E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

Ön itt van: Kezdőlap Rendezvények Konferencia E-közigazgatás Konferencia

E-közigazgatás Konferencia

Bevezető

Konferenciánk középpontjában azok a fejlesztések, újítások állnak, amelyek érintik a közigazgatás szereplőit, és meghatározzák jelenlegi és jövőbeni munkájukat.

Az előadások során hallhatnak a résztvevők az egységes fejlesztői környezetről, az EESZT tapasztalatairól és a továbbfejlesztései ről, a blockchain potenciális relevanciájáról a közigazgatásban, továbbá a 2021-2027 között induló projektekről, arról, hogy „Mekkora költségvetésük lesz az államigazgatási KÖFOP projekteknek?”.

Továbbá arról is beszélünk a rendezvényen, hogy lehet-e felhő alapú elektronikus aláírás a közigazgatásban?, illetve „Milyen aláíró-eszközt lehet alkalmazni, amivel felhőben lehetne aláírni, hogy személyes tanúsítvány legyen mögötte?

Rendezvényünkön bemutatásra kerül jogalkotói, felügyeleti oldalról az E-ügyintézési törvény eddigi implementálása. Számos kérdés fogalmazódik meg az érintettek részéről az bevezetés óta eltelt időszak alapján, többek között az is, hogy Hogyan haladnak saját bevallásuk szerint az egyes szervek az E-ügyintézési törvény implementálásában?”, „Hogyan állnak az ellenőrzések az e-ügyintézési törvény megfelelése kapcsán?”, Mik a típushibák?”, Mennyire jók az eddigi megoldások? és „Hol vannak igazán jó gyakorlatok, amit mások is át tudnak venni?”

Többek között ezeket a megváltozott környezeti és gazdasági viszonyokat veszi sorra rendezvényünk vállalati ESETTANULMÁNYOK, jogalkotói, hatósági, hivatali és szolgáltatói előadások által választ keresve a felvetett kérdésekre.

 

A konferencia kiemelt témái:

E-közigazgatási fejlesztések a jelenben és a jövőben

  • Adatpolitika, adatmenedzsment a közigazgatásban
  • Felhő alapú elektronikus aláírás a közigazgatásban?
  • A 2021-2027 között induló projektek, fejlesztések: a minisztérium tájékoztatója
  • A blockchain potenciális relevanciája a közigazgatásban
  • A digitalizálás még mindig megkerülhetetlen
  • EESZT tapasztalatai és a továbbfejlesztései

E-ügyintézési törvény változásai, aktualitásai

  • E-ügyintézési helyzetkép - összefoglaló az elmúlt két évről
  • A törvény implementálása: jogalkotói és felügyeleti helyzetkép
  • Állami Alkalmazás-fejlesztői Környezet – ÁAFK
  • E-ügyintézés változásai a közműveknél az iparűzési adó kapcsán

 

Előadók

Eddigi előadóink:

  • Bokrosné dr. Vladár Klaudia, Jogi referens, Elektronikus Ügyintézési Felügyeleti Főosztály, Belügyminisztérium
  • Chlepkó Tamás , Chlepkó Tamás , Core Working Group Member, EU Blockchain Observatory and Forum
  • Gaál Barna, E-ügyintézési osztályvezető, Belügyminisztérium
  • Papp Gergely, Termékmenedzsment divízióvezető, Idomsoft Zrt.
  • Pataki Tamás, Business Development Manager, Canon Hungária Kft.
  • dr. Sántha György, Elnökségi tag, Magyary Zoltán E-közigazgatástudományi Egyesület
  • Sikolya Zsolt, Elnökségi tag, Magyary Zoltán E-közigazgatástudományi Egyesület
  • Szabó Bálint, Főosztályvezető EESZT Fenntartási és Üzemeltetési Főosztály, Állami Egészségügyi Ellátó Központ
  • Vidákovics Attila, Cégvezető, Dynamic Laboratory Kft.

