E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

Nehéz munkatársak vezetése

Bevezető

„Jobban tudók” – „Zsörtölődők” – „Feladat kerülők” – „Állandó késők” – „Hangadók” – „Maguknak valók” …. és még sorolhatnánk azokat a „nehéz” embertípusokat, akik egy nagy szervezet munkatársaiként ugyan szakmailag jól megállják a helyüket, de bizony sok esetben megnehezítik feletteseik dolgát.

Hogyan kezeljük ezeket a típusokat? Hogyan oldjuk fel a viselkedésük mögött rejlő „blokádokat”? Hogyan kommunikáljunk velük asszertívan? Miként kezeljük a velük való konfliktusokat? Miként befolyásoljuk őket?

A tréning tehát a következő területeken kíván segítséget nyújtani:

  • A „nehéz” emberek és helyzetek felismerése
  • A konfliktusok, az agresszió és negatív beállítottság hatékonyabb kezelése
  • Az asszertív magatartás elsajátítása és hatékony alkalmazása
  • A megfelelő kommunikációs stílus és készségek alkalmazása a nehéz helyzetekben
  • A befolyásolási és „coacholási” készség fejlesztése
  • Vezetői hatékonyságának növelése

Tréningvezető

Tréningvezető:

Székely Tamás, ügyvezető igazgató, Tréning Centrum Magyarország Kft.

A Széchenyi István Egyetemen mérnöki, a Budapesti Műszaki Egyetemen tanári diplomát szerzett. NLP területén mesterdiplomával  rendelkezik. A Tréning Centrum Magyarország egyik alapító tagja. Közel két évtizede foglalkozik oktatással, készségfejlesztő tréningek megtartásával, fejlesztési programok kidolgozásával, vezetési tanácsadással, tagja különböző szervezetfejlesztési projekteknek. Szakmai munkájáról bővebben a www.treningcentrum.hu oldalon tájékozódhatnak. Szakterületei: vezetői kompetenciák fejlesztése, személyes tanácsadás - coaching, értékesítés fejlesztés és támogatás, szervezeti és személyek közötti kommunikáció, trénerképzés, időgazdálkodás és feladatmenedzsment, együttműködés hatékonyságának növelése.

Fókuszban

A tréning a következő területeken kíván segítséget nyújtani:

  • A „nehéz” emberek és helyzetek felismerése
  • A konfliktusok, az agresszió és negatív beállítottság hatékonyabb kezelése
  • Az asszertív magatartás elsajátítása és hatékony alkalmazása
  • A megfelelő kommunikációs stílus és készségek alkalmazása a nehéz helyzetekben
  • A befolyásolási és „coacholási” készség fejlesztése
  • Vezetői hatékonyságának növelése

Program

A tréning tartalma:

„Jobban tudók” – „Zsörtölődők” – „Feladat kerülők”

  • A legfontosabb személyiség típusok - … és amikor ezek a típusok „nehéz” munkatársakká” válnak
  • Milyen hatással vannak az egyénre az egyes csoport- és vállalati struktúrák?
  • Változások és nehéz helyzetek: Miért vezethetnek „nehéz” viselkedéshez az olyan szituációk, mint bizonytalanság, szerepcsere, hatalmi veszteség?

Hogyan elemezze, mi rejtőzik a nehezen kezelhető munkatársak „blokádja” mögött?

  • Mi rejtőzik valójában a „vezethetetlen” munkatársak viselkedése mögött?
  • Alulteljesítő munkatársak, maguknakvalók, gyakori hiányzók: értse meg munkatársai viselkedését!
  • Munkatársai reagálása és viselkedése konfliktus helyzetekben

A vezetés hatékony eszközei „nehéz munkatársak” esetén

  • Mikor éri meg időt és energiát invesztálni, és mikor nem?
  • Amikor terhelés alá kerülnek a munkatársak: így kommunikáljon egyértelműen és állítson fel határokat!
  • Vissza a lényeghez: mikor hasznosabb a tekintélyelvűség, mint a meleg szavak?
  • Informális vs. formális vezetői beszélgetések: Van szabály?
  • Mikor, milyen szituációban, milyen típusú munkatárssal milyen beszélgetési technikákat alkalmazzon?
  • A Kreatív. A Pontos. A Gyors. Miért fontos a „megfelelő munkatárs a megfelelő helyen” elv?
  • Minden konfliktust egyedül kell megoldanom? Segítség a támogatásban a vállalaton belül és kívül
  • Hogyan ismerhetem fel azt a kollégát, aki segíthet a konflikusok megoldásában?

Konzekvensnek maradni: Biztosítsa elismertségét és vezetői sikerét!

  • Hogyan érjen el transzparens szabályokkal tartós sikereket?
  • Hogyan reagáljon az ellenállásra, kifogásokra és a tudatlanságra?
  • Stresszreakciók és stresszhatások meglévő konfliktusok esetén: melyek azok a stresszhelyzetek, amelyekről visszajelzést ad a testünk; és melyek maradnak tudatosan vagy tudattalanul láthatatlanok?
  • Stressz-leépítés nehéz munkatársakkal történő beszélgetés során: alakítson ki cél- és megoldásorientált légkört a nehéz beszélgetések során
  • Hatalmi játékok, mint következmény? Biztosítsa elfogadottságát, mint vezető!
  • Érjen el elkötelezett kapcsolati viszonyt munkatársai részéről

Konstruktív munkakapcsolatok kialakításának kulcstényezői

  • Az asszertív magatartás: definíció és példák
  • Az agresszív és alázatos viselkedés elemzése
  • Az asszertivitás, agresszivitás és engedelmesség a munkában
  • A viselkedés negatív spirálja
  • Az asszertív kommunikáció előnyei, vagy a pozitív spirál
  • Az érzelmi intelligencia

Az asszertivitás fejlesztése

  • Miért nehéz nekünk az asszertivitás? (Egyéni és kulturális gátjaink)
  • Mi, miért nem működik egyes embereknél?
  • Saját belső szabotáló erőink
  • Az új viselkedés elsajátítása
  • Tanuljunk a múltból
  • Hogyan szeretne megváltozni? A célok meghatározása
  • Gyűjtsön pozitív energiát a munkatársak reakcióiból, visszajelzéseiből!
  • A változást akadályozó tényezők leépítése

Visszajelzések adása és fogadása

  • Miért van szükség folyamatos visszajelzésekre?
  • Visszajelzések és az önismeret
  • A visszajelzések adásának alapszabályai
  • Hogyan fogadja a visszajelzéseket?
  • Hogyan fordíthatja át a negatív konfrontációt pozitívba?

Hiúság, kötekedés, írigység: fordítsa maga javára a konfliktusokat

  • Hogyan terelje szakmai szintre a konfliktusokat?
  • Állandó konfliktusok? Hogyan épsítse le azokat?
  • Hogyan maradjon fair, még akkor is, ha Ön is érintett?

A befolyásolás

  • A befolyásolás módszerei
  • Egyéni válaszminták a befolyásolásra
  • Az elismerés, amelyre mindenkinek szüksége van
  • A befolyásolás elfogadását meghatározó tényezők
  • Kinél melyik technikát érdemes alkalmazni?

Részletek

Rendezvény kezdete: 2014. július 03. 9:00
Rendezvény vége: 2014. július 04. 17:00
Részvételi díj 249.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2014. május 16.
Helyszín
We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 249,000.00
2 239,050.00
3 229,100.00

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.