E-közigazgatás 2023 Ősz Konferencia - Változások az E-ügyintézési törvényben
Bevezető
A rendezvény főbb témái:
- Változások az E-ügyintézési törvényben – az elektronikus dokumentumok, elektronikus magánokiratok szabályozása
- Gazdaságfejlesztéssel kapcsolatos informatikai feladatok
- Mesterséges intelligencia: Nemzeti Adó- és Vámhivatal Mesterséges Intelligencia Munkacsoportjának feladatai
- Blockchain, drónok
- DIMOP és egyéb EU-s pályázatok
- Egészségügyi adattér rendelet
- IKIR rendszer kiterjesztése és továbbfejlesztése – aktuális KÖFOP projektek
- Agilitás a közigazgatásban
Többek között ezeket a megváltozott környezeti és gazdasági viszonyokat veszi sorra rendezvényünk vállalati ESETTANULMÁNYOK, jogalkotói, hatósági, hivatali és szolgáltatói előadások által választ keresve a felvetett kérdésekre.
Kinek ajánljuk?
A rendezvény szólni kíván:
A központi és helyi közigazgatási intézmények:
- informatikai vezetőihez
- irodavezetőihez
- szervezeti és stratégiai vezetőihez
- projektvezetőihez
- főtanácsosaihoz és tanácsosaihoz
- polgármestereihez és alpolgármestereihez
- jegyzőihez és aljegyzőihez
- hivatalvezetőihez
- osztályvezetőihez
- jogi vezetőihez
- valamint mindazon funkcionális vezetőkhöz, akik részt vesznek a közigazgatási folyamatokban
Rendezvényünkre örömmel várjuk azon informatikai és szoftverfejlesztési szolgáltató vállalatok szakértőit is, akik a közszféra számára állítanak elő termékeket és szolgáltatásokat.
Program
8:30 Regisztráció
8:50 Megnyitó az IIR részéről
9:00-9:40 Jogszabályi értelmezések, kormányzati támogató rendszerek
- Mik a leggyakoribb félreértések szabályozói megfelelések és a felügyeleti elvárások kapcsán? jogszabályi értelmezés
- NAP4: Nemzeti Adatszolgáltatási Platform: nyilvántartások lekérése, csatlakozás: rendszertechnikai és szabályozási kérdés
- Tájékoztatás a kormányzati nyilvántartó rendszerről
- Mikor lehet ezekbe a rendszerekbe bekérdezni? amikor az Ügyfél új Ügyfél?, amikor az Ügyfél jelzi, hogy változás történt az adataiban?
- Mikor lesz automatikus befrissülés?
- Kell-e ezeket az okmányokat őrizni? személyes azonosító okmányok: mit lehet ebből eltenni?
9:40-10:20 Változások az E-ügyintézési törvényben – Őszi jogszabálycsomag
- Milyen céllal változtatnak a törvényen?
- Milyen lehetőségeket nyit ki a törvény? Mi az irány?
- Mely szolgáltatókra terjesztik ki az e-ügyintézési törvényt?
- Mikor mit fognak bevezetni? Milyen ütemezéssel?
- Milyen hatásai lesznek az elektronikus dokumentumok, elektronikus magánokiratok szabályozásának változtatásai a piaci (főleg pénzügyi) szféra dokumentumkezelésében és az e-közigazgatásban?
- SZÜF portál kötelező használata
- BM rendelet: az állami tulajdonban lévő, közfeladatot ellátó szerveknél: Posseidon
10:20-10:50 Kávészünet
Már nem érdekes, hogy mi az általános iratkezelési folyamat! Most már az az érdekes, hogy: Hogyan lesznek a belső folyamatok?
10:50-11:30 Ügyviteli folyamatok átalakítása, belső folyamatok újra gondolása
- Miként lehet a videóazonosítást egy e-ügyintézési folyamatba integrálni?
- Mik az e-akta tapasztalatai?
- Miként dolgozzák fel a piaci szereplők elektronikus rendszerükben? Hogyan működik ez a gyakorlatban?
- Milyen módon lehet csökkenteni humánerőforrás oldalról a költségeket azáltal, hogy csökkentjük a folyamatokat? LEAN
- Új(abb) irányok a folyamatokban: agilitás, scrum master, gyors fejlesztés
- Most már az a kérdés, hogy: hogyan lesznek a belső folyamatok?
- Miként valósul meg a belső folyamaton belül a kapcsolódás és integráció?
- Kulcskérdés az automatizáció, folyamatautomatizálás: hogyan lehet egyszerűbben, gyorsabban?