Résztvevőink írták…

„Az e-ügyintézéssel kapcsolatosan aktuális, friss és hasznos gyakorlati információt kaptam.” - Solcz-Ujvári Magdolna, csoportvezető-helyettes, Budapesti Távhőszolgáltató Zrt.

„Új ismereteket szereztem, új megközelítésből ismertem meg témákat.” (Kovács Tamás, irodavezető-helyettes, Közigazgatás-Fejlesztési és Szervezési Iroda Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületi Polgármesteri Hivatal)

„Szélesítette a látókörömet az e-közigazgatás témakörben.” (Jakab József, csoportkoordinátor, NISZ Zrt.)

„Nagyon sok olyan információt kaptam, amelyet tudok hasznosítani.” (dr. Kósa Marianna, szabálysértési referens, Budapest Főv. XI. Ker. Újbudai Polgármesteri Hivatal)

„Elektronikus közigazgatás témaköréhez kapcsolódóan a jogi szabályozási keret és ismertetését meghaladó információkhoz jutottam” (dr. Nagy Lívia, jogtanácsos közigazgatási tanácsadó, Nemzetgazdasági Minisztérium)

„Sok új információt hallottam, amikhez régóta nem kaptunk választ több platformon sem.” (Kovács Tamás, irodavezető-helyettes, Budafok-Tétény XXII. Ker. Polgármesteri Hivatal )

„Rálátást nyertem az e-közigazgatás különféle aspektusok szerinti megközelítésére.” (dr. Horváth Imre, e-közigazgatási és jogi referens, KEKKH)

„A konferencia sok aspektusból járta körbe az e-közigazgatás témákörét.” (Sallay János, informatikus, Csorvás város önk.)

Kinek ajánljuk?

A rendezvény szólni kíván:

A központi és helyi közigazgatási intézmények:

  • informatikai vezetőihez
  • irodavezetőihez
  • szervezeti és stratégiai vezetőihez
  • projektvezetőihez
  • főtanácsosaihoz és tanácsosaihoz
  • polgármestereihez és alpolgármestereihez
  • jegyzőihez és aljegyzőihez
  • hivatalvezetőihez
  • osztályvezetőihez
  • jogi vezetőihez
  • valamint mindazon funkcionális vezetőkhöz, akik részt vesznek a közigazgatási folyamatokban

Rendezvényünkre örömmel várjuk azon informatikai és szoftverfejlesztési szolgáltató vállalatok szakértőit is, akik a közszféra számára állítanak elő termékeket és szolgáltatásokat.

Program

8:30 Regisztráció

8:50 Megnyitó az IIR és a nap elnöke részéről

A nap elnöke : Sikolya Zsolt, Elnökségi tag, Magyary Zoltán E-közigazgatástudományi Egyesület

E-közigazgatási fejlesztések a jelenben és a jövőben

9:10–9:50 Adatpolitika, adatmenedzsment a közigazgatásban

  • Adatvagyon, adatmenedzsment, adatpolitika, adatértéklánc, közadat fogalma
  • A nemzetközi és a magyar stratégiai törekvések áttekintése
  • Az adatokhoz kapcsolódó jogok és kötelességek, vonatkozó uniós és magyar jogszabályok, tervezetek: PSI-irányelv, INSPIRE-irányelv, Adatbázis-irányelv, GDPR, FFOD-rendelet, Infotv., Szjt., Közadat tv., Adatvagyon tv.
  • Ígéretes lehetőségek: adatvezérelt közigazgatás, adatipar, adatgazdaság, adatkereskedelem
  • Új kihívások: mesterséges intelligencia, autonóm és együttműködő rendszerek, okos városok felelősségi kérdések, a személyes és nem személyes adatok elhatárolásának bizonytalanságai

Előadó: Sikolya Zsolt, Elnökségi tag, Magyary Zoltán E-közigazgatástudományi Egyesület

