E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

Beszerzés 2019 Konferencia

Bevezető

Nem lehet figyelmen kívül hagyni a tényt, hogy az elmúlt években Magyarországon, sőt a régióban és egész Európában munkaerő-hiány alakult ki szinten minden területen.

Eddig elsősorban a leendő munkavállalók felvétele kapcsán merültek fel nehézségek a HR és beszerzési oldalról, de „ Lassan oda jutunk el, hogy a cég működését veszélyezteti a munkaerő-hiány”. Most már a beszállítók sem tudják teljesíteni sok esetben a megrendeléseket, mert nem áll rendelkezésükre az a munkaerő, amivel határidőre a teljes mennyiséget előállítva tudnák vállalni a szállításokat.

Mindemellett a rendezvény középpontjában a másik esetleges megoldás bemutatása került, hogy miként lehet gyorsítani, egyszerűsíteni, támogatni, gördülékenyebbé tenni a beszerzési folyamatokat az automatizálás által.

Továbbá a szakembereket jelenleg nagyon is foglalkoztat ja a kérdés, hogy hol tudja segíteni a hatékonyságnövelést a mesterséges intelligencia és mely területeken, részfolyamatokat tudnak támogatni a robotizált megoldások, ezért a rendezvényen több előadást is hallhatnak a résztvevők a témában.

Számos ehhez hasonló kérdés fogalmazódik meg a szakemberek részéről és rendezvényünk előadói (vállalati beszerzői, beszállítói és szolgáltatói - tanácsadói oldalról) igyekeznek választ adni a felmerült kérdésekre.

A megváltozott piaci környezet, egy sor új feladatot és többletterhet ró a beszerzőkre , hiszen sokkal több kapacitást kell allokálniuk azokra a folyamatokra, amelyekre korábban nem kellett, vagy nem ekkora figyelmet kellett fordítaniuk, úgy mint a beszállítói menedzsment, vendor menedzsment kiemelt figyelemmel kísérése, támogatása. Míg korábban törekedtek a vállalatok a beszállítói szám csökkentésére, a partneri kapcsolatok kialakítására, most a bizonytalan teljesítések miatt az újabb és újabb szállítók keresése, szűrése, tendereztetése, kiválasztása, esetleg a nyitás a távol-keleti beszállítók felé is új kihívás elé állítja Őket.

Mindemellett konferenciánkon részletesen bemutatásra kerülnek az említett megváltozott feladatok mellett mindazok beszerzőket érintő új változások, mely tovább nehezítik a beszerzés munkáját, úgy mint a nyersanyag-ár emelkedés, a brexit, az árfolyamváltozások és a védővámok kérdése.

Többek között ezeket a megváltozott környezeti és gazdasági viszonyokat veszi sorra rendezvényünk vállalati ESETTANULMÁNYOK, jogalkotói, hatósági, hivatali és szolgáltatói előadások által választ keresve a felvetett kérdésekre.

Főbb témák

A rendezvény főbb témái:

  • Hatékonyságnövelés és employer branding a purchasing szektorban
  • Változó vállalati stratégiák - a problémák feltárása beszerzési oldalról
  • Automatizálás – robotizáció lehetőségei a beszerzésben: a folyamatok támogatása
  • Flottabeszerzés kihívásai a jelenben
  • Beszállítói nehézségek és az árak növekedése, mint a munkaerő-hiány hatásai
  • A nemzetközi politikai helyzet és a nemzetközi kereskedelem kapcsolata: kockázati tényezők és lehetőség
  • Beszállítói menedzsment: vendor menedzsment
  • GDPR a beszerzésben
  • Elektronikus aukció szolgáltatás beszerzésekre és kompletxebb beszerzésekre
  • Beszerzési kvalitások: szakmai tudás és soft skillek: előadás és kerekasztal-beszélgetés

Kinek ajánljuk?

Rendezvényünk szólni kíván:

  • Lokális és regionális beszerzési vezetőkhöz, szakértőkhöz, főmunkatársakhoz, specialistákhoz
  • Purchasing, procurement, illetve sourcing managerekhez, osztályvezetőkhöz, szakemberekhez
  • Supply chain és logisztikai vezetőkhöz, igazgatókhoz
  • Beszerzési projektekben érintett szakemberekhez, bármilyen funkcionális területről
  • Cégvezetőkhöz, pénzügyi, stratégiai és üzletfejlesztési vezetőkhöz

Továbbá szívesen látjuk a beszerzési tanácsadókat, valamint a beszerzést támogató informatikai, vállalatirányítási rendszereket szállító tanácsadó és szolgáltató vállalatok képviselőit is.

