Social Intranet Szeminárium
Bevezető
A vállalatok belső kommunikációja többek között a felfokozott munkatempó és a megtartásért való aktív küzdelem miatt sem merülhet ki a céges e-mailezésben és a post it-es üzenetváltásokban. Az intranet rendszere már nem újdonság, ám sok cég életében még mindig nem tölti be a fő kommunikációs csatorna helyét és nincs kihasználva kellőképpen minden funkciója a hatékony kommunikáció, a kapcsolódás és a tudásmegosztás érdekében. A social media nyújtotta lehetőségek, a különböző online platformok bekapcsolása a belső kommunikációba olyan effektivitást biztosítanak, melyet kevés munkahelyen tapasztalhatnak meg a munkavállalók és a munkaadók.
Felmerül azonban néhány kérdés, mint például, hogy a saját fejlesztésű intranet vagy egy szolgáltató által biztosított platform nyújt többet? A social media mennyiben segíti az intranet alkalmazhatóságát és a hatékony kommunikációt? Milyen eszközökkel mérhető a belső kommunikáció hatékonysága? Illetve az sem teljesen egyértelmű, hogy szükség van-e írásban lefektetett szabályozásra vagy elegendő egy szóbeli megállapodás a belső kommunikációt illetően!? Ezen kérdésekre fog választ adni a szeminárium két napját alkotó tematika, illetve az egyes előadásokat prezentáló szakemberek!
- Saját intranet vs. szolgáltatói platform
- Engagement kialakítását rejtő social intranet gyakorlatok
- Külső és belső social platformok szerepe a kríziskommunikációban
- Social Media Policy
- A social intranet nyújtotta projektvezetési, ügymenet-, dokumentumkezelési és tudásmegosztási lehetőségek
- A motiváció és a social intranet kapcsolata
- Toborzás és kiválasztás, employer branding a social media és intranet segítségével
- Belső kommunikációs eszközök felhasználási módjai az egyes szektorokban
1.nap
08:40 Regisztráció
09:00 Megnyitó az IIR részéről
2022. július 27.
09:10 – 10:20
Intranet és Social Media a gyakorlatban
- Mit is nyújt egészen pontosan az intranet és hogyan lehet, hogyan érdemes bevonni a Social Media eszköztárát?
- Milyen előnyökkel és hátrányokkal találkozhat a saját fejlesztésű és a szolgáltatói
- rendszer esetében?
- Milyen ügyféligények merülnek fel rendszerint a nagyvállalati intranet fejlesztések kapcsán?
- Intranet és belső kommunikáció, funkcionális employee engagementet segítő eszközök
10:20 – 10:50 Kávészünet
10:50 – 11:50
Engagement kialakítását rejtő social intranet gyakorlatok
- Milyen social intranet technikákkal érhető el, hogy a munkavállalók lojálisak maradjanak a vállalathoz?
- Reakció kiváltása a dolgozókból – hogyan is érjük el őket?
- Szükséges-e pilot időszak?
- Mely platformok megfelelőek a kommunikációhoz?
- Az intranet bevezetésének és alkalmazásának kihívásai, hosszú távú céljai
- Milyen mértékben vegyíthető a Social Media a belső kommunikációs platformmal?
- Szociális biztonság az intranetnek köszönhetően – csapatban való gondolkodás és kommunikáció, a közösségi élet aktivizálása
11:50 – 12:50
A social intranet nyújtotta projektvezetési, ügymenet-, dokumentumkezelési és tudásmegosztási lehetőségek
- Miért és hogyan növelik meg social collaboration rendszerek áttekinthetőségükkel legalább 30%-kal projektvezetés és a vállalat eredményességét
- Hogyan hat a vállalati, projektvezetési hatékonyságra az "együttműködés", azaz kollaboráció, avagy a vállalati intranet
- Milyen szerepe van a projektek, feladatok követhetőségének a vállalati projektmunkában?
- Hogyan teszi hatékonyabbá az információ gyűjtés és megosztás a vállalati működést, a projektmunkát
- Hogyan és miért működnek hatékonyabban az automatizált folyamatok, az ütemezés
- Miért és hogyan profitál a vállalati kontrolling és projektmenedzsment az együttműködésen alapuló rendszerek adataiból?
- A kollaboratív menedzsment rendszerek előnyei
- Hogyan építsünk vállalati kollaboratív intelligenciát, mit jelent együttműködő vállalati kultúra
- Milyen jelek mutatják, hogy szükséges lenne a vállalaton belül kollaboratív rendszerben gondolkodni
- Miért tévhit, hogy a Social Collaboration rendszer egy egyszerű közösségi háló, egy egyszerű intranet
- A social collaboration rendszerek előnyei számokban
12:50 – 13:50 Ebédszünet
13:50 – 14:50
Social Media Policy
- Mit kell tartalmaznia egy Social Media Policy-nak?
