A sikeres HR Business Partner - Szakmai dilemmák és kulcskompetenciák a HR business partneri pozícióban
Bevezető
Két napos, a HR Business Partner modellel foglalkozó rendezvényünkön gyakorlati szakemberek tolmácsolásában elsajátíthatja a modellről való legfontosabb tudnivalókat. A Masterclass olyan témaköröket érint, amelyekkel nap, mint szembesülnek a HR szakemberek a business partnerség keretében:
- Mennyire stratégiai partner a HR?
- „Kiszolgáló” szervezetből hogyan lesz stratégiai partnerség?
- Melyek a megváltozott HR szerep kihívásai?
- Hogyan mérje a HR folyamatok hatékonyságát?
- Milyen dimenziókban járul hozzá a HR stratégia az üzleti sikerhez?
- Hogyan tudja a HR pozitívan befolyásolni a vállalatról kialakult képet?
- Mi jellemezze egy HR business partner szervezeti viselkedését?
Kinek ajánljuk?
Rendezvényünkre várjuk:
- HR Business Partnereket,
- HR vezetőket, igazgatókat,
- HR generalistákat,
- HR szakértőket,
- és mindazon humánpolitikai és személyügyi szakértőket, akik szeretnének átfogó képet kapni a HR Business Partner szerepkörről.
Előadók
Szakembereink között:
- Bessenyei Zsolt, PICK HR vezető, Bonafarm Zrt.
- Dr. Bokor Attila, partner, szervezetfejlesztési tanácsadó, OD Partner Kft., címzetes egyetemi docens, Budapesti Corvinus Egyetem
- Rátkai Balázs, HR vezető, Delta Csoport – Delta Informatika Zrt.
- Sujit Chaudhuri, egyetemi docens, HR tanácsadó
- Tari Szilvia, HR Business Partner, Dreher Sörgyárak Zrt.
- Zahari József, Hr Üzleti partner és üzleti szolgáltatások vezető, E.ON Hungária Zrt.
1.nap
9.00 - 10.30
A megváltozott HR szerep – A HR Business Partner modellről
- Hogyan változott a HR szerepe az utóbbi években nemzetközi szinten és Magyarországon?
- Hogyan alakult ki és mit takar a HR Business Partner modell? Mennyiben más, mint a hagyományos HR generalista szerep?
- A Magyarországi HR Business Partner Kutatás tanulságai alapján milyen hazai alternatív modellek léteznek a HR BP modell működésére vonatkozóan?
- Melyek a HR BP működési modell sikerkritériumai és jellemzői csapdái?
- Kiből lesz HR business partner?
- Hogyan valósítható meg a Center of Excellence, Shared Service Center és egyéb HR szerepek, szervezetek együttműködése a HR BP szereppel?
Előadó: Dr. Bokor Attila, partner, szervezetfejlesztési tanácsadó, OD Partner Kft., címzetes egyetemi docens, Budapesti Corvinus Egyetem
10.30-10.50 Kávészünet
A HR Business Partner modell elmélete és gyakorlata
10.50 – 12.20
Egyenrangú partnerként a szervezetben
- Hogyan kapcsolódik a HR stratégia a vállalati stratégiához?
- A HR által képviselt értékek hogyan támogatják az üzleti célok megvalósulását?
- Milyen eszközökkel járul hozzá a HR az üzleti eredményesség növekedéséhez?
- Milyen módon kell átalakítani egy HR szervezetet ahhoz, hogy a HR ténylegesen üzleti partnerévé váljon?
-
Tapasztalatok a HR Business Partner modell kialakításáról
- Hogyan vált a HR az üzletágak partnerévé az üzleti teljesítmények elérésében?
- Miben tér el a klasszikus szakértői szereptől és hogyan illeszkedik a szerepkör a teljes HR szervezeti felépítésbe?
- Változáskezelés
Előadó: Bessenyei Zsolt, PICK HR vezető, Bonafarm Zrt.
12.20 – 13.20 Ebédszünet
13.20-14.50
A HR Business Partner modell sikerének elemzése
- A HR Business Partner funkció tartalma a gyakorlatban
- Mit is csinál egy HR Business Partner a mindennapokban? - a HR BUP feladatai és küldetése
- Gyakorlati példák: üzleti kezdeményezések HR támogatására
- Dilemmák, tippek, tanácsok, tapasztalatok
- Együttműködés az üzleti területekkel
- Hogyan tud a HR ténylegesen üzleti partnerévé válni a vállalati vezetésnek?
- Milyen szolgáltatásokat tud a HR BP nyújtani, amivel hozzáadott értéket teremt az üzleti területek számára?
- Mit vár a HR az üzleti területektől az együttműködésben?