Előadók

Eddigi előadóink:

  • Amigya Andrea, Adatbiztonsági és adatvédelmi szakjogász , i nfokommunikációs szakjogász, ARB Privacy Consulting Kft.
  • Deme Zoltán, Procurement expert
  • Fehér Tamás, Flotta vezető, Colas Hungária Kft.
  • Galuska László, Supply-chain manager , Jabil Circuit Magyarország Kft.
  • Gergely Ákos, Vezérigazgató, DOQSYS Business Solutions Zrt.
  • Gulyás János, Tanácsadási üzletág vezető, Beszerzés.hu
  • Kepenyes Csilla, Stratégai beszerzési osztályvezető, Magyar Telekom Nyrt.
  • Kovács Péter, Értékesítési képviselő, Carglass Magyarország
  • Mészáros-Németh Anita, Beszerző, Masterplast Nyrt.
  • Molnár Mihály, Stratégiai beszerző, Knorr-Bremse Vasúti Jármû Rendszerek Hungária Kft.
  • Román Bence, Flotta manager, Flaga Gáz Hungária Kft.
  • Seres László Peugeot, Citroën DS vállalati értékesítési vezető
  • Vígh Zoltán, Közkapcsolati vezető, Jedlik Ányos Klaszter

 

Résztvevőink írták

Résztvevőink írták…

„Hasznos összehasonlításra ad lehetőséget saját helyzetünk, más szereplők pozíciói és a szakmai trendek mentén.” (Misinszki Gergely, beszerzési és termeléstervezési vezető, Yorkshire Fittings Gyártó Kft.)

„Gyakorló szakemberek tapasztalatainak, véleményének megismerése konkrét esettanulmányokon keresztül.” (Kardos Zsolt, beszerzési vezető, Budapest Bank Zrt.)

„Jó volt hallani szakmailag kompetens emberektől, hogy hol van, merre tart a beszerzés. Gyakorlati példák, hasznosítható gondolatok, kapcsolatépítés-értékes, hasznos 2 nap volt” (Jenei Imre, beszerzési vezető, Pfizer Kft.)

„Kereskedőként nagyon hasznos volt, közelebbről megismerkedni a beszerzői szemlélettel” (Szamosi Dénes, kereskedelmi vezető, Gelbert Eco Print Kft.)

„Rálátunk a beszerző kollégáink aktuális problémáira.” (Jandó Tamás, központi anyagbeszerzési igazgató, Graboplast Zrt.)

„Rendkívül felkészült, jó előadók és figyelemfelkeltő, és fenntartó képességekkel rendelkező előadóktól halhattunk/láthattunk színvonalas prezentációkat előadásokat. Hasznos, érdekes és értékes konferencia.” (Nyírfásné Kiss Réka, Project Manager, CG Electric Systems Hungary Zrt.)

„Jó néhány gyakorlati megoldási javaslat elhangzott aktuális problémákra.” (Lantos Gábor, beszállítói minőségfejlesztési vezető, KNORR-BREMSE Fékrendszerek Kft.)

„Szakmailag felkészült, tapasztalt szakemberek előadásait hallhattuk. Praktikus tanácsok, tapasztalatok hangzottak el. Hasznos konferencia volt.” (Homik Márton, Operatív beszerzési vezető és P2P manager, Raiffeisen Bank Zrt.)

Konferencia

8:30 Regisztráció

8:50 Megnyitó az IIR és a nap elnöke részéről

A nap elnöke

Megváltozott piaci környezet

Nagyon nehéz megfizethető, jó embereket találni

A helyzet változatlan, sőt súlyosabb!

Itt nem szektorális problémák vannak, hanem általános generális problémák

9:00-9: 50 Hatékonyságnövelés és employer branding a purchasing szektorban – Előadás és kerekasztal-beszélgetés

