E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

Social Intranet Szeminárium

Bevezető

A vállalatok belső kommunikációja többek között a felfokozott munkatempó és a megtartásért való aktív küzdelem miatt sem merülhet ki a céges e-mailezésben és a post it-es üzenetváltásokban. Az intranet rendszere már nem újdonság, ám sok cég életében még mindig nem tölti be a fő kommunikációs csatorna helyét és nincs kihasználva kellőképpen minden funkciója a hatékony kommunikáció, a kapcsolódás és a tudásmegosztás érdekében. A social media nyújtotta lehetőségek, a különböző online platformok bekapcsolása a belső kommunikációba olyan effektivitást biztosítanak, melyet kevés munkahelyen tapasztalhatnak meg a munkavállalók és a munkaadók.

Felmerül azonban néhány kérdés, mint például, hogy a saját fejlesztésű intranet vagy egy szolgáltató által biztosított platform nyújt többet? A social media mennyiben segíti az intranet alkalmazhatóságát és a hatékony kommunikációt? Milyen eszközökkel mérhető a belső kommunikáció hatékonysága? Illetve az sem teljesen egyértelmű, hogy szükség van-e írásban lefektetett szabályozásra vagy elegendő egy szóbeli megállapodás a belső kommunikációt illetően!? Ezen kérdésekre fog választ adni a szeminárium két napját alkotó tematika, illetve az egyes előadásokat prezentáló szakemberek!

  • Saját intranet vs. szolgáltatói platform
  • Engagement kialakítását rejtő social intranet gyakorlatok
  • Külső és belső social platformok szerepe a kríziskommunikációban
  • Social Media Policy
  • A social intranet nyújtotta projektvezetési, ügymenet-, dokumentumkezelési és tudásmegosztási lehetőségek
  • A motiváció és a social intranet kapcsolata
  • Toborzás és kiválasztás, employer branding a social media és intranet segítségével
  • Belső kommunikációs eszközök felhasználási módjai az egyes szektorokban

1.nap

08:40 Regisztráció

09:00 Megnyitó az IIR részéről

 

2022. július 27.

09:10 – 10:20

Intranet és Social Media a gyakorlatban

  • Mit is nyújt egészen pontosan az intranet és hogyan lehet, hogyan érdemes bevonni a Social Media eszköztárát?
  • Milyen előnyökkel és hátrányokkal találkozhat a saját fejlesztésű és a szolgáltatói
  • rendszer esetében?
  • Milyen ügyféligények merülnek fel rendszerint a nagyvállalati intranet fejlesztések kapcsán?
  • Intranet és belső kommunikáció, funkcionális employee engagementet segítő eszközök

10:20 – 10:50 Kávészünet

10:50 – 11:50

Engagement kialakítását rejtő social intranet gyakorlatok

  • Milyen social intranet technikákkal érhető el, hogy a munkavállalók lojálisak maradjanak a vállalathoz?
  • Reakció kiváltása a dolgozókból – hogyan is érjük el őket?
  • Szükséges-e pilot időszak?
  • Mely platformok megfelelőek a kommunikációhoz?
  • Az intranet bevezetésének és alkalmazásának kihívásai, hosszú távú céljai
  • Milyen mértékben vegyíthető a Social Media a belső kommunikációs platformmal?
  • Szociális biztonság az intranetnek köszönhetően – csapatban való gondolkodás és kommunikáció, a közösségi élet aktivizálása

11:50 – 12:50

A social intranet nyújtotta projektvezetési, ügymenet-, dokumentumkezelési és tudásmegosztási lehetőségek

  • Miért és hogyan növelik meg social collaboration rendszerek áttekinthetőségükkel legalább 30%-kal projektvezetés és a vállalat eredményességét
  • Hogyan hat a vállalati, projektvezetési hatékonyságra az "együttműködés", azaz kollaboráció, avagy a vállalati intranet
  • Milyen szerepe van a projektek, feladatok követhetőségének a vállalati projektmunkában?
  • Hogyan teszi hatékonyabbá az információ gyűjtés és megosztás a vállalati működést, a projektmunkát
  • Hogyan és miért működnek hatékonyabban az automatizált folyamatok, az ütemezés
  • Miért és hogyan profitál a vállalati kontrolling és projektmenedzsment az együttműködésen alapuló rendszerek adataiból?
  • A kollaboratív menedzsment rendszerek előnyei
  • Hogyan építsünk vállalati kollaboratív intelligenciát, mit jelent együttműködő vállalati kultúra
  • Milyen jelek mutatják, hogy szükséges lenne a vállalaton belül kollaboratív rendszerben gondolkodni
  • Miért tévhit, hogy a Social Collaboration rendszer egy egyszerű közösségi háló, egy egyszerű intranet
  • A social collaboration rendszerek előnyei számokban

