E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

Bankszektor 2022 Konferencia - Online és jelenléti formában

Bevezető

 

 

Új irányok, új utak, új stratégia és új fejlesztések

Tudjuk, hogy van infrastruktúra, de mikor és hogyan kezdünk el végre erre szolgáltatást építeni?

Data is the new gold?!

Nem lehet figyelmen kívül hagyni a tényt, hogy az elmúlt időszakban Magyarországon mennyi változás ment végbe és milyen volumenű fejlesztések történtek a pénzügyi szektorban.

Megkezdődött az azonnali fizetések rendszerének bevezetése , így érthető módon fogalmazódik meg a szektor szereplői részéről a következő kérdés: „Tudjuk, hogy van infrastruktúra, de mikor és hogyan kezdünk el végre erre szolgáltatást építeni?”

A rendezvény középpontjában mindemellett a szakembereket jelenleg nagyon is foglalkoztató és érintő open banking – nyitott bankolás témaköre áll, hiszen „ Data is the new gold!”, mondják már régóta.

Konferenciánkon továbbá kiemelten foglalkozunk a hitelezés témakörével, azzal, hogy az emelkedő kamatpályának milyen hatása van a jelzálogpiacra és a megtakarításokra, valamint azzal a kérdéssel is, hogy mi állhat annak hátterében, hogy „Többedik éve csúcsokat dönt a hitelkihelyezés, ezzel párhuzamosan folyamatosan nőtt a lakások ára!”

Előadóink által részletesen bemutatásra kerülnek a legígéretesebb fizetési megoldások: a már itthon is használható különböző online fizetési lehetőségek, és a még csak külföldön elérhető ’buy now pay later’ fizetési megoldás.

De hol is tart ennek a szabályozása, mit gondol erről a Felügyelet, a hitelintézetek, a szolgáltatók és az Ügyfelek?

Tekintettel arra, hogy bevezetésre került a moratórium, előadást hallhatnak résztvevőink a konferencián a „ Kamatkockázat kamatstoppal, vagy kamatfixálással?” témakörében is.

Az előadások során részletesen bemutatásra kerül , hogy milyen hatással voltak a kormányzati támogatások (CSOK, Babaváró hitel, Otthon-fejújítási program) a lakossági hitelezésre, illetve választ keresünk arra a kérdésre, hogy bár jelenleg a lakáshitelezés és lakáspiac új csúcsokon van: szükséges-e beszélnünk a túlértékeltség és túlhitelezés kockázatáról?

Többek között ezeket a megváltozott környezeti és gazdasági viszonyokat veszi sorra rendezvényünk vállalati ESETTANULMÁNYOK, jogalkotói, hatósági, hivatali és szolgáltatói előadások által választ keresve a felvetett kérdésekre.

Főbb témák

A rendezvény főbb témái:

Digitalizáció a banki folyamatokban

  • Ügyfelek digitális csatornák felé terelése
  • Optimalizáció és költségmegtakarítás a banki folyamatokban

Fizetési megoldások

  • Azonnali fizetés, instant payment 2.0
  • Bankkártyás fizetések alakulása és a legújabb fejlesztések: Soft POS megoldás
  • Áttérés azonline onboarding folyamatokra - Digitális ügyfélélmény
  • Platform egységesítés - Szuper appok – Kerekasztal-beszélgetés

Piaci helyzet – helyzetértékelés a pénzügyi szektorban

  • A magyar bankok digitalizációs helyzete: MNB helyzetértékelés
  • Szabályozási változások a pénzügyi szektorban: zöldfinanszírozás – zöld befektetések – fenntarthatósági szabályozás

Lakossági hitelezés

  • Emelkedő kamatpálya, és ennek hatása a jelzálogpiacra
  • Lakáshitelezés és lakáspia új csúcsokon: túlértékeltség és túlhitelezés kockázata
  • Kamatkockázat kamatstoppal, vagy kamatfixálással?
  • Fogyasztási hitelek digitaizációja – Minősített fogyasztóbarát személyi kölcsönök tapasztalatai

 

Előadók

Konferenciánk eddigi előadói:

  • Bek-Balla László, Digitális csatornák és Contact Center vezető, Erste Bank Hungary Zrt.
  • Fáykiss Péter, Igazgató Digitalizációs Igazgatóság, Magyar Nemzeti Bank
  • Gergely Péter, Alapító, hitelszakértő, Biztos Döntés
  • Dr. Harmat Albert, Szenior jogtanácsos, BNP Paribas Mo-i Fióktelepe
  • Horváth Balázs, Ügyvezető, Bancard Tanácsadó Kft.
  • Kiss Attila, Üzletfejlesztési és stratégiai osztályvezető, BISZ Zrt.
  • Kiss László, Bankkártyaelfogadás (POS) Értékesítési Vezető, OTP Bank Nyrt.
  • Kói Tibor, Product Owner, Jelzálog Agilis Üzletfejlesztés, CIB Csoport
  • Kormos Zoltán, OTP Bank Nyrt. Lakáshitel üzletágért felelős igazgató
  • Mizsák Márta, Tanácsadó, PÉNZFONT
  • Nagy László Nándor, Kommunikációs vezető, Money.hu
  • Nagy Tamás, Igazgató Pénzügyi rendszer elemzése Igazgatóság , Magyar Nemzeti Bank
  • Németh Balázs, Innovációs vezető, K&H Csoport
  • Pesti Kornélia, Contact Center Igazgató, OTP Bank Nyrt.
  • Szabó Norbert, Head of AI Division, ApPello
  • Dr. Szenes Katalin, Címzetes egyetemi docens, Óbudai Egyetem
  • dr. Takács Tibor , VIP Ügyfélkapcsolati menedzser, Wolters Kluwer Hungary Kft.
  • Tureczki Bence, Kutató, Óbudai Egyetem
  • Zátonyi János, Üzletfejlesztési vezető, GIRO Zrt.

Kinek ajánljuk?

Rendezvényünk szólni kíván:

  • a bankok igazgatóságának, ügyvezetésének, felügyelő bizottsági tagjainak
  • a hitelintézetek stratégiai tervezési, lakossági, illetve vállalati üzletágának vezetőinek, vezető munkatársainak
  • a bankok vállalati hitelezési és lakossági hitelezési vezetőinek
  • a bankok folyamatfejlesztőinek, folyamattámogatásért, automatizációért felelős vezetőinek
  • bankok termékfejlesztési, értékesítési és marketing vezetőinek
  • a hitelintézetek jogi, kockázatkezelési, szervezési és fejlesztési, üzemeltetési részlegeinek vezetőinek, vezető munkatársainak
  • bankfiókok vezetőségének
  • brókercégek, befektetési alapkezelők felsővezetőinek
  • takarékszövetkezetek, lakástakarék-pénztárak felsővezetőinek
  • biztosító társaságok felsővezetőinek és bankbiztosítási vezetőinek
  • lízingcégek felsővezetőinek
  • banki- és pénzügytechnikai tanácsadóknak

Rendezvényünkön szívesen látjuk a bankszektort támogató szolgáltató, tanácsadó vállalatok képviselőit is.

1.nap

8:30 Regisztráció

8:50 Megnyitó az IIR részéről

A Nap Elnöke: Nagy László Nándor, Kommunikációs vezető, Money.hu

 

Digitalizáció a banki folyamatokban  

Az ügyfeleknek igényük van erre, ez költség, de a digitalizácó megoldhatja!

9:00-9:50 Az Ügyfelek digitális csatornák felé „terelése”

  • Hogyan bankolunk 3-5 év múlva, hogyan változik az egyes banki ügyfélkiszolgálási csatornák szerepe? Minden digitalizálható, miben marad szükséges személyes kiszolgálás?
  • Milyen tényezők hatnak az Ügyfélkör digitális csatornák felé terelődésére a pénzügyekben és melyek a visszatartó erők?
  • Milyen támogató eszközök segíthetik az ügyfelek digitális kiszolgálását és a kiemelkedő ügyfélélményt? Ügyféledukáció és folyamattámogatás
  • Személyes tanácsadás digitalizációja, remote tanácsadás

Előadó: Bek-Balla László, Digitális csatornák és Contact Center vezető, Erste Bank Hungary Zrt.

9:50-10:30 AI solutions for lending

  • AI trendek a banki gyakorlatban: - AI penetráció, - mire használják a bankok az AI-t?, - mire lehetne még használni?
  • AI tapasztalatok az Appellonál: - banki logikák, folyamatok támogatása AI megoldásokkal, - az AI és a szakértői tudás szinergiája
  • Az Appello AI keretrendszere: - mire nyújtunk támogatást?, - hogyan néz ki egy Appellos AI keretrendszer?

