E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

Vállalati döntések hatása a folyamatokra és üzletfejlesztésre

Bevezető

Időnként szükséges, hogy a vállalatok újragondolják egyes tevékenységeiket, felülvizsgálják meglévő módszereiket és folyamatosan fejlesszék folyamataikat. Mindezekre azért van szükség, mert a változó környezet, körülmények és az egyre nagyobb ügyfélelvárások nagy kihívás elé állították azokat a szakembereket, akik vállalati szinten felelősek a folyamatmenedzsmentért.

Mindemellett a változások is hatást gyakorolnak a folyamatszabályozásra, az egyes stratégiai döntések és üzletfejlesztések pedig szintén befolyásolják a folyamatokat.

Rendezvényünkön nem szektorspecifikusan kerülnek bemutatásra vállalati esettanulmányokon keresztül mindazok a megoldások, módszerek, amelyek célja a vállalati hatékonyságnövelés, gyorsuló munkafolyamatok elérése az automatizálás, egyes worklow-k, vagy más vállalati módszerek segítségével.

Főbb témák

A rendezvény főbb témái:

  • Folyamatmenedzsment módszerek és mérőszámok
  • Folyamatlebontás – Projektkialakítás lépései
  • Optimalizáció a vállalati részlegek munkájában
  • Outsourcing szerepe a folyamatokban
  • Workflow és automatizálás a hatékonyság eléréséért
  • Üzletfejlesztés és változásmenedzsment
  • Változásmenedzsment szervezetfejlesztési oldalról
  • Kríziskommunikáció

Eddigi szakembereink:

  • Bacskay Gábor, Business Development Senior Expert, Group Retail Business Analysis and Support, MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.
  • Dániel Endre, Vezető tanácsadó, üzletágvezető, Proactive Management Consulting Kft.
  • Halászné Bognár Laura, Sales Manager, JET-SOL Kft.
  • Kis Judit, Projektvezető, JET-SOL Kft.
  • Kövesdi Mátyás, Customer Experience Manager, VSSB Zrt., Vodafone
  • Markó Gergely, Head of Service Management, VSSB Zrt., Vodafone
  • Petrányi-Széll András, a Magyar Public Relations Szövetség alelnöke és a PS:PRovocative pr-ügynökség társtulajdonosa
  • Somogyiné Alabán Ildikó, Hatósági kapcsolatok és Működéstámogatás vezető, MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt., Kutatás - termelés
  • Szvétecz Róbert, Független tanácsadó

Szólni kíván

Rendezvényünk szólni kíván:

Hazai közepes és nagyvállalatok

  • ügyvezetőihez, cégvezetőihez,
  • stratégiai, üzleti- és szervezetfejlesztési igazgatóihoz, osztályvezetőihez,
  • minőségügyi, informatikai, logisztikai, vevői folyamatokkal és vállalati folyamatrendszerekkel foglalkozó vezetőihez,
  • üzleti folyamatokban, folyamat-benchmarkingban érintett szakemberekhez,

folyamat-menedzsmenttel, informatikai szolgáltatásokkal és szervezetfejlesztéssel foglalkozó tanácsadó cégek képviselőihez.

1. nap

8:30 Regisztráció

8:50 Megnyitó az IIR részéről

Folyamatmenedzsment, mint a vállalatirányítás eszköze

9:00-10:15 Folyamatmenedzsment módszerek és mérőszámok

  • Milyen olyan folyamatmenedzsment módszer ismert, ami nem szektorfüggő?
  • Az egyes folyamatmenedzsment módszerek közül melyiket, mikor érdemes használni?
  • Ki milyen modellező rendszert használ a folyamatmodellezésre?
  • Hogyan mérik a szervezet egészének, vagy az egyes részlegek hatékonyságát?
  • Mikor sikeres egy kampány? Milyen mérőszámok ismertek ennek mérésére és hogyan értékelhetőek ezek?
  • Milyen kulcsteljesítmény-mutatók hasznosak?
  • Miben nyilvánul meg a hatékonysági faktor? - hatékonyságmérési mutatók

Előadók:

Bacskay Gábor, Business Development Senior Expert, Group Retail Business Analysis and Support, MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.

10:15-10:45 Kávészünet

10:45-11:45 Folyamatlebontás – Projekt kialakítás lépései

  • Miért fontos, hogy az egyes folyamatok megfelelően legyenek definiálva? – felelősségi körök meghatározása, részlegek együttműködése
  • Milyen folyamatszintek definiálhatóak?
  • Mely folyamatokat lehet részletesen leírni és melyeket nem?
  • Milyen problémákat okoz az, ha folyamatosan változtatják a folyamatokat?
  • Miért célszerű projektként kezelni a feladatot?
  • Mikor szükséges bevonni a felelősöket adott projektbe? előkészítés, ötletelés szintje
  • Kiket vonjunk be a projekt kivitelezésébe? – akiknek feladata lesz benn, amely részlegeket érint
  • Hogyan lehet időben menedzselni, folyamat szintjén szűrni egyes helyzeteket, hogy ne az utolsó pillanatban kerüljenek elfogadásra?
  • Mi a teendő, ha elhúzódik adott projekt, de közben megváltoztak az igények a változtatás közben?

