Hatékony belső kommunikáció a NEM szolgáltató szektorban
Bevezető
A kommunikációs szakemberek a NEM szolgáltató szektorbeli vállalatoknál számos tájékoztatási-informálási nehézséggel szembesülnek. Csak néhány ezek közül:
- Mennyiben más kommunikációt szükséges alkalmazni, amikor nagyarányú a fizikai dolgozók száma?
- Hogyan mérhetőfel, hogy a munkavállaló mit ért meg, hogy ez ne legyen bántó?
- Milyen nyelvezetű kommunikációs üzenettel kell megszólítani az iskolázottabb, és a kevésbé iskolázott dolgozókat?
- Hogyan szükséges kommunikálni fehér és kékgalléros munkavállalók esetében?
- Újszerű kommunikációs megoldások
Mindezek ismerete kiemelkedően fontos ahhoz, hogy eljusson az információ az informatikushoz, az adminisztrátorhoz és a gyártósoron dolgozóhoz egyaránt. Ennek gyakorlati megvalósításban nyújt segítséget szemináriumunk, mely összegyűjti és megválaszolja ezeket a kérdéseket.
Előadók
A szeminárium előadói között már biztosan találkozhat az alábbi szakemberekkel:
- Bors Kata , vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezető, HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt.
- Eszlári-Kovács Dóra, kommunikációs specialista, DENSO Magyarország Kft.
- Földes-Varga Gabriella, kommunikációs és marketingvezető, Bonafarm Zrt.
- Mezriczky László, ügyvezető, Ispiro Consulting
- Nagy Ákos, PR Igazgató, VM.komm Kommunikációs Iroda
- Dr. Németh Tamás PhD, főiskolai docens, Budapesti Gazdasági Egyetem
- Siket Lóránt, communication consultant, LEGO Hungary
- Török Szabolcs, kommunikációs vezető, Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
1.nap
8:30 Regisztráció
8:50 Megnyitó az IIR részéről
A belső kommunikáció helye a vállalati működésben
9:00-10.15 A belső kommunikáció megosztása vállalaton belül: HR, PR, kommunikáció
- A belső kommunikáció struktúrája egy globális vállalat helyi gyártó cégénél;
- Milyen elvek és célok mentén működik a belső kommunikáció? Mennyire stratégiai kérdés?
- Ki és hogyan kommunikál az egész céget érintő vállalati kérdésekben?
- Melyik terület tájékoztat a termeléshez kapcsolódó döntésről?
- Miként fejleszthető az osztályok közötti információközlés, áramoltatás?
- Hogyan lehet hatékonyan elérni a termelésben dolgozókat?
- Vállalati kultúra-építés belső kommunikációs eszközökkel.
Előadó: Siket Lóránt, communication consultant, LEGO Hungary
10:15-10:45 Kávészünet
A belső kommunikáció nehézségei a termelési szektorban
10:45-12:15 Identitás, anyagi tényezők, eltérő földrajzi hely, eltérő profilok
- Milyen tényezők nehezítik a belső kommunikációt egy gyártó cég esetében?
- Mennyiben akadályozza az anyagi tényező a belső kommunikáció hatékonyságát?
- Milyen módon győzhető meg a felső vezetés arról, hogy költségmegtakarításnál ne a belső kommunikációra használható összegeket „nyírbálja meg”?
- Korlátozott anyagi erőforrások esetén hogyan valósítható meg és fejleszthető a belső kommunikáció?
- Mennyiben növeli a technikai háttér biztosítása az információ átadásának hatékonyságát? Hogyan egészíthetők ki a hagyományos kommunikációs csatornák a modern eszközökkel?
- Hogyan érhető el, hogy ne érezze magát mellőzve a dolgozó földrajzilag és szociológiailag sem?
- Hogyan valósítható meg a munkatársak által igényelt személyes kommunikáció gyártó környezetben?
- Miként valósítható meg az egyes osztályok, termelési részlegek közötti hatékony információ áramoltatás, ha nagy alapterületen helyezkedik el a cég?
Előadó: Eszlári- Kovács Dóra, kommunikációs specialista, DENSO Gyártó Magyarország Kft.
12:15-13:15 Ebédszünet
Kommunikációs eszközök hatékonyságának növelése
13:15-14:45 Az információ-átadás eszközei: hogyan lehet a jelenlegi eszközöket (tovább)fejleszteni?
- Hogyan lehet a jelenlegi kommunikációs eszközöket úgy továbbfejleszteni, hogy jobban kihasználhatóak legyenek a belső kommunikáció céljaira?
- Mennyiben tenné eredményessé a belső kommunikációt a vezetői fórumok gyakoriságának növelése?
- Növeli-e a hatékonyságot, ha egy személy felel a vállalaton belüli információ-továbbításért?
- Milyen meglévő, eredményes, de nem elterjedt kommunikációs eszközök használhatóak a fizikai dolgozók informálásakor?
- Miért meghatározó még mindig az írásbeli – nyomtatott és a személyes tájékoztatás a fizikai dolgozók körében?
- Mennyiben járul hozzá a belső kommunikáció sikeréhez, ha az információ-közlő eszközök vizuálisan figyelemfelkeltőek?
- Hatékonyabbá teszi-e a kommunikációt, ha az idegen nyelvű cikkeket a dolgozók anyanyelvén kommunikáljuk feléjük?