Előadó: Szabó Norbert, Head of AI Division, ApPello

10:30-11:00 Kávészünet

11:00-11:30 Szabályzatkezelés és jogszabályi megfelelés a bankszektorban

  • A belső szabályzatok érintettjei és kapcsolataik
  • Szabályzatokkal kapcsolatos kockázatok csökkentése
  • Jogszabályi megfelelés biztosítása a szabályzatokban
  • Szabályzattudatosság növelése
  • A jogszabályoknak megfelelő banki működés támogatása

Előadó: dr. Takács Tibor, VIP Ügyfélkapcsolati menedzser, Wolters Kluwer Hungary Kft.

11:30-12:10 Identyum  Now - távoli ügyfélazonosítás egyszer és mindenkorra 

  • Nemzetközi kitekintés a távoli ügyfélazonosításra
  • Európai digitális személyazonosság kérdésköre
  • Platform megoldás - digitális identitás kiegészítő szolgáltatásokkal piaci környezetben, üzleti felhasználóknak és magánszemélyeknek

Előadó: Horváth Balázs, Ügyvezető, Bancard Tanácsadó Kft.

 

Fizetési megoldások

Tudjuk, hogy van infrastruktúra, de mikor és hogyan kezdünk el végre erre szolgáltatást építeni?

12:10-12:50 Helyzetjelentés az Azonnali Fizetési Rendszerről

  • Hogy teljesített eddig az AFR?
  • Milyen GIRO oldali fejlesztések vannak vizsgálat alatt az AFR 2.0-ban?
  • Miért fontos a vásárláshoz kapcsolódó folyamatok leszabályozása?
  • Hogyan kap a kereskedő arról visszaigazolást, hogy sikerült a tranzakció?
  • Mikor lesz/lehet egységes szabvány?
  • Milyen AFR fejlesztések vannak folyamatban?
  • Fizetési kérelem: „gyakorlatilag ez egy digitális csekk!”
  • Kinek miért éri meg ennek bevezetése, használata? Ügyfelek, bankok, kereskedők, szolgáltatók
  • Mennyire éri meg kifejleszteni egy ilyen megoldást? Kinek éri meg és miért?
  • Hol tart a megvalósítás?

Előadó: Zátonyi János, Üzletfejlesztési vezető, GIRO Zrt.

12:50-13:50 Ebédszünet

Soft POS megoldás

13:50-14:30 Bankkártyás fizetések alakulása és a legújabb fejlesztések

  • Átfogó kép a piacról, a fizetési megoldásokról: 2019-2022
  • Bankkártya-elfogadó helyek számának változása
  • Fogyasztói szokások változása
  • Magyar vállalkozások digitális érettsége: hogyan lehet ezt növelni?
  • Soft POS megoldás előnyei: kinek és miért jó?
  • Kivitelezés a gyakorlatban
  • Androidos operációs rendszerek összekötése

Előadó: Kiss László, Bankkártyaelfogadás (POS) Értékesítési Vezető, OTP Bank Nyrt.

14:30-15:10 Szankciók kezelése hitelintézeti oldalról a változó nemzetközi politikai helyzetben

  • Történelmi kitekintés a válságok tükrében
  • SWIFT kérdés. Fétis? Áthidalható?
  • Iráni fizetési módok és bankolás a szankciók tükrében.
  • Oroszországi tapasztalatok
  • 2014. A szankciók, embargók, ellenszankciók kezdete, folyamatossá válása
  • 2022. Szankciók erősödése.
  • Záró gondolatok

Előadó: Mizsák Márta, Tanácsadó, PÉNZFONT

Áttérés az online onboarding folyamatokra

15:10-15:50 Digitális ügyfélélmény

  • Miként lehetséges az ügyféligények felkeltése?
  • Pénzintézeti tapasztalatok a digitális onboarding: adatalapú, személyre szabott ügyfélajánlatokról
  • Az online bankolásnál perszonalizált és releváns ajánlat elérése
  • Miként lehet ezt megvalósítani?
  • Hogyan lehet, milyen csatornákon elérni az ügyfelet, hogy eljuttassuk az üzenetet?
  • Milyen módon lehet elérni az értékesítési volument, a hatékonyságot?
  • Innováció az online számlanyitásban, a big data és AI szerepe

Előadó: Németh Balázs, Innovációs vezető, K&H Csoport

15:50-16:10 Kávészünet

16:10-17:00 Platformok egységesítése - Szuper appok – Kerekasztal-beszélgetés

  • Milyen funkciókat integrálnak magukba ezek az alkalmazások?
  • Milyen szolgáltatásokat lehet ezekre/ezekbe építeni?
  • Ki hogyan látja? A bankok maguk kezdenek el ilyet építeni, vagy Ők maguk kerülnek be egy integrátorba?
  • Mennyiben szükséges, hogy ez a döntés az üzleti stratégia részét képezze?
  • George visszajelzések: hogyan sikerült az átállás mobilbankról George-ra? nemzetközi megoldás, platformegységesítés
  • Milyen fejlesztéseket terveznek még?

