E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

E-közigazgatás 2023 Ősz Konferencia - Változások az E-ügyintézési törvényben

Bevezető

A rendezvény főbb témái:

  • Változások az E-ügyintézési törvényben – az elektronikus dokumentumok, elektronikus magánokiratok szabályozása
  • Gazdaságfejlesztéssel kapcsolatos informatikai feladatok
  • Mesterséges intelligencia: Nemzeti Adó- és Vámhivatal Mesterséges Intelligencia Munkacsoportjának feladatai
  • Blockchain, drónok
  • DIMOP és egyéb EU-s pályázatok
  • Egészségügyi adattér rendelet
  • IKIR rendszer kiterjesztése és továbbfejlesztése – aktuális KÖFOP projektek
  • Agilitás a közigazgatásban

Többek között ezeket a megváltozott környezeti és gazdasági viszonyokat veszi sorra rendezvényünk vállalati ESETTANULMÁNYOK, jogalkotói, hatósági, hivatali és szolgáltatói előadások által választ keresve a felvetett kérdésekre.

Kinek ajánljuk?

A rendezvény szólni kíván:
A központi és helyi közigazgatási intézmények:

  • informatikai vezetőihez
  • irodavezetőihez
  • szervezeti és stratégiai vezetőihez
  • projektvezetőihez
  • főtanácsosaihoz és tanácsosaihoz
  • polgármestereihez és alpolgármestereihez
  • jegyzőihez és aljegyzőihez
  • hivatalvezetőihez
  • osztályvezetőihez
  • jogi vezetőihez
  • valamint mindazon funkcionális vezetőkhöz, akik részt vesznek a közigazgatási folyamatokban

Rendezvényünkre örömmel várjuk azon informatikai és szoftverfejlesztési szolgáltató vállalatok szakértőit is, akik a közszféra számára állítanak elő termékeket és szolgáltatásokat.

Program

8:30 Regisztráció                                                                       
8:50 Megnyitó az IIR részéről

9:00-9:40 Jogszabályi értelmezések, kormányzati támogató rendszerek

  • Mik a leggyakoribb félreértések szabályozói megfelelések és a felügyeleti elvárások kapcsán? jogszabályi értelmezés
  • NAP4: Nemzeti Adatszolgáltatási Platform: nyilvántartások lekérése, csatlakozás: rendszertechnikai és szabályozási kérdés
  • Tájékoztatás a kormányzati nyilvántartó rendszerről
  • Mikor lehet ezekbe a rendszerekbe bekérdezni? amikor az Ügyfél új Ügyfél?, amikor az Ügyfél jelzi, hogy változás történt az adataiban?
  • Mikor lesz automatikus befrissülés?
  • Kell-e ezeket az okmányokat őrizni? személyes azonosító okmányok: mit lehet ebből eltenni? 

9:40-10:20 Változások az E-ügyintézési törvényben – Őszi jogszabálycsomag

  • Milyen céllal változtatnak a törvényen?
  • Milyen lehetőségeket nyit ki a törvény? Mi az irány?
  • Mely szolgáltatókra terjesztik ki az e-ügyintézési törvényt?
  • Mikor mit fognak bevezetni? Milyen ütemezéssel?
  • Milyen hatásai lesznek az elektronikus dokumentumok, elektronikus magánokiratok szabályozásának változtatásai a piaci (főleg pénzügyi) szféra dokumentumkezelésében és az e-közigazgatásban?
  • SZÜF portál kötelező használata
  • BM rendelet: az állami tulajdonban lévő, közfeladatot ellátó szerveknél: Posseidon

10:20-10:50 Kávészünet

Már nem érdekes, hogy mi az általános iratkezelési folyamat! Most már az az érdekes, hogy: Hogyan lesznek a belső folyamatok?

10:50-11:30 Ügyviteli folyamatok átalakítása, belső folyamatok újra gondolása

  • Miként lehet a videóazonosítást egy e-ügyintézési folyamatba integrálni?
  • Mik az e-akta tapasztalatai?
  • Miként dolgozzák fel a piaci szereplők elektronikus rendszerükben?  Hogyan működik ez a gyakorlatban?
  • Milyen módon lehet csökkenteni humánerőforrás oldalról a költségeket azáltal, hogy csökkentjük a folyamatokat? LEAN
  • Új(abb) irányok a folyamatokban: agilitás, scrum master, gyors fejlesztés
  • Most már az a kérdés, hogy: hogyan lesznek a belső folyamatok?
  • Miként valósul meg a belső folyamaton belül a kapcsolódás és integráció?
  • Kulcskérdés az automatizáció, folyamatautomatizálás: hogyan lehet egyszerűbben, gyorsabban?
  • Milyen módon lehet egy rendszeren belül megoldani a teljes folyamatot? számla automatikus érkeztetés, számlabefogadás, ügyfélszolgálati támogatás, majd összekapcsolódás a jóváhagyási rendszerrel, ERP-vel és visszajelzések küldése

