E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

Bankszektor 2020 Konferencia

Bevezető

A változó ügyféligények kiszolgálásában nyújtanak segítséget a digitalizáció eszközei , hogy mind a külső ügyfelek (legyenek vállalati, vagy lakossági ügyfelek), mind a belső munkatársak elégedettségét növeljék a bankok, így amit lehet, automatizáljanak, ezáltal folyamataikat egyszerűsítsék, gyorsítsák.

Továbbá mindezek hozzájárulnak munkaerő-hiány támasztotta kihívások megoldásához, a munkaerő bizonyos fokú kiváltásához, helyettesítéséhez, valamint a humán erőből adódó hibalehetőségeket minimalizálásához. A rendezvényen több előadást is hallhatnak a résztvevők arról, hogy milyen módon, eljárással lehet megtalálni adott vállalati folyamatban a hibát, amely megakaszthatja a további menetet és hol tudnak ebben segíteni a szolgáltatói megoldások.

Mindemellett a rendezvény középpontjában a szakembereket jelenleg nagyon is foglalkoztató és érintő azonnali fizetések rendszere, PSD2 szabályozás és online hitelezés állnak.

Többek között ezeket a megváltozott környezeti és gazdasági viszonyokat veszi sorra rendezvényünk vállalati ESETTANULMÁNYOK, jogalkotói, hatósági, hivatali és szolgáltatói előadások által választ keresve a felvetett kérdésekre.

Előadók

A konferencia előadói között köszönthetjük:

  • Ambrovics Gergely – Head of UX & Marketing, ApPello Kft.
  • Bán Kristóf, Lakossági hitelezési vezető, CIB Csoport
  • Borsi Krisztina, Business Analyst, ApPello Kft.
  • Csorbai Hajnalka, Stratégiai igazgató, Opten Kft.
  • dr. Dunár Ildikó, DPO, Raiffeisen Bank Zrt.
  • dr. Jambrik Gergely, Informatikai, szerzői jogi ügyvéd, Jambrik Ügyvédi Iroda
  • dr. Rajmonné Veres Ibolya, Retail Hitelezési Tribe / igazgató, OTP Bank Nyrt.
  • Dr. Czimer József, Pénzügyi szakértő
  • Dr. Zahorán János, Kamarai jogtanácsos, Fundamenta-Lakáskassza Zrt.
  • Fáykiss Péter, Igazgató, Digitalizációs igazgatóság, Magyar Nemzeti Bank
  • Kiss Tamás, Általános Termékfejlesztés vezető, Erste Bank Hungary Zrt.
  • Luspay Miklós , Főosztályvezető, Magyar Nemzeti Bank
  • Mészáros Tamás, Senior Business Development Consultant, Innodox Technologies
  • Mizsák Márta, Pénzügyi szakértő
  • Nagy Tamás, Főosztályvezető, Magyar Nemzeti Bank
  • Pulai György, Főosztályvezető, Hitelösztönzők főosztály, Magyar Nemzeti Bank
  • Simonné Sulyok Brigitta, Osztályvezető, Hitelregiszterért felelős osztály, Magyar Nemzeti Bank
  • Szabó Gergely, Szenior termékmenedzser, K&H Group
  • Varró Nobert, General Manager, Resultator
  • Vidákovics Attila, Cégvezető, Dynamic Laboratory Kft.

Főbb témák

A rendezvény főbb témái:

  • Digitális trendek és módszertanok a bankszektorban
  • Instant payment – Hogyan változtatja meg alapjaiban az azonnali fizetés bevezetése a piacot?
  • A mobilbanki alkalmazás fontossága egy többcsatornás banki stratégiában
  • Open Banking – Jön a „nyílt bankolás”
  • PSD2 – tapasztalatok és a jövő irányelve
  • Retail banking – aktualitások a lakossági üzletágban
  • Ügyfélélmény a digitális pénzügyi világban
  • Lakáshitelezés és az ingatlanpiac alakulása
  • Online hitelezésre való átállás
  • Az ügyfél kockázati besorolása, kockázatértékelés

Kinek ajánljuk?

