E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

Beszerzés 2015

Bevezető

A költséghatékonyság kapcsán a vállalati automatizálás, gyorsuló-gyorsítandó munkafolyamatokra is középpontba kerülnek a beszerzési tevékenység során, így a beszerők előtérbe helyezik a beszerzési folyamat elektronizálását az igénybekéréstől, tendereztetésen át az ajánlat és szerződés aláírásáig és még néha tovább is…

A közepes – és nagyvállalati szektorban a cégvezetés részéről egyre nagyobb elvárások fogalmazódnak meg a környezetvédelem, fenntartható fejlődés területén, és erre a beszerzésnek is nagyobb figyelmet kell fordítania, hiszen már a beszállítói kiválasztás során érvényesíteni szükséges.

Továbbra is kihívást jelent a jó beszállítói együttműködés, stratégiai kapcsolatok, a belső együttműködés – kommunikáció a vállalati társosztályokkal és a beszerzők motiválásának kérdése.

Rendezvényünkön mindezeket a témaköröket mutatjuk be olyan vállalati tapasztalati példák, ESETTANULMÁNY-ok alapján, amelyek megoldást, választ adnak a szakma által felmerült kérdésekre és résztvevőink feltehetik kérdéseiket a jogalkotó (NGM), a hatóság (NAV) és vállalati előadóink felé.

A rendezvény főbb témái:

A logisztika és a beszerzés és a Compliance kapcsolata

  • Korrupciómegelőzés, pénzmosás elleni küzdelem, ÁFA csalások
  • EKÁER rendszer bevezetése: NGM és NAV előadásai és vállalati ESETTANULMÁNY

Gyorsuló munkafolyamatok – vállalati automatizálás

  • Elektronikus beszerzések, mint válasz a változásokra

Beszerzés – szerződéskötés – belső együttműködés – Contract management

  • Contract management - Szállítói minősítés
  • Beszállítói együttműködés, stratégiai kapcsolatok
  • Szerződéskötés, Kockázatkezelés szerződés oldalról
  • Belső együttműködés – kommunikáció társosztályokkal
  • Szolgáltatásbeszerzés, ISM

Fenntartható fejlődés vállalati implementálása beszerzői szemmel - Flottamenedzsment

  • Zöld beszerzések – megvalósult projektek – gyakorlati példák
  • Autókölcsönzés: flottamenedzsment

Kiből lesz a jó beszerző?

  • Képzések, motivációk, beszerzők megítélése

Energiabeszerzés – Árfolyamingadozások: belső és külső környezeti hatások a beszerzési folyamatokra

  • Globalizáció vs lokalizáció kérdése a vállalatoknál
  • Energiabeszerzés kérdései – hazai hatások, aktualitások
  • A beszerzésen túlmutató környezeti, külső gazdasági hatások
  • Árfolyamingadozás hatása a beszerzési tevékenységre

Jövőbe mutató generális beszerzési kérdések

  • Small buy, bérigények, humán-erőforrás

Szakembereink

Konferenciánk előadói:

  • Azurák Zsolt, Beszerzési igazgató, Magyar Telekom Nyrt.
  • Balatoni András, Makrogazdasági elemző, ING Bank
  • Barna Krisztina, Beszerzési vezető Általános szolgáltatások, MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.
  • Csapó Róbert, Energiapiaci szakértő
  • Diófási Gabriella, Gazdasági igazgató, SURVIVE ENVIRO Környezetmenedzsment Tanácsadó Nonprofit Kft.
  • Gellén Gábor, SCM manager, Vodafone Magyarország Zrt.
  • Gergely Ákos, Ügyvezető igazgató, Doqsys Business Solutions
  • Giltán Tivadar, Beszerzési és üzemeltetési igazgató, Allianz Hungária Zrt. 
  • Kovács Gábor, Compliance szakértő
  • dr. Kovács Péter, Őrnagy, vám- és pénzügyőri szakreferens, Nemzeti Adó- és Vámhivatal
  • Kun Erika, Energiakereskedelmi vezető, ISD Power Kft.
  • Palkovics Péter, PR és Marketing manager, NISSAN Sales CEE Kft.
  • dr. Paróczi Péter, Vezető jogtanácsos, Samsung Electronics Magyar Zrt.