9:50-10.30 A blockchain technológia kapcsolódása a közigazgatási folyamatokhoz

  • Mit tehet a blockchain technológia a közigazgatás fejlesztése terén?
  • Hol és mire lehet a blockchain technológiát használni a közigazgatásban?
  • Adatok és nyilvántartások biztonságos, felhasználóbarát és méltányos kezelése
  • A gazdaság hatékony felügyelete a szereplők terhelése nélkül
  • Tranzakciók, folyamatok fejlesztése, átláthatóbbá tétele
  • Hasznosítási esetek, példák.
  • A blockchain technológiában rejlő gazdaságfejlesztési potenciál
  • Projekt-, vállalkozásfinanszírozás
  • Befektetés ösztönzés
  • Működő tőke vonzás
  • Innováció ösztönzés
  • Mit tehet a közigazgatás a blockchain technológiában rejlő lehetőségek kiaknázása érdekében? Szabályozási kérdések.

Előadó: Chlepkó Tamás , Core Working Group Member, EU Blockchain Observatory and Forum

10:30 – 11:00 Kávészünet

11:00–11:40 A blockchain potenciális relevanciája a közigazgatásban

  • A blockchain technológia működésének logikája
  • A technológia előnyei
  • Automatizált bizalom: konszenzuson alapuló rendszerek
  • Milyen eszközrendszer biztosítja az informatikai biztonságot, a hitelességet, a letagadhatatlanságot és a titkosságot?
  • A blockchain technológia kapcsolódása a közigazgatási folyamatokhoz
  • Az okos szerződések kérdése a közigazgatásban
  • Hol és miért lehet a közigazgatásban a blockchain-t használni?
  • Milyen szakmai célra milyen technológiát tudunk ajánlani? Milyen konkrét megoldást tudunk nyújtani?
  • Külföldi és magyar példák, esettanulmányok
  • A beruházás költségei, megtérülése, fentarthatósága, gazdasági hasznossága

Előadó: Csendes Dániel, CEO, Rhyno Technologies

11:40-12:20 e-Diploma – a blockchain technológia alkalmazása a gyakorlatban

  • e-Diploma – tanulmányi dokumentumok elektronikus nyilvántartása, mely hiteles, manipulációbiztos, DPO és GDPR kompatibilis
  • Az e-Diploma célja   
  • Blockchain alapú decentralizált nyilvántartás (Ethereum platform)
  • Identitás kezelés
  • Online felület és a rendszer a felhasználók szemszögéből
  • Rendszer a működtetés szemszögéből
  • Költségek

Előadó: Vidákovics Attila, Cégvezető, Dynamic Laboratory Kft.

12:20 – 13:00 A digitalizálás még mindig megkerülhetetlen

  • Mikor leszünk papírmentesek?
  • e-Közigazgatás, mint katalizátor
  • Mesterséges intelligencia és egyéb technológiai újdonságok

Előadó: Pataki Tamás, Business Development Manager, Canon Hungária Kft.

13:00-14:00 Ebédszünet

14:00-14:40 EESZT tapasztalatai és a továbbfejlesztései

  • 2017.11.01-i éles indulás óta szerzett tapasztalatok értékelése
  • Hogyan lehet egy ilyen volumenű rendszert bevezetni?
  • Milyen feladatokba ütköztek (jogszabályalkotás)? Milyen módosításokat hajtottak végre?
  • Tapasztalatok a rendszerhasználatról és a jelenleg előttünk álló feladatokról: „a kormányablakok megszólítása”
  • Tervezett tovább fejlesztések 2019 évben
  • Az E-személyi tapasztalatai

Előadó: Szabó Bálint, Főosztályvezető, EESZT Fenntartási és Üzemeltetési Főosztály, Állami Egészségügyi Ellátó Központ

14:40 – 15:20 Állami Alkalmazás-fejlesztői Környezet – ÁAFK

  • Egységes követelmények az állami alkalmazásfejlesztésben: Mi a cél?
  • A célhoz rendelt eszközök:
    • szabályozási környezet
    • intézményrendszer
    • technológia és szolgáltatás
  • Az Állami Alkalmazás-katalógus
  • Az Állami alkalmazás-fejlesztői Platform
  • Elképzelések rövid, közép- és hosszútávon – feladatok, megvalósítás, ütemterv
  • Kulcsszavak: Fenntarthatóság, Innováció, Partnerség

Előadó: Papp Gergely, Termékmenedzsment divízióvezető, Idomsoft Zrt.

