Pénzmosás változások 2022 konferencia
Bevezető
- Új Európai Pénzmosás elleni ügynökség
- A kriptok szabályozása EU-s szinten
- A bejelentések eddigi tapasztalatai
- Hitelintézeti auditáció az online azonosítás során
- Pénzmosás a kibertérben: ESETTANULMÁNY egy nemzetközi kábítószer-kereskedelem alapú pénzmosás nyomozásán keresztül
- A MÜK felügyeleti szerepe
- Új rendelet tervezet a pénzmosás megelőzés terén
- Digitális innováció megjelenése a pénzmosási folyamatokban
- Információ-megosztás a bankok között: pénzintézetek közötti pénzmosás-megelőzés
Kinek ajánljuk?
Hazai közép- és nagyvállalatoknak
- Pénzügyi szektor szereplőinek
- Szerencsejáték szektor vállalatainak
- Postai és hírközlési szektor tagjainak
- Elektronikus fizetési eszköz kibocsátóknak
- Harmadik feles szolgáltatóknak
- A következő pozíciójú személyeknek:
Pénzmosási területért felelős vezetőihez
- Compliance officereihez, vezetőihez
- Compliance szakembereihez,
- Jogi vezetőihez, jogtanácsosaihoz
- Jogi tanácsadóihoz, jogi szakértőihöz
- Operatív vezetőihöz, ügyvezető igazgatókhoz
- Fraud/anti fraud menedzsereihez, csalásmegelőzési vezetőihez, szakembereihez,
- Bankbiztonsági területek vezetőihez és munkatársaihoz,
- Információbiztonsági vezetőihez,
- IT biztonsági szakembereihez,
- Kockázatkezelési vezetőihez, szakembereihez
Előadók
Konferenciánk eddigi előadói:
- Fehér Tamás, Pénzügyi bűnmegelőzés vezető
- Homoki Imre, CFE, CAMS, CGSS
- Komáromi Péter, Senior tanácsadó, szakértő , T-Systems Magyarország Zrt.
- Kovács Gábor, AML és Compliance szakértő
- Dr. Réti László, Ügyvéd, A Magyar Ügyvédi Kamara elvi és törvényelőkészítő bizottságának elnöke, a CCCB-hez pénzmosás elleni ügyekben delegált küldött
- Dr. Szegedy Krisztina, független szenior compliance szakértő, jt. Tender-Consult Bt., ügyvezető
- Tárnoki-Zách Péter, Főosztályvezető, Pénzügyminisztérium
- Tóth Zsolt r. alezredes főosztályvezető, Nemzeti Nyomozó Iroda
Program
8:30 Regisztráció
8:50 Megnyitó az IIR részéről
9:00-10:00 A jogalkotó tájékoztatása a szabályozási változásokról
Új EU-s pénzmosás megelőzési rendelet tervezet
- Mi a célja az új rendeletnek? jogértelmezésben segítség
- Milyen módon fogja egységesíteni EU-n belül a szabályozást?
- Mikor fog az irányelv helyére az új rendelet és az irányelv lépni?
- Mikortól lesz a rendelet közvetlenül alkalmazandó?
- Mikor kerülnek kialakításra az RTS-ek?
- Regulatory Technikal Standerd-eket az új EU-s szerv fogja kialakítani?
- Milyen volumenű változást fog eredményezni az átalakítás a szabályozási struktúrában?
- Melyek azok a kérdések, amelyek alapvetően változni fognak?
- Mennyiben érinti a változás az alapvető definíciók körét: kik a szolgáltatók, illetve a gyanús tranzakciók jelentési kötelezettségére vonatkozó előírásokat?
- Mely részek kerülnek áthelyezésre a Pmt-ből az új rendeletbe? Hol áll a munka?
- Mik azok a neuralgikus pontok, amik nehézkesek lehetnek a gyakorlatban a bevezetést követően?
- Itthoni szabályozás: tervezi-e a jogalkotó, hogy különbséget tesz Pmt. alapján azon piaci szereplők között, ahol nincsenek számlák, szegmentálja a számlavezetőkre vonatkozó részt, a számlát nem vezetőkre vonatkozó előírásoktól?
- Mit lehet tudni az AML vezető feladatkörére, funkciójára vonatkozó szabályozási változásról? TMT 65-ös
Új Európai Pénzmosás elleni ügynökség - Egy Új EU-s szerv
- Mikor kezdi meg működését az Új Európai Pénzmosás elleni ügynökség?
- Milyen felhatalmazással fogja végezni a munkáját az új EU-s szerv?
- Milyen feladatokat fog ellátni? MI lesz? Mi várható?
- Milyen hatása lesz az ügynökségnek a magyar pénzügyi szereplőkre: NAV-ra, MNB-re, PM-ra és a többi pénzügyi szereplőre?
- Mennyiben változik a hazai felügyeleti pillér az új szerv megjelenésével?
- Mely piaci szereplőknek kell majd közvetlenül az új ügynökségnek jelenteni?
- Hogyan fogják összehangolni a nemzeti hatóságok munkájával?