Kinek ajánljuk

Rendezvényünk szólni kíván:

  • Lokális és regionális beszerzési vezetőkhöz, szakértőkhöz, főmunkatársakhoz, specialistákhoz
  • Purchasing, procurement, illetve sourcing managerekhez, osztályvezetőkhöz, szakemberekhez
  • Supply chain és logisztikai vezetőkhöz, igazgatókhoz
  • Beszerzési projektekben érintett szakemberekhez, bármilyen funkcionális területről
  • Cégvezetőkhöz, pénzügyi, stratégiai és üzletfejlesztési vezetőkhöz

Továbbá szívesen látjuk a beszerzési tanácsadókat, valamint a beszerzést támogató informatikai, vállalatirányítási rendszereket szállító tanácsadó és szolgáltató vállalatok képviselőit is.

1.nap

8:30 Regisztráció

8:50 Megnyitó az IIR és a nap elnöke részéről

A nap elnöke: Giltán Tivadar, Beszerzési és üzemeltetési igazgató, Allianz Hungária Zrt. 

A logisztika és a beszerzés kapcsolata: EKÁER rendszer bevezetése

9:00-9:50 Compliance - Korrupciómegelőzés, pénzmosás elleni küzdelem, ÁFA csalások

  • Hogyan tudjuk betartatni a vállalati szabályokat? – korrupciómegelőzés elveinek tudatosítása a vezetőkben
  • Hogyan kapcsolódnak egymáshoz a látszólag össze nem illő fogalmak, avagy a gazdasági bűncselekmények új formáinak megjelenése
  • Milyen megoldással tudja a vállalat az összeférhetetlenséget nézni, amivel az összeférhetetlenséget tudjuk megelőzni? belső szabályzat: Compliance és beszerzés kapcsolata, a kockázatkezelés része
  • Milyen folyamatszintű, rendszerbeli lehetőségek ismertek a vállalaton belüli ellenőrzésre?
  • Beszerzési visszaélések - melyek lehetnek az árulkodó jelek?
  • Milyen eszközeink vannak a megelőzés érdekében?

Előadó: Kovács Gábor, Compliance szakértő

9:50-10:20 Compliance és beszerzés kapcsolata beszerzői szemmel

  • Compliance felértékelődésének oka a 2008-2009 gazdasági válság után
  • Milyen következménye van az új compliance szemléletnek a beszerzés napi életére?
  • Milyen következménye van az új compliance szemléletnek a szerződésekre?
  • Milyen következménye van az új compliance szemléletnek a beszállítókra?
  • Milyen reakciók várhatók a beszállítóktól?
  • Mennyire akadályozza, vagy segíti az új szemlélet a Beszerzés klasszikus KPI mutatóinak elérését?
  • Miben kell változnia a beszerzési szemléletnek?
  • Milyen jövőképet mutat ez a beszerzők felé?

Előadó: Giltán Tivadar, Beszerzési és üzemeltetési igazgató, Allianz Hungária Zrt. 

10:20-10:50 Kávészünet

10:50-11:30 EKÁER rendszer bevezetése: NAV

  • Az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer kialakításának előzményei
  • A rendszer célja, fókuszpontjai
  • A rendszer bevezetésének tapasztalatai
  • EKÁER ellenőrzés a gyakorlatban, jogkövetkezmények

Előadó: dr. Kovács Péter őrnagy, vám- és pénzügyőri szakreferens, Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Gyorsuló munkafolyamatok – vállalati automatizálás

11:30-12:10 Átlátható és kontrollált beszerzés

  • Hogyan alkalmazhatunk 100 százalékosan testreszabott informatikai megoldást a saját szervezetünkre? Miért ne válasszuk a dobozos megoldásokat?
  • Egyedi személyre szabott üzleti alkalmazás kialakítása minden eddiginél gyorsabban és alacsonyabb áron, kockázatok nélkül
  • Hogyan lehet átláthatóbbá és kontrollálttá tenni beszerzési folyamatainkat?
  • Hogyan alakítsunk ki teljes körű támogatást a beszerzési vezető és a munkatársak számára?
  • Kitekintés a beszerzési területről (más szakterületek kiszolgálása, támogatása; vezetőség felé készített riportok egyszerű összeállítása, mobileszközök támogatása)
  • További fejlesztési lehetőségek
  • Élő demo rendszer bemutató

Előadó: Basa Richárd, Partner, Oriana Kft.

