Kártyapiac A-Z - egy kis mobilfizetéssel fűszerezve
Főbb témák
2 napban nyújtunk átfogó képet az alapoktól kezdve, a kártyapiac szereplőiről, működéséről, termékeiről, kihívásairól, és dióhéjban a mobilfizetésről, akártya üzletágba került fiatal pályakezdőknek, illetve más iparágból a területre „érkezőknek”.
Készüljön fel a „kártyázásra” a képzés szakembereinek segítségével:
- Bánkuti-Tárkányi Katalin, fraud és compliance csoportvezető, Operációs Igazgatóság, Kártyamenedzsment Osztály, Erste Bank Hungary Zrt.
- Dr. Braun Csaba, szaktanácsadó
- Homa Péter, ügyvezető, felelős szerkesztő, Bankkártya Kft.
- Kis Ágnes Ildikó, elszámolási osztály vezető, Erste Bank Hungary Zrt.
- Kósa Éva, főosztályvezető, bankkártya termékmenedzsment osztály, K&H Bank Zrt.
- dr. Molnár Gabriella, jogtanácsos,OTP Bank Nyrt.
- Weissmüller Gábor, CSIS Central European Cluster Investigator, Citibank Europe plc Magyarországi Fióktelepe
Rendezvényünk szólni kíván
A szeminárium szólni kíván azon szakemberekhez,
- akik új szereplők a piacon
- akik kezdőként szeretnének egy átfogó képet kapni a kártyapiacról
- akik más üzleti egységben dolgoznak, de szeretnének rálátással rendelkezni a kártya üzletágra
- akik szeretnék felfrissíteni alapismereteiket
1.nap
Ki kicsoda a magyar kártyapiacon?
9.00-10.45
Kik a hazai és nemzetközi bankkártya-piac szereplői és hogyan kapcsolódnak egymáshoz?
- Bankok, kártyatársaságok, szolgáltató központok, kártyagyártók
- Co-branded partnerek, kereskedők
- Állami szereplők
- Szakmai egyesületek
- Ügyfél
A kártya üzletág alakulása az elmúlt néhány évben
-
A kártyák számának alakulása
- Betéti, hitel és terhelési kártyák
- Üzleti kártyák
- Co-branded és szponzorkártyák
- Kereskedői kártyák
-
Elfogadói hálózat alakulása
- Fizetési lehetőségek – Kereskedői elfogadóhelyek
- Készpénzfelvételi lehetőségek bankkártyákkal
- Kártyaforgalom a kibocsátói és elfogadói oldalon
Előadó: dr. Braun Csaba, szaktanácsadó
10.45-11.00 Kávészünet
A kártyapiac hazai és nemzetközi jogszabályi háttere
11.00-12.30
Milyen szabályozás vonatkozik a kártyapiacra?
- Szabályozási módszer és szabályozási rend: a bankkártya, mint készpénz-helyettesítő fizetési eszköz
- A szabályozás indokai és jellemzői;
- Magyar (jogi) szabályozás – a pénzforgalom, a fogyasztói hitelek, a panaszkezelés és a fogyasztóvédelem körében;
- Európai szabályozás szerepe és hatása a bankkártya-üzletágban;
- Banki szabályozások – kártyatársasági szerződések, üzletszabályzatok, általános szerződési feltételek;
- Gyakorlati problémák és néhány lehetséges megoldás a bankkártya üzletágban – a hatályos szabályok alkalmazása körében
Előadó: dr. Molnár Gabriella, jogtanácsos,OTP Bank Nyrt.
12.30-13.20 Ebédszünet
Kártya…De milyen?
13.20-14.30
Kártyatípusok főbb jellemzők szerint (tulajdonságok, előnyök, hátrányok, költségek)
- Betéti-, hitel- vagy költési kártya
- Elektronikus – dombornyomású – dombornyomásmentes kártyák
- Magán vagy üzleti kártya
- Csak az interneten használható bankkártya
- Bankkártyák a különböző korosztályoknak
- Fényképes
- Presztízsértékű
- Mobilbankkal támogatott
Kártyatípusok felhasználás szerint: loyalty kártyák, co-branded és szponzorkártyák
- Mi a fenti kártyák szerepe és haszna a partnerek számára?
- Mi alapján érdemes partner(eke)t választani?
- Mitől lesz sikeres az együttműködés?
- Mi a partnerek feladata?
- Hazai trendek a co-branded, loyalty és szponzorkártyák piacán
Előadó: Homa Péter, ügyvezető, felelős szerkesztő, Bankkártya Kft.
14.30-14.45 Kávészünet
Ki miért felelős a bankban? Kártya-folyamatmenedzsment
14.45-17.00
Az egyes szervezeti egységek szerepének bemutatása egy új termék bevezetésén keresztül (konkrét példa alapján)
- Mely osztályok érintettek egy új kártya bevezetésekor? Kinek mi a feladata?
