Vállalati döntések hatása a folyamatokra és üzletfejlesztésre
Bevezető
Időnként szükséges, hogy a vállalatok újragondolják egyes tevékenységeiket, felülvizsgálják meglévő módszereiket és folyamatosan fejlesszék folyamataikat. Mindezekre azért van szükség, mert a változó környezet, körülmények és az egyre nagyobb ügyfélelvárások nagy kihívás elé állították azokat a szakembereket, akik vállalati szinten felelősek a folyamatmenedzsmentért.
Mindemellett a változások is hatást gyakorolnak a folyamatszabályozásra, az egyes stratégiai döntések és üzletfejlesztések pedig szintén befolyásolják a folyamatokat.
Rendezvényünkön nem szektorspecifikusan kerülnek bemutatásra vállalati esettanulmányokon keresztül mindazok a megoldások, módszerek, amelyek célja a vállalati hatékonyságnövelés, gyorsuló munkafolyamatok elérése az automatizálás, egyes worklow-k, vagy más vállalati módszerek segítségével.
Főbb témák
A rendezvény főbb témái:
- Folyamatmenedzsment módszerek és mérőszámok
- Folyamatlebontás – Projektkialakítás lépései
- Optimalizáció a vállalati részlegek munkájában
- Outsourcing szerepe a folyamatokban
- Workflow és automatizálás a hatékonyság eléréséért
- Üzletfejlesztés és változásmenedzsment
- Változásmenedzsment szervezetfejlesztési oldalról
- Kríziskommunikáció
Eddigi szakembereink:
- Bacskay Gábor, Business Development Senior Expert, Group Retail Business Analysis and Support, MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.
- Dániel Endre, Vezető tanácsadó, üzletágvezető, Proactive Management Consulting Kft.
- Halászné Bognár Laura, Sales Manager, JET-SOL Kft.
- Kis Judit, Projektvezető, JET-SOL Kft.
- Kövesdi Mátyás, Customer Experience Manager, VSSB Zrt., Vodafone
- Markó Gergely, Head of Service Management, VSSB Zrt., Vodafone
- Petrányi-Széll András, a Magyar Public Relations Szövetség alelnöke és a PS:PRovocative pr-ügynökség társtulajdonosa
- Somogyiné Alabán Ildikó, Hatósági kapcsolatok és Működéstámogatás vezető, MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt., Kutatás - termelés
- Szvétecz Róbert, Független tanácsadó
Szólni kíván
Rendezvényünk szólni kíván:
Hazai közepes és nagyvállalatok
- ügyvezetőihez, cégvezetőihez,
- stratégiai, üzleti- és szervezetfejlesztési igazgatóihoz, osztályvezetőihez,
- minőségügyi, informatikai, logisztikai, vevői folyamatokkal és vállalati folyamatrendszerekkel foglalkozó vezetőihez,
- üzleti folyamatokban, folyamat-benchmarkingban érintett szakemberekhez,
folyamat-menedzsmenttel, informatikai szolgáltatásokkal és szervezetfejlesztéssel foglalkozó tanácsadó cégek képviselőihez.
1. nap
8:30 Regisztráció
8:50 Megnyitó az IIR részéről
Folyamatmenedzsment, mint a vállalatirányítás eszköze
9:00-10:15 Folyamatmenedzsment módszerek és mérőszámok
- Milyen olyan folyamatmenedzsment módszer ismert, ami nem szektorfüggő?
- Az egyes folyamatmenedzsment módszerek közül melyiket, mikor érdemes használni?
- Ki milyen modellező rendszert használ a folyamatmodellezésre?
- Hogyan mérik a szervezet egészének, vagy az egyes részlegek hatékonyságát?
- Mikor sikeres egy kampány? Milyen mérőszámok ismertek ennek mérésére és hogyan értékelhetőek ezek?
- Milyen kulcsteljesítmény-mutatók hasznosak?
- Miben nyilvánul meg a hatékonysági faktor? - hatékonyságmérési mutatók
Előadók:
Bacskay Gábor, Business Development Senior Expert, Group Retail Business Analysis and Support, MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.
10:15-10:45 Kávészünet
10:45-11:45 Folyamatlebontás – Projekt kialakítás lépései
- Miért fontos, hogy az egyes folyamatok megfelelően legyenek definiálva? – felelősségi körök meghatározása, részlegek együttműködése
- Milyen folyamatszintek definiálhatóak?
- Mely folyamatokat lehet részletesen leírni és melyeket nem?
- Milyen problémákat okoz az, ha folyamatosan változtatják a folyamatokat?
- Miért célszerű projektként kezelni a feladatot?