A kerekasztal-beszélgetés moderátora: Gergely Péter, Alapító, hitelszakértő, Biztos Döntés

A kerekasztal-beszélgetés résztvevői:

Bek-Balla László, Digitális csatornák és Contact Center vezető, Erste Bank Hungary Zrt.

Gergely Péter, Alapító, hitelszakértő, Biztos Döntés

Németh Balázs, Innovációs vezető, K&H Csoport

17:00 A konferencia első napjának zárása

2.nap

8:30 Regisztráció

8:50 Megnyitó az IIR részéről

 

Piaci helyzet – helyzetértékelés a pénzügyi szektorban

MNB Digitális Transzformációs ajánlás

9:00-9:50 A magyar bankok digitalizációs helyzete: MNB helyzetértékelés

  • Milyen a hazai bankok digitalizációs helyzete? Mennyire tudtak felkészülni a pénzügyi rendszer digitalizációs kihívásaira?
  • Milyen a mostani helyzetük saját bevallásuk szerint a hitelintézeteknek?
  • Mely területeken lenne fontos fejlődnie a hazai bankrendszernek?
  • Melyek az MNB digitális transzformációs ajánlásának főbb elemei?
  • Milyen banki stratégiák készültek a digitalizáció kapcsán? Milyen digitalizációs tervek vannak a jövő kapcsán?
  • Mit lát az MNB? Mennyire tartja ambiciózusnak a terveket?

Előadó: Fáykiss Péter, Igazgató Digitalizációs Igazgatóság, Magyar Nemzeti Bank

9:50-10:35 Információszolgáltatás a digitalizáció évtizedében

  • Az adatszolgáltatás jelenlegi helyzete.
  • Pénzintézeti elvárások, buktatók, lehetőségek.  
  • Van-e az adatszolgáltatásban "FinTech üzem"?
  • Hova fejlődhet az információszolgáltatás ebben az évtizedben?
  • Egy lépés a jövőért, BISZ-Info.
  • BISZ-Info körkép a lakossági hitelpiac működéséről.

Előadó: Kiss Attila, Üzletfejlesztési és stratégiai osztályvezető, BISZ Zrt.

10:35-11:05 Kávészünet

11:05-11:50 Szabályozási változások a pénzügyi szektorban – ESG: zöldfinanszírozás, zöld befektetések – fenntarthatósági szabályozás

  • ESG finanszírozás háttere, célja, típusai
  • EU szabályozás: Taxonómia rendelet, SFDR, NFRD
  • Nemzetközi közzétételi sztenderdek
  • Hol érinti ez a pénzügyi termékeket, szolgáltatásokat?
  • Milyen kötelezettségeket ró a piaci szereplőkre?
  • Mikor lépnek hatályba a szabályozások, hogyan alkalmazandók Magyarországon?

Előadó: Dr. Harmat Albert, Szenior jogtanácsos, BNP Paribas Mo-i Fióktelepe

Lakossági hitelezés

Jelzáloghitelezés digitalizációja

11:50-12:30 Emelkedő kamatpálya, és ennek hatása a jelzálogpiacra

  • Mik befolyásolhatják a jelzáloghitelezést a jövőben?
  • Várható-e a jelzáloghitelezés megtorpanása?
  • Mekkora visszaesést jelenthet a kamatemelkedés és az állami ösztönzők elfogyása a jelzáloghitelezésben?
  • Holt tart a jelzáloghitelezés digitalizációja?
  • Mekkora kereslet van a jelzáloghitelezés online-osítására? Fókuszban van-e a lakáshitel teljesen online-osítása? szabályozó és piaci szereplők meglátása
  • Ki hol tart most?
  • Mit enged meg a szabályozás? kérdés a közjegyzői és földhivatali rész

Előadó: Kói Tibor, Product Owner, Jelzálog Agilis Üzletfejlesztés, CIB Csoport

12:30-13:30 Ebédszünet

13:30-14:10 Teljesen online jelzáloghitelezés?