15:20-16:00 A 2021-2027 között induló projektek, fejlesztések: a minisztérium tájékoztatója

  • Milyen változások várhatóak a digitalizációs fejlesztések támogatásában?
  • Mi történt a folyamatban 2019. március 31-ig? Mi történt 2019. április 30-ig?
  • „Mire van az államigazgatásnak szüksége?” - javaslatok összegyűjtése, becsatornázása és egyeztetése
  • Az operatív programok előkészítése, egyeztetése, mi lesz a KÖFOP helyett?
  • Ki várhatóan mely területen, mikor és hogyan tud beavatkozni?
  • Digitális Európa Program bemutatása – támogatott területek és források közvetlen hozzáférése az Európai Bizottságtól és ügynökségeitől

Előadó: Gaál Barna, Osztályvezető Elektronikus Ügyintézési Osztály, Belügyminisztérium

16:00-16:20 Kávészünet

E-ügyintézési törvény változásai, aktualitásai

16:20-17:00 E-ügyintézési törvény implementálása: jogalkotói és felügyeleti összefoglalás

  • Hogyan haladnak saját bevallásuk szerint az egyes szervek az E-ügyintézési törvény implementálásában?
  • Hogyan állnak az ellenőrzések az e-ügyintézési törvény megfelelése kapcsán?
  • Mik a típushibák? Mennyire jók az eddigi megoldások?
  • Hol vannak igazán jó gyakorlatok, amit mások is át tudnak venni?
  • Pillanatnyi helyzetkép
  • SZÜF
  • Rendelkezési nyilvántartás és szakrendszereinek fejlesztése
  • Cégkapu, Jogosultságkezelési Ügynök
  • SZEÜSZ-ök, KEÜSZ-ök
  • Milyen módosítások vannak most folyamatban?
  • Mik várhatóak a jövőben?
  • Piaci szereplők általi igénybevétel a Belügyminisztérium meglátásai

Előadók:

Bokrosné dr. Vladár Klaudia, Jogi referens, Elektronikus Ügyintézési Felügyeleti Főosztály, Belügyminisztérium

Gaál Barna, Osztályvezető Elektronikus Ügyintézési Osztály, Belügyminisztérium

17:00-17:40 E-ügyintézési helyzetkép - összefoglaló az elmúlt két évről

  • Szabályozási előzmények: az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény fokozatos hatályba lépése
  • Az új szabályozás szerinti e-ügyintézési modell lényege
  • E-ügyintézés a gyakorlatban, már működő szolgáltatások
  • Elért eredmények / megoldatlan problémák
  • Következtetések: tanulságok a jövőre nézvést

Előadó: dr. Sántha György, Elnökségi tag, Magyary Zoltán E-közigazgatástudományi Egyesület

17:40 A konferencia zárása

 

 

Együttműködő partnerünk:

Canon

Részletek

Rendezvény kezdete: 2019. május 08. 9:00
Rendezvény vége: 2019. május 08. 17:00
Részvételi díj 169.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2019. március 22.
Speciális ár Kedvezményes részvételi díj 2019. március 22-ig:

Közigazgatási intézmények számára:
79.000 Ft + áfa / fő
Szolgáltató vállalatok számára:
149.000 Ft + áfa / fő

Részvételi díj 2019. március 23-tól:

Közigazgatási intézmények számára:
99.000 Ft + áfa / fő
Szolgáltató vállalatok számára:
169.000 Ft + áfa / fő

We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 169,000.00
2 99,500.00
3 83,000.00

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.