  • Ki hogyan küzd a munkavállalók megtartásáért? Ki mit tesz? ? Pl.: béremelés, rugalmas munkaidő, illetve belső motivációs rendszer bevezetése
  • Milyen egyéb (rész)megoldások vannak a munkaerő-hiány kezelésére? Pl.: ukrán munkások
  • Mivel lehet megtartani emellett a munkavállalót? Nem csak a bérekkel, hanem a cafeteria, milyen a vállalati kultúra, a környezet, a kollegák megbecsültsége, csapatmunka mennyire zökkenőmentesen valósul meg?
  • Hogyan kell, lehet megtartani egy beszerzőt?
  • Miként lehet az új igényekre már előre felkészülni? munkáltató, aki figyeli a munkavállalói elvárásokat, „kívánságokat”
  • Generációváltás: sok olyan megoldást: automatizáltsági, elektronizálási lehetőséget kell biztosítani, ami az új generációk esetében sokkal fontosabb
  • Mennyiben más a munkaerő-hiány problémája a termelő vállalatok (fizikai munkások) esetében, mint az irodai dolgozók esetében?
  • Mennyire nehezíti a beszerzők munkáját szolgáltatások beszerzésénél a munkaerő-hiány?
  • Miként lehet ezeket kezelni? Nehéz szolgáltatót találni: ez egy globális, országos probléma, generális mindenkit érintő probléma
  • Javaslatok: ez így marad, rosszabbodik, vagy javul?
  • Munkaerő-hiány a vezetésnél: ha hirtelen egyszerre áll fel a menedzsment és az újat még nem találták meg: nem tudják az újonnan alakuló cégek lekövetni a hirtelen termelésnövelést

A kerekasztal-beszélgetés résztvevői:

Deme Zoltán, Procurement expert

Mészáros-Németh Anita, Beszerző, Masterplast Nyrt.

Molnár Mihály, Stratégiai beszerző, Knorr-Bremse Vasúti Jármû Rendszerek Hungária Kft.

és további felkérések folyamatban

9:50-10:30 A folyamatok egyszerűsítése – robotizáció lehetőségei a beszerzésben

  • Miként lehet gyorsan lefolytatni egy olyan beszerzési eljárást, hogy a  processt  a digitalizacio, mesterséges intelligencia támogatni tudják a beszerzési folyamatot?
  • Ipar 4.0 ; E-beszerzés
  • Mely folyamatokat lehet automatizálni a beszerzésen belül
  • E-beszerzés/automatozalas IT tamogatása

Előadó: Galuska László, Supply-chain manager, Jabil Circuit Magyarország Kft.

10:30-11:10 Kávészünet

11:10-11:30 A beszerzési folyamatok támogatása XXI. századi informatikai eszközökkel

  • Milyen előnyei vannak az e-sourcing platformok használatának?
  • RFI és RFP felhasználóbarát módon
  • Milyen esetben alkalmazzunk e-aukciót és mikor nem hatékony?
  • Hogyan kezeljük szerződéseinket életciklusuk során? 
  • Miért fontos a megfelelő szállító menedzsment?
  • Mitől lesz a stratégiai beszerzők munkájának a vállalat számára kézzelfogható eredménye?
  • Hogyan lehet lényegesen csökkenteni a csak utólag megindokolt költéseket?
  • Milyen előnyöket hordoznak az integrált piacterek?
  • Mely vállalatok számára térülhet meg a világ vezető megoldásainak használata?

Előadó: Gergely Ákos, Vezérigazgató, DOQSYS Business Solutions Zrt.

Flottabeszerzés kihívásai a jelenben

11:30-11:50 Flotta üzemeltetés kihívásai a növekvő szélvédőkár-költségek és az emelkedő casco díjak tükrében

  • Merre tartanak jelenleg a casco biztosítási díjak, és miért? (elmúlt évek tendenciája, autók fejlődése)
  • Okosabb autók, drágább casco díjak? Milyen kihatással van a gépjárműtechnológia a biztosítási díjakra?
  • Hogyan tud vigyázni a kárhányadra egy jó flottakezelő, flottamanager? (szélvédőkárok helyzete a casco kárköltségekben)
  • Megfelelő szervizpartner szerepe, avagy ami nem csak a díjakon látszik? (Gyorsaság, kényelem, idő, szakértelem, felelősség)

Előadó: Kovács Péter, Értékesítési képviselő, Carglass Magyarország

11:50-13:0 Saját flotta, vagy bérlés? Előadás és kerekasztal-beszélgetés

  • Benzin vs diesel, illetve hibrid? Melyiket mikor válasszuk?
  • Központi beszerzés és a flottabeszerzés és az ebben rejlő kihívások: mennyire összeegyeztethető a központi beszerzés elvárásaival a más ütemben jelentkező flottabeszerzéshez kapcsolódó igények? „meghosszabbodtak az igények átfutási ideje: helyi szinten sokkal gyorsabban kellene reagálni, de a központi beszerzésnél sokkal hosszabbak az engedélyezetések és folyamatok”
  • A jelenlegi működési módok és a napi szinten felmerülő igényeket összehangolni
  • Szerviz-időpont: igények és ezek megvalósulása
  • Biztosítási díjak: elindultak fölfelé: „most 20-25%-os árnövekedés tapasztalható a piacon”
  • Mi történik, ha flottaüzemeltetésnél nem tudja teljesíteni a szerződéses feltételeket a partner?