  • Hogyan választhatja az ügyfél a lebonyolításnak ezt a módját és hogyan épül fel nálunk a videóbankos ingatlanhitel-igénylési folyamat.
  • Milyen előnyökkel jár az ügyfélnek online jelzáloghitelezés és mik az ügyfelek reakciói/megélései/visszajelzései?
  • Mennyiben fogja ezt a jogalkotó engedni, támogatni? Mennyire ösztönzi ennek megvalósulását a pandémia?
  • Miként lehetne gyorsítani (optimalizáció), olcsóbbá tenni (költségmegtakarítás) a folyamatot? ingatlan értékbecslés online-osítása algoritmusal, hitelminősítés
  • Milyen módon lehetne egyszerűsíteni a közjegyzői hitelesítés részt? Szabályozói környezet, jogi keretek kérdése, Felügyeleti álláspont
  • Mennyire fogják az Ügyfelek ezt igénybe venni, merni teljesen online végig vinni?
  • Milyen szintű minősítés kell az aláíráshoz? Elég-e a fokozott biztonságú, vagy a minősített tanúsítványon alapuló kell-e?
  • Miként lehet majd az online folyamatba beépíteni a szükséges dokumentumok (pl.: munkáltatói igazolás) eredetiségének igazolását? A bemutatott dokumentumok hitelességének ellenőrzése, nyilatkozattétel hitelt érdemlő módon

Előadók:

Kormos Zoltán, OTP Bank Nyrt. Lakáshitel üzletágért felelős igazgató

Pesti Kornélia, Contact Center Igazgató, OTP Bank Nyrt.

14:10-14:50 A kamatpálya alakulásának és a hitelezéshez kapcsolódó kockázatoknak a hatásai a jelzálogpiacra

  • A jelzáloghitelezés eddigi tapasztalatai (elérhető termékek köre és a kapcsolódó kockázatok)
  • A jelenleg megfigyelhető tendenciák (támogatások szerepe, trendek, mutatók)
  • A befolyásoló tényezők és azok várható eredményei (a jelenben, és a jövőben)

Előadó: Kormos Zoltán, OTP Bank Nyrt. Lakáshitel üzletágért felelős igazgató  

CSOK, Babaváró hitel, Otthon fejújítási program, Zöld Otthon Program

Többedik éve csúcsokat dönt a hitelkihelyezés, ezzel párhuzamosan folyamatosan nőtt a lakások ára!

14:50-15:30 Hitelprogramok és támogatások szerepe és hatása a lakossági hitel- és a lakáspiacon

  • Aktuális lakossági hitelpiaci folyamatok: dinamika és szerkezet, mozgatórugók
  • A monetáris szigorítás hatása az új kibocsátásra és az állomány kamatkockázatára
  • A családtámogatási intézkedések lakáshitelpiaci hatása az MNB ágensalapú modellje alapján
  • A Zöld Otthon Program első tapasztalatai
  • Lendület vagy megtorpanás a lakáspiacon: hogyan indult az év és mi várható
  • A zöldítés ára: egy zöldotthon program tudja kompenzálni ezt a többletköltséget az ingatlan árában?

Előadó: Nagy Tamás, Igazgató Pénzügyi rendszer elemzése Igazgatóság , Magyar Nemzeti Bank

15:30-15:50 Kávészünet

15:50-16:30 A bankbiztonság és a bankstratégia kölcsönös kapcsolata, támogatás blokklánccal és mesterséges intelligenciával

  • A bankbiztonság és a bankstratégia nemzetközi kihívásai, ismert és új trendjei
  • Az intézményi kormányzás egy gyakorlati megközelítése
  • A biztonság és az intézményi kormányzás kölcsönhatásmátrixa
  • Megfontolandó célok a kiváló intézményi kormányzás érdekében
  • A kiváló intézményi működés alappillérei
  • A blokklánc előnyei és veszélyei az intézményi kormányzásban
  • A mesterséges intelligencia előnyei és veszélyei az intézményi kormányzásban
  • A blokklánc és mesterséges intelligencia interdiszciplináris lehetőségei az intézményi kormányzásban

Előadók:

Dr. Szenes Katalin, CISA, CISM, CGEIT, CISSP, PhD , Biztonsági tanácsadó , címzetes egyetemi docens, Óbudai Egyetem

Tureczki Bence, Kutató, Óbudai Egyetem

16:30 A konferencia zárása

 

 

 

 

 

 

 

Médiapartnereink:
 
 
 
 
 

 

Részletek

Rendezvény kezdete: 2022. Április 20. 9:00
Rendezvény vége: 2022. Április 21. 17:00
Részvételi díj 229.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2022. március 4.
Helyszín Courtyard by Marriott Budapest City Center
We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 229,000.00
2 221,550.00
3 214,100.00

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.