- Felelősségek és hatáskörök az egyes osztályokon
- A kártyák üzemeltetésében érintett osztályok feladatai
- A bankkártya operációs osztály feladatai
- A kiszervezés előnyei és hátrányai az operáció területén
Az ötlettől a használatig - Egy új kártya bevezetése konkrét példa alapján
- Milyen üzleti megfontolásból hozzák létre az új kártyát?
- Milyen határidőkkel dolgoznak az egyes osztályok a bevezetés alatt?
Ismerje meg Ön is a teljes kártyatranzakciót!
- A tranzakció technikai menete
- A tranzakció eszközei
- Milyen személyeknek és hol van szerepe a tranzakciók során?
- Végül mit lát az ügyfél?
- Kapcsolódó költségek (POS, ATM, imprinter)
Előadó: Bánkuti-Tárkányi Katalin, fraud és compliance csoportvezető, Operációs Igazgatóság, Kártyamenedzsment Osztály, Erste Bank Hungary Zrt.
17.00 Az első nap vége
2.nap
9.00-10.15
A bankkártya elfogadás hazai gyakorlata és az elmúlt időszak hozta változások
(ATM és kereskedői oldal)
- Az elfogadói oldal felépítése
- Régi, új termékek és szolgáltatások
- Az elfogadói környezet/piac (részesedések, SEPA)
- Bevétel/Kiadás/Profitabilitás
- Új stratégiák
- A kockázatkezelés új dimenziói
- Új technológiák és lehetőségek (e-commerce, chip, contactless stb.)
- Specialitások (deviza, cross-border)
Előadó: Kósa Éva, főosztályvezető, bankkártya termékmenedzsment osztály, K&H Bank Zrt.
10.15-10.30 Kávészünet
10.30-12.30
Elszámolás és klíring menete
- Four Party Model bemutatása
- Elszámolás szereplői és folyamata
- Interchange díj fogalma és szerepe
- Kártyatársasági riportok
Ismerkedés a chargeback-kel
- Chargeback a mindennapokban
- Ki nyer ma? Mitől függ egy chargeback kimenetele - példákkal?
- Chargeback díjak és ennek szerepe az egyes esetek kezelésében
Előadó: Kis Ágnes Ildikó, elszámolási osztály vezető, Erste Bank Hungary Zrt.
12.30-13.20 Ebédszünet
13.20-14.20
Kártyával való visszaélések – fraud management
-
Visszaélések fajtái
- ATM használata során felmerülhető csalások
- Hitelkártyacsalások
- Visszaélések kártyás vásárláskor – Card Not Present
- Mire kell figyelni a bank kártyaosztályán dolgozónak?
- Hogyan kell monitorozni?
- Milyen jelentési kötelezettségek vannak és ki(k) felé, ha már fény derül a csalásra?
Előadó:Weissmüller Gábor, CSIS Central European Cluster Investigator, Citibank Europe plc Magyarországi Fióktelepe
14.20-14.30 Kávészünet
14.30-17.00
A kártyapiac a közel- és távoljövőben – Chiptől a contactlessen át a mobilfizetésig
- Milyen lehetőségeket rejt még a kártya üzletág?
- Mi az a SEPA és milyen változásokat hoz a kártyapiacon?
- Milyen újítások vannak, melyek elterjedése várható?
- A chipesítésről és contactless terjedésről általában
Hazai mobilfizetési trendek, mobil(lal) fizetés rendszerezése
- Mobil fizetések rendszerezése
- Milyen módon és feltételekkel tud megvalósulni egy mobil fizetés?
- Van-e igény mobilfizetési szolgáltatásokra? Kinek milyen előnyökkel jár(na) a mobilfizetés elterjedése?
- Milyen mobilfizetési szolgáltatások érhetők el ma Magyarországon, és hogyan néz ki jelenleg Magyarország mobilfizetési palettája? Mely megoldások miért váltak sikertelenné, miért nem tudtak elterjedni?
- Mi a kereskedők tapasztalata az egyes mobilfizetési megoldásokkal kapcsolatban?
- A bankok is megjelentek a mobilfizetési platformon. Mik az idáig felgyűlt tapasztalatok? Növekszik-e a mobilfizetés aránya az elektronikus fizetési formák között?
- Kell-e egy banknak mobilfizetési stratégiát készítenie? Hogyan készülnek a bankok a mobilfizetésre?
- Hányan fizetnek ma mobillal és mely mobilfizetési megoldásokat használják az ügyfelek? Melyek terjednek és melyek tűnhetnek el a hazai piacról?
Előadó: Szeip Attila, szenior bankkártya termékmenedzser, K&H Bank Zrt.
17.00 Szeminárium vége
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2014. október 14. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2014. október 15. 17:00 |
Részvételi díj | 249.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2014. augusztus 29. |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 249,000.00 |
2 | 239,050.00 |
3 | 229,100.00 |