- A HR Business Partner sikerének kulcsa
- Hogyan válik a generalista elfogadott HR Business Partnerré?
- Milyen készségek és kompetenciák kellenek?
Előadó: Rátkai Balázs, HR vezető, Delta Csoport – Delta Informatika Zrt.
14.50-15.10 Kávészünet
Új dimenzióban a HR szakemberek
15.10– 16.30
A HR Business Partner szerep mindennapi kihívásai
- Melyek egy HR Business Partner szerep és tevékenység fókuszpontjai, avagy mitől értékesebb az üzlet számára egy HR szakember, ha Business Partner?
- Mire koncentrálnak a szakemberek HR BP szerepkörben?
- Mi a különbség az operatív HR működés, szakértői HR működés és az integratív BP szerep között?
- HR rendszerek és üzleti elvárások hálójában: a HR Business Partner szerep mindennapi kihívásai. Hogyan boldogulhat egy HR BP a HR Excellence Centerek-kel történő együttműködés során?
- HR Business Partnerek a szervezeti hierarchiában, kinek és kinek nem partnerei a HRBP-k?
- Milyen módon tudják betölteni a HR BP-k a modell által elvárt integratív, stratégiai, az üzletet közvetlenül támogató szerepkört a kisebb/nagyobb, illetve magyar vagy nemzetközi szervezetekben?
Előadó: Tókos-Tari Szilvia, HR Business Partner, Dreher Sörgyárak Zrt.
2.nap
9.00 – 12.00 (Közben kávészünet)
A HR Business Partnerek felkészítése és fejlesztése
- Már másképp gondolom – szembenézés saját HR dogmáinkkal
- BP szerepek; melyikben hogy tudok jó lenni?
- HR KPI-ok a gyakorlatban – folyamatos újratervezés és digitalizáció
- Veszélyes viszonyok – szervezeti játszmák és távlatos HR business partner működés
- Jogosítványosztás – a vezetők felkészítése és felhatalmazása HR-es feladatokra
- Kellenek e BP-k a kiválasztásba- HR BP-k és az „employee/candidate” experience
Előadó: Zahari József, Hr Üzleti partner és üzleti szolgáltatások vezető, E.ON Hungária Zrt.
12.00 – 13.00 Ebédszünet
13.00 - 14.00
Marketingelje önmagát és szervezetét a vállalaton belül és kívül!
- Növelje a HR szervezet elismertségét – befelé irányuló marketing
- A HR, mint egyenrangú business fókuszú szervezeti egység a vállalaton belül és ennek megfelelő kommunikálása
- A HR nem csupán, mint lehetséges költségcsökkentő, hanem tényleges termelékenységnövelő tényező szerepben
- Hogyan építse és tartsa fenn a megfelelő kommunikációs csatornákat a hierarchia különböző szintjén lévő munkatársakkal?
-
Employer branding – kifelé irányuló marketing
- Hogyan tudja a HR rendszerek működtetésén keresztül pozitívan befolyásolni a vállalatról kialakult külső képet?
- A munkáltatói márka kommunikálása
- Employee value proposition
- Social média megjelenések
Előadó: Sujit Chaudhuri , egyetemi docens, HR tanácsadó
A sikeres HR business partner kulcskompetenciái
14.00 – 17.00
A sikeres HR business partner személyes és társas kompetenciái
-
A sikeres HR business partner személyes jellemzői. A HR business partner szervezeti eredményességének szakmai önismerettel mutatott összefüggései:
- Mit jelent a szakmai önismeret; hogyan gondolkodunk a személyiségről?
- Mi jellemzi az Ön szervezeti viselkedését és munkapreferenciáit?
-
Munkahelyi kapcsolatok és szakmai önérvényesítés.
- Hogyan tud hatékonyan, partnerként szerepelni és a „belső ügyfeleket” szövetségesként megnyerni?
- Munkahelyi kapcsolatai hogyan befolyásolják munkahelyi eredményességét?
-
A HR Business Partner modell szemléletének képviselete a többi érintett felé. Szakmai érdekérvényesítés és kommunikációs jellemzők:
- Ismeri-e kommunikációjának erősségeit?
- Ismerje meg a saját kommunikációs stílusát – hogyan fejlesztheti ezt a visszajelzések segítségével?
(Közben 30 perc kávészünet)
Előadó: Dr. Szászvári Karina, munka- és szervezet szakpszichológus, egyetemi adjunktus, emberi erőforrás- és szervezeti tanácsadó
17.00 A kurzus vége
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2018. november 28. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2018. november 29. 17:00 |
Részvételi díj | 249.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2018. október 12. |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 249,000.00 |
2 | 236,550.00 |
3 | 226,550.00 |