Előadó:

Fehér Tamás, Flotta vezető, Colas Hungária Kft.

Az előadás az előadó által módosításra kerül.

A kerekasztal-beszélgetés moderátora:

Vígh Zoltán, Közkapcsolati vezető, Jedlik Ányos Klaszter

A kerekasztal-beszélgetés résztvevői:

Fehér Tamás, Flotta vezető, Colas Hungária Kft.

Román Bence, Flotta manager, Flaga Gáz Hungária Kft.

Seres László Peugeot, Citroën DS vállalati értékesítési vezető

Vígh Zoltán, Közkapcsolati vezető, Jedlik Ányos Klaszter

13:00-14:00 Ebédszünet

14:00-14:45 GDPR a beszerzésben: új kihívások vállalati oldalról

Előadó: Amigya Andrea, Adatbiztonsági és adatvédelmi szakjogász , I nfokommunikációs szakjogász, ARB Privacy Consulting Kft.

Egy nagyon erős konjunkturális átalakulás, átrendeződés van most folyamatban

Lassan oda jutunk el, hogy a cég működését veszélyezteti a munkaerő-hiány

14:45-15:30 Beszállítói nehézségek és az árak növekedése, mint a munkaerő-hiány hatásai

  • Miért nem tudják az európai beszállítók a felmerülő igényeket kielégíteni?
  • Milyen mértékben hat az árak emelkedésére
  • a munkaerő-hiány
  • az infláció?
  • Mit lehet tenni, ha a beszállítók már el sem fogadják a feltételeket?
  • Megoldások: mit tehet még a vállalat azon kívül, hogy köt egy kemény szerződést? kötbér?
  • Mennyiben segíthet, ha akár több szállítót versenyezet, tendereztet?
  • Milyen szempontokat vesznek figyelembe a beszállítók kiválasztása során a vállalatok?
  • Mennyi az a beszállítói szám, ami kezelhető? Mennyit tartson meg tendereztetésen? Mennyire lehet ez eltérő szektorálisan és területileg ez a szám? pl.: ügyvédi irodából nem kell 6-ot bent tartani
  • Megoldja-e a jelenlegi helyzetet az ázsiai beszállítók bekapcsolása? Közel-keleti beszállítók?
  • Ázsiai vs európai beszállítók közötti szakadék csökken: rövidülnek a termelési és szállítási lead time-ok az ázsiai beszállítók esetében
  • Eltűnnek, elhalványulnak-e az európai beszállítók korábbi előnyei? gördülékeny együttműködés feltételeit, a jó partneri viszony

Előadó: Kepenyes Csilla, Stratégai beszerzési osztályvezető, Magyar Telekom Nyrt.

Nyersanyagár-emelkedés

15:30-16:15 A nemzetközi politikai helyzet és a nemzetközi kereskedelem kapcsolata: kockázati tényezők és lehetőség

  • Miért jelent nehézséget a nyersanyagár-emelkedés beszerzési oldalról?
  • Mik ennek az okai?
  • Milyen hatással van a munkaerő-hiánynak a szolgáltatási díjak növekedésére, ezáltal a termékek, szolgáltatások árára?
  • Miként árazzák be ezt a termék, vagy szolgáltatás árába? Milyen eszközök állnak rendelkezésre? Hogyan lehet visszaverni ezt?
  • Hogyan lehet ezt egyszerre előre „belőni”, betervezni a költségekbe?
  • Milyen módon tudja a beszerzés a megtérülést tervezni? Előtte és utána
  • Miként befolyásolják az árakat a védővámok? Amerikai-kínai vámháború
  • Mely szektorokat, iparágat érint ez leginkább?
  • Milyen módon hatnak az importvámok az ázsiai gyártók versenyképességére?
  • Hol lép be a folyamatba az árfolyamkockázat?
  • Mennyiben szükséges ennek alapján a szállítói portfólió átgondolása, felülvizsgálata?
  • Mennyire nehezíti a kialakult helyzetet
  • a brexit,
  • a környezeti hatások? európai klímaváltozások

Előadó: Gulyás János, Tanácsadási üzletág vezető, Beszerzés.hu

Az előadás az előadó által módosításra kerül.