12:10-12:50 Elektronikus beszerzések, mint válasz a változásokra

  • Milyen elektronikus és felhő alapú beszerzési megoldások, alkalmazások könnyíthetik a beszerzési folyamatokat?
  • Hol tud segítséget nyújtani ennek használata a beszerzésnél? igényléstől a versenyeztetésen át a számla kifizetéséig: szerződésmenedzsment, riporting menedzsment
  • Mennyiben gyorsíthatja, egyszerűsítheti a munkafolyamatokat ezek használata? ügyviteli rend szempontjából, workflow-k
  • Milyen előnyökkel jár a rendszer bevezetése, használata? bevezetés időtartama, betanulási idő, kezelhetőség, testreszabottság, gyorsaság, eredményesség, kontroll
  • Hogyan kapcsolható össze a vállalatirányítási rendszerrel?
  • Milyen mérhető eredménye van Compliance és a vállalaton belüli kapcsolattartás szempontból a rendszer használatának? kommunikáció: egy helyen, hozzáférhető
  • Milyen a jó szerződés-nyilvántartó rendszer? Szerződéstípusonként, élő szerződéseket lekérdezni

Előadó: Gergely Ákos, Ügyvezető igazgató, Doqsys Business Solutions

12:50-13:05 Flottaüzemeltetési tanácsok a Nissan-tól

  • Vásárlás vagy operatív lízing?
  • Gondolkodjunk teljes életút költségben!
  • A költségeken túli legfontosabb szempontok

Előadó: Palkovics Péter, PR és Marketing manager, NISSAN Sales CEE Kft.

13:05-14:05 Ebédszünet

Beszerzés és a vállalati hatékonyság

Van-e élet a szerződés aláírása után?

14:05-14:45 Contract management - Szállítói minősítés

  • Milyen módszerrel mérhető fel, hogy kik legyenek a vállalat partnerei? – szállítói piac kutatása
  • Milyen konkrét szempontok alapján lehet a szállítókat minősíteni (szállítói értékelés)? – előminősítés, utóminősítés
  • Milyen operációs, IT, pénzügyi és reputációs kockázat szűrhető ki a szerződéskötés előtti minősítéskor? back round check, adótartozások vizsgálata
  • Milyen előnyökkel jár, ha a megrendeléseket elektronikusanküldik a partnereknek? - a szállítói kapcsolatok menedzsmentje, elektronikus kapcsolattartás a potenciális beszállítókkal
  • Miért használják, akik használják a Supplier Relationship Management-et? Mik az előnyei? Mire használják? Mennyi időmegtakarítással jár ennek használata?
  • Milyen mérhető eredménye lehet egy professzionális vendor menedzsmentnek? (későbbi tárgyalások, hibalehetőségek, költségcsökkentés)
  • Milyen módszerrel figyelhető szerződéskötés után a szállítók teljesítménye? Ki felelős ezért vállalaton belül? Milyen konzekvencia vonható le ezek eredményeképpen?
  • Hogyan kezeljük a beszerzési szerződéseket és a szállítói kapcsolatokat a szerződés aláírása után
  • Mutatószámok, szolgáltatási szintek
  • Reklamációk, hibás teljesítések
  • Folyamatos fejlesztés, változás-menedzsment
  • Szerződés életciklusának kezelése
  • Hogyan lehet mérni, hogy valóban azt kapjuk a szállítótól, amire a szerződés vonatkozott?

Előadó: Gellén Gábor, SCM manager, Vodafone Magyarország Zrt.

14:45-15:25 Szerződéskötés, Kockázatkezelés szerződés oldalról

  • A beszerzés jogi háttere
  • A szerződés tartalma, elemei
  • Hogyan építhetők be a szerződésbe a kockázati tényezők?
  • A szerződéskötést megelőző tárgyalás jelentősége, az ajánlat
  • A beszerzés és a tendereztetés, a tender során vállalt feltételek betartása, betartatása
  • A szerződéskötés folyamatának szabályozása nagyvállalati szemmel (folyamatok, minták, hatáskörök, ellenőrzés)

Előadó: dr. Paróczi Péter, Vezető jogtanácsos, Samsung Electronics Magyar Zrt.

15:25-15:55 Kávészünet

15:55-16:35 Belső együttműködés – kommunikáció társosztályokkal

  • Hogyan lehetne egy vállalati és kommunikációs kultúrát kialakítani, hogy az előremutató, kooperatív és támogató legyen?
  • Miként tud a beszerző együtt dolgozni a mind hatékonyabb együttműködés érdekében:
    • a supplier-ekkel, (supplier-ek innovációja tekintetében)
    • üzemeltetéssel, jogi osztállyal,
    • műszaki fejlesztéssel és termékfejlesztéssel,
    • a marketinggel (a vevőportfólió kialakítása miatt)?
  • Mekkora az igény más vállalati területek részéről, hogy a beszerzés a teljes folyamatot végigkísérje?
  • Hogyan jut az információ az igénylőtől a beszerzésig?
  • ’Voice of Customer’ – társszervezetek megszólítása a vállalaton belül (SWOT analízis készítése a beszerzési folyamatról)
  • Mennyire könnyíthető a vállalaton belüli igénybekérés a standardizálás által? kategóriánként specifikációs lapok, workflow-k
  • Miként kivitelezhető, hogy érvényesülni tudjon a vállalat egészének érdeke az egyes osztályok érdekein túl? ütköző érdekek, diverzifikált szervezet, tevékenység esetén, szervezeten belüli egyes részlegek közötti kommunikáció

Előadó: Barna Krisztina, Beszerzési vezető Általános szolgáltatások, MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.  