- Milyen módon lehet egy rendszeren belül megoldani a teljes folyamatot? számla automatikus érkeztetés, számlabefogadás, ügyfélszolgálati támogatás, majd összekapcsolódás a jóváhagyási rendszerrel, ERP-vel és visszajelzések küldése
11:30-12:50 Hitelesítés – különböző e-aláírások a közigazgatásban
- Milyen elfogadott elektronikus dokumentum hitelesítési megoldások vannak a különböző dokumentum típusoknál?
- A számlahitelesítésnél vannak-e korlátok? Milyen állásfoglalása van a NAV-nak?
- Vannak-e a korábbiakhoz képest új megoldások IT szempontból?
- Kik használják leginkább az AVDH aláírást?
- Hogyan terjed a Posta hibrid szolgáltatása a kormányhivataloknál?
- Mely ügykörök esetében használják ezt a megoldást, mennyire szélesedik a terület, ahol kezdik bevonni?
- Milyen aláírásokat fogadnak el a bíróság, ha több szereplőnek a helyszínen kell aláírni eszköz nélkül?
- Mik az elvárások az idén szeptemberben bevetésre kerülő új típusú tanúsítvány: automatizálási tanúsítvány kapcsán?
- Milyen az új KEÜSZ: szerepkör tanúsító szolgáltatás?
12:50-13:50 Ebédszünet
MI, block chain és drónok
13:50-14:30 Mesterséges intelligencia és block chain a közigazgatásban
- Nemzeti Adó- és Vámhivatal Mesterséges Intelligencia Munkacsoportjának feladatai
- Szabályozási változások, aktualitások
- Mire tudja használni a mesterséges intelligenciát közszféra, közig intézmények?
- Hol tart a közigazgatás a mesterséges intelligencia terén?
- Hol lehet a MI-t alkalmazni?
- Mire kell vigyázni a bevezetés és a használat során? Eddigi tapasztalatok
- Mennyiben támogatják a közig folyamatokat a szövegíró és leiratozási szoftverek?
- Milyen folyamatokat lehet építeni a szöveganalizáló rendszerekre?
14:30-15:10 Egészségügyi adattér rendeletet – a hazai egészségügyi digitális átalakulása
- Mit jelent pontosan, hogy „az Európai Unióban (EU) adatstandardizálás zajlik”?
- Mennyiben fog változtatni a hazai egészségügyi adatok dokumentációján a 2025-re várt egészségügyi adattér rendeletet?
- Hogyan vállnak kutathatóvá az egészségügyi adatok a jövőben?
- Miként lehet majd milliárdokat megtakarítani az európai lakosság egészségügyi adataihoz való könnyebb hozzáféréssel?
- Az egészségügyi ellátás színvonalának javulása? De hogyan?
- Milyen módon fog kapcsolódni a magyar EESZT az európai EESZT-hez?
15:10-15:40 Kávészünet
15:40-16:20 IKIR rendszer kiterjesztése és továbbfejlesztése és további KÖFOP projektek
- Milyen információkkal segít az IKIR az önkormányzatoknak?
- Milyen folyamatok előkészítésében nyújt segítséget?
- Mik az eddigi tapasztalatok? Mennyi önkormányzat használja?
- Milyen új funkciókkal bővítették ki az eddigi lehetőségeket?
- Milyen új pályázati lehetőségek vannak a KÖFOP projektek kapcsán?
- DIMOP Plusz: milyen konkrétumokat lehet tudni a projektről az elképzeléseken túl?
16:20-17:00 Levéltárba küldés – Levéltári csatlakozás
- Levéltári törvény kapcsán: hatósági tevékenységi kör
- Mik az eddigi tapasztalatok? Milyen ellenőrzéseket végeztek?
- Milyen szankciókkal éltek?
- Melyek a levéltári törvényre épülő munkafolyamatok?
- Melyek a gyakorlati csatlakozás tapasztalatai a levéltári csatlakozás kapcsán?
- Akik valamennyire csatlakoztak valóban rendszertechnikai oldalról csatlakoznak-e nem e-papírral?
17:00 A konferencia zárása
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2023. október 03. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2023. október 03. 17:00 |
Részvételi díj | 149.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2023. szeptember 15. |
Speciális ár |
Kedvezményes részvételi díjak: Dokumentumkezelés és Eközigazgatás konferencia együttes jelentkezés esetén 198.000 Ft + áfa / fő Eközigazgatás 2023 közigazgatási intézmények számára: 99.000 Ft + áfa / fő
|