- Milyen mértékben szükséges kombinálni a rendelkezésre álló kommunikációs eszközöket?
Előadó: Bors Kata, vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezető, HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt.
14:45-15:15 Kávészünet
15:15-16:45 Milyen újszerű kommunikációs megoldások léteznek a meglévőkön kívül, hogy minél hatékonyabb legyen a belső kommunikáció?
- Milyen egyéb csatornák, eszközök használhatóak a belső kommunikációban, amiket rendszeresen lehet alkalmazni? (nem plakát és faliújság)
- Mennyiben segíti a belső kommunikáció munkáját a „Social Media” használata? Szükséges-e a kommunikációs szakembereknek „figyelnie” ezekre a közösségi portálokra?
- Mennyiben befolyásoló tényező az informális tájékoztatás a dolgozók körében?
- Milyen tapasztalati példa van a kommunikációs folyamatban arra, hogy:
- a szakember megvizsgálja a kommunikációs igényeket,
- ráépíti a csatornarendszereket,
- üzenetet fogalmaz meg,
- vissza is tudja mérni ennek hatékonyságát?
Előadó: Nagy Ákos, PR Igazgató, VM.komm Kommunikációs Iroda
16:45 A szeminárium első napjának zárása
2.nap
8:30 Regisztráció
A kommunikációs üzenet „milyensége”
9:00-10:15 Hogyan szükséges kommunikálni fehér és kékgalléros munkavállalók esetében?
- Hogyan mérhető fel, hogy a munkavállaló mit ért meg, hogy ez ne legyen bántó?
- Mennyire eszköz jellegű probléma a nem számítógép előtt dolgozó munkatársak informálása?
- Mennyiben más a kommunikáció, amikor nagyarányú a fizikai alkalmazottak száma?
- Milyen nyelvezetű kommunikációs üzenettel kell megszólítani az iskolázottabb, és a kevésbé iskolázott dolgozót? - a fizikai és diplomás munkavállalók „kontrasztja”
- Hogyan szükséges megváltoztatni a központi kommunikációt az „üzenet milyensége” szempontjából, hogy eljusson az információ az informatikushoz, az adminisztrátorhoz, a gyártósoron dolgozóhoz is?
- Milyen szinten szükséges kommunikálni: személyre, adott csoportra szabottan kell az üzeneteket megfogalmazni, vagy egységesen, hogy mindenki ugyanazokhoz az információkhoz jusson hozzá?
Előadó: Földes-Varga Gabriella, PR és kommunikációs specialista, Bonafarm Zrt.
10:15-10:40 Kávészünet
10.40 – 12.20 Államai vállalat helyzete a kommunikációban
- Állami Autópályakezelőből (ÁAK) Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt-vé (NÚSZ) válás: több ezer fős szervezet drasztikus létszámcsökkenése – új vállalat a régi alapokon
- nincs mindenki a központban – a több telephelyes működés kommunikációs kihívásai
- belső kommunikáció a vállalati kultúra építésének szolgálatában
- a social media platformok adta lehetőségek kihasználása
- ha nincs elég hír, akkor miről kommunikálunk a kollégák felé?
12:20-13:20 Ebédszünet
„Együtt teremtünk értéket!”
13:20-14:30 HR-kommunikációs stratégia – avagy a HR az új marketing?
- A vállalatok lényege az értékteremtés, amely hatékony együttműködést feltételez
- Ehhez a legjobbakat kell megtalálnunk a piacon, és meg is kell tartanunk őket
- Ez azonban nem megy úgy, ahogyan eddig: új körülmények új megközelítéseket igényelnek
- A HR így válik üzletileg kritikus tényezővé, a megkülönböztetés elemévé
- Vagyis a HR lehet az új marketing
Előadó: Mezriczky László, ügyvezető, Ispiro Consulting
14:30-15:00 Kávészünet
Középvezető, mint belső kommunikátor
15:00-16:20 Hol akad el és torzul az információ?
- Milyen kihívásokat rejt a belső kommunikáció egy termelő nagyvállalatnál?
- Mi az oka annak, hogy megreked az információ bizonyos szinteken: nem jut tovább vagy nem a megfelelő módon?
- Mit és mennyit adnak tovább a beosztottjaiknak a középvezetők?
- Mennyire torzul az információ? (átadják-e és ugyanazt mondja-e, testbeszéd)
- Milyen kommunikációs csatornákkal/eszközökkel növelhető a belső kommunikáció hatékonysága?
- Hogyan növelhető a vezetők információellátottsága és fejleszthetők az információátadáshoz szükséges képességeik?
- Miként növelhető a középvezetők motivációja, hogy továbbadják az információt a dolgozók felé?
- Miért szükséges, hogy a vezető úgy informálja a beosztottját, hogy a dolgozó ne csak felületesen (bizonyos szinten) tudja, hogy „mit miért csinál”?
Előadó: Dr. Németh Tamás PhD, főiskolai docens, Budapesti Gazdasági Egyetem
16:20 A szeminárium zárása
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2017. szeptember 12. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2017. szeptember 13. 17:00 |
Részvételi díj | 249.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2017. július 28. |
Helyszín | K+K Hotel Opera |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 249,000.00 |
2 | 236,550.00 |
3 | 226,550.00 |