Szolgáltatásbeszerzés, ISM

16:35-17:30 Trendek és tendenciák a beszerzésben – Kerekasztal beszélgetés

  • Milyen trendek követendőek a szolgáltatásbeszerzések esetében?
  • Mi a megközelítés az egyes vállalatoknál? üzemi étkeztetés
  • Mely vállalatok vezették be az Integrated Security Management (ISM)-et?
  • Ki vezette be? Ki nem? Ki vezette már ki? Miért?
  • Ki milyen kockázatot lát egyikben, másikban? - helyi cég olcsó pénzért, vagy profi cég, vagy multinacionális vállalat. Pl.: Takarítószolgálat, biztonsági szolgálat, üzemeltetési szolgáltatás
  • Mennyire elterjedt Magyarországon a konszolidátori modell?
  • Melyek lesznek a következő évek stratégiai beszerzési témái, új kategóriái?

A kerekasztal-beszélgetés moderátora: Giltán Tivadar, Beszerzési és üzemeltetési igazgató, Allianz Hungária Zrt. 

A kerekasztal-beszélgetés résztvevői:

Gellén Gábor, SCM manager, Vodafone Magyarország Zrt.

dr. Paróczi Péter, Vezető jogtanácsos, Samsung Electronics Magyar Zrt.

17:30 A konferencia első napjának zárása

2.nap

8:30 Regisztráció

8:50 Megnyitó az IIR és a nap elnöke részéről

A nap elnöke: Gellén Gábor, SCM manager, Vodafone Magyarország Zrt.

Fenntartható fejlődés vállalati implementálása beszerzői szemmel

9:00-9:45 Zöld beszerzések – megvalósult projektek – gyakorlati példák

  • Fenntarthatóság a vállalati gyakorlatban és a beszerzésekben
    • Milyen tendencia figyelhető meg a fenntartható fejlődés tekintetében a köz – és versenyszférában?
    • Milyen gazdasági racionalitás húzódik meg a beruházások mögött?
    • Milyen aggályok, akadályozó tényezők vannak, és hogyan lehetne ezt leküzdeni?
    • Milyen belső lépéseket tudnak megtenni az ezirányba haladó vállalatok?
    • Miként kivitelezhető a környezetvédelmi elvárásoknak történő megfelelés vállalati oldalról?
    • Mennyire támogatja az infrastruktúra ezen fejlesztéseket? (piaci, gazdasági, képzési, jogi környezet)
  • Esettanulmányok
    • Zöld szempontok a FŐTÁV gépjármű beszerzésében (tartós bérlet, közbeszerzés)

Előadó: Diófási Gabriella, Gazdasági igazgató, SURVIVE ENVIRO Környezetmenedzsment Tanácsadó Nonprofit Kft.

9:45-10:00 Egy sikeres együttműködés története

  • Hogyan jött létre az együttműködés a SEAT és Cseh László között?
  • Milyen tényezők játszanak szerepet egy szponzor megválasztása során? Miért éppen a SEAT?
  • Környezete befolyásolja-e, kap-e visszajelzést a szponzor megválasztása során? Támogatták-e, hogy a SEAT mellett kötelezze el magát?
  • Milyen szempontok szerint konfigurál egy autót, van-e beleszólása, hogy milyen extrákkal szereljék fel az autót, vagy az importőr dönti el?
  • Jelenleg milyen modellt vezet és miért e mellett döntött?

Beszélgetés a SEAT márka képviseletében Cseh László Világ- és Európa bajnok, ötszörös olimpiai érmes úszóval

10:00-10:30 Tesztvezetés

10:30-11:00 Kávészünet

Kiből lesz a jó beszerző?

11:00-11:45 Képzések, motivációk, beszerzők megítélése

  • Beszerzés teljesítményének és hatékonyságának mérése; objektív KPI vs. szubjektív teljesítményértékelés
  • Beszerzés vállalaton belüli szerepe; feladat - és felelősségi körének változása
  • A beszerzői szerep komplexitása:
    • Milyen elvárások fogalmazódnak meg egy beszerzővel szemben?
    • Milyen „elváráshalmazban” tevékenykedik?
    • A beszerző az beszerző?
  • Mi fán terem a jó beszerző?; Kiből lesz a jó beszerző?
  • hard/soft képességek halmaza
  • Mennyire meghatározó a beszerző személyisége, attitűdje a végzettsége mellett?
    • az ideális beszerző vezetői és HR-es szemmel
    • generációs ellentétek (y generation is now on the labour market)
  • A beszerzés jövője, vállalaton belüli megítélése
    • további fejlődések irányok (partnering, dialogue rich-proc..etc )
    • „scope” bővítés (SCM?)