- Mikor szükséges bevonni a felelősöket adott projektbe? előkészítés, ötletelés szintje
- Kiket vonjunk be a projekt kivitelezésébe? – akiknek feladata lesz benn, amely részlegeket érint
- Hogyan lehet időben menedzselni, folyamat szintjén szűrni egyes helyzeteket, hogy ne az utolsó pillanatban kerüljenek elfogadásra?
- Mi a teendő, ha elhúzódik adott projekt, de közben megváltoztak az igények a változtatás közben?
Előadók:
Bacskay Gábor, Business Development Senior Expert, Group Retail Business Analysis and Support, MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.
Somogyiné Alabán Ildikó, Hatósági kapcsolatok és Működéstámogatás vezető, MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt., Kutatás - termelés
11:45-12:30 A szabványos, tanúsított minőségirányítási-rendszer és a folyamatfejlesztés kapcsolata
- Miért fontos, hogy integrált rendszerekben gondolkodjanak a szakemberek?
- Folyamatmenedzsment és dokumentációs rendszer
- Milyen eszközök állnak rendelkezésre az integrált rendszerek dokumentációs rendszere kialakításának támogatására?
- A dokumentációs piramis felépítése
- Milyen előnyei, korlátai vannak a leggyakrabban alkalmazott folyamatábra-készítő eszközöknek?
Előadók:
Bacskay Gábor, Business Development Senior Expert, Group Retail Business Analysis and Support, MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.
Somogyiné Alabán Ildikó, Hatósági kapcsolatok és Működéstámogatás vezető, MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt., Kutatás - termelés
12:30-13:30 Ebédszünet
13:30-14:30 Folyamatfejlesztés – üzletfejlesztés – stratégiai döntés
- Milyen céllal fejleszti, alakítja egy cég a folyamatait? Milyen modellek léteznek folyamatmenedzsment, folyamatfejlesztésnél?
- Mikor, melyiket használják? -szektorálisan, vállalatmérettől függően
- Melyek azok az eljárási utasítások, amelyek alapján működtetik a folyamatokat?
- Hogyan épül fel egy multinál az üzletfejlesztés?
- Miként kivitelezhető operatívan egy adott új fejlesztés? visszamérhetőség kérdése
- Mennyire alakítják át az üzletfejlesztési stratégiát a multinacionális vállalatok szegényebb országokban?
- Mennyiben érinti a folyamatmenedzsmentet adott stratégiai döntés:
- új termék bevezetése, bővítése
- belép a cég egy új szektorba?
Előadók:
Bacskay Gábor, Business Development Senior Expert, Group Retail Business Analysis and Support, MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.
Hatékonyságnövelés folyamatszinten
14:30-15:30 Outsourcing – a kiszervezések szerepe a folyamatokban
- Rövid Sourcing elméleti áttekintés, definíciók
- Vodafone rövid bemutatása
- A Vodafone és az outsourcing, kiszervezett területek, insourcing
- A Vodafone Shared Services szervezet bemutatása
- Rövid történet
- Jelenlegi helyzet, kihívások
- Jövő
- Outsourcing es Vodafone Shared Services kapcsolata
Előadó: Markó Gergely, Head of Service Management, VSSB Zrt., Vodafone
15:30-16:00 Kávészünet
16:00-17:00 Folyamatok folyamatos felülvizsgálata és fejlesztésének hatékonysága - ESETTANULMÁNY
- A folyamat mely részénél kell vizsgálni, hogy hol lehet időt, erőforrást megtakarítani?
- Miként szükséges a megváltozott ügyfélszokások miatt fejleszteni a folyamatokat?
- Miként lehetséges a folyamatok folyamatos felülvizsgálata által az egyes munkafolyamatok gyorsítása?
- Mely tényezők eredményezik azt, hogy a vállalat, adott részleg/osztály:
- milyen gyorsan tud az ügyféligényre reagálni?
- milyen minőségben válaszolnak erre?
- Mennyiben gyakorol hatást mindezekre, hogy:
- mennyire van az adott termék, vagy a folyamat sztenderdizálva?
- mennyire vannak harmonizálva a cég partnerei a vállalat belső divizióival, a nemzetközi sztenderdekkel?
- mennyire ismerik a külföldi vállalatok a helyi folyamatokat? - Jóváhagyás engedélyeztetés, ajánlat kidolgozás
- Milyen módszerrel kerülhető el, hogy az információ késedelmesen érkezzen meg az illetékesekhez?
- Milyen módon kivitelezhető, hogy az egyes tevékenységek (engedélyeztetés, költségmodelleknek való megfelelés) ne lassítsák a folyamatokat?
- Mely osztályoknak szükséges együttműködniük vállalaton belül és egyeztetni nemzetközi és szolgáltatói szinten a munkafolyamatok gyorsítása érdekében?