11:30-12:50 Hitelesítés – különböző e-aláírások a közigazgatásban

  • Milyen elfogadott elektronikus dokumentum hitelesítési megoldások vannak a különböző dokumentum típusoknál?
  • A számlahitelesítésnél vannak-e korlátok? Milyen állásfoglalása van a NAV-nak?
  • Vannak-e a korábbiakhoz képest új megoldások IT szempontból?
  • Kik használják leginkább az AVDH aláírást?
  • Hogyan terjed a Posta hibrid szolgáltatása a kormányhivataloknál?
  • Mely ügykörök esetében használják ezt a megoldást, mennyire szélesedik a terület, ahol kezdik bevonni?
  • Milyen aláírásokat fogadnak el a bíróság, ha több szereplőnek a helyszínen kell aláírni eszköz nélkül?
  • Mik az elvárások az idén szeptemberben bevetésre kerülő új típusú tanúsítvány: automatizálási tanúsítvány kapcsán?
  • Milyen az új KEÜSZ: szerepkör tanúsító szolgáltatás?

12:50-13:50 Ebédszünet

 

MI, block chain és drónok

13:50-14:30 Mesterséges intelligencia és block chain a közigazgatásban

  • Nemzeti Adó- és Vámhivatal Mesterséges Intelligencia Munkacsoportjának feladatai
  • Szabályozási változások, aktualitások
  • Mire tudja használni a mesterséges intelligenciát közszféra, közig intézmények?
  • Hol tart a közigazgatás a mesterséges intelligencia terén?
  • Hol lehet a MI-t alkalmazni?
  • Mire kell vigyázni a bevezetés és a használat során? Eddigi tapasztalatok
  • Mennyiben támogatják a közig folyamatokat a szövegíró és leiratozási szoftverek?
  • Milyen folyamatokat lehet építeni a szöveganalizáló rendszerekre?

14:30-15:10 Egészségügyi adattér rendeletet – a hazai egészségügyi digitális átalakulása

  • Mit jelent pontosan, hogy „az Európai Unióban (EU) adatstandardizálás zajlik”?
  • Mennyiben fog változtatni a hazai egészségügyi adatok dokumentációján a 2025-re várt egészségügyi adattér rendeletet?
  • Hogyan vállnak kutathatóvá az egészségügyi adatok a jövőben?
  • Miként lehet majd milliárdokat megtakarítani az európai lakosság egészségügyi adataihoz való könnyebb hozzáféréssel?
  • Az egészségügyi ellátás színvonalának javulása? De hogyan?
  • Milyen módon fog kapcsolódni a magyar EESZT az európai EESZT-hez?

15:10-15:40 Kávészünet

15:40-16:20 IKIR rendszer kiterjesztése és továbbfejlesztése és további KÖFOP projektek

  • Milyen információkkal segít az IKIR az önkormányzatoknak?
  • Milyen folyamatok előkészítésében nyújt segítséget?
  • Mik az eddigi tapasztalatok? Mennyi önkormányzat használja?
  • Milyen új funkciókkal bővítették ki az eddigi lehetőségeket?
  • Milyen új pályázati lehetőségek vannak a KÖFOP projektek kapcsán?
  • DIMOP Plusz: milyen konkrétumokat lehet tudni a projektről az elképzeléseken túl?

16:20-17:00 Levéltárba küldés – Levéltári csatlakozás

  • Levéltári törvény kapcsán: hatósági tevékenységi kör
  • Mik az eddigi tapasztalatok? Milyen ellenőrzéseket végeztek?
  • Milyen szankciókkal éltek?
  • Melyek a levéltári törvényre épülő munkafolyamatok?
  • Melyek a gyakorlati csatlakozás tapasztalatai a levéltári csatlakozás kapcsán?
  • Akik valamennyire csatlakoztak valóban rendszertechnikai oldalról csatlakoznak-e nem e-papírral?

17:00 A konferencia zárása

 

Részletek

Rendezvény kezdete: 2023. október 03. 9:00
Rendezvény vége: 2023. október 03. 17:00
Részvételi díj 149.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2023. szeptember 15.
Speciális ár

Kedvezményes részvételi díjak:

Dokumentumkezelés és Eközigazgatás konferencia együttes jelentkezés esetén 198.000 Ft + áfa / fő

Eközigazgatás 2023 közigazgatási intézmények számára: 99.000 Ft + áfa / fő

 

We are no longer accepting registration for this event

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.