Rendezvényünk szólni kíván:

  • a bankok igazgatóságának, ügyvezetésének, felügyelő bizottsági tagjainak
  • a hitelintézetek stratégiai tervezési, lakossági, illetve vállalati üzletágának vezetőinek, vezető munkatársainak
  • a bankok vállalati hitelezési és lakossági hitelezési vezetőinek
  • a bankok folyamatfejlesztőinek, folyamattámogatásért, automatizációért felelős vezetőinek
  • bankok termékfejlesztési, értékesítési és marketing vezetőinek
  • a hitelintézetek jogi, kockázatkezelési, szervezési és fejlesztési, üzemeltetési részlegeinek vezetőinek, vezető munkatársainak
  • bankfiókok vezetőségének
  • brókercégek, befektetési alapkezelők felsővezetőinek
  • takarékszövetkezetek, lakástakarék-pénztárak felsővezetőinek
  • biztosító társaságok felsővezetőinek és bankbiztosítási vezetőinek
  • lízingcégek felsővezetőinek
  • banki- és pénzügytechnikai tanácsadóknak

Rendezvényünkön szívesen látjuk a bankszektort támogató szolgáltató, tanácsadó vállalatok képviselőit is.

1.nap

08:30 Regisztráció

09:00 Megnyitó az IIR részéről

Digitális transzformáció a bankszektor világában

9:05 – 9:30
Digitális trendek és szabályozói kezdeményezések a bankszektorban

  • Hatékony, gyorsabb, olcsóbb működés
  • Mennyire változtatják meg a megszokott banki stabilitást a digitális innovációk?
  • Piaci versenyhelyzet fokozódása
  • Mit lépnek a bankok a digitalizáció és változó fogyasztói szokások korában?
  • Egy bankon belül hogyan állnak az új digitális szolgáltatásokhoz az alkalmazottak, mennyire segítik, vagy hátráltatják az alkalmazottak a digitális termékek bevezetését?
  • Mi a legnagyobb gátja annak, hogy a termékfejlesztés által megálmodott termék legyártásra, majd bevezetésre kerüljön?

Előadó: Fáykiss Péter, Igazgató, Digitalizációs igazgatóság, Magyar Nemzeti Bank

9:30 – 10:00
A mai fejlett technológiákkal már mindent tudunk a cégekről! Vagy mégsem?

  • BI, Big data megoldások sokasága érhető el a piaci szolgáltatók között, de még léteznek azok a vakfoltok, ahol el lehet rejteni a profitot vagy a valós tulajdonost
  • Hogy áll a mai napon a versenyfutás a technológia versus rejtőzködés örök harcban?
  • Milyen kockázatot jelent az üzleti partnerre, a bankokra, vagy az egész nemzetgazdaságra?
  • Mit tehetünk, hogyan védekezzünk a láthatatlan kockázat ellen?

Előadó: Csorbai Hajnalka, Stratégiai igazgató, Opten Kft.

10:00 – 10:25
ApPello Trade Finance
teljesen integrált, omnichannel Trade Finance megoldás bemutatása

  • Trade Finance digitalizáció -  általános kihívások és nehézségek
  • Automatizációs lehetőségek és kényelmi funkciók a backoffice számára
  • Az ügyfél bevonása - online ügyintézés

Előadó: Borsi Krisztina, Business Analyst, ApPello Kft.

10:25 – 10:55 Kávészünet

10:55 – 11:30
Az azonnali fizetési rendszer terjedése Európában

  • Az első modern azonnali fizetési rendszer Európában – Faster Payments Scheme, Nagy Britannia;
  • A 2010-es évek, második fele – elindul az azonnali fizetések európai normává válásának folyamata:
    • 2016. november – az EPC publikálja az SCT Inst Scheme szabályait;
    • 2017. november – az EBA Clearing elindítja az RT1 pán-európai azonnali fizetési rendszert
    • 2018. november – az Európai Központi Bank elindítja a TIPS pán-európai azonnali fizetési rendszert
    • 2019. november – EPC és ERPB döntés születik a Request-to-Pay SEPA Scheme 2020- évi bevezetéséről
    • PEPSI – Pan-European Payments System
  • Mi történik közben az EUR tagországok nemzeti fizetési rendszereivel?
  • 2016 – döntés születik Magyarországon az azonnali fizetési rendszer bevezetéséről Európában először a szolgáltatók kötelező csatlakozásának előírásával
  • Mi történi másutt Közép-Kelet Európában?
  • Multi-devizás szolgáltatás, vagy interoperabilitás, határon átnyúló szolgáltatások
    • pán-európai rendszerek;
    • SWIFT gpi
    • P27