Előadó: Kövesdi Mátyás, Customer Experience Manager, VSSB Zrt., Vodafone
Az előadás az előadó által módosításra kerül.
17:00 A rendezvény első napjának zárása
2. nap
8:30 Regisztráció
8:50 Megnyitó az IIR részéről
Hatékonyságnövelés, mint vállalati célkitűzés
9:00-10:10 Hatékonyságnövelés, mint vállalati célkitűzés
- Mennyiben segít a LEAN menedzsment a belső erőforrások mind hatékonyabb kihasználásában?
- Hol vannak és hogyan használhatók ki a potenciális lehetőségek az opzimalizálásra, költségcsökkentésre vállalatüzemeltetés, karbantartás, logisztika részlegeinél? (egy valós projekt bemutatásán keresztül)
- Milyen mértékben növelhető a hatékonyság, gyorsíthatóak a folyamatok
- az elektronizálással, egyes tevékenységek automatizálásával? – kevesebb erőforrás – online folyamatmenedzsment – belső hatékonyság
- IT rendszerek fejlesztése által? – humánkockázat csökkentése
Előadó: Szvétecz Róbert, Független tanácsadó
10:10-10:40 Kávészünet
10:40-11:50 Workflow és automatizálás a vállalati hatékonyság megteremtéséért
- Mely tevékenységeket lehet automatizálni?
- Milyen workflow megoldások alkalmazhatóak, hogy egyes munkafeladatok a többi szervezeti egység számára is hozzáférhetőek legyenek ugyanabban az időben?
- Milyen rendszer alkalmazandó, ami követi a változásokat? Igénybe vesz-e emberi erőforrást vagy nem?
- Hogyan kap visszaigazolást a folyamatban résztvevő? - határidő-betartás, váratlan helyzetek kezelése, információáramlás, visszacsatolás
- Mennyire alkalmas a rendszer arra, hogy támogassa a kereskedelmi döntést?
- Mennyire flexibilis a rendszer? Inkább fejleszteni tud a vállalat, vagy inkább lecserélni a rendszert?
- Hogyan tudják a szerződéseket átültetni a számlázási rendszerbe?
- Léteznek-e automatizmusok amelyekkel szabványosított, sablon dokumentumok alapján a szerződések előállíthatók?
- Hogyan mérhető a vállalati hatékonyság a workflow rendszerek bevezetésével?
- Milyen előnyökkel járhat a workflow rendszer bevezetése a vállalati hatékonyság mérésében?
Előadók:
Kis Judit, Projektvezető, JET-SOL Kft. és
Halászné Bognár Laura, Sales Manager, JET-SOL Kft.
Változásmenedzsment a stratégiai döntések eredményeképpen
11:50-13:00 Üzletfejlesztés és változásmenedzsment összefüggései
- Hogyan jut el oda egy cég, hogy elindul egy fejlesztés irányába? - A 6 legfontosabb sikertényező egy cég egészségi állapotának fenntartásához
- A stratégia, a szervezet és a vállalati kultúra kapcsolata
- A stratégiaalkotás folyamata
- A stratégiát leképező makroszervezet kialakítása
- Jelenlegi tipikus trend: országösszevonások
Előadó: Dániel Endre, Vezető tanácsadó, üzletágvezető, Proactive Management Consulting Kft.
13:00-14:00 Ebédszünet
14:00-15:15 Változásmenedzsment szervezetfejlesztési oldalról
- Hogyan tudják végrehajtani a stratégia és szervezetfejlesztési terveket a valósághoz képest? A szakemberek kompetenciája
- A makroszervezet és a mikroszervezet integrációja
- A változások elfogadtatásának módszerei
- A változtatások megvalósítása: ne demotiváljuk a munkavállalót! (Ha már motiválni úgyse tudjuk)
Előadó: Dániel Endre, Vezető tanácsadó, üzletágvezető, Proactive Management Consulting Kft.
15:15-15:45 Kávészünet
15:45-17:00 Változásmenedzsment és kríziskommunikáció a vállalat életében
- Milyen krizishelyzetek adódhatnak egy vállalat életében?
- Miként lehet ezeket a változásokat megfelelően kezelni?
- Melyek a kommunikációból adódó nehézségek? - személytől személyig történő kommunikáció: kényes információk
- Ki ennek a felelőse vállalaton belül?
- Miként valósul meg a résztvevők tájékoztatása?
Előadó: Petrányi-Széll András, a Magyar Public Relations Szövetség alelnöke és a PS:PRovocative pr-ügynökség társtulajdonosa
17:00 A rendezvény zárása
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2014. december 16. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2014. december 17. 17:00 |
Részvételi díj | 249.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2014. október 31. |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 249,000.00 |
2 | 236,550.00 |
3 | 224,100.00 |