  • Nehéz helyzetek belső kommunikációja,  (vezetőváltás; szervezeti változás, leépítés, átszervezés; megszorítások)
  • A CSR, mint változási folyamat és ennek szerepe a belső kommunikációban
  • A támogató egységek kommunikációja & célcsoportjai
  • Virtuális változásmenedzsment?

Előadó: Márta Irén, igazgató, Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért

15.00 – 15.15 Kávészünet

15.15-16.45 A belső kommunikáció fejlődése – technológia és ember: avagy a vállalati faliújságtól a globális intranetig

  • Klasszikus eszközök a változó világban
  • Motiváció és kommunikáció a technológia zajában
  • Egyirányú és interaktív belső kommunikáció
  • Globális intranet 57 országban

Előadó: Neuhauser Márk, belső kommunikációs szakértő, AXA Bank

16.45 A második szeminárium nap vége

Részletek

Rendezvény kezdete: 2016. február 11. 9:00
Rendezvény vége: 2016. február 12. 17:00
Részvételi díj 249.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2015.december 25.
We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 249,000.00
2 236,550.00
3 226,550.00

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.