Előadó: Azurák Zsolt, Beszerzési igazgató, Magyar Telekom Nyrt.

Belső és külső környezeti hatások a beszerzési folyamatok során

Közben 12:25-13:25 Ebédszünet

11:45 -14:05 Energiabeszerzés kérdései – hazai hatások, aktualitások

  • Hogyan reagáltak nagyvállalatok a villamosenergia és földgázpiaci változásokra?
  • Milyen stratégiát követnek a cégek energia beszerzéseikkor?
  • Mi alapján hozták meg a döntéseiket? Mikor?
  • Milyen időtávra szólnak a szerződések?
  • Milyen konstrukció szerint szerződtek? SPOT piaci alapon, árképlet alkalmazásával vagy fix áron?
  • Mennyire piacidegen az állami szerepvállalás? Mennyire torzíthatja a piaci versenyt?
  • Milyen hatásai lehetnek a beszerzési folyamatokra, az árazásra, a versenyre?
  • Hogyan hatott a rezsicsökkentés az árakra, befolyásolta-e a versenyhelyzetet a nagyvállalati, kisvállalati szektorban? Vonultak-e ki emiatt cégek, és mire számíthatunk a jövőben?

Előadók:

Csapó Róbert, Energiapiaci szakértő

Kun Erika, Energiakereskedelmi vezető, ISD Power Kft.

14:05 – 14:50 Kamatkockázat és árfolyamkockázat Magyarországon

  • Mi mozgatja a forint és euró árfolyamát? Mik vannak a háttérben? Mennyire lesz változékony az árfolyam a következő időszakban?
  • A kamat és az árfolyam ellentmondásos kapcsolata Magyarországon
  • Mi a beszerzés és a pénzügy feladata az árfolyam és kamatváltozások kezelésében?
  • Milyen megoldással lehetne kezelni az árfolyam, illetve kamatingadozásokat vállalati oldalról?

Előadó: Balatoni András, Makrogazdasági elemző, ING Bank

14:50-15:20 Kávészünet

Small buy, bérigények, humán-erőforrás

15:20 – 16:30 Jövőbe mutató generális beszerzési kérdések – Kerekasztal beszélgetés

  • Mi lesz a következő év új beszerzési slágertémája? HR, Trading
  • Hol a beszerzés kezdete és vége? - folyamatjellegű kérdés
  • Ki az, aki az igényeket megfogalmazza? Meddig tart a beszerzés? A számlateljesítés, ennek ellenőrzése a beszerzés feladata-e?
  • Ki hogyan kezeli a váratlanul felmerülő költségeket? Új adónemek bevezetése, fizetési határidők korlátozása (EU-s direktíva), ÁFA kör, megyei autópálya matrica
  • Hogyan érdemes kezelni a kis értékű, de nagy darabszámú termékek beszerzését?
  • Miként oldható meg, hogy minimális ráfordítással optimalizálható legyenek a kis értékű beszerzéseket? Pl.: jó szabályzat, űrlap, jó kontrolling? Hogyan fizessük, ellenőrizzük ezeket? Adjunk-e beszerzési kártyát?
  • Miként standardizálhatóak a bérigények? Nagyon magas bérigények
  • Kinek milyen megoldása van a forrásoldali problémák, humán, munkaerő-forrásbeli nehézségek kezelésére?

A kerekasztal-beszélgetés moderátora: Gergely Ákos, Ügyvezető igazgató, Doqsys Business Solutions

A kerekasztal-beszélgetés résztvevői:

Azurák Zsolt, Beszerzési igazgató, Magyar Telekom Nyrt.

Csapó Róbert, Energiapiaci szakértő

16:30 A konferencia zárása

 

A rendezvény szakmai partnere:

Doqsys

A rendezvény együttműködő partnerei:

Mercedes

Oriana

 

 

Médiapartnerünk:

 

Részletek

Rendezvény kezdete: 2015. Április 28. 9:00
Rendezvény vége: 2015. Április 29. 17:00
Részvételi díj 209.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2015. március 27.
Helyszín Airport Hotel Stáció
We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 209,000.00
2 198,550.00
3 188,100.00

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.