12:50 – 13:50 Ebédszünet

13:50 – 14:50

Social Media Policy

  • Mit kell tartalmaznia egy Social Media Policy-nak?
  • Kötelező érvényű szabályozás vagy szóbeli megállapodás a célravezetőbb?
  • Írásos formában kell-e lefektetni a Social Media és az intranet alkalmazását?
  • Milyen mértékben korlátozható egy alkalmazott a Social Media platformok használatakor?
  • Mekkora jelentősége van annak, hogy az adott munkavállaló mely vállalatot képviseli a közösségi médiában való részvételekor?
  • Adatvédelmi szempontok figyelembevétele a policy kialakításakor
  • Mely tartalmak publikálása kerülhet letiltásra a szabályozás szerint?

14:50 – 15:10 Kávészünet

15:10 – 16:10

Külső és belső social platformok szerepe a kríziskommunikációban

  • Előrejelzés, felkészülés: az issue management jövője a közösségi interakciók világában
  • A „social listening” szerepe
  • A kétélű fegyver: a platform, ami elmélyítheti, de meg is oldhatja a kialakuló válságot. Hogyan ne váljon a munkavállaló „elszabadult hajóágyúvá” a rendkívüli helyzetekben?
  • Mit ér a szabályozás krízis esetén? Meddig terjed a munkavállaló szerepe, felhatalmazása ezekben a szituációkban a social platformokon?
  • Hogyan használjuk a külső és belső social felületeket a kríziskommunikáció folyamatában?  

16:10 Az első nap vége

2.nap

08:40 Regisztráció

09:20 Megnyitó az IIR részéről

09:30 – 10:30

Egy nagyvállalat megoldásai a digitális korban a munkavállalói kommunikáció biztosítására

  • Online vagy offline, ember az emberrel vagy gép a géppel - hogyan lehet eljuttatni az üzeneteket.
  • Mi működik és miért, mi nem és az miért – beszéljen a tapasztalat.
  • Szükséges-e a vállalati újság vagy nyomogassuk az applikációt?
  • Gamification vagy vállalati buli kell-e a kollégáknak?
  • Screen vagy faliújság?
  • Mindenről, ami régi és ami új a kommunikációban és ami belefér 60 percbe.

10:30 – 11:00 Kávészünet

11:00 – 12:00

Toborzás és kiválasztás, employer branding a social media és intranet segítségével

  • Munkaerő-piaci helyzetkép
  • Toborzási hatékonyság növelés a social media segítségével
  • A social media eszközhasználat strukturálása
  • A munkaadók social media jelenléte és ennek hasznossága
  • A munkáltatói márkaépítés, mint vonzó és megtartó erő

12:00 – 13:00

Belső kommunikációs eszközök felhasználási módjai az egyes szektorokban

  • Hogyan reagáljunk az új kihívásokra ? Milyen kommunikációs csatornát preferál a Z generáció ?
  • 3 példa a legújabb kommunikációs toolokra: Slack, Confluence, Gsuite
  • Milyennek kell lennie a belső kommunikációs csatornának ? Hogyan tudjuk a átültetni hétköznapi kommunikációs csatornákat az üzleti életbe ?
  • Video call, okos tábla, mennyire alkalmazható egy agilis munkamódszerrel dolgozó vállalatnál ?

13:00 – 14:00 Ebédszünet

14:00 – 15:00

A motiváció és a social intranet kapcsolata

  • Hogyan lehet élővé tenni a social intranetet és hogyan motiválhatóak az alkalmazottak az alkalmazásukra?
  • Mik a megfelelő módszerek fizikai, és mik a szellemi munkát végző dolgozók esetében?
  • Mi a nagyobb feladat? Az aktív dolgozói jelenlét, a figyelem fenntartása tartalommal való feltöltéssel vagy az intranet, azon belül a Social Media elemek használatának bevezetése?
  • Szabályozás és korlátozás hiányában milyen elvek szerint alkalmazható a social intranet?
  • A csapatmunka erősítése és a pletykák és/vagy a vélemények szabad áramlásának biztosítása a fő célja az intranetnek?
  • Fontos-e a felső vezetők aktivitásának biztosítása? Ki foglalkozzon ezzel? Milyen szinten legyenek jelen a social intraneten?
  • Mitől függ, hogy valamit hírként publikálunk vagy pl. egy fórumban jelentünk be és beszélgetést generálunk?

15.00 A program vége

Részletek

Rendezvény kezdete: 2022. július 27. 0:00
Rendezvény vége: 2022. július 28. 0:00
Részvételi díj 249.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2022. június 10.
We are no longer accepting registration for this event

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.