- Kötelező érvényű szabályozás vagy szóbeli megállapodás a célravezetőbb?
- Írásos formában kell-e lefektetni a Social Media és az intranet alkalmazását?
- Milyen mértékben korlátozható egy alkalmazott a Social Media platformok használatakor?
- Mekkora jelentősége van annak, hogy az adott munkavállaló mely vállalatot képviseli a közösségi médiában való részvételekor?
- Adatvédelmi szempontok figyelembevétele a policy kialakításakor
- Mely tartalmak publikálása kerülhet letiltásra a szabályozás szerint?
14:50 – 15:10 Kávészünet
15:10 – 16:10
Külső és belső social platformok szerepe a kríziskommunikációban
- Előrejelzés, felkészülés: az issue management jövője a közösségi interakciók világában
- A „social listening” szerepe
- A kétélű fegyver: a platform, ami elmélyítheti, de meg is oldhatja a kialakuló válságot. Hogyan ne váljon a munkavállaló „elszabadult hajóágyúvá” a rendkívüli helyzetekben?
- Mit ér a szabályozás krízis esetén? Meddig terjed a munkavállaló szerepe, felhatalmazása ezekben a szituációkban a social platformokon?
- Hogyan használjuk a külső és belső social felületeket a kríziskommunikáció folyamatában?
16:10 Az első nap vége
2.nap
08:40 Regisztráció
09:20 Megnyitó az IIR részéről
09:30 – 10:30
Egy nagyvállalat megoldásai a digitális korban a munkavállalói kommunikáció biztosítására
- Online vagy offline, ember az emberrel vagy gép a géppel - hogyan lehet eljuttatni az üzeneteket.
- Mi működik és miért, mi nem és az miért – beszéljen a tapasztalat.
- Szükséges-e a vállalati újság vagy nyomogassuk az applikációt?
- Gamification vagy vállalati buli kell-e a kollégáknak?
- Screen vagy faliújság?
- Mindenről, ami régi és ami új a kommunikációban és ami belefér 60 percbe.
10:30 – 11:00 Kávészünet
11:00 – 12:00
Toborzás és kiválasztás, employer branding a social media és intranet segítségével
- Munkaerő-piaci helyzetkép
- Toborzási hatékonyság növelés a social media segítségével
- A social media eszközhasználat strukturálása
- A munkaadók social media jelenléte és ennek hasznossága
- A munkáltatói márkaépítés, mint vonzó és megtartó erő
12:00 – 13:00
Belső kommunikációs eszközök felhasználási módjai az egyes szektorokban
- Hogyan reagáljunk az új kihívásokra ? Milyen kommunikációs csatornát preferál a Z generáció ?
- 3 példa a legújabb kommunikációs toolokra: Slack, Confluence, Gsuite
- Milyennek kell lennie a belső kommunikációs csatornának ? Hogyan tudjuk a átültetni hétköznapi kommunikációs csatornákat az üzleti életbe ?
- Video call, okos tábla, mennyire alkalmazható egy agilis munkamódszerrel dolgozó vállalatnál ?
13:00 – 14:00 Ebédszünet
14:00 – 15:00
A motiváció és a social intranet kapcsolata
- Hogyan lehet élővé tenni a social intranetet és hogyan motiválhatóak az alkalmazottak az alkalmazásukra?
- Mik a megfelelő módszerek fizikai, és mik a szellemi munkát végző dolgozók esetében?
- Mi a nagyobb feladat? Az aktív dolgozói jelenlét, a figyelem fenntartása tartalommal való feltöltéssel vagy az intranet, azon belül a Social Media elemek használatának bevezetése?
- Szabályozás és korlátozás hiányában milyen elvek szerint alkalmazható a social intranet?
- A csapatmunka erősítése és a pletykák és/vagy a vélemények szabad áramlásának biztosítása a fő célja az intranetnek?
- Fontos-e a felső vezetők aktivitásának biztosítása? Ki foglalkozzon ezzel? Milyen szinten legyenek jelen a social intraneten?
- Mitől függ, hogy valamit hírként publikálunk vagy pl. egy fórumban jelentünk be és beszélgetést generálunk?
15.00 A program vége
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2022. július 27. 0:00 |
Rendezvény vége: | 2022. július 28. 0:00 |
Részvételi díj | 249.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2022. június 10. |