Előadó: Tárnoki-Zách Péter, Főosztályvezető, Pénzügyminisztérium
Felügyeleti elvárások a pénzmosás megelőzés terén
10:00-10:40 Az ügyvédi kamarák
- Az ügyvédi piac és - szolgáltatástípusok belső arányai, a Pmt. érintettség szemléltetése
- Átalakult szakpolitikai köztestületi, érdekképviseleti és szakpolitikai célok, feladatok
- Az ügyvédi kamarák felügyeleti jogköre
- MÜK vagy területi kamarák? A szabályozási és felügyeleti tevékenység.
- Ha jogi szolgáltató észlelést tesz és fennakad… (példák)
- Az ügyvédi titok korlátai és áttörése. Az abszolút titok-kör, mint megismerhetőségi korlát. A felfedési korlát.
- Hogyan kapcsolódik a folyamatba az ügyvédi kamara?
- Szankciók és felügyeleti intézkedések. Az eddigi tapasztalatok.
- Milyen szolgáltatói hiányosságokat tárt fel a kamara?
- Összefoglaló: A hiányosságok ellen ható szabályozási, piac- és ügyféloldali tényezők,
- A MÜK szabályozási céljai
Előadó: Dr. Réti László, Ügyvéd, A Magyar Ügyvédi Kamara elvi és törvényelőkészítő bizottságának elnöke, a CCCB-hez pénzmosás elleni ügyekben delegált küldött
10:40-11:10 Kávészünet
11:10-11:55 A kirpto eszközök szabályozása az Európai Unió pénzmosás megelőzésre vonatkozó új jogalkotási csomagjában
- Nemzetközi kitekintés, a pénzmosás elleni globális fellépés
- Az Európai Unión kívüli jogalkotási kezdeményezések
- A világjárvány és az ukrán-orosz háború teremtette új kihívások
- Az Európai Unió biztonsági uniós stratégiája 2020-2025
- A kripto eszközök rendeleti szabályozása
- A harmonizáció mértéke
- Kripto eszközök és a rájuk vonatkozó szabályozási módszerta5
Előadó: Dr. Szegedy Krisztina, független szenior compliance szakértő, jt. Tender-Consult Bt., ügyvezető
11:55-12:35 Are we ready for new challenges?
RCP
- makrogazdasági kitekintés
- adat és információ
- általános funkcionalitás
- use casek
- legfontosabb termék jellemzők
- Architektúra és modulok
Előadó: Komáromi Péter, Senior tanácsadó, szakértő , T-Systems Magyarország Zrt.
12:35-13:35 Ebédszünet
13:35-14:35 Hitelintézeti auditáció az online azonosítás során
- 26/2020-as MNB Rendeletnek való megfelelés
- Miben egyezik meg és miben különbözik a "normál" átvilágítástól?
- Milyen kockázatai vannak a "normál" átvilágításhoz képest?
- Mikor beszélünk közvetett és közvetlen átvilágításról?
- Milyen garanciális követelményeknek kell megfelelnünk?
- MNB elvárásai
Előadó: Kovács Gábor, AML és Compliance szakértő
14.35-15:15 Pénzmosás a kibertérben: ESETTANULMÁNY egy nemzetközi kábítószer-kereskedelem alapú pénzmosás nyomozásán keresztül
- A Hivatal nemzetközi és hazai kizárólagos hatáskörei
- A NNYI kapcsolódása az összes hazai nyomozó szervhez (ügyészi és NAV is), valamint több mint 180 partnerország nyomozó szerveinek tevékenységéhez
- A hivatal speciális tevékenysége - átfogó kép
- ESETTANULMÁNY ismertetése egy közelmúltban befejezett, nemzetközi kábítószer-kereskedelem alapú pénzmosás nyomozásán keresztül
- A nyomozás részletei : 2,5 milliárd forint értékben számos kriptovaluta fajtában került sor a vagyon rejtésére, amit sikerült felderíteni és lefoglalni
- Az ügyben két ország hatóságaival és fedett nyomozóival is együttműködött a Hivatal
Előadó: Tóth Zsolt r. alezredes főosztályvezető, Nemzeti Nyomozó Iroda
15:15-15:40 Kávészünet
15:40-16:20 Információ megosztás a pénzügyi bűncselekmények (pénzmosás) megelőzésének és visszaszorításának érdekében
- Jelenlegi jogi és szabályozói keretrendszer a gazdasági élet szereplői közötti információ megosztás vonatkozásában
- Kitekintés a nagyvilágba, példák az információmegosztásra a gazdasági bűncselekmények visszaszorítása érdekében
- A hazai helyzet bemutatása, jelenlegi szabályozási és jogi akadályok felsorolása
- Az információmegosztás jövője, út egy hatékonyabb keretrendszer felé
Előadó: Homoki Imre, CFE, CAMS, CGSS
16:20:-17:00 Pénzintézetek közötti pénzmosás-megelőzés
- Jelenlegi AML megoldások előnyei és problémái
- Bankokon átívelő tipológiák
- Bankok közötti hatékony pénzmosásmegelőzés lehetősége és előnyei
- Homomorfikus titkosítás AML célú felhasználása
Előadó: Fehér Tamás, Pénzügyi bűnmegelőzés vezető
17:00 A rendezvény zárása
Együttműködő partnerünk:
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2022. május 11. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2022. május 11. 17:00 |
Részvételi díj | 149.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2022. március 25. |