Előadó: dr. Czímer József, Pénzügyi szakértő

11:30 – 12:10
Robotizált banki folyamatok, pozitív ügyfélélmények 

  • A negatív és pozitív ügyfélélmény forrásai
  • Hogyan gátolnak minket a gyenge folyamataink a pozitív ügyfélélmény nyújtásában?
  • Út az automatikus, digitális, élményteli Nirvánába
  • Mit adhatnak nekünk a robotok?
  • Mit tegyünk a robotizálás előtt és után?
  • A robot-automatizálás veszélyei és csapdái

Előadó: Varró Norbert, General Manager, Resultator

12:10 – 12:40
Az írásos ügyfélkommunikáció jövője

  • Az írásos ügyfélkommunikáció legjellemzőbb formái
  • Trendek az ügyfélkommunikációs IT megoldások terén
    • Ügyfelek elvárásai, szokásai
    • Szolgáltatói igények
  • Innodox megoldások az ügyfélkommunikáció jövőjére

Előadó: Mészáros Tamás, Senior Business Development Consultant, Innodox Technologies

12:40 – 13:40 Ebédszünet

13:40 – 14:20
Új játékosok megjelenése és helye a hitelintézeti arénában

Kihívások és helyzetkép külföldi tapasztalatok alapján

  • A későn érkezők előnye?
  • Központi bankok és hatóságok szerepe az új formációk megjelenésében, szabályozási funkciók, proaktivitás
  • Mit fejlesztettek külön és mit fejlesztenek közösen a hatóságok a piac részére?
  • Fizetési rendszerek sokféle szereplővel: bankok és pénzforgalmi szolgáltatások, távközlési cégek stb.
  • Oroszország a szankciók alatt - Előre menekülés? Dinamikus fejlődés?
    • Lengyelország, Hollandia, Finnország
    • Afrika - Kenya
  • Edukáció szerepe a termékek megismerésében - Együtt tanulás!
  • Hogyan tovább? Mire fog rávilágítani egy következő turbulencia?

Előadó: Mizsák Márta, Pénzügyi szakértő

14:20 – 14:50
Azonosítás folyamata a digitális térben

  • A digitális azonosítás bevezetéséhez vezető út
  • Az ügyfél-azonosításra vonatkozó speciális szabályok, különös tekintettel a valós és nem valós idejű ügyfél-átvilágítás szabályaira új ügyfelek esetén
  • Azonosítás kérdése: a video azonosításnál és a nem valós idejű azonosításnál
  • Milyen előnyökkel jár a nem személyes úton történő azonosítás?
  • Milyen módon lehet a partnert azonosítani biztonságosan?
  • A digitális azonosítás és az online szerződéskötés
  • Mehetünk-e a felhőbe?

Előadó: Dr. Zahorán János, Jogtanácsos, Fundamenta-Lakáskassza Zrt.

14:50 -15:20 Kávészünet

15:20 – 16:00
Fizetési tranzakció hitelesítése

  • Európai szabvány
  • Hogyan használjuk a különböző hitelesítési módokat
    • Ismeret
    • Birtoklás
    • Biometrikus hitelesítés
  • Mi a különböző hitelesítési megoldások előnye és hátránya?
  • Miként alkalmazhatjuk a biometrikus hitelesítést a bankszektorban?
  • PSD2: Biztonság fokozása vs. megfelelő fizetési élmény biztosítása

Előadó: Luspay Miklós, Főosztályvezető, Magyar Nemzeti Bank

16:00 – 16:40
Kriptovaluták

  • Mi az a blockchain és mik a kriptovaluták?
  • Hogyan valósul meg az elektronikus pénzkezelés?
  • Milyen virtuális pénznemek léteznek és mi a különbség ezek között?
  • Kriptovaluták fajtái és forgalomba kerülésük
  • A kriptovaluták szabályozása
  • Nemzetközi kitekintés
  • Mit jelent ez az innováció a bankszektornak?