Előadók:

Bacskay Gábor, Business Development Senior Expert, Group Retail Business Analysis and Support, MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.

Somogyiné Alabán Ildikó, Hatósági kapcsolatok és Működéstámogatás vezető, MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt., Kutatás - termelés

11:45-12:30 A szabványos, tanúsított minőségirányítási-rendszer és a folyamatfejlesztés kapcsolata

  • Miért fontos, hogy integrált rendszerekben gondolkodjanak a szakemberek?
  • Folyamatmenedzsment és dokumentációs rendszer
  • Milyen eszközök állnak rendelkezésre az integrált rendszerek dokumentációs rendszere kialakításának támogatására?
  • A dokumentációs piramis felépítése
  • Milyen előnyei, korlátai vannak a leggyakrabban alkalmazott folyamatábra-készítő eszközöknek?

Előadók:

Bacskay Gábor, Business Development Senior Expert, Group Retail Business Analysis and Support, MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.

Somogyiné Alabán Ildikó, Hatósági kapcsolatok és Működéstámogatás vezető, MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt., Kutatás - termelés

12:30-13:30 Ebédszünet

13:30-14:30 Folyamatfejlesztés – üzletfejlesztés – stratégiai döntés

  • Milyen céllal fejleszti, alakítja egy cég a folyamatait? Milyen modellek léteznek folyamatmenedzsment, folyamatfejlesztésnél?
  • Mikor, melyiket használják? -szektorálisan, vállalatmérettől függően
  • Melyek azok az eljárási utasítások, amelyek alapján működtetik a folyamatokat?
  • Hogyan épül fel egy multinál az üzletfejlesztés?
  • Miként kivitelezhető operatívan egy adott új fejlesztés? visszamérhetőség kérdése
  • Mennyire alakítják át az üzletfejlesztési stratégiát a multinacionális vállalatok szegényebb országokban?
  • Mennyiben érinti a folyamatmenedzsmentet adott stratégiai döntés:
    • új termék bevezetése, bővítése
    • belép a cég egy új szektorba?

Előadók:

Bacskay Gábor, Business Development Senior Expert, Group Retail Business Analysis and Support, MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.

Hatékonyságnövelés folyamatszinten

14:30-15:30 Outsourcing – a kiszervezések szerepe a folyamatokban

  • Rövid Sourcing elméleti áttekintés, definíciók
  • Vodafone rövid bemutatása
  • A Vodafone és az outsourcing, kiszervezett területek, insourcing
  • A Vodafone Shared Services szervezet bemutatása
    • Rövid történet
    • Jelenlegi helyzet, kihívások
    • Jövő
    • Outsourcing es Vodafone Shared Services kapcsolata

Előadó: Markó Gergely, Head of Service Management, VSSB Zrt., Vodafone

15:30-16:00 Kávészünet

16:00-17:00 Folyamatok folyamatos felülvizsgálata és fejlesztésének hatékonysága - ESETTANULMÁNY

  • A folyamat mely részénél kell vizsgálni, hogy hol lehet időt, erőforrást megtakarítani?
  • Miként szükséges a megváltozott ügyfélszokások miatt fejleszteni a folyamatokat?
  • Miként lehetséges a folyamatok folyamatos felülvizsgálata által az egyes munkafolyamatok gyorsítása?
  • Mely tényezők eredményezik azt, hogy a vállalat, adott részleg/osztály:
    • milyen gyorsan tud az ügyféligényre reagálni?
    • milyen minőségben válaszolnak erre?
  • Mennyiben gyakorol hatást mindezekre, hogy:
    • mennyire van az adott termék, vagy a folyamat sztenderdizálva?
    • mennyire vannak harmonizálva a cég partnerei a vállalat belső divizióival, a nemzetközi sztenderdekkel?
    • mennyire ismerik a külföldi vállalatok a helyi folyamatokat? - Jóváhagyás engedélyeztetés, ajánlat kidolgozás
  • Milyen módszerrel kerülhető el, hogy az információ késedelmesen érkezzen meg az illetékesekhez?
  • Milyen módon kivitelezhető, hogy az egyes tevékenységek (engedélyeztetés, költségmodelleknek való megfelelés) ne lassítsák a folyamatokat?
  • Mely osztályoknak szükséges együttműködniük vállalaton belül és egyeztetni nemzetközi és szolgáltatói szinten a munkafolyamatok gyorsítása érdekében?