16:15-16:35 Kávészünet

16:35-17:20 Beszállítói menedzsment: vendor menedzsment

  • Miért válik egyre fontosabbá a beszállítói menedzsment a beszerzésen belül?
  • Milyen stratégiai döntés miatt választják külön egyre több helyen a beszállítói menedzsmentet a beszerzés többi területétől? Mi a célja a szétválasztásnak?
  • Milyen feladatai vannak a vendor menedzsmentnek jelenleg a személyes kapcsolatok ápolása, illetve a meglévő kapcsolatok kiaknázása mellett?
  • Mennyiben része a vendor menedzsmentnek a szerzdődéskövetés?
  • Hogyan tud egy vállalat úgy balance-írozni, több beszállítóval együtt dolgozni, hogy bent tartja az adott partnert, de lehet, hogy egy évig nem ad neki megrendelést?
  • Hogyan lehet új beszállítókat bekapcsolni?
  • Miként tudják a beszállítók teljesíteni, garantálni, hogy határidőre szállítani tudjanak?

Előadó: Mészáros-Németh Anita, Beszerző, Masterplast Nyrt.

17:20-18:00 ( Fordított) elektronikus aukció alkalmazása komplexebb beszerzésekre (szolgáltatások, kiszervezés, beruházások)

  • Induljunk a kályhától: elektronikus aukció alapfogalmak egyszerű anyagbeszerzési példán
  • Elektronikus aukció, a nagy mumus: mitológia és tévhitek
  • Érdek mátrixa: ki érdekelt és ki ellenérdekelt az elektronikus aukcióban?
  • Méltányosság és erkölcs: Ki nyer az elektronikus aukción? Az aukció nyertese nyeri el a szerződést?
  • Csak akkor aukciózunk, ha úgy van...és általában úgy van
  • Tenderezés lépései: specifikálás, ajánlatkérés, értékelési csomag, tárgyalás, aukció előkészítése, paraméterezése és lebonyolítása dióhéjban
  • Házon belüli kommunikáció és bevonás
  • Az elektronikus aukció értő, átgondolt használata, példákon bemutatva:
    • többféle deviza kezelése
    • opcionális tételek
    • paraméteres árazás
    • csomagárazás
    • inkumbens szállító versenyeztetése új kihívókkal

Előadó: Deme Zoltán, Procurement expert

18:00 A konferencia zárása

Workshop

8:30 Regisztráció

8:50 Megnyitó az IIR részéről

9:00-12:30 Az igény keletkezésétől a számlázásig tartó folyamat - Előadás és interaktív beszélgetés

Közben 10:00-10:45 között reggelivel egybekötött kávészünet

  • Miként lehet a leghatékonyabban támogatni a beszerzési folyamatokat? –
  • A stragégiai beszerzés IT támogatása: IT rendszerekkel történő biztosítása, bemutatása
  • Eljárás előkészítése, engedélyezése, elektronikus kiírás: elektronikus aukcióztatás és a teljes dokumentálása a beszerzésnek
  • Előminősítés, utóminősítés
  • Szerződésmenedzsment: a rendszerben a szerződés összeállítása, véleményezése, aláíratása és adatbázis funkció: egy helyen tárolható az összes funkció
  • Operatív beszerzés: katalógus, szabad szöveges igénylés és számlázás

Előadó: Balláné dr. Nagy Orsolya, Beszerzési tanácsadó, DOQSYS Business Solutions Zrt.

12:30 A Workshop zárása

 

A rendezvény szakmai partnere:

Doqsys

 

Kiemelt együttműködő partnereink:

Citroen

 


Együttműködő partnerünk:

Porsche Pest    
 

Carglass

 

Médiapartnerünk:

beszerzes.hu

 

Részletek

Rendezvény kezdete: 2019. március 26. 9:00
Rendezvény vége: 2019. március 26. 17:00
Részvételi díj 169.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2019. március 8.
Speciális ár

Részvételi díjak:

Konferencia + Workshop: 209.000 Ft + áfa / fő

Workshop: 49.000 Ft + áfa / fő

Helyszín Aquaworld Resort Budapest****superior
We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 169,000.00
2 161,550.00
3 154,100.00

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.