Előadó: Vidákovics Attila, Cégvezető, Dynamic Laboratory Kft.

2.nap

Retail Banking Fórum

08:30 Regisztráció

9:00 – 9:35
Retail banking – aktualitások a lakossági üzletágban

  • Elmúlt évek és a jelenlegi tapasztalatok a lakossági üzletágban
  • Hogyan fog alakulni a lakossági piac?  - Várakozások a trendekre vonatkozóan
  • Miért kerültek előtérbe a személyi kölcsönök?
  • Hogyan hatott a Babaváró megjelenése a lakossági hitelekre?
  • A fogyasztók bevonása a fenntartható innovációs stratégiába

Előadó: Pósfai Tamás, Termékcsoport menedzser, Budapest Bank Zrt.

9:35 – 10:10
Jegybanki hitelregiszter
  • A hitelekre vonatkozó adatgyűjtések nemzetközi tendenciái
  • Az Európai Központi Bank AnaCredit projektje
  • A jelenlegi hitelregiszter adatok sajátosságai, a jelenlegi rendszer adatminőségi korlátai
  • Az új jegybanki hitelregiszter adatgyűjtés (HITREG) projekt kiváltó okai és eredményei
Előadó: Simonné Sulyok Brigitta, Osztályvezető, Hitelregiszterért felelős osztály, Magyar Nemzeti Bank10:10 – 10:30

ApPello Decision Engine - Automatizált kockázatkezelési és döntéshozatali modul.

  • Grafikus folyamatszervező megoldás
  • Páráméterezhető, minimális kódolást igénylő banki szoftverek fejlesztése
  • Ügyfélélmény fejlesztés backoffice és üzleti felhasználóknak

Előadó: Ambrovics Gergely – Head of UX & Marketing, ApPello Kft.

10:30- 11:00 Kávészünet

11:00 – 12:00 Kerekasztal beszélgetés
Lakáshitelezés és az ingatlanpiac alakulása

Felvezető előadás: Nagy Tamás, Főosztályvezető, Magyar Nemzeti Bank

  • Lakáshitelezés és a lakáspiac összefüggései
  • Milyen trend figyelhető meg rövid -és középtávon?
  • Mit mutatnak a nemzetközi, európai trendek?
  • Mi várható 2020-ban a hazai lakáspiacon?
  • Piaci igények változása és nyomon követése a lakáshitelezésben
  • Milyen hatással van/lesz az ingatlanpiac változása a jelzálogpiacra?
  • Mi a jelzálogpiac mozgatórúgója?
  • Meddig tartható fent a jelzálogpiaci fellendülés?
  • CSOK hatás
  • Fogyasztóbarát lakáshitel eddigi eredményei és várakozások a jövőre nézve

Moderátor:

  • Nagy Tamás, Főosztályvezető, Magyar Nemzeti Bank

Résztvevők:

  • Kiss Tamás, Általános Termékfejlesztés vezető, Erste Bank Hungary Zrt.
  • Bán Kristóf, Lakossági hitelezési vezető, CIB Csoport

12:00 – 12:40
Online hitelezésre való átállás

  • Online hitelezés vagy személyes ügyintézés?
  • Milyen törekvések vannak az online-ra való átállásra? És milyen eredményekkel?
  • Milyen stratégiák léteznek az ügyfelek generációk szerinti kezelésére?
  • Mely bankok hogyan tudják ezt megoldani?
  • Mit tud az ügyfél online intézni?
  • Elektronikus szerződéskötés jogi oldala – Milyen problémák merülnek fel?
  • További lépések az online bankolás felé

Előadó: dr. Rajmonné Veres Ibolya, Retail Hitelezési Tribe / igazgató, OTP Bank Nyrt.