Előadó: Kövesdi Mátyás, Customer Experience Manager, VSSB Zrt., Vodafone

Az előadás az előadó által módosításra kerül.

17:00 A rendezvény első napjának zárása

2. nap

8:30 Regisztráció

8:50 Megnyitó az IIR részéről

Hatékonyságnövelés, mint vállalati célkitűzés

9:00-10:10 Hatékonyságnövelés, mint vállalati célkitűzés

  • Mennyiben segít a LEAN menedzsment a belső erőforrások mind hatékonyabb kihasználásában?
  • Hol vannak és hogyan használhatók ki a potenciális lehetőségek az opzimalizálásra, költségcsökkentésre vállalatüzemeltetés, karbantartás, logisztika részlegeinél? (egy valós projekt bemutatásán keresztül)
  • Milyen mértékben növelhető a hatékonyság, gyorsíthatóak a folyamatok
  • az elektronizálással, egyes tevékenységek automatizálásával? – kevesebb erőforrás – online folyamatmenedzsment – belső hatékonyság
  • IT rendszerek fejlesztése által? – humánkockázat csökkentése

Előadó: Szvétecz Róbert, Független tanácsadó

10:10-10:40 Kávészünet

10:40-11:50 Workflow és automatizálás a vállalati hatékonyság megteremtéséért

  • Mely tevékenységeket lehet automatizálni?
  • Milyen workflow megoldások alkalmazhatóak, hogy egyes munkafeladatok a többi szervezeti egység számára is hozzáférhetőek legyenek ugyanabban az időben?
  • Milyen rendszer alkalmazandó, ami követi a változásokat? Igénybe vesz-e emberi erőforrást vagy nem?
  • Hogyan kap visszaigazolást a folyamatban résztvevő? - határidő-betartás, váratlan helyzetek kezelése, információáramlás, visszacsatolás
  • Mennyire alkalmas a rendszer arra, hogy támogassa a kereskedelmi döntést?
  • Mennyire flexibilis a rendszer? Inkább fejleszteni tud a vállalat, vagy inkább lecserélni a rendszert?
  • Hogyan tudják a szerződéseket átültetni a számlázási rendszerbe?
  • Léteznek-e automatizmusok amelyekkel szabványosított, sablon dokumentumok alapján a szerződések előállíthatók?
  • Hogyan mérhető a vállalati hatékonyság a workflow rendszerek bevezetésével?
  • Milyen előnyökkel járhat a workflow rendszer bevezetése a vállalati hatékonyság mérésében?

Előadók:

Kis Judit, Projektvezető, JET-SOL Kft. és

Halászné Bognár Laura, Sales Manager, JET-SOL Kft.

Változásmenedzsment a stratégiai döntések eredményeképpen

11:50-13:00 Üzletfejlesztés és változásmenedzsment összefüggései

  • Hogyan jut el oda egy cég, hogy elindul egy fejlesztés irányába? - A 6 legfontosabb sikertényező egy cég egészségi állapotának fenntartásához
  • A stratégia, a szervezet és a vállalati kultúra kapcsolata
  • A stratégiaalkotás folyamata
  • A stratégiát leképező makroszervezet kialakítása
  • Jelenlegi tipikus trend: országösszevonások

Előadó: Dániel Endre, Vezető tanácsadó, üzletágvezető, Proactive Management Consulting Kft.

13:00-14:00 Ebédszünet

14:00-15:15 Változásmenedzsment szervezetfejlesztési oldalról

  • Hogyan tudják végrehajtani a stratégia és szervezetfejlesztési terveket a valósághoz képest? A szakemberek kompetenciája
  • A makroszervezet és a mikroszervezet integrációja
  • A változások elfogadtatásának módszerei
  • A változtatások megvalósítása: ne demotiváljuk a munkavállalót! (Ha már motiválni úgyse tudjuk)

Előadó: Dániel Endre, Vezető tanácsadó, üzletágvezető, Proactive Management Consulting Kft.

15:15-15:45 Kávészünet

15:45-17:00 Változásmenedzsment és kríziskommunikáció a vállalat életében

  • Milyen krizishelyzetek adódhatnak egy vállalat életében?
  • Miként lehet ezeket a változásokat megfelelően kezelni?
  • Melyek a kommunikációból adódó nehézségek? - személytől személyig történő kommunikáció: kényes információk
  • Ki ennek a felelőse vállalaton belül?
  • Miként valósul meg a résztvevők tájékoztatása?

Előadó: Petrányi-Széll András, a Magyar Public Relations Szövetség alelnöke és a PS:PRovocative pr-ügynökség társtulajdonosa

17:00 A rendezvény zárása

Részletek

Rendezvény kezdete: 2014. december 16. 9:00
Rendezvény vége: 2014. december 17. 17:00
Részvételi díj 249.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2014. október 31.
We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 249,000.00
2 236,550.00
3 224,100.00

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.