12:40 – 13:20
A kkv-hitelezés alakulása és a Növekedési Hitelprogram Fix eddigi tapasztalatai

  • A Növekedési Hitelprogram (NHP) első három szakaszának hatása a kkv-hitelezésre
  • Aktuális tendenciák a kkv-hitelezésben
  • Az NHP fix konstrukció célja és feltételrendszere – mire vehető igénybe?
  • Az NHP fix konstrukció eddigi tapasztalatai
  • A jegybank javaslatai a kkv-szektor forráshoz jutásának elősegítésére

Előadó: Pulai György, Főosztályvezető, Hitelösztönzők főosztály, Magyar Nemzeti Bank

13:20 – 14:20 Ebédszünet

14:20 – 14:55
E-aláírás, hitelesítés a szerződéseknél

  • Mennyire megbízhatóak és biztonságosak ezek a megoldások?
  • Miben hoz újat az e-aláírás megoldások új generációja?
  • Szignó – Autentikáció, biztonságos azonosítás, titkosítás
  • Az elektronikusan aláírt dokumentumokat mennyire fogadja el a hatóság? (közjegyző, bíróság, ügyvédek)
  • Az elektronikus ügyintézés már elvárt ügyféligény?
  • Lehetséges- e elektronikus aláírás kötöttségek nélkül a mobil applikációk világában?

Előadó: dr. Jambrik Gergely, Informatikai, szerzői jogi ügyvéd, Jambrik Ügyvédi Iroda

14:55 – 15:30
  A bankszektorra irányadó szabályok online szerződéskötésre vonatkozó rendelkezései

  • Online szerződéskötésre vonatkozó speciális szabályok a bankszektorban
  • Az ügyfél-azonosításra vonatkozó speciális szabályok, különös tekintettel a valós és nem valós idejű ügyfél-átvilágítás szabályai mellett tervezett új megoldásra
  •  Hogyan lesz érvényes egy online szerződés, különös tekintettel az MNB írásbeliség kapcsán kiadott vezetői körlevelére és az abban foglalt új előírásokra
  • A Bank oldali aláírás automatizálásának kérdésköre elektronikus szerződéskötés esetén
  • Lehet-e és hogyan az érvénytelenség jogkövetkezményeit később orvosolni?
  • Bizalmi szolgáltatóvá válás kérdései és az ügyfél oldali aláírás fokozott biztonságú elektronikus aláírás jellege

Előadó: dr. Dunár Ildikó, DPO, Raiffeisen Bank Zrt.

15:30 – 16:00 Kávészünet

16:00 – 16:30
Digitális transzformáció a személyi kölcsönök piacán

  • A digitális megoldásokhoz vezető út legelső lépése, vagyis a fióki folyamatok egyszerűsítése
  • Teljesen on-line hiteligénylési folyamat meglévő és új ügyfelek számára, hasonlóságok és különbségek
  • Ügyfél elvárások a digitális megoldásokkal kapcsolatban
  • A termékfejlesztés felé támasztott új elvárások a digitalizáció korában
  • További innovációs lehetőségek a lakossági hitelezésben

Előadó: Szabó Gergely, Szenior termékmenedzser, K&H Group  

16:40 Rendezvény vége

 

Együttműködő partnereink:

 

 

Rowanhill

 

Innodox

 

Resultator

 

Médiapartnereink:

BankWeb

 

Computerworld

 

 

Amennyiben kiemelt figyelmet szeretne kapni a konferencián, legyen a rendezvény Partnere! Kiállítási és együttműködési lehetőségek kapcsán kérje egyedi ajánlatunkat!

Ajánlatot kérek

Szponzoráció Batta Beáta 
Sales Manager
Terület: szponzoráció, együttműködések
Mobil: +36 (70) 408 2165
E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

 
 

Részletek

Rendezvény kezdete: 2020. február 19. 9:00
Rendezvény vége: 2020. február 20. 17:00
Részvételi díj 229.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2020. január 3.
Speciális ár Kedvezményes részvételi díj
2020. január 3-ig:

bármely egy napra: 159.000 Ft + áfa / fő
két napra: 199.000 Ft + áfa / fő

2020. január 4-től:
bármely egy napra: 179.000 Ft + áfa / fő
két napra: 229.000 Ft + áfa / fő

Helyszín Courtyard by Marriott Budapest City Center
We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 229,000.00
2 219,050.00
3 209,100.00

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.